Końcówek marsze chwalebne - botaurus
Poezja » Wiersze » Końcówek marsze chwalebne
A A A

Dłonie. Palce twoje delikatne, owiane pajęczyną codziennych prac
przędą. Raz po razie, herbatka po ciastku i kawa gorąca przed nie-snem.
Niech głaszczą, pieszczą z cudnym dodatkiem walnięcia gorącego mnie prosto w twarz.
Skakać powinny z polika na polik, na brzuch. Ja ciebie też wiecznie pieszczę.

Stopy. Drobne takie i pachnące, wprost liżą skórę moją słodkim potem.
Mniej, jeszcze mniej miękko, węgierskim fioletem, oczy moje, usta. Malują
cudny makijaż. Ukochana, obcasem czerwieni dodasz, talkiem spokój
stworzysz zasłaniając moje krycie. Smak chcę brać. A ty - jak Bóg da - dasz, żmijo.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
botaurus · dnia 19.06.2009 19:12 · Czytań: 723 · Średnia ocena: 2,75 · Komentarzy: 10
Komentarze
Usunięty dnia 19.06.2009 19:44 Ocena: Dobre
Jest tu ładny pączuszek, który się powinien wkrótce rozwinąć przy takim pisaniu, ale jest też kilka rzeczy, które mnie drażnią, a których celowości w zastosowaniu nie rozumiem, np.

wprost liżą skórę moją - dlaczego nie: moją skórę? generalnie ten zmieniony szyk spowalnia rytm czytania
Usunięty dnia 19.06.2009 19:55 Ocena: Słabe
mnie np drażni szyk, palce twoje delikatne, lepiej brzmiałoby - twoje palce delikatne

"owiane pajęczyną codziennych prac
przędą" w tym kawałku też mi coś nie leży

"Ja ciebie też wiecznie pieszczę." - wiecznie cię pieszczę, po co pchać watę?

to o lizaniu - też do zamiany

w ogóle całość w dziwnym nienaturalnym szyku,

nie nie, wiersz ma ciekawy temat, ale jest niedopracowany.

serdeczności
botaurus dnia 20.06.2009 02:58
witam, ach witam...
Pragnę tylko zauważyć, iż osoba (jak ja nie cierpię słów "podmiot liryczny";) głosząca zapisane słowa (a raczej jej stopień niezrównoważenia), wymaga wprost nadawania takiego szyku. Rytm ma być "spowolniony", czytanie "trudne". Dziwne? Nienaturalne? Dziękuję :) Ten miał tak brzmieć.

- "wiecznie pieszczę" - mają brzmieć ślisko. Przedzielone "cię", straciłyby na wilgoci.

Przy "liżą skórę moją" - także chodzi o wymowę. Przy "liżą moją skórę", "moją" miałoby zbyt głośny początek, a w zastosowanym przeze mnie układzie, każde słowo można coraz ciszej, coraz ciszej i plum.

Ogólnie rzecz biorąc (wbrew temu, co było przytoczone w powyższych komentarzach), długo siedziałem nad kolejnością poszczególnych słów, unienaturalniając i nawadniając brzmienie porządnie.
Możliwe, iż cały szkopuł w tym, że zwykle pisząc, staram się dobierać słowa/szyk/brzmienie pod postać, do której one należą.
Nie cierpię ujednolicania stylu pisania przy wszelkich możliwych sytuacjach. Język nie może być jak kozik. Może porządny, może nawet i ruski, ale dziadzio był w błędzie mówiąc, że on "krawaty wiąże, usuwa ciąże". Język winien być bardziej plastyczny, dostosowywać się do odpowiednich celów, bardziej scyzorykowato, niż kozikowato.

Proponuję więc (łagodnie, bez dosadności) przyjrzeć się wierszom od mniej mechanicznej strony. Wiadomo - trudna mechanika, trudno się "wczuć". Jednak pamiętajcie, że jeśli autor wielokrotnie używa zmienionego szyku/znaczenia/barwy-smaku-zapachu, to ma to raczej świadomy wydźwięk i problemy w odbiorze są jak najbardziej celowe. Nie wszystko przecież być musi lekkim limerykiem, prawda? :)

Pozdrawiam!
Usunięty dnia 20.06.2009 08:49 Ocena: Słabe
prawda,

cóż, nie dla mnie taki rodzaj pisania, pewnie znajdziesz swoich czytelników, mnie się nie podoba.


autor wybaczy.
botaurus dnia 20.06.2009 11:51
Ależ ja się nie gniewam :)
Gusta są różne. Jedni dadzą się pociąć za Szymborską, inni stawiają ołtarze Mironowi. Każdy ma swój ulubiony styl, czasem nawet do tego stopnia, że innymi wręcz gardzi. Nie mam więc czego wybaczać.

Pozdrawiam.
Usunięty dnia 20.06.2009 11:53 Ocena: Słabe
ja nie gardzę :) spokojnie :) liczę na to, że jednak jeszcze mnie zachwycisz .

serdeczności
Usunięty dnia 20.06.2009 12:13
Cytat:
Przy "liżą skórę moją" - także chodzi o wymowę. Przy "liżą moją skórę", "moją" miałoby zbyt głośny początek, a w zastosowanym przeze mnie układzie, każde słowo można coraz ciszej, coraz ciszej i plum.

Czy ja wiem... zobaczmy obie "wersje" tego wersu:
Cytat:
wprost liżą skórę moją słodkim potem

Cytat:
wprost liżą moją skórę słodkim potem

w obu fragmentach mamy kadencję (intonacyjną "jazdę w dół" ;)) zamiana "skórę" i "moją" niewiele w tej kwestii może zmienić. To czy i jak zaakcentujemy "moją" zależy już bardziej od interpretatora.
Ale niezwykle cenię gdy ktoś na poważnie traktuje swoje wiersze i słowa jakimi operuje :) według mnie jest to całkiem dobry wiersz, poprowadzony z sensem i pomysłem, a świadomość poetycka autora dodatkowo znakomicie rokuje na przyszłość :yes:
Pozdrawiam i czekam następne wiersze :)
MarioPierro dnia 20.06.2009 21:55 Ocena: Dobre
Mnie się nawet podobało. Może nie było tu żadnych głębszych przemyśleń, ale stworzyłeś coś w formie rzadko spotykanej: coś pomiędzy poezją a prozą i nawet jeśli tu i ówdzie też mi się wydało za ciężkie, to sam nie wiem, czy napisałbym lepiej :rol: (swoją drogą widzę, że świetnie się bronisz, rzeczywiście traktując swoje pisarstwo poważnie, ale i bez zadęcia). Aha, i jeszcze coś: jak do tej pory mało widziałem utworów, które by tak intensywnie rozbudzały męską wyobraźnię ;)
Joe Black MG dnia 20.06.2009 22:01 Ocena: Bardzo dobre
ja nie wiem o co się tu czepiać, inwersje z lekka drażnią jak się "zdarzają"- tu przez cały tekst je trzymasz. uważaj na metaforki. tekst wciągnął, dla mnie bdb
botaurus dnia 21.06.2009 02:18
Dziękuję, Panowie ;)

atpo:
@MarioPierro:
Rozbudzać ma... W końcu facet czasem i dla facetów coś napisze ;)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 10:57
Dobrze napisany odcinek. Nie wiem czy turpistyczny, ale na… »
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:77
Najnowszy:wrodinam