Maximum Ride - MaximumRide
Publicystyka » Recenzje » Maximum Ride
A A A
Maximum-Ride-Eksperyment-Aniol.jpgTytuł Serii: Maximum Ride
Autor: James Patterson

Myślisz, że kłótnia z chłopakiem/dziewczyną, ogrom nauki, czy wieczne niezadowolenie z figury to prawdziwy kłopot? Uwierz, że inni mają gorzej. Zwłaszcza gdy jest się człowiekiem w 98%, bez rodziców i dachu nad głową…

Chcesz przeżyć przygodę życia i w każdej sekundzie czuć oddech śmierci na karku? Jeśli jesteś tak odważny, za jakiego się uważasz, stań oko w oko z istotami o jakich nigdy nawet nie śniłeś. Chcesz poznać zapach strachu, niepewności i gonitwy, w której stawką jest życie i to ty jesteś ofiarą? W takim razie polecam książkę ,, Maximum Ride,, bestseller Jamesa Pattersona. Ale pamiętaj, jeśli zgodzisz się uczestniczyć w życiu Max, nie masz już odwrotu. Bo prawda jest taka, że tkwimy w tym wszyscy.

W Polsce ukazały się już 3 części zapierających dech w piersiach przygód nieustraszonej Max: ,,Maximum Ride. Eksperyment Anioł,, , ,,Żegnaj Szkoło- Na Zawsze,, oraz ,,Ratowanie Świata i Inne Sporty Ekstremalne,,. Już wkrótce ukaże się czwarta część ,,Globalne Ocieplenie, Ostatnie Ostrzeżenie,, na którą osobiście czekam z wielką niecierpliwością i z utęsknieniem wypatruje jej na sklepowych półkach.

Myślisz, że wiesz już wszystko? O nie, nie masz żadnego pojęcia o życiu Max, która tak naprawdę jest niezwykłą nastolatką, tak samo jak i jej piątka podopiecznych. Mimo, że nie są ze sobą spokrewnieni to łączy ich prawie wszystko. Możecie mi wierzyć, że te nieludzkie 2% robią wielką różnicę. Dlaczego? A choćby dlatego, że nie każdy ze 100% ludzi rodzi się z prawdziwymi skrzydłami, prawda? No, ale Max i jej stado są ludźmi tylko w 98%. A na tym wcale nie koniec…

Maximum i reszta urodzili się w laboratorium, gdzie zostali genetycznie zmutowani w ramach eksperymentu. Jednak niezłomna Max uwolniła swoje Stado. Jednak ich sielanka nigdy nie trwa długo…

Każdy ze Stada jest inny i niezwykły. Każdy jest o wiele silniejszy od dorosłego mężczyzny. Sama Max potrafi latać z prędkością dźwięku. Kocha swoje Stado i robi wszystko by byli bezpieczni. Wszystko zawsze jest na jej głowie. Gazownik (domyślacie się od czego to imię) jest słodkim niebieskookim, jasnowłosym ośmiolatkiem, który doskonale naśladuje każdy dźwięk i głos. Tylko on i jego sześcioletnia siostra są ze sobą spokrewnieni. Angela, zawsze śliczna istotka, na ogół niewinna. Ale nikt by nie podejrzewał, że potrafi czytać w myślach i kierować ludźmi. Umie też oddychać pod wodą. Choć wysoki, zawsze blady nastolatek Iggy jest niewidomy, to gotuje najlepiej ze wszystkich. Ma też najbardziej wyczulony słuch a kolory poznaje przez dotyk. Zawsze spokojny, ubrany na czarno, z długimi włosami spływającymi na plecy- Kieł, pojawia się bezszelestnie. Zwykle raczej mało mówi, a swoje tajemnice trzyma głęboko zamknięte w duszy. Jedenastoletnia Kuks jest za to bardzo gadatliwa. Ale potrafi przez dotyk powiedzieć, kto siedział na jakim krześle, czy odgadnąć hasło do ważnych danych. Oczywiście czego może brakować szóstce bezdomnym, zmutowanym dzieciakom? Psa. Ale oczywiście takiego gadającego. Total dołącza do Stada, uratowany przez Angelę z laboratorium.

Spokój Stada nigdy nie trwa długo. Sprawa pogarsza się gdy na jaw wychodzą straszne prawdy. Ten, który kiedyś był dla Max jak ojciec okazuje się oszustem. A jeszcze później dziewczyna dowiaduje się, że to jej biologiczny ojciec. Jej największy wróg, okazuje się jej bratem. Biologiczni rodzice reszty Stada nie zachowują się jak prawdziwi rodzice. Max zaczyna słyszeć Głos, który wciąż mówi jej że ma ratować świat. A naukowcy wciąż na nią polują i tworzą kolejne monstra.

Wszystkie części Maximum Ride są pełne napięcia ale zabawne komentarze i dialogi doprowadzają do łez. Książka dobra na każdą pogodę. Polecam każdemu, kto lubi wartką akcję i cięte riposty. Jesteś pewien, że jesteś wystarczająco odważny? Chcesz spojrzeć na chory świat nieludzkich eksperymentów? Pamiętaj, z tego nie ma odwrotu. A Stado na ciebie liczy…
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
MaximumRide · dnia 06.12.2010 22:09 · Czytań: 986 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 10
Inne artykuły tego autora:
  • Brak
Komentarze
Berserkerka dnia 06.12.2010 22:41
"Jednak niezłomna Max uwolniła swoje Stado. Jednak ich sielanka nigdy nie trwa długo…"
jedno "jednak" zastąp czymś innym
Nie czytałam ksiązki i to chyba nie moje klimaty, ale bardzo mi się spodobał sposób w jaki wszystko opisałeś. Juz początek recenzji wydał mi się pomysłowy, inny. Zmusił mnie do dalszego czytania. Może za duzo zdradziłeś, ktos kto będzie chciał przeczytać juz wie o tym biologicznym ojcu na przykład i że najwiekszy wróg to jej brat. Choć tak naprawde nie znam ksiązki i może po tych wskazówkach nie da się odgadnąć konkretnych postaci, których dotyczą.
Sceptymucha dnia 06.12.2010 22:47
Zgadywałbym, że to książka zwłaszcza dla nastolatków.
Krystyna Habrat dnia 08.12.2010 13:14
Interesująco napisana recenzja o tematach/klimatach, które mnie nigdy nie interesowały. Ale przeczytałam recenzję z zaciekawieniem, by dowiedzieć się o istnieniu świata spoza mojej psychicznej galaktyki. Dowiedzieć się o tym, choćby z krótkiej recenzji, warto.
Niestety, ja na przeczytaniu recenzji poprzestanę. Gorliwszych czytelników będzie na pewno wielu.
(powtórzenia słów - zamierzone)
MaximumRide dnia 09.12.2010 20:26
Książka zwłaszcza dla nastolatków ale zawładnęła moim małym serduszkiem od samego początku. Naprawdę chciałabym być taka jak Max. Nigdy się niepoddawać i iść twardo przez zycie bez względu na przeszkody. Dziękuję za komentarze, to pierwsza miła rzecz od wielu dni.
Iweta dnia 11.12.2010 10:40
Ciekawa recenzja. Chętnie sięgnę po tą książkę, bo fascynują mnie książkę na pograniczu rzeczywistości i fantazji :)
wodniczka dnia 20.05.2011 19:55 Ocena: Świetne!
Witaj

Ciekawie opisujesz. Masz dar do przekonywania;). Wszystko ciekawie ujęte. Widać, że wiesz o czym piszesz i polecasz ją całym serduczhem;). Szczera recenzja jest bardzo ważna a tutaj widzę tę oddaną szczerość:).

Pozdrawiam serdecznie!:)
MaximumRide dnia 21.05.2011 19:01
WODNICZKO
Dziękuję bardzo:) Nie spodziewałam się takich miłych słów. Bardzo dziękuję. Napewno pojawią się kolejne recenzje. Pozdrawiam wszystkich:)
TomaszObluda dnia 18.06.2011 20:57
No cóż napisane bardo fajnie i myślę, że zachęcająco, ale także dość jasno mówi o czym powieść jest, więc w tym wypadku mnie nie zachęca ;) Ale to dobra recenzja, bo odbiorca, przynajmniej wie czego ma się spodziewać. Jestem pewien, że dobrze oddałaś klimat książki.
Pozdrawiam
pocahontas dnia 06.08.2011 19:57
Generalnie w porządku, trochę nie pasują mi tu te krótkie zdania, zwłaszcza w drugiej części artykułu. A, i skoro to ma być recenzja (a ma?) to troszkę zostały zaburzone proporcje (dla mnie 1 zdanie komentarza to troszkę za mało, chciałabym się dowiedzieć więcej o klimacie książki itd, mniej o treści). Poza tym, ok, tylko jeszcze jedno: "osobiście czekasz"? Wystarczy po prostu "czekam", czytelnik raczej domyśli się, że piszesz w swoim imieniu. Pozdrawiam:)
MaximumRide dnia 07.08.2011 09:15
Dziękuję bardzo za komentarze.
Jestem jeszcze młoda, więc dopiero uczę sie dobrze pisać.
pocahontas- następnym razem będzie lepiej. :)
Postaram się.

Również pozdrawiam
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty