choć na chwilę - emil grabicz
Poezja » Wiersze » choć na chwilę
A A A
zapachy lata i szept wiosny
w tańczących włosach wiatr pochował
w zielonych oczach polnej łąki
przymrużył szelma wszystkie słowa

nutą konwalii i poziomki
rozświetlił niebo słów kolorem
a wszystkie myśli - telegramy
zaplątał w maki i kąkole

pozbierać słowa jak motyle
wśród polnych kwiatów wiatr dogonić
napisać wierszyk o miłości
i usnąć w niebie twoich dłoni
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
emil grabicz · dnia 01.05.2009 21:04 · Czytań: 1208 · Średnia ocena: 3 · Komentarzy: 10
Komentarze
Poke Kieszonka dnia 02.05.2009 08:05 Ocena: Świetne!
No i wybrzmiewa piękna melodia, którą z chęcią słucham, ach taka łagodna strawa dla ducha:)
Usunięty dnia 02.05.2009 11:18 Ocena: Przeciętne
Ja na tak krótką rymowankę za dużo tu powtórzeń, mamy po dwa razy: wiatr, słowa, niebo, pole (polnej - polnych), biorąc pod uwagę, że większość z nich to powtórzenia 1 z 3 strofą możliwe, że miały stworzyć coś na wzór klamry kompozycyjnej, ale nie wyszyło to zbyt dobrze.

Pierwsze dwie strofy w dobrym kolorze "natural green", nawet poprawne.
Niestety w trzeciej strofie wiersz się posypał, "słowa jak motyle", "niebo twoich dłoni", wtórne i banalne. "Wierszyk o miłości", trudno lepiej scharakteryzować ten utwór.

Prawie zapomniałem - całkiem niezłe mamy tu rymy, za co plus.
Trochę szkoda pierwszych 2 niezłych strof "utopionych" w trzeciej :(
emil grabicz dnia 02.05.2009 13:13
Poke Kieszonka, dziękuję Ci za komentarz i poczytanie. Cieszę się , że słyszysz ten śpiew...:yes::smilewinkgrin:
Tycenak, wracając do powtórzeń(nie wiem dlaczego nie mogłem tego komentarza wpisać pod Twoim wierszem"Listopad - nocne społudnienie" - czyżby jakieś dodatkowe przywileje administracyjne?)
to u Ciebie w wierszu "Listopad... " statystyka powtórzeń wyrazów po analizie jednej zwrotki wygląda następująco:
"od rana" - 2 razy
"ranem" - 1 raz
"w prawo" - 3 razy(!)
"łono natury" - 2 razy
"do mostu" - 1 raz
"na moście" - 1 raz
To tylko jedna zwrotka(!)
Licząc powtórzenia u innych nie zapominaj o sobie, bo jest co tu szukać.
Powtórki zdarzają się wszystkim; nawet użyte, jako forma kaskadowania emocji.
Czy wtórna i banalna ta trzecia zwrotka? Nie wiem, ale wolę odgrzać wczorajszy rosół niż gotować eksperymentalną zupę z trzonka młotka.
Wiersze mają często w poszczególnych częściach sporą dysproporcję w wyrażaniu emocji i tzw. czynnik "podobania się".
Nie inaczej jest i u mnie.
Ale spieszę Ci donieść, że ten "listopad - nocne społudnienie, to jest jedyny Twój wiersz, który mnie zatrzymał, i który przeczytałem z uwagą. Ma klimat w romantycznych opisach - szczególnie druga zwrotka.
Aż trudno mi uwierzyć, analizując Twoje pozostałe wiersze, że udało Ci się coś takiego napisać. No cóż, wypadek przy pracy.
Wyceniłem go na dobry, ale niestety nie mogłem znaleźć ramki na komentarz i ocenę.
Pozdrawiam ;):smilewinkgrin:
Usunięty dnia 03.05.2009 13:56 Ocena: Dobre
Cytat:
Tycenak, wracając do powtórzeń(nie wiem dlaczego nie mogłem tego komentarza wpisać pod Twoim wierszem"Listopad - nocne społudnienie" - czyżby jakieś dodatkowe przywileje administracyjne?)


Zamiast dopatrywać się teorii spiskowych proponowałabym uważniej czytać - wiersz tycenaka pozbawiony jest możliwości komentowania, ponieważ był to wiersz kierowany na konkurs, który organizowaliśmy w listopadzie, stąd jego oznaczenie: Konkurs Poetycki Listopad.

Nie twierdzę, że wiersz tycenaka nie ma wad, jednak nie podoba mi się zachowanie typu: skrytykowałeś mi wiersz, to zobaczę co masz kiepskiego u siebie i Ci pokażę i innym. Często błędy najłatwiej zauważyć jest bowiem osobom trzecim - autor ma inne spojrzenie na wiersz własny, a inny na obcy; do wiersza obcego jest większy dystans, stąd też łatwość w wychwytywaniu niedociągnięć. To, że wiersz tycenaka ma błędy nie oznacza automatycznie, że jeśli widzi on błąd u Ciebie, nie może tego zaznaczyć. Myślę, że jest świadomy tego, że ma nad czym pracować, co jednak nie wyklucza faktu, że nie może się na temat błędów popełnianych przez inne osoby wypowiadać. Tym bardziej, że czyni to z wiedzą i widać, że wie o czym mówi.

Co do Twojego wiersza najbardziej podoba mi się fragment:

a wszystkie myśli - telegramy
zaplątał w maki i kąkole


tchnie od niego świeżością i pomysłem, w przeciwieństwie może do motyli i nieba, które w wierszach miłosnych mogły się już przejeść. Niemniej jest to zgrabny wiersz.
Usunięty dnia 03.05.2009 14:01 Ocena: Przeciętne
a ja wiem czemu nie można tam wpisać komentarza, widać jestem nieco bardziej domyślna niż emil ;)

ale pomijając to, tycenak ma całkowitą rację, jeśli o ten tekst chodzi.
od siebie dodam, że nie jest to poezjowanie, jakie najbardziej lubię czytać, wolę bez rymów, powiem szczerze, ale nie mogę powiedzieć, że niektóre wiersze rymowane nie przyciągają mojej uwagi. są i takie.
pisanie z rymem, tak żeby ten rym delikatnie się przewijał, to trudna sztuka i wyższa szkoła jazdy. niełatwo jest dopasować rym do treści, zazwyczaj autorzy dopasowują treść do rymów, co kończy się często (nie mylić z zawsze) tekstem nieporadnym i infantylnym brzmieniowo i treściowo. tutaj akurat udało Ci się tego uniknąć, zwłaszcza w pierwszych dwóch strofach. w trzeciej można by jeszcze podłubać, żeby była ładnym wykończeniem całego tekstu, tymczasem wygląda, jakby autorowi brakło pomysłu na puentę. przykro mi, takie są moje odczucia.

na koniec dodam jeszcze, że życzyłabym sobie ze strony autora mniej złośliwości w kierunku komentujących, ewentualnie można swój tekst opatrzyć adnotacją: "PROSZĘ WPISYWAĆ TYLKO POZYTYWNE KOMENTARZE, BO INNYCH SOBIE AUTOR NIE ŻYCZY".

wklejając swoje teksty na portalu autor musi się liczyć z tym, że każdy ma inne zdanie na temat tekstu, który czyta. każdy ma prawo do własnego zdania. autor, oczywiście nie musi się z tym zdaniem zgadzać. na portalu nie ma miejsca na złośliwości, wycieczki osobiste i tym podobne sprawy. proszę o tym pamiętać w przyszłości.

życzę więcej dojrzałości (i nie mam tu na myśli wieku, a dojrzałe podejście do tego, co wokół) oraz więcej dystansu do siebie, tego co wokół i swoich tekstów. tym bardziej, że wypowiadamy się tu jedynie o tekstach, a nie o autorze ;)

pozdrowienia
emil grabicz dnia 03.05.2009 17:40
Różo, wiesz, że przestałem Ci dokuczać, jak zobaczyłem Twoje zdjęcie na zaprzyjaźnionym portalu. Nie mam odpowiednich przeciwciał na ładne kobiety i skapitulowałem, jak Cię zobaczyłem, bo to było interesujące doświadczenie.:yes::O:bigeek:
Nie szukam żadnych teorii spiskowych, ale nigdzie nie zostało napisane, że wiersz „Listopad – nocne spopołudnienie” jest z półki wierszy konkursowych. W listopadzie, to mnie tu nie było i w ogóle jestem rzadko.
Cieszę się, że coś Ci się spodobało w tym wierszu i wiem, że to nie kurtuazja. Tobie tak rzadko się coś w ogóle podoba.:no:
Rzuciłyście się z Małpicą na mnie, jak białe wilczyce na bogu winnego rosomaka.:upset:
Przekroczyłyście regulamin, którego tak pilnujecie, dobierając się nie do wiersza, ale przede wszystkim do komentarzy, komentujących.:D To tak na marginesie. Jak pozwoliłem sobie z Rzepusią na odrobinę prywaty, to zaraz dostałem komunikat, że tutaj komentuje się tylko wiersze. Stoisz z Małpicą na straży Tycenaka, jakby to było waszą służbową powinnością.
Przecież on sam może zareagować na odpowiedź autora i nie musi korzystać z portalowych adwokatów. Kiedy tu wchodzę, na portal, nie mogę oprzeć się wrażeniu, że dookoła mnie unosi się słodko-zniewalająca woń czerwonych róż:p i marcepanowo-zabójczy zapach bananowca...:uhoh: hahaha Mała Różo, wiesz dobrze, że wiedza przychodzi z wiekiem, a nie tylko z połykaniem książek i wydawnictw naukowych. Wszyscy kiedyś mieliśmy po dwadzieścia lat i dobrze wiemy, co tam w nas siedziało, a co teraz drzemie.:yes:
Jeszcze raz, po raz setny chyba podkreślam, że nie zależy mi na punktach ani na pozytywnych komentarzach, bo ja piszę przede wszystkim dla siebie, a dzielę się z twórczością na zasadzie bycia w stadzie i koniecznej inspiracji do dalszej twórczości. Nie jestem również złośliwy. Mam takie samo prawo do odpowiedzi na krytykę, jak krytykujący, a że muszę się w swoich tezach podpierać rozmaitymi argumentami, więc korzystam z tego, nawiązując przede wszystkim do twórczości krytykującego, gdyż wyzwala się we mnie odczucie poznania źródła wiedzy, na którym opiera swoje uwagi sam krytykujący. Nie można w cały świat krytykować i uchodzić za eksperta, nie dostrzegając u siebie rzeczy podobnych. I to mnie najbardziej irytuje. Doszliśmy zatem do wniosku, że nie o złośliwość chodzi, lecz irytację. A to zupełnie zmienia znaczenie i Wasze nieuzasadnione podejrzenia o teoriach spiskowych i mściwości. Małpico, o jakich wycieczkach pod adresem autora myślisz? Skomentowałem wiersz Tycenaka u siebie, bo nie mogłem gdzie indziej. Czy wyrażenie opinii, że podoba mi się tylko jeden jego wiersz przekracza zasady wrażania opinii? Czy może stosujecie u siebie tzw. złotą zasadę? Ten ustala zasady, kto ma złoto?
Jestem wystarczająco dojrzały i z dojrzałością mi do twarzy. Lubię jasne reguły, które wszystkich obowiązują, a że czasem jestem niesforny, to wcale nie oznacza niegrzeczny, czy złośliwy. To cząstka mojej siły, która wciąż pragnie złego, a wciąż dobro tworzy.B):smilewinkgrin:;)
To tyle miłe Panie... proponuję szklaneczkę zimnej wody... cha,cha,cha Pozdrawiam serdecznie i przepraszam za długi elaborat, który nijak nie pasuje do regulaminu, ale był nieodzowny. Jak ze stołem i nożyczkami. :p
Usunięty dnia 03.05.2009 19:33 Ocena: Dobre
Cytat:
Różo, wiesz, że przestałem Ci dokuczać, jak zobaczyłem Twoje zdjęcie na zaprzyjaźnionym portalu.
- nie wiem, chyba nie jesteśmy na stopie przyjacielskiej, więc prosiłabym bez tego typu uwag

Cytat:

Nie można w cały świat krytykować i uchodzić za eksperta, nie dostrzegając u siebie rzeczy podobnych.
- nie zauważyłam żeby tycenak krytykował w cały świat, w swoim komentarzu napisał też przecież, że: całkiem niezłe mamy tu rymy, za co plus. - to przecież krytyka nie jest; wymienił i plusy i minusy wiersza

natomiast Ty chyba nie potrafisz napisać komentarza czy odpowiedzi bez wycieczki osobistej

Cytat:
Nie szukam żadnych teorii spiskowych, ale nigdzie nie zostało napisane, że wiersz rListopad r11; nocne spopołudnienier1; jest z półki wierszy konkursowych.
- to może trzeba było najpierw zapytać dlaczego tak jest, redaktorzy są do dyspozycji cały czas i każdy chętnie udzieli Ci odpowiedzi, nie musiałbyś spekulować

Cytat:
Stoisz z Małpicą na straży Tycenaka, jakby to było waszą służbową powinnością.
- stoję na straży dobrych komentarzy i będę bronić każdego merytorycznego komentarza, w którym komentujący wie co mówi i robi to w sposób kulturalny, bez osobistych wycieczek; bez względu na to, kto to będzie.
Usunięty dnia 03.05.2009 19:59 Ocena: Przeciętne
LittleRedRose wyczerpała temat, ja mogę się jedynie podpisać pod tym, żeby nie powielać.

wybacz, ale ja nie będę już z Tobą polemizować, gdyż nie widzę sensu. wyraziłam się jasno w poprzedniej wypowiedzi i nie widzę powodu do dalszej dyskusji. jeśli jeszcze jakieś pytania lub wątpliwości zapraszam na pw.

wycieczka osobista - to jest właśnie dokładnie to, co zrobiłeś, biegnąc pod wiersze tycenaka.

Tobie radzę zważać na słowa i szczegółowo zapoznać się z regulaminem, bo po Twojej wypowiedzi wnioskuję, że niezbyt dokładnie go przeczytałeś.

pozdrowienia i bez odbioru
emil grabicz dnia 03.05.2009 22:24
Wobec tego nie będziemy na żadnej już stopie.:(
Uśmiechnij się Różo... Odchodzę... Więcej nie będziesz mnie tu widywać. Lepiej teraz? :yes: Nigdy nie mogliśmy się dogadać:(
Nie przejmujcie się tym wszystkim. Jestem typem wędrowca i nie straszne mi podróże:smilewinkgrin:
parturiunt montes, nascetur ridiculus mus B)
Usunięty dnia 04.05.2009 00:01 Ocena: Dobre
Cytat:
Odchodzę... Więcej nie będziesz mnie tu widywać.


Lepiej iść tam, gdzie tylko głaskają? Może czasem lepiej posłuchać też innych?
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty