Bądź moją Julią ( Patricia Marvell) - rikcia94
Publicystyka » Recenzje » Bądź moją Julią ( Patricia Marvell)
A A A
Jedną z licznych serii "nie dla mamy, nie dla taty, lecz dla każdej małolaty" jest książka pod tytułem " Bądź moją Julią" napisana przez Patricię Marvell.
Książka ta zalicza się do tematyki miłosnej.Przeżywamy w niej wiele pięknych chwil, ale także i tych mniej szczęśliwych, gdzie losy bohaterów krzyżują się
Leslie Medrano, główna bohaterka poznaje Marcela Blancharda- chłopaka, który w tym roku przybył do szkoły, do której uczęszczała. Zagubiony w nowym budynku pyta o drogę do sekretariatu. Otrzymując odpowiedź przestawił się, po czym niechętnie odwrócił wzrok od Leslie i odszedł. Od tego momentu życie dziewczyny uległo gwałtownej zmianie. Zaczęła spotykać się z chłopcem poznanym w szkolnym korytarzu. Uświadomiła sobie, że to miłość jej życia. Obydwoje bardzo się kochali.
Jednak wszystko powoli zaczęło się zmieniać od chwili, gdy ojciec dziewczyny dowiaduje się, z kim spotyka się jego córka, kategorycznie zabraniając kontaktów z Marcelem. Ta, z ogromnym bólem serca przestała spędzać wspólne chwile z Blanchardem. W późniejszym czasie okazało się, że to przez starą, przeszłą kłótnie dziadka Marcela i ojca Leslie. Po wyjaśnieniu wieloletniej kłótni wszystko powraca na swoje miejsce. Rodzina żyła już w zgodzie, a miłość dwojga zakochanych nie była zakazaną. Rodzina przybyła razem na przedstawienie "Romea i Julii", w którym występowała Leslie, obsadzona w głównej roli, o której od dawna marzyła.
Warto przeczytać tę książkę, gdyż to wspaniała opowieść o miłości, w której marzenia bohaterki się spełniają, a historia kończy się happy endem. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie cudowne chwile spędzali wspólnie Leslie z Marcelem i poznać powód rodzinnej kłótni, który spowodował chwilowe rozstanie zakochanych, sięgnij po tę książkę i zanurz się w świat pełen romantyzmu.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
rikcia94 · dnia 18.05.2009 17:17 · Czytań: 857 · Średnia ocena: 1,33 · Komentarzy: 15
Komentarze
Jack the Nipper dnia 18.05.2009 21:36 Ocena: Słabe
Cytat:
Książka ta zalicza się do tematyki miłosnej.Przeżywamy w niej wiele pięknych chwil, ale także i tych mniej szczęśliwych, gdzie losy bohaterów krzyżują się


Wczoraj z naszą klasą byliśmy w ZOO. Wycieczka była udana. Najbardziej podobały mi się słonie.

Cytat:
Otrzymując odpowiedź przestawił się


Idąc, trzymała nad sobą otwarty parasol.

Cytat:
Uświadomiła sobie, że to miłość jej życia. Obydwoje bardzo się kochali.


Zrozumiała, ze w życiu liczą sie tylko parówki. Kupiła całe trzy kilo. Uwielbiala je z keczupem.

Cytat:
Jeśli chcesz dowiedzieć się


Jesli chcesz pisać z sensem - dużo ćwicz.
Na razie mam takie uwagi:

1. Piszesz jakies bzdury;
2. Zaprzestań tego.
bassooner dnia 18.05.2009 21:38
ja już jej nie przeczytam bo ją całą streściłaś... ;-(((
Usunięty dnia 18.05.2009 21:40 Ocena: Słabe
straszne, nawet ja to widzę, mimo że mnie Jack krytykuje zawsze :p i moją nieumiejętność pisania :p
rikcia94 dnia 18.05.2009 21:50
To dopiero moje początki. Mam 14 lat.. pisać zaczęłam dopiero w tym wieku. Jack, o co chodzi z bzurami. Chcę to wiedzieć by poznać swoje błędy:)
bassooner dnia 18.05.2009 21:52
Jacek pewnie myślał, że jesteś jakąś starą babą... ;-)))
Jack the Nipper dnia 18.05.2009 21:57 Ocena: Słabe
Poziom tego tekstu to mniej więcej relacja z wycieczki do ZOO trzecioklasistów z podstawówki.
To są te bzdury. Po prostu - musisz wspiąć się wyżej.
rikcia94 dnia 18.05.2009 21:59
Nie wiem, nie umiem czytać w myślach. Ale naprawdę mam 14 lat. Specjalnie stworzyłam taki nick, w którym będzie widniał rok mojego urodzenia czyli 1994 krócej pisząc (94) tak, aby ludzie, którzy oceniają moje teksty zwracali uwagę na mój wiek. W tym wieku akurat zaczęłam pisać. Jak na razie mi nie wychodzi i przyznaje się, że to widzę. Jednak jestem taka, że się nie poddaję. Mam w tym zainteresowanie, aczkolwiek talentu nie. Mimo tego, jak już mówilam się nie poddaje, pisze dalej, im więcej bede pisać, tym lepiej. Bynajmniej mam taką nadzieję...
rikcia94 dnia 18.05.2009 22:03
Hm mam pytanie. Napisałaś coś takiego, że nie przeczytasz tej książki, bo ją całą streściłam. Czyli recenzja jest czymś takim, że nie wolno mowić co się stanie, tylko trzeba zachęcic do czytania i tylko troszeczke napisac o co biega w książce?
Bo ja myślałam, że są dwa rodzaje recenzji. Taka, która jest krotka i tylko mówi ogólne wiadomosci, a nie mówi tych szczegółowych, ale także ta dluga recenzja w której pisze sie bardziej szczegołowe informacje. Moge otrzymać odpowiedź?
Jack the Nipper dnia 18.05.2009 22:04 Ocena: Słabe
Rok urodzenia mnie nie interesuje. Ważny jest poziom tekstu i to wytykam. Jeśli w moim mniemaniu piszesz słabo, to Ci to powiem, niezależnie ile lat masz. Jesli piszesz dobrze, tym bardziej Ci to powiem.
rikcia94 dnia 19.05.2009 15:13
aha
rikcia94 dnia 19.05.2009 15:15
Ale jedno mnie dziwi. Przecież to powinno się oceniać według wieku. Bo wiadomo, że 14 latka pisze inaczej, a np. 30 latka pisze dużo lepiej. Jest starsza, bardziej doświadczona. A taka 14 latka dopiero się uczy. Więc ja itak stawiam na swoim, że trzeba według wieku oceniać...
pawelh dnia 19.05.2009 15:23 Ocena: Przeciętne
rickicu, sprawa jest zasadnicza i nie dotyczy tylko wyłącznie Ciebie. ale na Twoim przykładzie świetnie widać jak szkoła niszczy potencjał człowieka. Ty jeszcze go nie straciłaś, o czym świadczy fakt, że tu dodałaś recenzję :) i wystawiłaś ją na (bądź co bądź) krytykę. ja też jestem '94 (gdybyś chciała pogadać, czy coś, to moje GG: 1940299). polecam się (w spraw prozy - raczej nie, już prędzej w sprawach poezji, ale podstawy są wszędzie takie same i zawsze lepiej jest napisać, że się poleca) B) :p

Do Jacka: wiek ma wszędzie zasadnicze znaczenie i trzeba patrzeć przez wszystkie pryzmaty, ale konstruktywna krytyka, taka jak Twoja, niweluje moje zarzuty ;)

:p
Jack the Nipper dnia 19.05.2009 15:51 Ocena: Słabe
Dobra - wracam to na stronę główną ;)

Ale nie będę oceniał przez pryzmat wieku, raz nie kazdy go podoje, dwa nie każdy podaje prawdziwy, trzy - wielki talent nie potrzebuje, żeby dawac mu fory ;)
pawelh dnia 19.05.2009 15:55 Ocena: Przeciętne
:) oczywiście, ale 3) talent trzeba wykreować (Einstein: 95 % pracy, 5% talentu), 2) ale tu nie mamy w co wątpić (rozumiem jednak Twoje obawy), 1) ale rikicia podała.

oczywiście, że nie wolno oceniać przez pryzmat wieku, ale mimo wszystko...
voice dnia 19.05.2009 18:56
Słabiutko nie podoba mi się :( czekam na coś lepszego :) Bez oceny :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty