W krainie magii...(1) - dante77
Proza » Fantastyka / Science Fiction » W krainie magii...(1)
A A A
W krainie magii...

Wróżka Zębuszka

Tak naprawdę to nie wiadomo, jak zeszło na temat rozmów o ładnych zębach, ale jakoś zeszło.
Filady przyznała się, że kiedyś nosiła coś na zębach. Aparatura nazywała się poprawiaczem zgryzu i miała na celu wyrównać jej ząbki i wyładnieć uśmiech.
Black i Espidi, zaciekawieni tematem, podpytywali o to, czy jest zadowolona z efektów.
Filady bez wahania odparła, że tak.

I wtedy się zaczęło, a tak naprawdę to zaczęło się kilka dni temu, kiedy to Tree, podczas nieobecności Filady opowiadała, jak to ona nosiła poprawiacz zgryzu przez dwa lata, cztery miesiące i siedem dni.
Wróżka Zębuszka wzięła za ten zabieg kupę kasy, a i tak po jakimś czasie zęby Tree wróciły na swoje miejsce.
Na dodatek co jakiś czas Tree musiała wybierać się do Zębuszki na okresowe podkręcanie poprawiacza. Jeżeli wierzyć jej słowom, a raczej nie ma podstaw, aby nie wierzyć, to było to dla niej strasznie bolesne doświadczenie. I z tego, co mówiła, to wydała fortunę na mikstury przeciwbólowe.

Bogatsi o tę wiedzę magik Sfery i ciemnowłosa wróżka nie mogli wyjść z podziwu, że Filady jest zadowolona z efektów, których tak naprawdę nie widać.

- Naprawdę jesteś zadowolona? - dopytywał się gnom.
- No tak - odpowiedziała wróżka niepewnym głosem.
- Ja tu czegoś nie rozumiem - dodała Black.
- Zapłaciłaś za to kupę kasy - mówiła dalej wróżka. - Nosiłaś to na zębach prawie dwa lata. Cyklicznie sprawiali ci ból, podkręcając poprawiacz. A po kilku latach od ściągnięcia twoje zęby i tak wróciły na swoje pierwotne miejsce. I próbujesz nam powiedzieć, że jesteś z tego zadowolona?
- No, ja... - Filady zaniemówiła.

Black i Espidi też zaniemówili i powrócili do swoich zajęć.
I tylko kątem oka widzieli, jak wróżka sięga do szuflady w swoim biurku, wyciąga z niego małe zwierciadełko i zaczyna się do niego szczerzyć.
Jakiś czas oglądała swoje zęby, potem troszkę posmutniała, a potem było widać, jak wzbiera w niej gniew i złość.
Gwałtownie sięgnęła po swoje magiczne lusterko i wyszeptała: "Wróżka Zębuszka".
Po chwili ciszy lusterko się odezwało.
- Tu Wróżka Zębuszka - powiedział ciepły kobiecy głos z lusterka. - Piękny uśmiech, równe zęby. Tanio, bezboleśnie i z trwałym efektem.
- Spierdalaj! - powiedziała Filady.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
dante77 · dnia 08.07.2010 08:51 · Czytań: 2474 · Średnia ocena: 2,33 · Komentarzy: 10
Komentarze
Darksio dnia 08.07.2010 10:48
Cytat:
- No tak. - odpowiedziała wróżka niepewnym głosem.

Popraw zapis dialogów (niepotrzebna kropka, a jeżeli już to dalej z wielkiej litery)

Moim zdaniem za mało na opowiadanie, ale w sam raz na dowcip. Opowiedziałeś nam kawał w udziwnionej formie i to wszystko.
Coś w rodzaju:
Jasiu poszedł do cyrku. Klown podczas występu zrobił z Jasia kozła ofiarnego, głośno go krytykował (że ma wielkie uszy, kinol, jak mały Cygan nogę itp.) Pozostałe dzieci ryczały ze śmiechu.
Po powrocie do domu poskarżył się ojcu.
Nic się nie martw - odparł ojciec. Jutro pójdzie z tobą wujek Rysiek - Mistrz Ciętej Riposty i załatwi gnoja.
Na drugi dzień klown znowu głośno szydzi z Jasia.
Na to wujek Rysiek - Mistrz Ciętej Riposty:
Sssspierdalaj!

Twój tekst jest dowcipem opowiedzianym w nieco niezwyczajnym stylu. To wszystko.
Usunięty dnia 08.07.2010 10:59 Ocena: Dobre
Wyszła zabawna scenka wokół aparatów nezębnych. Tak to widzę.
mandragoraa dnia 08.07.2010 11:31 Ocena: Przeciętne
Tak ja zauważył darxx1, popraw zapisy dialogów.
Cytat:
- Tu Wróżka Zębuszka. - powiedział ciepły kobiecy głos z lusterka - Piękny uśmiech, równe zęby.

Kropka powinna być po "lusterka".

Cytat:
2 lata 4 miesiące i 7 dni

Wszelkie cyfry piszemy słownie. Nie mówiąc już o przecinku, który powinien się znaleźć po "lata".

Poza tym zgodzę się z poprzednikami, na opowiadanie tekst jest za krótki. Rzeczywiście, wyszedł z tego dowcip i w dość oryginalnej formie. Aczkolwiek powiem, że styl masz niezły i po dopracowaniu, mógłbyś pisać dobre teksty. Pomyśl nad tym. Pozdrawiam.
dante77 dnia 08.07.2010 11:48
Dziękuję za wszelkie uwagi. Poprawiłem to co sknociłem.
Dodam, że ten tekst powstał w pracy na podstawie rozmowy z koleżankami.
Wasinka dnia 09.07.2010 09:04
Witaj, dante.
Cóż, przeczytało się gładko, jednak jakoś się nie potrafiłam wczuć. Przeszło obok. Przykro mi. Ot, taka sobie krótka scenka. Ale poczekam jeszcze na kolejny tekst, gdyż czyta się Ciebie dość zgrabnie :)

Przecinki chciałyby odegrać w tekście swoją rolę ;) . Przykłady:

Tak naprawdę to nie wiadomo (,) jak zeszło na temat rozmów

Black i Espidi (,) zaciekawieni tematem, podpytywali o to (,) czy jest zadowolona z efektów

kiedy to Tree (,) podczas nieobecności (,) Filady opowiadała (,) jak to ona

a raczej nie ma podstaw (,) aby nie wierzyć, to było to dla niej strasznie

I z tego (,) co mówiła, to wydała fortunę

Cyklicznie sprawiali ci ból (,) podkręcając poprawiacz.

I tylko kątem oka widzieli (,) jak wróżka sięga do szuflady

a potem było widać (,) jak wzbiera w niej gniew


A oprócz przecinków:

Bogatsi o wiedzę technik - tą-tę

sięgnęła po swoja(e) magiczne lusterko i wyszeptała ( ; ) "Wróżka Zębuszka" - literówka, dwukropek

masz powtórzenia, myślę, że niecelowe (np. zadowolona)

nie wiem, czy to celowy zabieg, ale zaimki hasają sobie po Twoim tekście bez umiaru (chyba też mają wakacje, więc i rozluźnienie ;) ) - prym wiedzie TO, ale wtórują mu inne z ochotą ;) ; większości - z pożytkiem dla tekstu, można się pozbyć; spróbuj :)

sporo zdań, w których rozpycha się "jak"


Bez oceny.

Na razie tyle. Wszystko do naprawienia :)
Pozdrawiam :)
dante77 dnia 09.07.2010 09:43
Dziękuję. Wyciągnąłem wnioski i postaram się na przyszłość popracować nad przecinkami, jakami i zaimkami.
Jack the Nipper dnia 10.07.2010 13:19
Cytat:
przyznała się do tego


do tego - zbędne

Cytat:
Aparatura ta nazywała się poprawiaczem zgryzu. I miało to na celu


ta - to - zbędne

Sugeruje połaczyc te dwa zdania

Cytat:
podpytywali o to


o to - zbędne

Problem zaimkozy: ta, te, to - większość niepotrzebna.

Też chciałem swoje opowiadanie zakończyć kiedyś efektownym "spierdalaj", ale nie trafiłem, bo jak czytelnicy uznali - lepsze zakończenie było bez ostatniego zdania.
Tu jest podobnie, z tą różnicą, ze bez "spierdalaj" nie masz innej alternatywy zakończenia. Czyli musi zostać i może zostać, ale wniosek jest taki - trzeba napisać cholernie dobry tekst, zeby "spierdalaj" było najlepszą z najlepszych puent.
Almari dnia 11.07.2010 19:56 Ocena: Przeciętne
Mam podobne zdanie co Wasinka. Przeczytałam i już. Bez większych rewelacji. Niestety spierdalaj tutaj nie pasuje, gdyż nie zawiera w sobie całej kwintesencji tekstu.

Pozdrawiam.
Jonasz dnia 16.08.2010 07:21
Teraz, kiedy wiem, że to pierwsza część większej całości, inaczej patrzę niż moi poprzednicy:)
Wasyl dnia 29.08.2010 22:11
Fajna historia, a "spierdalaj" mnie rozśmieszyło (pozytywnie).
Dobrze się czyta, więc czytał będę dalej.
Pozdrawiam.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
Gabriel G.
14/04/2024 12:34
Bardzo fajny odcinek jak również cała historia. Klimacik… »
valeria
13/04/2024 23:16
Hej miki, zawsze się cieszę, gdy oceniasz :) z tobą to jest… »
mike17
13/04/2024 19:20
Skóra lgnie do skóry i tworzą się namiętności góry :)»
Jacek Londyn
12/04/2024 21:16
Dobry wieczór. Dawno Cię nie było. Poszperałem w tym, co… »
Jacek Londyn
12/04/2024 13:25
Dzień dobry, Apolonio. Podzielam opinię Darcona –… »
Darcon
11/04/2024 19:05
Hej, Apolonio. Fragment, który opublikowałaś jest dobrze… »
gitesik
10/04/2024 18:38
przeczytać tego wiersza i pozostawić bez komentarza. Bardzo… »
gitesik
10/04/2024 18:32
Trochę ironiczny wydźwięk ma ten tekst, jak na mój gust to… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty