Do Ciebie - Ela Samek
Poezja » Pogranicze » Do Ciebie
A A A
CZY WIESZ

Pamiętaj, dziś słońce świeci tylko dla Ciebie. W nocy wszystkie gwiazdy będą Twoje. Jesteś. Czujesz. Życie pachnie tak upojnie. Czy wiesz? Wszystko może się spełnić i zależy to tylko od Ciebie. Jesteś Jedyny, Niepowtarzalny.

Kiedyś dwoje ludzi czekało na nowe życie - przyszedłeś na świat Ty. Otworzyłeś oczka, tak niewiele widziałeś, ale czułeś matczyne ciepło. Ufny, bezpieczny, wtulony w ramiona matki rosłeś, a świat rósł wraz z Tobą.

Dziś uciekasz, odkładasz na później. Dziś to jeden dzień z wielu, czy ten ostatni? Czy zdążysz? Czy jutro spotkasz tych którzy byli dla ciebie naprawdę ważni? Czy odnajdziesz wśród tłumu, to jedno, jedyne spojrzenie… Czy zdążysz powiedzieć tym najbliższym, że ich kochałeś, kochałeś tak mocno, że aż w piersiach brakowało tchu.

Dotyk dłoni, trawa jest tak bardzo zielona i puszysta, chmury po niebie płyną jak łodzie po jeziorze, a w gałęziach drzew gwiżdże wiatr… Czy zdążysz?

Nie uciekaj! Jesteś wspaniały, bo to jesteś Ty.

Kiedyś ktoś spojrzy szarymi, zamyślonymi, Twoimi oczami, ale to już nie będziesz Ty.


/ Ela Samek-Sadkowski, z "Chwil nieistotnych"/
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Ela Samek · dnia 12.11.2010 08:28 · Czytań: 1353 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 16
Komentarze
Usunięty dnia 12.11.2010 09:24
Cytat:
gwizdrze

eee? :|

Całość niczym z okładki poradnika motywacyjnego, a ostatnie zdanie totalnie bez sensu. Ciśnie się pytanie: co autor miał na myśli?

Domyślam się, że to taki tekst "na pobudkę". No i chyba spełnia swoje zadanie. Tylko jak dla mnie, to za mało, żeby jakoś go zapamiętać, bo niczym nie wyróżnia się od innych notek, zawierających dokładnie te same slogany.
Ela Samek dnia 12.11.2010 11:14
Oke Mani

Gwiżdże poprawiłam! dziękuję.

Ostatnie zdanie
„Kiedyś ktoś spojrzy szarymi, zamyślonymi, Twoimi oczami, ale to już nie będziesz Ty."

Od dzieciństwa na ścianie towarzyszy mi portret prapraprababki , mam jej nos, wykrój linii ust i oczy duże piwne, mam identyczne jak ona, ale to już nie jest Franciszka to jestem ja.

Pozdrawiam
Usunięty dnia 12.11.2010 11:49
No tak myślałam, ale powiedz mi, jak to się ma do reszty tekstu? Wychodzi na to, że to jedyne monolog autora do samego siebie.
Ela Samek dnia 12.11.2010 14:15
Oke_Mani,ten tekst to nie monolog autora do samego siebie, w pierotnej formie był pisany z myślą o konkretnej osobie która była "zagubiona" i potrzebowała "światełka".
Pozdrawiam
Miladora dnia 12.11.2010 16:09
Jak dla mnie, to niestety zbyt emocjonalnie banalne.

Krzyczysz wielkimi literami i wykrzyknikami poza tym, co sprawia wrażenie pewnego narzucania się czytelnikowi.
Stonowałabym i to znacznie ten tekst.

Nawiasem mówiąc, gdyby ktoś mnie chciał pocieszać w ten sposób, to zwiałabym z miejsca. ;)

Pozdrawiam.
Elwira dnia 12.11.2010 16:14
Tym razem nie. Chyba za dużo tu emocji, za mało literatury. Ton wysoki, niemal patetyczny. Jakoś nie potrafię się przekonać do tego tekstu.
Pozdrawiam.
Ela Samek dnia 12.11.2010 17:21
Zdecydowanie o formie tego tekstu zadecydowała ekspresja emocjonalna, która zaowocowała nagromadzeniem eksklamacji. Tak ze dużo w nim wykrzyknień i dosłowności. Tekst ten powstał dawno temu , dziś już bym inaczej napisała, ale mimo to chciałam go zamieścić w oryginale. Może na bazie waszych sugestii powrócę jeszcze do tego tematu.

Dziękuję wszystkim za przeczytanie .
Pozdrawiam
Szuirad dnia 12.11.2010 17:52
Witaj
Teraz widzę, ze pesymizm mojego kasztana mógł Cie nieco przystopować. Tekst poza emocjami tchnie ogromnym optymizmem.
Pierwsza część, to chyba piętno teraźniejszości, brzmi jak hasla wyborcze, tylko jest zmieniona osoba :) - to takie luźne skojarzenie Czytelnik odbiera tekst z całym swoim bagażem i również tym co widział czytał, przeżył w ostatnich minutach

"Czy jutro spotkasz tych którzy byli dla ciebie naprawdę ważni?" - nie bardzo rozumiem dlazcego jest tu czas przeszły. Czy należy wiązać ten kawalek z Twoim tłumaczeniem o oczach prababci ?

A końcówka, bez Twojego wyjaśnienia rzeczywiście nie jest czytelna.

Czy zdążysz ...? Tak to pytanie ma sens, patrząc w ajkim żyjemy pędzie, i to coraz gorszym, szybszym. Nawet nie mowię już o rzeczach tak ważnych, jak zdążenie, by powioedzieć komuś, że się go kocha. Ostatnio wracalem z poczty przez park, dzień chylił się ku końcowi, słoneczko, złote liście i pusta ławka przy fontannie. I tak sobie pomyslalem, czy znajdę czas by jeszcze tej jesieni tu usiąsć? Straszne
Czy zdążysz - ważne pytanie odpowiedź jeszcze bardzeij, i to może jest ta bardziej filozoficzna i nostalgiczna część Twego tekstu, zagłuszona jednak wykrzyknikami
pozdrawiam
zawsze dnia 12.11.2010 20:30
Byłam tu już dziś, wpadam raz jeszcze - zdołałam poskładać sobie wszystko do kupy i oto, co wymyśliłam:
Mam wrażenie, że krzyczysz na mnie swoim tekstem. Caps lock, wykrzyknienia, powtórzenia - w chłodne dni mam ochotę na ciepło, nie na chłodny patos, toteż takie pocieszanie zdaje się mówić koło mnie, nie do mnie. Cóż, może odbiorcą nie miał być człowiek taki, jak ja.:)
Pozdrowienia
Ela Samek dnia 12.11.2010 22:14
spalonapustka
napisałaś „Mam wrażenie, że krzyczysz…” masz racje wtedy kiedy pisałam ten tekst słowem pisanym krzyczałam, spokojne, ciepłe słowa nie odnosiły skutku.

Szuirad
Twój kasztan dla mnie nie jest pesymistyczny, to że wyładował na ziemi, wykluł się z łupinki to jak wejście w dorosłość.Twój kasztan jest początkiem legendy którą każdy z nas moze snuć. Przepadam za kasztanami, zawsze nosze je w kieszeniach kurtek

do Wszystkich
Wykrzykniki - kilka wykasowałam:)
bassooner dnia 12.11.2010 22:30
mnie się nawet trochę podobało, acz z lekka naiwnością trąci...

pozdro bass... ;-)))
bassooner dnia 12.11.2010 22:30
mnie się nawet trochę podobało, acz z lekka naiwnością trąci...

pozdro bass... ;-)))
zajacanka dnia 13.11.2010 00:08
Nie, nie nie! Za duzo krotkich zdan, za duzo pytan, ktore zadaja tylko poprawnej odpowiedzi!
Historia Nowego Czlowieka w maxi skrocie. Jakby uprzedzasz fakty, ktore wcale nie chca byc uprzedzone.
Tekst mnie nie przekonal.
Krystyna Habrat dnia 17.11.2010 11:51
Przejrzałam kilka Twoich tekstów. Jeszcze ich nie zgłębiłam, jak na to zasługują, bo są interesujące. I niezwykłe.
Może tylko dajesz nam do czytania nazbyt małe kęski. Może w niektórych należałoby wyraźniej podeprzeć nastrój, a ogólnikowe refleksje żywszym obrazem.
Ale zanim wyrobię sobie opinię, chciałabym wiedzieć, czym są "Chwile nieistotne"? To zbiór miniatur, pisanych prozą poetycką, czy też masz zarys fabularny całości i dajesz nam z tego niepowiązane fragmenty? Proza poetycka ma swoje prawa, ale czytelnik chce wiedzieć więcej. Pewnie gdzieś mi umknęła ta informacja. Pozdrawiam. KH.
Ela Samek dnia 18.11.2010 13:25
zajacanka
Piszesz „Za dużo krótkich zdań, za dużo pytań, które zadają tylko poprawnej odpowiedzi…” Ja inaczej to odbieram gdy pisałam. Ale przecież miedzy innymi po to zamieszczam teksty na tym portalu, aby zobaczyć jak inni moje teksty „czytają”. I zdarza się często, że to co dla autora tekstu jest oczywiste, dla czytelnika bywa zupełnie niezrozumiałe. Dla mnie w tym tekście najważniejsze jest zawarte w nim pytanie: Czy zdążysz?

Piszesz „tekst mnie nie przekonał” z pewnością jeszcze popracuję nad forma zapisu, ale pytanie pozostanie nadal to samo:
Czy zdążysz?

Dziękuję za przeczytanie i pozdrawiam;)
Ela Samek dnia 18.11.2010 14:21
Sokol
Pytasz co to są „Chwile nieistotne”?

Aby znaleźć słowa pisane najpierw musze dotknąć, czasami przeżyć, czasami współodczuwać - empatia, bywa że inspiracją do napisania jest smuga cienia, bywa że jedno zdanie jest przekątną przeżyć wielu lat. Wszystkie moje teksty dotyczą „chwilach nieistotnych”, tak nazwałam te chwile zwyczajne które są w codziennośći kazdego z nas. Życie to przecież zbiór chwil nieistotnych, te „oprawiane w złote ramki” chwile, ich w życiu jest niewiele. O palecie barw życia decydują te chwile zwyczajne, to one laserunkiem kładą cieniutkie warstwy na podobraziu , trzeba położyć tysiące warstw -przeżyć tysiące chwil nieistotnych aby zbudować wizerunek z głębią światła i cienia.

A moje „Chwile nieistotne” to zbiór tekstów różnych w których staram się uchwycić kolory życia, zatrzymać chwilę, szukać odpowiedzi na pytania o wartości.

A dlaczego proza poetycka? może dlatego że najpierw wiersze pisałam, a może dlatego, że zapis bywa na granicy form literackich.

Pozdrawiam i dziekuję za "zgłębianie";)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
Ostatnio widziani
Gości online:84
Najnowszy:ivonna