Gejsza - Zola111
Poezja » Wiersze » Gejsza
A A A

leciutko jak skrzydło motyla
rozchyla się.. znów odchyla.

już pełna, to znów całkiem pusta.
nie próbuj całować w usta.

rozściela przed tobą matę,
nalewa sake, herbatę.

nie dotknij, nie sprawdzaj kontu.
zestrój się, zamilcz do wtóru.

 

25.09.2009.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Zola111 · dnia 27.09.2009 09:19 · Czytań: 1611 · Średnia ocena: 4,6 · Komentarzy: 25
Komentarze
Usunięty dnia 27.09.2009 13:51 Ocena: Świetne!
Bardzo rytmicznie i w pełni obrazowo z dokładnością obyczajową:)
Ukłon i dygniecie , wachlarzem mrugniecie:)Świetne :)
Zola111 dnia 27.09.2009 14:13
Zatkało mnie! Serdeczne dzięki! :) Pozdrawiam!
Miladora dnia 27.09.2009 14:38 Ocena: Świetne!
a kiedy weźmie shamisen
i przerwie dźwiękami ciszę
geiko z chwil ikebany
utka świt, potem ranek

Ty natomiast utkałaś za pomocą niewielu słów piękną matę...
Miło było poczuć jej fakturę i subtelny klimat chwili uchwyconej w wierszu... ;)
Pozdrawiam na świetne... :D
Usunięty dnia 27.09.2009 17:58 Ocena: Świetne!
Piękne. Lapidarne, ale magiczne. Poezja niedopowiedzeń:)
voytek72 dnia 27.09.2009 21:13 Ocena: Dobre
fakt, zgrabnie napisany, ale jak dla mnie nic poza tym...
jaszcze wracam do niego i czytam znów bo tak sie inni zachwycają, próbuje i ja... nie wychodzi
p[o prostu sprawny dobry

pozdro :)
voytek72 dnia 27.09.2009 21:18 Ocena: Dobre
ps, czy nie zdezawuowaliśmy oceny swietne! ?
dla mnie to świetne jest coś kieduy ide spać i mysle o tymn wierszu tak sie w pamiec wyryje, oceny b.dobry czy nawet dobry to w sumie tez oceny pozytywne (sorki zola111 że przy twoim wiuerszu te dywagacje, ale wydaje mi sie ze kiedys oceny były bardziej adekwatne)
Usunięty dnia 27.09.2009 21:39 Ocena: Świetne!
Adalbert - czy na pp nie ma miejsca na forum na Twoje dywagacje odnośnie ocen?, Z całym szacunkiem ale chyba tam jest właściwe miejsce. Właśnie idę spać bo wstałam o 5 rano, i będę myśleć o słodkiej krainie kwitnącej wiśni, o samurajach i katanach:) O innych wierszach też , ale o tym zwłaszcza bo w nim zatrzymała się chwila taka niepowtarzalna, ale to tylko moje skromne, osobiste wrażenie:)
Pozdrawiam:)
voytek72 dnia 27.09.2009 22:00 Ocena: Dobre
Dal pewnie masz i racje ze na forum jest n ato miejsce (dlatego z góry przeprosiłem) ale z moja ilościa czasu bycie na forum to troche z gatunku S-F, nie mam zbyt wiele czasu wiec wole go poświecim wierszom (pisaniu i czytaniu) ;)

no i życzę koplorowych snów, najlepiej w czerwonych promieniach zachodzacego słonca ;)
Usunięty dnia 27.09.2009 22:06 Ocena: Świetne!
Adalbert - podejrzewam, że w poprzednim wcieleniu chyba byłam jakimś wojownikiem, być może samurajem, dlatego ta " Gejsza" tak mi się podoba;):D
Dziękuje, Tobie też życzę kolorowych snów:)
voytek72 dnia 27.09.2009 22:10 Ocena: Dobre
ja w początkach mojego pisania wykreśliłem kilka haiku oraz wiersz o tytule "Japońska dziewczynka" ale nie pokaże go bo dopiero byłby ubaw :lol:

a w poprzednim wcieleniu kim byłem? pewnie nikim ważnym, moze bizonem bo zawsze ciągnie mnie to do amerykańskiej przyrody tamtejszych przestrzeni :)
Zola111 dnia 27.09.2009 23:14
Kłótnia wokół wiersza naturalnie mnie nie cieszy. Gejsza jest tu jedynie metaforą! Pewnego dystansu wobec piękna, którego nigdy nie śmielibyśmy dotknąć. Możemy tylko z oddali przyglądać się i podziwiać! By nie skalać, nie zepsuć! Oceny nie zależą ode mnie! Dal! Dzięki za zrozumienie i ocenę! Adalbercie- nie mam wpływu na oceny czytelników. Szanuję zdanie jednych i drugich! Serdecznie pozdrawiam!
Usunięty dnia 27.09.2009 23:31 Ocena: Świetne!
Zolla 111 , ależ tu nie ma miejsca na kłótnie, Ja i Adalbert tylko dywagujemy nad przesłaniem wiersza i subiektywnością oceniania.Zatrzymałaś w kardrze to piękno , tą krótką
niepowtarzalną chwile i jej odczucia:)
serdeczności:)
Zola111 dnia 27.09.2009 23:39
Dzięki Daluniu! Serdecznie dobranoc. Do następnego spotkania! Cieplutko, Zola!
Zola111 dnia 27.09.2009 23:41
Miladoro, nie ma mowy o ranku, świcie! To tylko marzenia! Ale za to jaaakie piękne, prawda? Nie mówię o wierszyku. Wobec niego- jestem skromna! Pozdrawiam cieplutko, metafora.
Zola111 dnia 27.09.2009 23:43
Szary- dziękuję za recenzję i ocenkę. Pozdrawiam cieplutko! Zaglądaj do mnie!
voytek72 dnia 28.09.2009 07:57 Ocena: Dobre
kłótnia :bigeek::lol:
zola to chyba nie widziałas prawdziwej kłótni ;)
normalna rozmowa dwóch osób o odmiennym spojrzeniu na, o poezji :)

a mnie akurat cieszy kazda dyskusja pod wierszem, najbardziej nie lubię ciszy
A co do oceny to zgadzam się, że bezpośredniego wpływu na nia nie masz. Mnie na przykład cieszy szczególnie ich wielość bardziej nawet niż jakość bo im wiecej osób się wypowie pod wierszem tym szerszą mam pespektywe jakie wywołał dany wiersz reakcje. Dlatego tez wstawiam na 4 portalach (kazdy ma swoja, inną specyfikę) i te ocene traktuje całosciowo :)

pozdrawiam :)
gabi dnia 28.09.2009 11:02 Ocena: Świetne!
Jeden lubi ogórki a drugi organisty córki. Jeżeli wiersz jest sprawnie napisany i temat oryginalny(a tutaj tak jest), to jaki jest sens w obniżaniu ogólnej oceny...Można się przecież wypowiedzieć bez postawienia noty (usunać ją zawsze można):)
Postawa Wielkiego Nieomylnego nie bardzo mi odpowiada:D
Pozdrowionka dla wszystkich :):)
Zola111 dnia 28.09.2009 12:31
Ja podzielam opinię Gabi. Działam w ocenie zawsze po drugim czytaniu. Jeśli po raz drugi mam wrażenie, że jest świetnie, nie skąpię tej ocenki! Mam natomiast "za uszami" uchylanie się od oceny złych wierszy. Po prostu- ich nie komentuję, nie oceniam! Pamiętam pierwsze recenzje moich wierszy! Załamywały, ponadto budziły refleksje: jak ktoś tak surowy w ocenie i ironiczny może być wrażliwym na drugiego człowieka poetą! więc nie jadę po tekstach! Zaraz dostaniemy burę za filozofowanie! Nie miejsce i nie pora! Wiem :)
Miladora dnia 28.09.2009 12:40 Ocena: Świetne!
Masz rację, Zola - dokładnie to samo myślę i tak samo robię... ;)
Staram się pomóc, a nie "ścinać"...
Ukłon dla Ciebie :D
voytek72 dnia 28.09.2009 15:24 Ocena: Dobre
gabi dnia wrzesień 28 2009 11:02:44
Jeden lubi ogórki a drugi organisty córki. Jeżeli wiersz jest sprawnie napisany i temat oryginalny(a tutaj tak jest), to jaki jest sens w obniżaniu ogólnej oceny...


z pierwszym zdaniem tej wypowiedzi zgadzam się jak najbardziej. ale druga cześć twojej wypowiedzi mnie lekko mrozi - czy piszemy wiersze dla ocen, słupków i statystyk? czy głównym celem zamieszczania wierszy na portalu jest zdobycie jak najdłuższych pasków z napisem świetne? czy ja nie mogę postawić oceny zgodnej ze swoim odczuciem tylko dlatego ze autorce psuje to widoczek pod wierszem?
Zola111 dnia wrzesień 28 2009 12:31:35
Ja podzielam opinię Gabi.



Postawa Wielkiego Nieomylnego nie bardzo mi odpowiada
nigdy nie napisałem ze jestem nieomylny, pisze zawsze co myśle i oceniam tak jak uważam ze powinienem, zgodnie ze swoim sumieniem, autorka nie musi się oczywiście zgadzać z moją oceną i jest to jak najbardziej normalne tak jak i to ze ja mogę mieć ją zupełnie różną od niej, jak i od innych czytelników. moja ocena jest jak najbardziej subiektywna i tak nalezy ją traktować. (ps. czemu wystawiający ocenę świetną nie mają zarzutu nieomylności?)

Działam w ocenie zawsze po drugim czytaniu. Jeśli po raz drugi mam wrażenie, że jest świetnie, nie skąpię tej ocenki! Mam natomiast "za uszami" uchylanie się od oceny złych wierszy.Po prostu- ich nie komentuję, nie oceniam! Pamiętam pierwsze recenzje moich wierszy! Załamywały, ponadto budziły refleksje: jak ktoś tak surowy w ocenie i ironiczny może być wrażliwym na drugiego człowieka poetą! więc nie jadę po tekstach!

ja czasami wiersz przeczytam kilkanaście razy zanim przystąpie do jego komentowania. (ostatnio tak sie zaczytałem w wiersz małpicy, ze zanim zaczęłem go komentować to ona już go usunęła :lol: )Osobiśie uważam że komentarze negatywne sa tak samo potrzebne jak i pozytywne a tak w ogóle to najbardziej potrzebne są komentarze szczere i ja się od TAKICH nie uchylam. pamiętam jak po pierwszych sukcecach na takim portalu gdzie prawie wyłącznie chwalą zalogowałem się na następny i od razu na dzień dobry dostałem "po łbie" owszem pierwsza reakcja była NO JAK!!! ale następna "to ja wazm jeszcze pokaże" i potem długa droga - pisanie czytanie pisanie czytanie. nie twierdze ze piszę poezję wspaniałą czy nawet dobrą (nie do mnie należy ocena) ale gdybym został tylko tam gdzie mnie chwalą do dziś zachwycałbym sie swoimi rymowankami które tak naprawdę były mniej lub barzdiej udaną kalką. A co do wrażliwości - kazdy nauczyciel w szkole wystawiający ocene negatywną do potwór bez kszty wrażliwości w duszy, ba! bez duszy (no tak można by wnioskować) ponadto ocena świetnie według mojego jej rozumienia zarezerwowana jest dla utworów które sa naprawdę nietuzinkowe, takich nie spotyka się po kilka jednego dnia nie spotyka się ich nawet codzień,.. no taki mam gust.


Poza tym moje miłe panie komentowanie komentarzy (i to jeszcze nie przez autora a przez osoby trzecie) wydaje mi sie trochę nie na miejscu.
Zawsze ceniłem ten portal bo spokojnie można było tu poczytać i wyrazić swoją opinię, doradzić coś jesli się akurat zauważyło i oczekiwać tego samego od innych. Nie zauważałem tu tak zwanego i spotykanego gdzie indziej TWA i chciałbym aby tak pozostało i dalej bedę pisał to co uważam za stosowne i nie zyczę sobie aby mnie pouczano gdzie mogę a gdzie nie powinienem wystawiać ocen, albo dawać komentarzy. Teksty to nie autor, ja do niego nic nie mam, ja komentuje WIERSZE i jakiekolwiek tłumaczenia autora pood nimi czy tez osób trzecich nie sa w stanie zmienić moich odczuć bo one są moje, osobiste i strasznie subiektywne ale przez to jak najbardziej szczere.

pozdrawiam i juz wiecej w tej sprawie pisał nie bede
wole komentować wiersze

do miłego pod następnymi :)
Zola111 dnia 28.09.2009 16:12
Pozostaje mi tylko przeprosić, co niniejszym czynię! Zwróć uwagę, że nie ja zaczęłam się odnosić do sposobu oceniania! Ty to zrobiłeś! Pozdrawiam:)Patrz 27. 09. 21:18 Całuski na zgodę!
voytek72 dnia 28.09.2009 18:09 Ocena: Dobre
całusy przyjęte i odwzajemnione ;)
Usunięty dnia 29.09.2009 17:22 Ocena: Świetne!
Zola111 wyznaję podobną filozofię:) Rzadko stawiam niskie oceny, jeśli wiersz/tekst uważam za denny wyrażam to swym milczeniem (brakiem oceny) ewentualnie komentarzem, ale zauważyłem że tu nie można wstawić komentarza bez oceny :)
Zola111 dnia 01.10.2009 01:41
Dzięki, szary. No, tu nie można...chyba że...pokombinuj! Serdecznie, Z.:)
Miladora dnia 01.10.2009 01:54 Ocena: Świetne!
Można wstawić, Kochani, komentarz bez oceny... :D
Dodaje się ocenę do komentarza, zapisuje, a potem wraca do samego dołu i jest funkcja "Usuń ocenę" nad ramką. Klika się na to i ocena znika... ;)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:33
Najnowszy:pica-pioa