Całaość - mariusz wojdak
Proza » Obyczajowe » Całaość
A A A


Motto:

Życie to jest teatr, mówisz ciągle, opowiadasz
Maski coraz inne, coraz mylne się nakłada
Edward Stachura


Profesora Mariusza Em, spotkałem na pewnej prywatnej uczelni, podobnej do tych, których nieposkromiona siła przyciągania, wywracała do góry nogami polski rynek edukacyjny, a przede wszystkim, skutecznie wywracała ludziom w głowach. Ścigano się w wymyślaniu coraz to nowych kierunków, o coraz dziwniejszych nazwach. Chłopaki z osiedla robili magistra, nabijając kasę rezolutnym właścicielom- rektorom. Wytapetowane dziunie snuły się po korytarzach. Zaginając ę i ą do granic wytrzymałości, emitowały dokuczliwy jazgot. Doktor Em, uchodził za uczelniany autorytet, i nic dziwnego. Był przecież specjalistą od piaru - religii garniturów. Jednym studentom imponował jego akcent ala Gustaw Holoubek, drudzy delektowali się, wplatanymi w wykłady anegdotami Em. Jeszcze innym po prostu podobała się jego fura. Całość, oprócz fury, tworzyła skrupulatnie zaprojektowany wizerunek, jakby fragmenty ludzkich szczątków, misternie pozszywane w ciało, i ożywione za pomocą tajemnej nauki - bestię doktora Frankensteina, która, jak każda bestia, w końcu zaczęła zżerać swego stwórcę. Od środka. Pewnego dnia w naszej grupie ćwiczeniowej pojawiła się Ola. Dziewczyna niepospolitej urody, o rzadko spotykanych, kręconych włosach blond, figurze modelki, i tym czymś w błękitnych oczach, do roztapiania kamieni. Los chciał, że to właśnie kamień... granit, profesora Mariusza Monidły zaczął topnieć najmocniej.

* * *
Trzydziesty pierwszy lipiec, peron drugi, pierwszy dzień podróży w kosmos. Przemyskie pekape tonie w słońcu. Od betonowych płyt peronu bije rozgrzane powietrze, rozmywając sylwetkę nadjeżdżającego pociągu. Wstaję z ławki i podążam w ślad za tłumem podróżnych, szykujących się do ataku na pociąg. Ostatnie, nerwowe zaciągnięcie się papierosem, pet ląduje na torowisku.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
mariusz wojdak · dnia 06.08.2009 08:47 · Czytań: 802 · Średnia ocena: 2 · Komentarzy: 12
Komentarze
milla dnia 06.08.2009 09:56
Cytat:

Profesora Mariusza Em, spotkałem na pewnej prywatnej uczelni, których nieposkromiona siła przyciągania, wywracała do góry nogami polski rynek edukacyjny, a przede wszystkim, skutecznie wywracała ludziom w głowach.
uczelnia ma liczbę poj, więc skąd to których potem?
Cytat:
Wytapetowane dziunie
zbyt utarte, przemielone. razi w takim krótkim tekście
Cytat:
Zaginając ę i ą do granic wytrzymałościquote] ten kawałek zdania bardzo fajny
[quote]ala
to chyba pisze się osobno i z jakaś krechą nad a
no dobra. tytułu nie rozumiem, przesłania też nie
Tekst zbyt krótki,jakoś mało spójny, zebym mogła go adekwatnie ocenić. w jednym akapicie zmieściłeś właściwie całość. spoowdowało to, ze nie ma klimatu w tekscie, jest suchy. gdzieniegdzie styl do poprawy też.
pzdr
mariusz wojdak dnia 06.08.2009 14:59
dzięki za przeczytanie tego mojego wytworu i za wskazówki:)
wydają się słuszne. pozdro
ginger dnia 06.08.2009 19:24
Przecinki stawiasz na chybił-trafił. To widać, i powinieneś spróbować chociaż nad tym zapanować. Gdzieś zabrakło ogonka.
Powiedz mi, drogi Autorze, o co chodzi...? Co ma pierwsza część do drugiej? Co Ty mi w ogóle chciałeś powiedzieć...?
Nie mam seledynowego pojęcia, o czym jest ten tekst. Niby poprawnie, ale jakoś bez iskierki.
Spróbuj opowiedzieć historię - co się dzieje, dlaczego się dzieje, kto to dzieje... Bo na razie to tylko jakiś szkic, dla postronnego, niezorientowanego w Twojej psychice czytelnika - kompletnie nieczytelny.
mariusz wojdak dnia 06.08.2009 20:46
proszę zatem o wskazanie miejsc na przecinki - moze w ten sposób odkryję zasade ich działania. wdzięczny będę. z resztą mogę się, zgadzam. dzięki za przeczytanie. pozdro
milla dnia 07.08.2009 08:26
na forum jest wątek: sztuka opowiadania czyli jak nie zanudzać. mnóstwo dobrych wskazówek dla prozaika. polecam:)
mariusz wojdak dnia 07.08.2009 11:51
dzięki. zajrzę:) co do przecinków, tylko konkretny przykład. w przeciwnym razie zarzut jest chybiłtrafił. czekam
ginger dnia 07.08.2009 12:12
Cytat:
Profesora Mariusza Em, spotkałem na pewnej prywatnej uczelni, których nieposkromiona siła przyciągania, wywracała do góry nogami polski rynek edukacyjny, a przede wszystkim, skutecznie wywracała ludziom w głowach.

Profesora Mariusza Em. spotkałem na pewnej prywatnej uczelni, której nieposkromiona siła przyciągania wywracała do góry nogami polski rynek edukacyjny, a przede wszystkim, skutecznie wywracała ludziom w głowach.

I tak w wielu zdaniach. Wszystkich wypisywać nie będę - to Twój tekst, Ty musisz go poprawić.
Mówisz o jednej uczelni, a za chwilę masz których - to błąd.
mariusz wojdak dnia 07.08.2009 12:42
dzięki. szczerze mówiąc, nie zdawałem se sprawy:)
Jimmy Jordan dnia 07.08.2009 21:23 Ocena: Przeciętne
hmm, generalnie, w story no 2 mógłbyś zająknąć takie oto zdanie: Pisząc to wszystko siedzę na dworcu pkp... i wszystko by było ok. Pierwsza część zaczynała się bardzo ciekawie, a to znak, że nie doszło w niej do jakiś wielkich nadużyć, pozdrawiam,
Jimmy
Jack the Nipper dnia 08.08.2009 14:53 Ocena: Przeciętne
Cytat:
Profesora Mariusza Em,


jeśli Em to nazwisko to ok, jesli pierwsza litera to raczej eM.

Cytat:
Trzydziesty pierwszy lipiec


lipca (!!!)

Nijaki fragment. Przeczytałem i zapomniałem o czym byl.
Abigail dnia 09.08.2009 21:55 Ocena: Przeciętne
Odnoszę wrażenie, że ta opowieść jest nieskończona. Zaczyna się dobrze, dobrze cię też czyta, ale czegoś tu brakuje. Co tak właściwie chciałeś opisać? Nie wiem dlaczego, ale moje myśli poszły w kierunku skoku pod nadjeżdżający pociąg. Powód
? Ola w grupie. Nie wiem, czy dobrze wywnioskowałam, nie wiem, czy takie było Twoje przesłanie. Zbyt dużo niewiadomych.
mariusz wojdak dnia 10.08.2009 11:45
więc jednak czytelne. tekst napisałem bez głębszego impulsu i bez pomysłu. będzie druga próba. dzięki za koment i dokładne przeczytanie, odczytanie. pozdrawiam serdecznie:)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty