W krainie magii...(9) - dante77
Proza » Fantastyka / Science Fiction » W krainie magii...(9)
A A A
W krainie magii...

Gołąb pogodowy

Wróżka Pogódka, od zawsze, miała swój gabinet w najwyższej wieży Instytutu Magii.
Do jej codziennych zadań należało; przepowiadanie pogody na kolejne dni. I to zadanie pochłaniało ją bez reszty.
Jej nominacja też nie była przypadkowa, gdyż była ona w posiadaniu potężnego awatara: gołębia pogodowego, który jak żaden inny stwór, posiadał nadgołębie zdolności meteorologiczne, a ponadto był z dziada, pradziada meteopatą. Miało to swoje plusy i minusy. Plusy dla wróżki, a minusy rzecz jasna dla ptaszka.

Codziennie rano Pogódka wyrzucała ptaka przez okno, obserwowała jego zachowanie i wszystko skrzętnie notowała w swojej Księdze Czarów.
Na podstawie obserwacji oraz kliku dodatkowych czynników była w stanie przepowiedzieć pogodę z niebywałą wręcz dokładnością.

Przed słonecznym dniem, gołąb wzlatywał wesoło do góry, po kilku chwilach wracał do okna cichutko gruchając. Liczyła gruchnięcia i dzięki temu była w stanie określić temperaturę powietrza.
Trochę gorzej miał przed dniem deszczowym, bo z racji swojej wrażliwości na warunki atmosferyczne, jedno skrzydło całkowicie odmawiało mu posłuszeństwa. Wyrzucany przez okno leciał, jak kamień na spotkanie z brukowanym dziedzińcem.
Zaraz po tym jak wyrżnął o bruk wróżka wiedziała już prawie wszystko.
Jego fatalny stan nigdy nie martwił Pogódki, gdyż miała w Instytucie zaprzyjaźnionego nekromantę, który w mgnieniu oka, stawiał ptaka na nogi.
Bardziej martwiło ją to, że gołąb po takim wypadku nie gruchał, tylko klął pod nosem ile wlezie. Nikt nie wie czy to za sprawą samego upadku, czy może wskrzeszanie powodowało takie anomalie.
Wtedy wróżka musiała się posiłkować starą i bardzo tajną metodą. Wychylała głowę przez okno w komnacie i patrzyła na termometr. Ten skrywany w tajemnicy przyrząd, zawsze wskazywał prawidłową temperaturę.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
dante77 · dnia 18.07.2010 08:35 · Czytań: 972 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 5
Komentarze
Jack the Nipper dnia 18.07.2010 08:46 Ocena: Bardzo dobre
Cytat:
Plusy dla wróżka


wróżki

Hehehe. Odczytam tu sobie piękny przytyk do nowoczesnych technologii, które w starciu ze starą, sprawdzona metodą walą o glebę z wielkim hukiem. Bo lepsze jest wrogiem dobrego.
Bardzo udane.
przyroda dnia 18.07.2010 14:43 Ocena: Bardzo dobre
Fajne, lekkie i przyjemne:D

Cytat:
...wypadku nie gruchał, tylko klął pod nosem ile wlezie.


:D:D:D...hehe mam dziwne skojarzenia...a poza tym gołębie darze wielką sympatią...

Pozdrawiam
dante77 dnia 10.08.2010 08:42
Błędy oczywiście poprawiłem. Za ocenę dziękuję.

Możne to też zinterpretować prościej. Bardzo często w naszych czasach ludzie zasłaniają się skomplikowanymi procedurami wykonania jakiejś czynności, za którą dostają solidne wynagrodzenia. A tak naprawdę okazuje się, że wystarczy im kilka kliknięć i mają zrobione coś co dla innych wydaje się niemożliwe i niewykonalne.

Znam takich magików i nie mogłem się powstrzymać od opisania tego.
Almari dnia 28.08.2010 09:20 Ocena: Bardzo dobre
Przeczytałam całość i miałam walnąć komentarz, ale mnie uprzedziłeś dante ;)

Tak więc pozostaje mi tylko pochwalić za płynność mowy i lecę dalej.
dante77 dnia 28.08.2010 13:04
Jest wiele rzeczy w krainie magii, które mają podwójne dno. A czasami można trafić na dno potrójne, ale to już prawdziwa rzadkość.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 13:24
Dziękuję za życzenia »
Kazjuno
29/03/2024 13:06
Dzięki Ci Marku za komentarz. Do tego zdecydowanie… »
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 10:57
Dobrze napisany odcinek. Nie wiem czy turpistyczny, ale na… »
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:85
Najnowszy:wrodinam