Równe szanse obu płci - kuslaw
Publicystyka » Artykuły » Równe szanse obu płci
A A A
Raczej żaden z uczniów nie lubi wcześnie wstawać, a tym bardziej nie chce iść do szkoły. Sama myśl o tym przyprawia go o wzburzenie. Wiele osób, szczególnie rodzice, zadają sobie pytanie, w czym tkwi problem? Powodów może być niezmiernie wiele, jedne bardziej sensowne, a inne mniej. Tym razem warto omówić by kwestię walki płci w szkole, czy aby ta walka opiewa na zasadach fair play, czy też stosuje się w niej świadome chwyty?
Pewien uczeń, wstaje rano z łóżka, zwykle o godzinie szóstej. Pakuje się, myje, je śniadanie i idzie do szkoły. Tam, czeka go katorga, a przynajmniej tak to odbiera. Zastanawiający jest fakt, że jako wyjaśnienie podaje, że to przez niesprawiedliwych nauczycieli nie jest w stanie wybić się na klasowe podium, jako najlepszy uczeń. Innymi słowy, uwzięli się na niego. Nauczyciel, niczego nie świadomy, dalej wystawia - według niego - dobre stopnie, typu trójki i czwórki, ale nasz bohater ma większe ambicje, chce być uczniem piątkowym. Stara się, za wszelką cenę, nie odbiegać ocenami - jakie dostaje - od grupy dziewczyn, które są w szkole faworyzowane. Mimo chęci, pozostaje niepocieszony.
No właśnie, odwieczna walka między chłopcami a dziewczynami dziś nabiera na sile. Dużo osób tego nie zauważa, ale oczywistym faktem jest, że dziewczyny mają w szkole lepiej niż chłopcy. Wystarczyłoby spojrzeć do dziennika, a już widać różnicę ocen między panem X a panią B. Z czego to wynika? Ano z tego, że ani jedna strona, ani druga nie chcą dojść do kompromisu, a na dodatek nauczycielowi równość podziału klasowego, albo jego brak, jest obojętny. Dlatego też, nasz bohater, chcąc nie chcąc, musi pogodzić się z faktem, że dziewczynom nigdy nie dorówna, gdyż taki nauczyciel asocjacyjnie pragnie pogrążyć płeć męską, chociażby w szkole, i dowieść, że dziewczęta są od nas - mężczyzn - lepsze. Wielkim pechowcem może być ten młodzieniec, który trafi na nauczycielkę -zagorzałą feministkę, wtedy to musi siedzieć cicho jak myszka, bo gdy panią nauczyciel najdzie zły humorek, to "aż strach się bać", co też takiego może uczynić w związku z naszą prośbą o lepszą ocenę. Cóż taki chłopak ma uczynić? W gimnazjum nic nie zdziała, ponieważ "on jest tylko dzieckiem" i to co mówi, jest zwykła fanaberią, głuchym bełkotem, i zamiast poprawy stanu rzeczy, nadgorliwa nauczycielka, może sprawić mu wiele przykrości i zawodu, a wesołe dziewczęta niby tego nie zauważają. Z założenia przyjmuję, że ten utwór może - aczkolwiek nie musi - czytać nauczyciel, który za wszelką cenę będzie utwierdzał się w przekonaniu, że o żadnej dyskryminacji chłopców w szkole nie ma mowy. Postanowiłem więc położyć kawę na ławę i, choć to nie wskazane, podać kilka argumentów.
Poniedziałek. Recytacja wierszy, chłopak wykuty na blaszkę, bez potknięć, wyrecytował wiersz i dostał tróję. Dziewczyna, także nauczona, jednak z kilkoma potknięciami, słyszalnymi, dostała piątkę, i to czystą, bez minusów!
Czwartek. Wystawianie ocen na semestr. Chłopak X, idzie do nauczycielki i skromnie prosi, aby dać mu jeszcze szansę na następny semestr, w formie dodatkowej pracy, nic z tego. Dziewczyna B, bez problemu dostaje ocenę lepszą od chłopaka, mając gorsze oceny - włącznie z pracami klasowymi.
Wtorek. Wychowawca, pani nauczyciel, prosi dziewczęta i zachęca do organizacji różnych konkursów i apelów, zapominając o siedzących dalej chłopakach.
By kobiety nie były urażone, przyjmijmy, że nauczycielem jest mężczyzna, wtedy też piłeczkę przejmują chłopcy. Nauczyciel, nie tyle co gnębi dziewczęta, a pozostaje obojętny i bezstronny, tak jak to powinno być. Lecz, jak słusznie można zauważyć, nauczycieli płci męskiej w szkole jest mniej, co z pewnością jest wychowawczym mankamentem. Nie pozostaje więc nam nic, chłopcom, jak tylko czekać na polepszenie się sytuacji, a może i całkowitą zmianę, bo nie chodzi tu o to, by jedną stronę dyskryminować, a drugiej sprzyjać, tylko aby każdy w podstawówce i gimnazjum miał równe szanse, tak jak to mówi demokracja.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
kuslaw · dnia 07.04.2008 23:53 · Czytań: 1055 · Średnia ocena: 3,71 · Komentarzy: 10
Komentarze
lina_91 dnia 08.04.2008 12:31
Napisane poprawne, ale sie nie zgadzam i to wcale nie dlatego, ze jestem dziewczyna. Napatrzylam sie na rozne historie i sytuacje w szkole i aczkolwiek zdarzaja sie niesprawiedliwosci, oceny nie fair, faworyzowanie, itp, generalnie nie zgadzam sie z tym, co przedstawiles. Dlatego nie wstawie oceny, bo za poprawnosc nie moge wstawic dobrej, a za niezgodnosc z pogladami obnizanie oceny byloby chamskie.
pw dnia 08.04.2008 12:46
takie to bez fajerwerków ani niczego porywającego, takie blade trochę :) ale napisane poprawnie itd. jak to lina napisała ;) jak będę zakładać partię maskulinistyczną to się do Ciebie zgłoszę :-)
kuslaw dnia 08.04.2008 14:01 Ocena: Świetne!
Na razie nie planuję, pw, ale w przyszłości... nie wykluczone :);)
Natalia Julia Nowak dnia 08.04.2008 14:34 Ocena: Świetne!
Kuslawie, napisałeś genialny felieton! Ja również jestem przeciwniczką feminizmu, który - pod pretekstem "walki o równouprawnienie" - szkodzi płci silnej.
Usunięty dnia 14.04.2008 10:42 Ocena: Dobre
Cytat:
Z założenia przyjmuję, że ten utwór może - aczkolwiek nie musi - czytać nauczyciel, który za wszelką cenę będzie utwierdzał się w przekonaniu, że o żadnej dyskryminacji chłopców w szkole nie ma mowy.
- no z mojej strony czegoś takiego nie było na pewno, wręcz przeciwnie moją ulubioną grupą była taka składająca się z samych chłopców (mówię o gimnazjum), ale nie dlatego, że mieli same piątki i byli grzeczni (bo tak nie było w przeciwieństwie do grupy dziewcząt), jednak wydawali mi się bardziej sympatyczni i był z nimi lepszy kontakt. Nie miało to jednak wpływu na oceny.
bimber dnia 20.04.2008 19:40 Ocena: Bardzo dobre
Takie, hm... niezłe, ale na sześć raczej nie. Dobre, też nie zbyt. Dam bardzo dobry
Vanillivi dnia 21.04.2008 01:39 Ocena: Przeciętne
Ujdzie, najgorsze to z pewnością nie jest, chociaż miejscami styl taki jeszcze widac niewyrobiony.
kuslaw dnia 21.04.2008 14:55 Ocena: Świetne!
no wiesz, ujdzie a przeciętne, to jest moim zdaniem różnica :) Bo dla mnie przeciętne, to coś takie słabe, gdzie rzeczywiście trzeba się mocno zastanowić, a wydawało mi się, że jest to dobry felieton - a trzeba podkreślić, że pierwszy. Co do stylu, to też nie ma się co dziwić - mam 15 lat i jeszcze dużo może się zmienić B)
tokarka dnia 27.04.2008 22:20 Ocena: Bardzo dobre
Dobra, dobra, już panie kuslawie tak się nie napinaj. rzeczywiście - nie najgorsze - jak wylewnie napisał bimber, ale troszkę to takie niezrozumiałe dla mnie, choć od strony technicznej jest to bardzo dobrze napisany felieton. napisz jeszcze jakiś, ale tym razem o spokojniejszym temacie, z checią przeczytam ponownie.
Tyler Durden dnia 28.04.2008 12:22 Ocena: Dobre
Temat nijaki, chociaż wykonanie całkiem niezłe. W zasadzie do niczego nie prowadzi. Problem tego typu, może rzeczywiście jest, ale nie wydaje mi się, że na dużą skalę. Ja jakoś osobiście nigdy tego nie odczułem. Bardziej razi mnie jak klasowi "pucerzy" dostają lepsze oceny za coś, czego jak wiemy atreides nigdy się na portalu nie dopuścił;)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty