Jesienią - julanda
Poezja » Wiersze » Jesienią
A A A
Jesienią myśli żółkną listem
nie otrzymanym którejś wiosny
i jesień nie oszczędza wspomnień,
przy ścieżkach wysuszone osty.

Jesienią myśli blakną listem
nie napisanym przed latami
i ranki coraz bardziej mgliste,
pajęczą nicią świat przetkany.

Autobus trasy optymizmu
przestaje blisko nas kursować,
pewnie pojechał gdzieś za miasto,
a ja zaczynam go żałować.

Nic nie ma smaku, choć powinno,
bo już dojrzewa młode wino,
nie od kompletu dwa kieliszki,
matowo stoją za witryną.

Zarysowane czasem meble,
puchną od swoich własnych snów,
a nad wczorajszą kromką chleba
myśl się tak błędnie wprawia w ruch.

Jesienią nic się nie zaczyna,
bo to, co miało już dojrzało,
zaglądam smutna do koszyka,
kiedy to życie ... przeleciało?
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
julanda · dnia 06.12.2009 22:50 · Czytań: 638 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 10
Komentarze
Usunięty dnia 06.12.2009 23:29 Ocena: Dobre
Wolałabym ten tekst podzielony na strofy, powiem szczerze. Taki zapis utrudnia odbiór, czytanie. To raz.

Dwa, wielokropki są zbędne. Z nich nie wynika niedopowiedzenie, nic nie wnoszą, a wyglądają, jak mrówki wędrujące do mrowiska. Z tytułu też dobrze byłoby się ich pozbyć.

Trzy, takie kfffiatki jak: Autobus trasy optymizmu niezbyt ładnie komponują się z resztą tekstu. Na szczęście to jedyny tego typu kffiatuszek ;)

Zgrabna rymowanka. Rytmiczna. Kiedy mowa o winie, kieliszkach, meblach, przebiega mi dreszcz po skórze, a to znaczy, że udało Ci się wprowadzić klimacik nieco nostalgiczny.

Tekst nie powala, ale przynajmniej jest dość zgrabnie podany.

Pozdrowienia
julanda dnia 07.12.2009 00:13
Zgadzam się, co do mrówek, w tym formatowaniu dopiero je widać! Autobus też mnie raził, ale po prostu był w mojej głowie - to chyba skaza mieszkania w mieście molochu:(, ale tłumaczyłam sobie, że to w jakimś stopniu uwspółcześnia przekaz, że to jest tu i teraz, bo można by sobie przecież pomyśleć przy tym klimacie wiersza, że kursują dorożki!
Niedługo nie będą pasować tu i listy, bo młodzież skojarzy je z przesyłką jakiegoś zamówienia ;) przez internet oczywiście! Dziękuję i pozdrawiam:)
Jeszcze tytuł! Dodałam, bo trzeba było grzecznie wypełnić rubryczkę, ale jak można te gwiazdeczki, to ok!
Miladora dnia 07.12.2009 01:32 Ocena: Dobre
Julandko - pod wierszem masz funkcję "Edytuj". Klikasz na nią, otwiera się okienko edytowania i poprawiasz, co chcesz, a potem klikasz "zapisz". ;)
Popraw, bo wiersz jest ładny.
Podziel na zwrotki, jak radzi Małpeczka, pozbądź się wielokropków (z tytułu także) i popraw to:
- kiedy to życie ... - usuń spację przed wielokropkiem.
- a ja zaczynam go żałować! - moim zdaniem, ten wykrzyknik jest niepotrzebny (nie musisz krzyczeć nim)
Rytm:
- Zarysowane czasem meble, (9 zgłosek)
puchną od swoich własnych snów, (8 zgłosek)
a nad wczorajszą kromką chleba (9 zgłosek)
myśl się tak błędnie wprawia w ruch... (8 zgłosek)
Te dwa wersy, w których masz po 8 zgłosek powinnaś podciągnąć do 9-ciu, bo na nich łamie Ci się rytm... ;)
Wymaga to i pewnego przetasowania i pewnych zmian, ale nie wątpię, że dasz sobie radę... :D
Dopracuj - to dobry wiersz, a będzie bardzo dobry... ;)
buziak
PS. Mnie się podoba autobus trasy optymizmu...
julanda dnia 07.12.2009 07:22
Cieszę się, że się podoba. Raczej zawsze nucę, nie czytam, więc wtedy się podciąga rytm. Nie poprawiałam tu tekstu, bo wydawało mi się, że, w tym miejscu wiersz jest żywym organizmem do "anatomii", pomyślałam inaczej, że taką poprawioną wersję beta i kolejne powinno się dopisywać na dole jako metamorfozy.
Wykrzyknik daje ekspresję, gdy nucę, powinien istnieć znak, który jest kompilacją wykrzyknika z wielokropkiem tzw. ekspres, od ekspresji!;)???
Sprawdziłam, że musi tak zostać do nucenia, bo podoba się nucone takie "błęędnie" z akcentem, czy "wczoraajszą" itd. Do czytania, zobaczę, jak będzie brzmiało, gdyby coś zmienić.
julanda dnia 07.12.2009 07:40
Przypomniałam sobie, dlaczego nie podzieliłam tego na zwrotki!:( Po prostu, aby nie rytmizować na siłę tych nierówności, bo wtedy byłoby to widoczne bardziej, a uznałam, że dla dobra "pacjenta" powinno zostać w tej postaci. /interpretacja/:) Ale spróbuję wrócić w klimat i udoskonalić.
Serdecznie się cieszę z uwag /powinnam to wyrazić spontaniczniej, jak się cieszę!/ Teraz widzę jakie to potrzebene! Dzięki, Dzięki, Dzięki!!!
Miladora dnia 07.12.2009 12:52 Ocena: Dobre
Julandko - można poprawiać (i nawet należy) i wtedy następni czytelnicy dostają wiersz w udoskonalonej formie. :D
Ale można też wkleić pod nim jego nową wersję i to wydaje mi się najlepszym rozwiązaniem w Twoim przypadku.
Inna sprawa - możesz go sobie nucić jak Ci się żywnie podoba, ale nie po to przecież zamieszczałaś go na portalu - nie dla siebie, dla czytelników... ;)
Więc zadbaj, by mieli co czytać... :D
julanda dnia 07.12.2009 15:42
Wiem, jak ważne jest to, co przekazujemy innym swoim słowem. Czytam z uwagą zamieszczane wiersze i próbuję...zrozumieć w tym Człowieka. Coś czasem bardzo poruszy, coś zdziwi, coś faktycznie czasem "powala". Ten dzielę na zwrotki, ale ta jedna na razie pozostanie bez zmian, gdyż te, które już mi się podsunęły coś burzą, coś się traci. Tu może jest potrzebna głębsza operacja;) Jakiś przebłysk myśli; jak się pojawi - zmienię:)
Zola111 dnia 07.12.2009 19:53 Ocena: Bardzo dobre
Ja mam fart! Czytam już po sugestiach Miladory i po Twoich poprawkach! Poczyszczone, rytmicznie podciągnięte do dziewiątki! Podoba mi się! Powtarzam sobie to samo pytanie! Pozdrawiam, Z
Arkady dnia 08.12.2009 19:47 Ocena: Świetne!
Oj, ale tu było ostro... Ale za to efekt jest znakomity... Może się podobać...:D
Kushi dnia 07.08.2011 12:01 Ocena: Świetne!
Autobus trasy optymizmu:) - świetne to jest:)
Jak i cały tekst:)
Wiersz ma rzeczywiście bardzo jesienny ale za to niezwykle ciepły klimat:)
Przeczytałam z uśmiechem:)
Pozdrawiam serdecznie:)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 13:24
Dziękuję za życzenia »
Kazjuno
29/03/2024 13:06
Dzięki Ci Marku za komentarz. Do tego zdecydowanie… »
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 10:57
Dobrze napisany odcinek. Nie wiem czy turpistyczny, ale na… »
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty