What's drive me crazy is... - anek_ch
Publicystyka » Felietony » What's drive me crazy is...
A A A
Każdy wie co się stało w sobotę, 10 kwietnia w godzinach rannych. Każdy Polak i większość ludzi na świecie zostało poinformowanych o tragedii jaka nas dotknęła. Rozpętała się burza medialna, wychwalając pod niebiosa zmarłych ludzi, prezydenta, jego żonę i polityków, którzy wraz z nimi zginęli. Tak, dużo ich było, ponad 90 osób. Ostatnie źródła podały że było ich 94. Ogłoszono żałobę narodową. Tygodniową. I w sumie dobrze. W końcu Polska teraz płacze bo nie ma prezydenta, na którego zawsze mogła najeżdżać. Prawda? Teraz już nie wypada się naśmiewać z stylu jego bycia, powolnej gadaniny i tego całego „kaczorstwa” które wokół siebie roztaczał, nie tylko z powodu nazwiska.

Ludzie zawsze są i byli kłamliwi. Męczy mnie ich obłuda. Ci co najwięcej publicznie płaczą, czasami mają najwięcej na sumieniu. Nie mówię tu o powodzie tragedii, na wyjaśnienia tego przyjdzie czas kiedyś indziej. Choć już można było usłyszeć kilka różnych teorii, z których większość to jedynie wymysły kreatywnych jednostek.

Najbardziej chodzi mi o ludzi, którzy ronią publicznie łzy, a zaledwie dobę, dwie, czy trzy najeżdżali czy to w myślach czy publicznie, czy przy kuflu piwa na któregoś z tragicznie zmarłych polityków. Najbardziej boli mnie to, że ci ludzie są na tyle tchórzliwi, że nie potrafią przyznać „Tak nienawidziłem go, bo miał lepsze stanowisko ode mnie, zarabiał więcej pieniędzy i życzyłem mu najgorszego”. No tak, to byłby faux-paus, ale przynajmniej szczery.
Ja będę szczera. Nigdy nie obchodziła mnie za bardzo polityka. Tak jestem świadoma swej polskości, swych obywatelskich praw i obowiązków. Tak, wiem, że także ode mnie zależy przyszłość mego kraju. Wiem także, że nie powinno się teraz źle o nikim, kto zginął, mówić złych rzeczy. Mam odrobinę kultury w sobie. Ale wybaczcie mi szczerość, to co się wydarzyło, mogło mieć kilkadziesiąt razy lżejsze skutki. Gdyby tylko ludzie trochę pomyśleli. No, bo po co na obchody tragicznych zdarzeń w Katyniu zabrało się tylu ważnych ludzi z całej Polski? Nie wystarczałby skromna reprezentacja? Mówię o tu o kilku osobach, pięciu może sześciu. Przecież nie liczy się ilość, ale jakość.

Zawsze narzeka się na dziurę budżetową Polski. Jest kryzys, o którym się już tylko nie mówi, ale dlaczego politycy nie myślą o pieniądzach podatników, z których korzystali wybierając się w podróż do Rosji. Lepiej byłoby nazwać o wycieczką, ze względu na ilość, ale będę się hamować. Gdyby nie wybrali się samolotem, tylko jak inni pociągiem, no to wtedy ta tragedia nie miałaby miejsca. Gdyby poleciało tylko kilku, większość „inteligencji” jak to ładnie media określają, żyłaby teraz i miała się dobrze. Wiem. Gdybanie nie pomoże. Wielu straciło życie, pozostawiając na świecie swoje rodziny. Wsiedli do samolotu myśląc, że to nie będzie znów tak długi dzień. Kiedyś się skończy, a oni wrócą bezpiecznie do domu. Szkoda, że nawet nie wylądowali w miejscu przeznaczenia, tak jak powinni. Cali i zdrowi. Szkoda, że dopiero ja minie czas żałoby zacznie się ponowne obrzucanie błotem i walka o miejsce zmarłego prezydenta. Ciekawe, czy ta tragedia nas czegokolwiek nauczyła, oprócz lęku przed lądowaniem?
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
anek_ch · dnia 19.04.2010 09:19 · Czytań: 738 · Średnia ocena: 1,5 · Komentarzy: 8
Komentarze
Elwira dnia 19.04.2010 09:48
Cytat:
sobotę, 10 kwietnia

dziesiątego
liczebniki zapisujemy słownie

Cytat:
Każdy wie co się stało w sobotę, 10 kwietnia w godzinach rannych. Każdy

2 razy każdy

Cytat:
ponad 90 osób. Ostatnie źródła podały że było ich 94.

dane nieaktualne, liczebniki zapisujemy słownie

Cytat:
naśmiewać z stylu jego bycia


ze stylu jego bycia
Cytat:
Ludzie zawsze są i byli kłamliwi.

tu chyba bardziej pasuje zakłamani

Cytat:
czas kiedyś indziej.

kiedy indziej

Cytat:
zaledwie dobę, dwie, czy trzy najeżdżali czy to w myślach czy publicznie, czy przy kuflu piwa na któregoś z tragicznie zmarłych polityków.

zabrakło "temu", brakuje przecinków, poza tym taka wyliczanka brzydko wygląda, a zobacz, nie lepiej tak "a zaledwie kilka dni temu najeżdżali, czy to w myślach, czy publicznie, czy przy kuflu piwa na któregoś z tragicznie zmarłych polityków.

Cytat:
to w myślach czy publicznie, czy przy kuflu piwa na któregoś z tragicznie zmarłych polityków. Najbardziej boli mnie to, że ci ludzie są na tyle tchórzliwi, że nie potrafią przyznać „Tak nienawidziłem go, bo miał lepsze stanowisko ode mnie, zarabiał więcej pieniędzy i życzyłem mu najgorszego”. No tak, to

w całym tekście nadużywasz "to", jakbyś bała się deklinacji

Cytat:
Wiem także, że nie powinno się teraz źle o nikim, kto zginął, mówić złych rzeczy.

dwa razy ta sama informacja, a zdanie robi się niegramatyczne

Cytat:
Mówię o tu o kilku osobach,

pierwsze4 o zbędne

Cytat:
Lepiej byłoby nazwać o wycieczką

to zamiast o chyba?

Cytat:
dopiero ja minie

jak?

Raczej to felieton niż opowiadanie polityczne...
Cóż, niech Ci będzie. Braki w przecinkach, niektóre zdania pokraczne, ale rozumiem, że napisane pod wpływem emocji. Czasem trzeba chwilkę zaczekać i dopiero publikować.

Co do treści (nieaktualne danie popraw), nie zgadzam się, że mogło polecieć kilku. Niektórzy lecieli na groby rodzinne, inni z racji funkcji społecznej, inni dla ochrony vipów, dowódcy dla złożenia hołdu tragicznie poległym (inna sprawa, że złożyli hołd z życia, czego nie zamierzali). Tam przecież nie zginęli tylko politycy, jak twierdzisz, ale też dowódcy armii, księża, przedstawiciele rodzin katyńskich, historycy. Tu nie chodzi o to, że nie oszczędzamy. Samolot i tak leciał i czy zabrałby 10, czy 100 osób, kasa taka sama. Tu chodzi o to, że właśnie za bardzo oszczędzamy zamiast dwoma, polecieli jednym samolotem.

Dobra, już nie marudzę, bo sama felieton napiszę, a tego chcę uniknąć.
Pozdrawiam.
Almari dnia 19.04.2010 09:56 Ocena: Dobre
Cytat:
a zaledwie dobę, dwie, czy trzy

~ dobę temu, dwie czy trzy...

Cytat:
czy trzy najeżdżali

~ Doprawdy, można to zamienić na narzekali ;)

Cytat:
byłoby nazwać o

~ to/
Cytat:
Szkoda, że dopiero ja minie

~ jak minie.

Cytat:
Tak nienawidziłem go, bo miał lepsze stanowisko ode mnie, zarabiał więcej pieniędzy i życzyłem mu najgorszego”


Myślę, że to nie o to tutaj chodzi. Polacy zawsze byli i będą egoistami i hipokrytami to raz. Dwa, jesteśmy narodem, który nie uczy się na klęskach, niestety. Dbamy o własne dupki. Tak więc odpowiedź brzmi NIE. NIe zjednoczymy się, nie nastąpi oświecenie ani żaden armagedon w sercach. Ostatnie wydarzenia choćby dają temu obraz. Nie wiem czy jest sens o tym gadać ciągle. Temat już został wyczerpany na forum.
Darksio dnia 19.04.2010 10:25 Ocena: Słabe
Witaj.

Cytat:
Każdy wie co się stało w sobotę, 10 kwietnia w godzinach rannych.

Liczebniki piszemy słownie.

Cytat:
Każdy Polak i większość ludzi na świecie zostało poinformowanych o tragedii jaka nas dotknęła

Niezgrabie to brzmi. Nie lepiej byłoby: "Wszyscy Polacy i większość ludzi na świecie zostało poinformowanych o tragedii jaka nas dotknęła"?

Cytat:
Tak, dużo ich było, ponad 90 osób. Ostatnie źródła podały że było ich 94

Podajesz fałszywe dane. Ofiar było dziewięćdziesiąt sześć. Jeśli podczas pisania tego tekstu nie było jeszcze wiadomo ile jest ofiar, powinnaś się powstrzymać przed podawaniem niepewnych jeszcze informacji. No i znowu liczebniki!

Cytat:
Najbardziej chodzi mi o ludzi, którzy ronią publicznie łzy, a zaledwie dobę, dwie, czy trzy najeżdżali czy to w myślach czy publicznie, czy przy kuflu piwa na któregoś z tragicznie zmarłych polityków

O co chodzi z tymi dobami?

Cytat:
Wiem także, że nie powinno się teraz źle o nikim, kto zginął, mówić złych rzeczy.

Źle mówić złych rzeczy? - Wyrzuć "źle"

Cytat:
Jest kryzys, o którym się już tylko nie mówi, ale dlaczego politycy nie myślą o pieniądzach podatników, z których korzystali wybierając się w podróż do Rosji

O co chodzi?

Cytat:
Lepiej byłoby nazwać o wycieczką, ze względu na ilość, ale będę się hamować

to

Cytat:
Szkoda, że nawet nie wylądowali w miejscu przeznaczenia, tak jak powinni

Gdyby wylądowali, nic by się nie stało. Wyrzuć słowo "nawet".

Cytat:
Szkoda, że dopiero ja minie czas

jak

No cóż, wydaje mi się, że jesteś młodziutką osobą. Tekst płytki, nie wnoszący niczego nowego w temacie. Komentarz jakich widziałem już wiele w związku z katastrofą.
Nie wiem dlaczego piszesz w dziale polityka, choć jak sama zaznaczasz, polityka nigdy Cię nie obchodziła i faktycznie widać na pierwszy rzut oka, że się na niej nie znasz. Na przykład:
Pytasz po co na obchody w Katyniu poleciało tak dużo osób, nazywasz to wycieczką (w domyśle na koszt państwa).
Odpowiem Ci. Jak zapewne wiesz Katyń w historii Polski jest bardzo ważny. Chyba nie muszę wyjaśniać dlaczego. Na uroczystości leciały najwyższe władze państwowe, wojskowe i delegacje stowarzyszeń, które wiele lat walczyły o uznanie tego tragicznego wydarzenia w naszej historii. W sumie kilkadziesiąt osób, dalej załoga samolotu, bez której lot nie byłby możliwy, oraz BOR, który ochrania członków rządu. Delegacja złożona z kilku osób, na tak dla Polski ważną uroczystość, byłaby śmieszna i niepoważna.
Piszesz o kosztach. Niezależnie od tego ilu pasażerów było na pokładzie, koszt lotu jest taki sam, logiczne jest więc, że taniej dla państwa jest zabranie większej ilości delegatów niż robić z tego np. dwa loty. Inną sprawą jest, że tyle ważnych dla kraju osób nie powinno lecieć razem. Ale nie ma to nic wspólnego z kosztami.

Niestety, twoje potraktowanie tematu jest bardzo naiwne i niedojrzałe. Przykład:
Piszesz dlaczego nie pojechali pociągiem. Przecież przewóz lotniczy jest uznanym środkiem transportu. Samolotami latają delegacje wszystkich rządów na całym świecie, nie tylko w Polsce. A to dlatego, że pozwala to oszczędzić wiele tak drogiego w polityce czasu. Katastrofy kolejowe także się zdarzają, gdyby ta delegacja pojechała pociągiem, który uległby katastrofie z pewnością zapytałbyś czemu nie polecieli samolotem. To bardzo niedojrzałe myślenie.
Podsumowując, Twoje przemyślenia są bardzo płyciutkie, niedojrzałe i nie wnoszą niczego nowego.
Darksio dnia 19.04.2010 10:31 Ocena: Słabe
Aha, jeszcze jedno. Piszesz o patriotyzmie, jednocześnie nadajesz tytuł w języku angielskim. To pasuje tutaj, jak... Nie lepiej zatytułować choćby: "Co mnie wkurza"?
Nalka31 dnia 19.04.2010 11:10 Ocena: Słabe
Odniosę się i ja do tego, chociaż mało komentuję prozę, ale ...
Cytat:
Najbardziej chodzi mi o ludzi, którzy ronią publicznie łzy

Myślę, że lepiej brzmiałoby Najbardziej denerwują mnie ludzie, którzy ronią publicznie łzy

Cytat:
No tak, to byłby faux-paus, ale przynajmniej szczery.

Powinno raczej brzmieć - No tak, to byłoby faux-pas, ale przynajmniej szczere.

kilkadziesiąt razy lżejsze skutki - raczej powinno być kilkadziesiąt razy mniejsze skutki

Cytat:
Jest kryzys, o którym się już tylko nie mówi,

Jeśli chciałaś zwrócić uwagę na kryzys to zdanie powinno brzmieć Jest kryzys, o którym się mówi,

Cytat:
Szkoda, że nawet nie wylądowali w miejscu przeznaczenia, tak jak powinni. Cali i zdrowi. Szkoda, że dopiero

Jedno szkoda obok drugiego, to trochę za dużo w tak krótkim odstępie.
Poza tym nadużywasz gdyby
, a gdybanie też w niczym tu nie pomoże.
Przyłączam się do poprzednich opinii, że ten tekst nie wnosi niczego nowego. Jedyne co się da zauważyć, to spora ilość literówek, błędów gramatycznych i niedociągnięć stylistycznych. O błędnych danych już była mowa. Tytuł angielski jaki dałaś do tekstu tez nie jest właściwym, zwłaszcza jeśli piszesz o sprawach dotyczących Polski. Jak na osobę pełnoletnią, to tekst naprawdę jest słaby.
Usunięty dnia 19.04.2010 11:29
Cytat:
Tytuł angielski jaki dałaś do tekstu tez nie jest właściwym, zwłaszcza jeśli piszesz o sprawach dotyczących Polski.


No właśnie, szczególnie, że jest niepoprawny gramatycznie. Albo What's driving me crazy is, albo What drives me crazy is.
Owszem, zaintrygował mnie na tyle, że zaczęłam czytać, ale poddałam się po kilku zdaniach, za co przepraszam. :|
tulipanowka dnia 19.04.2010 19:20 Ocena: Słabe
naiwniacki tekst, ale być może ktoś tak może myśleć;

poza tym ani jednej odkrywczej myśli;

ale liczy się odwaga za jakikolwiek głos krytyczny

oby nikt nie głosował na Jarka z litości !!!
anek_ch dnia 07.05.2010 20:12
Rzeczywiście może za wcześnie po napisaniu zdecydowałam się wysłać ten tekst i owszem trochę to prostackie "przemyślenia", ale przyznaję się do winy. Mea culpa!
Mam nadzieję że mi to wybaczycie;)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty