wiersz kurwa kontrowersyjny - Karamazov
Poezja » Wiersze » wiersz kurwa kontrowersyjny
A A A
czwartkowy posmak w ustach przypomina
że nie ma sensu owijać w bawełnę
zmarzniętego truchła

przez latarnię ktoś przerzucił sznur
cumuje statek w bezpieczną przystań

czuję jak na skroniach zasycha sól
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Karamazov · dnia 01.10.2010 21:09 · Czytań: 5981 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 39
Komentarze
Shortia dnia 01.10.2010 21:12
to prawda :) ale tylko tytuł, potem jest naprawdę poetycko
Usunięty dnia 02.10.2010 00:07
mam podobne zdanie do przedmówczyni
tylko tytuł kurwa kontrowersyjny
wiersz już nie
bassooner dnia 02.10.2010 00:36
he he... przerost tytułu nad treścią... ;-)))

pozdro bass... ;-)))
Karamazov dnia 02.10.2010 01:48
; ) taki prztyczek w nos.
Wasyl dnia 02.10.2010 11:23
Wiersz dobry, a tytuł kontrowersyjnie nie współgra z treścią ;)
Pozdrawiam.
link a dnia 02.10.2010 12:50
Nic kontrowersyjnego. I to nic też nie jest kontrowersyjne.
Pozdrawiam.
bassooner dnia 02.10.2010 13:29
no tak, doszło do tego, że jedna "kurwa" kontrowersji nie czyni... ;-)))
link a dnia 02.10.2010 13:31
:D
Karamazov dnia 02.10.2010 15:10
linka, no co Ty nie powiesz : ). a ja myślałem, że jak napiszę "kurwa" w tytule, to wiersz stanie się kontrowersyjny.

zadziwiający jest fakt ile osób zwraca uwagę na tytuł z kurwą, zupełnie pomijając treść wiersza. cóż, chciałem tylko sprawdzić - wyszło tak jak sądziłem, poszukiwania taniej sensacji. to oddaje poziom większości czytelników, niestety.
Izolda dnia 02.10.2010 15:21
Buachacha!
Przepraszam, wyrwało mi się.
Teściki się na czytelnikach robi? Czy to dozwolone? Bo jak nie to i mnie i Ciebie zaraz wyrzucą.;)

O wierszu coś powiedzieć? Chcę się dowiedzieć dlaczego we czwartek?
Karamazov dnia 02.10.2010 16:06
bo w środę był ciężki wieczór.
link a dnia 02.10.2010 23:03
:) Karamazow, powiedz mi, jeśli możesz, czemu - jak można myśleć z słów - tak łatwo zakładasz, że czytelników sprowadziła tutaj kurwa, a nie wiersz lub kontrowersyjny? No bo chyba "kontrowersyjny" nie musi znaczyć jakoś obowiązkowo tyle samo, co "tania sensacja"? Czy się mylę i jednak musi?
Usunięty dnia 02.10.2010 23:07 Ocena: Bardzo dobre
To nie jest nic nowego na Portalu, takie eksperymenty, że poprzez ciekawy intrygujący tytuł, ludzie chętniej. Chociaż miło, że do tego doszedłeś. I też nie uważam, że "niestety", przecież chyba nikt z użytkowników nie wyobraża, że inni mają czas i ochotą (bo ochota też jest ważna) czytać wszystkie propozycje w dziale "Ostatnio dodana poezja". A może ktoś tak robi?
Co do wiersza. Sam ten zabieg z pierwszej części, poprzez rozerwanie naturalnego biegu związku frazeologicznego i dodanie innej końcówki (chociaż powiązanej z dalszą częścią utworu) wydaje mi się oklepany. Ale reszta dla mnie absolutnie na tak.
I ten tytuł, który oprócz "eksperymentu", wydaje mi się , że spełnia jakąś rolę, tzn. jest zrozumiały w kontekście wiersza. Ja rozumiem ten sznur przerzucony przez latarnię jako samobójstwa, a ostatni wers okazuje ogromną empatię, chyba w ogromnej mierze wynikającą z wrażliwości poety. Ta "kurwa" w tytule jest już konsekwencją.

...a wartościowanie poezji? To jest chyba temat-rzeka, o którym można długo opowiadać. Za ten wiersz wystawiam bardzo szkolną ocenę bdb :)
Karamazov dnia 03.10.2010 00:09
śmierć to na ogół bardzo kontrowersyjny temat. sęk w tym (i cały ten 'eksperyment', zresztą), że dopiero przy "kurwie" na siłę wrzuconej w tytuł, czytelnik choć próbuje dostrzec prawdziwy sens i przekaz.

sam wiersz dedykowałem mojemu dobremu, dawnemu znajomemu, który jakiś czas temu rzucił cumy swojego statku. mam nadzieję, że trafił do dobrej przystani.
bassooner dnia 03.10.2010 00:15
poziom większości czytelników?!! he he a toś mnie rozbawił... a czego oczekiwałeś? laski czy pateli mości karamazow?

twego znajomego nie znam, więc nie czaję...

pozdro bass... ;-)))
Karamazov dnia 03.10.2010 00:21
sam sobie odpowiedz czego. choć w sumie widzę, że skoro u ciebie ciężko z czytaniem ze zrozumieniem, to i wymagać refleksji nie powinienem. może w takim wypadku powinieneś wrócić do komentowania zdjęć w albumie, ew. przełożyć ilość wejść pod ten tekst na jakość zostawionego komentarza.
bassooner dnia 03.10.2010 00:40
a wiesz? może masz rację?

ale zważ, że ja nie kiep, a dowaliłeś mi ino, bo jam ci dowalił... treść poszła w odstawkę... ;-)))

pozdro bass... ;-)))
Karamazov dnia 03.10.2010 00:59
nie odniosłeś się słowem do treści, dlatego ci "dowaliłem".
link a dnia 03.10.2010 09:13
Karamazow, prawdę mówiąc, im więcej mówisz, tym mniej rozumiem. Nie coraz więcej. Też mam nadzieję, że Twój znajomy trafił do dobrej przystani po tamtej stronie. Natomiast, jeśli chodzi o przystań w wierszu po tej stronie, zaczynam myśleć, że miał raczej cholerny niefart. Po pierwsze, tekst poprzestaje na komunałach. Po drugie, skoro aż tak gorąco wierzysz, że jedna mizerna kurwa potrafiłaby odwrócić uwagę od śmierci i wywoła niechybnie "tanią sensację", bo czytelnik wg Ciebie = prymityw, jakiś grzmociuch mózgowy, po co dałeś kurwę do tytułu? W końcu co miało być najważniejsze, kto miał być najważniejszy, kiedy pisałeś: śmierć i znajomy czy badanie poziomu czytelników i podatności tłumoka na tanią sensację za pomocą narzędzia pomiarowego "śmierć znajomego"?
Sorry, wg mnie nie ma siły, która mogłaby zasłonić śmierć opisaną z sensem, przejmująco. Gdyby wiersz nie jechał na kilometr mułem płycizny, kurwa mogłaby być tylko jego sprzymierzeńcem.
bassooner dnia 03.10.2010 11:38
odniosłem się do wiersza na samym początku, później odniosłem się do wypowiedzi link a, później odnosiłem się już do twoich wypowiedzi, a teraz odnoszę się również do twojej wypowiedzi przypominając, że do treści wiersza odniosłem się już na samym początku... ;-)))
Karamazov dnia 03.10.2010 11:47
według ciebie linka nie ma, według mnie jest, co się sprawdziło w stu procentach, a czego ty jesteś wyraźnym przykładem. nie do końca się rozumiemy, ale widzę że srogo się nakręciłaś, więc pozostawmy etap dyskusji na poziomie, na którym został ; ).
link a dnia 03.10.2010 12:20
Karamazow, jesteś w stanie odpowiedzieć zbornie choć na jedno pytanie? Czego mianowicie nie ma? I co mianowicie jest? i Czego jestem "wyraźnym przykładem"? I na jakim mianowicie "poziomie" został etap?
Srogie nakręcenie istnieje w Twoich bezbłędnych obliczeniach w jasnowidzeniu, co jest za czyimś monitorem, bo Ty wiesz, że jest i już. No chyba że to Ci całkowicie wystarcza:D, wtedy nie ma o czym mówić. Sorry, po wielu latach na necie mam do takich wzruszających występów jak Twoje w miejscowym wierszu stosunek laboranta do szkiełka ze znanym preparatem. Emocje zbędne. Rutyna wystarczy. Gadasz matrycowo, wyślizganym przez loginy szablonem: ktoś, kto mamrocze jak zgorszony wujcio Eutanazy o skandalu "taniej sensacji", według identycznych wzorów taniej sensacji sam robi z cudzej śmierci testerek moralności i "poziomu", z góry zakładając, że ma monopol na moralność i "poziom", bo czytelnik przy nim może osiągnąć jedynie inteligencję dżdżownicy. Co oczywiste i z autorem niedyskutowalne. Serio, serio? Jest i ma? Mamma. Mia. Herbu zielona pietruszka.
I faktycznie nie trudźmy się więcej z dialogami na czterech nogach. Niechaj sobie strzela gejzer intelektu Twojego wiersza:D
Karamazov dnia 03.10.2010 12:23
Okej, okej, rozpisałaś się po raz kolejny, a ja po prostu stwierdzam, że ta dyskusja nie ma sensu. Odbiegamy od tematu, robimy offtop, a mnie najzwyczajniej w świecie nie chce się tłumaczyć rzeczy oczywistych, bo ani to moje zadanie, a i przyjemność wątpliwa.
link a dnia 03.10.2010 12:31
Tja. A najbardziej oczywiste ze wszystkiego jest, że nie ma sensu owijać w bawełnę / zmarzniętego truchła. Bo czytelnik jest półgłówkiem i może jednak spróbuje owinąć. Skoro zmarznięte.
http://w667.wrzuta.pl/audio/.../lament
Dobrego:D
wierszokleta dnia 03.10.2010 12:47
Tytuł jest kontrowersyjny jako że wiersz nie jest. Ciekawy zabieg. Cóż śmierć jest wulgarna...
link a dnia 03.10.2010 13:02
Sorry. Bywa wulgarna. A nie - jest jakoś obowiązkowo, pod karą śmierci:D
Poza tym istnieje różnica między wulgarnością pojmowaną jako "pospolicie występujący" czy rozumianą jako przenikliwe przerażenie w rynsztoku lub atrybut samej śmierci a prostackim zwulgaryzowaniem, upraszczaniem myśli i języka, które próbują mówić o zjawiskach. A wśród nich o wulgarności śmierci. Jakkolwiek ją rozumieć.
W Złodziejce książek Zusaka śmierć składa
OPTYMISTYCZNE ZAPEWNIENIE
Proszę, bądźcie spokojni, mimo mojej
wcześniejszej groźby.
To tylko takie strachy na Lachy.
Nie stosuję przemocy. Nie ma we mnie podłości.
Jestem skutkiem.

(tłum. Hanna Baltyn)
Opheliac dnia 03.10.2010 14:20
Cytat:
Chcę się dowiedzieć dlaczego we czwartek?

Ja też.

Cytat:
przerost tytułu nad treścią... ;-)))

Ot co ;)
Karamazov dnia 03.10.2010 14:54
Cytat:
Ja też.

zostało wyjaśnione, poczytaj komentarze. : )
peepshow dnia 03.10.2010 18:50
tytuł faktycznie kontrowersyjny, przyciąga czytelników, czyli to, co lubisz. :lol:
wiersz mi się podoba.
Daniel Madej dnia 24.10.2010 16:20
Tytuł mi się podoba, taki nieco zabawny szczeniacki bunt w nim pobrzmiewa, autoironia(?). Dalej również dość świeżo, brakuje może tylko jakiegoś mocnego finału, tudzież przewrotnej klamerki z tytułem.
Karamazov dnia 26.10.2010 22:01
hah, to miłe, że akurat ten tekst poszedł na główną. dzięki za uznanie.
kokainka dnia 30.10.2010 11:20
ujmując to tak, po tytule spodziewałam się czogoś mocniejszego, a tu taki zwrot akcji, podoba mi się środkowa zwrotka, najbardziej pobudziła moją wyobraźnię, reszta na poziomie, pozdrawiam :)
Tomi dnia 31.10.2010 22:40 Ocena: Bardzo dobre
Nie widzę tutaj kontrowersji.
To jest takie ładne pisanie o brudnej stronie tego pięknego świata.
Dobry wiersz.
drazetek dnia 31.10.2010 23:34
a mnie tu przyciągnął "Karamazov" a nie "kurwa";p
sorry, ale tytuł mnie raczej rozbawił. Ale to w Twoim stylu. Spodziewałam się jakiegoś haczyka;p
Tytuł nawinął mi się ponownie na myśl przy drugim wersie.
ta... Ludzie czasem znajdują odpowiednie "latarnie" - wyjścia z trudnych sytuacji. A połączenie sznura i latarni też jest jakimś wyjściem. Wyjściem ostatecznym.
To cumowanie w bezpieczną przystań... Świetne.
jak zwykle udało Ci się zrobić z niczego coś. I jak zwykle po przeczytaniu kuje w głębi...
pozdrawiam
Karamazov dnia 01.11.2010 22:05
tytuł to zwykła zabawa. w tym przypadku to kurwa dla kurwy. ot, taki kaprys i tyle.

dzięki wszystkim za odwiedziny.
Usunięty dnia 06.11.2010 23:44
Dobrze, że trafił do polecanych, bo jak zwykle, to co dobre, ostatnio mnie omija.

Wiersz krótki, ale bardzo obrazowy. Mała powierzchnia, a tyle szczegółów, że za każdym czytaniem dostrzega się coś nowego i inaczej odczuwa. Przynajmniej ja tak mam.

Pozdrowienia
kresowiak dnia 08.11.2010 19:02
nie lubię kontrowersji w wierszach, ten nie jest kontrowersyjny czego się podziewałem po przewrotnym tytule (który trafiony w dziesiątkę i aż mnie łaskocze:lol: ), podobnie jak małpica uważam, że bardzo obrazowy, nie konwencjonalny klasyk, ale też nie schemat poezji XXI wieku za co plus, jakiś taki karamazowowyy po prostu
link a dnia 09.11.2010 09:35
Tak sobie spojrzałam kontrolnie, z ciekawości, czy może czytany po dłuższym czasie nie zabrzmi jednak mi inaczej i czy zmienię zdanie. Ale nie. Możliwe jak najbardziej, że nie widzę czegoś ważnego, ale przy mnie jest w nim ten rodzaj minoderii w mówieniu o śmierci, który mnie wydaje się nużąco miałki. Dlatego mimo że minął miesiąc, po namyśle nadal pozostanę przy pierwszym wrażeniu: kabotyńska wydmuszka, śliczniutko przeżywająca duperelność upozowana na znaczące; śmierć przetrwoniona na słowa. Pod spodem malownicze nic.
Karamazov dnia 09.11.2010 15:47
ale mimo to - wróciłaś : ). najwyraźniej tekst nie jest uniwersalny jak scyzoryk szwajcarski. niech więc będzie pozująca duperelność.

dzięki za odwiedziny, i tym co coś tu znaleźli, i tym, którzy doszukali się jedynie miałkości i kabotyńskich wydmuszek ; ).


i - linko - dobrze, że trzymasz się pierwszego wrażenia, te ponoć jest zawsze najbliższe prawdy. tak przynajmniej mówili ci mądrzejsi ode mnie.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty