tak daleko mi do szczęścia - wodniczka
Poezja » Wiersze » tak daleko mi do szczęścia
A A A
Daleko do szczęścia,
bram raju, gdzie słychać anielską melodię,
daleko do pieśni słowika,
brzęczącej struny lutni poruszanej delikatnie smukłymi palcami,
daleko, by dojść do horyzontu,
za którym roztacza się piękno,
daleko do niego,
daleko…

zakołysz pięknie,
owiń moje serce,
do ciebie głośno wołam,
do ciebie - szczęście,
zawiruj w głowie tak, jak kłęby dymu,
co tumanami wznoszą się na pustyni,
bądź oazą, gdy usycham z pragnienia,
kwiatem, co zakwita zimą

daleko do szczęścia,
bram raju, gdzie szeptem krzyk się zabija,
daleko do spełnienia marzeń,
okna na świat - z którego patrząc - nie widać brzydoty,
daleko, by dojść do ostatniego zakrętu,
za którym już tylko prosta linia,
daleko do niego,
daleko....
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
wodniczka · dnia 08.12.2010 05:54 · Czytań: 986 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 20
Komentarze
Nalka31 dnia 08.12.2010 08:31
Za szczerość przekazu plus, ale tekst do poprawki. Są powtórzenia i nadmiar zaimków, a można by to powiedzieć krócej. Pozdrowionka.
Wiolin dnia 08.12.2010 12:16
Staraj się omijać...ME ..TWE... spróbuj bez interpunkcji...DALEKO, TAK DALEKO.....zbyt wiele powtórzeń....trzeba byłoby poprawić.....ale to tylko sugestia bez koniecznego zastosowania. Pozdrawiam.
wodniczka dnia 08.12.2010 15:33
dziękuje Wam za komentarz. Ja celowo stosuję powtórzenia dla podkreślenia.. np wyraz daleko... pełni funkcję wzmacniającą tę ciągłą dal ale może się mylę. Co do Wiolin... ME TWE ok - przyznaję rację - ale jak można wtedy określić, czyje to serce???. Nalka a co do krótkości to powiem tak. Nie wszystkie wiersze mogą być krótkie:)
Stefanowicz dnia 08.12.2010 23:08
Napisałaś: ME TWE ok - przyznaję rację - ale jak można wtedy określić, czyje to serce???. - spróbuj "moje, twoje" ;)
wodniczka dnia 08.12.2010 23:20
Dziękuję Stefanowicz:). Chociaż konstruktywna rada:). Dziękuję - teraz lepiej brzmi:).
Nalka31 dnia 08.12.2010 23:22
Ja się nie upieram, to tylko sugestie były, bo to Twój wiersz. Powtórzenia jak uzasadnione, nie rażą lecz zaimkoza trochę tak. A że nie wszystkie wiersze są krótkie, to już inna sprawa.
wodniczka dnia 08.12.2010 23:36
dziękuję Nalka 31 za rady - są dla mnie cenne. Dają mi inne spojrzenie na wiersz. Już widzę tę zaimkozę:);)
Miladora dnia 09.12.2010 02:28
Wodniczko, jeżeli mam być szczera, to ten wiersz jest przegadany.
I dopowiedziany, jak tylko się da.
Za dużo słów, w tym sporo banalnych określeń, za dużo emocjonalizmu, a nadmiar zaimków stwarza wrażenie pewnego patosu.
Dlatego na mnie nie zrobił wrażenia, niestety.

W wierszu nie tylko używa się słów i to dobrze dobranych. Używa się jeszcze niedopowiedzeń i często to one są najważniejsze, bo nie tylko tworzą klimat, lecz zmuszają i do myślenia, i do poszukiwań.
A im mniej banalnych środków, tym lepszy efekt się uzyskuje.
Nie posługuj się oklepanymi zwrotami w stylu "bramy raju/anielskie melodie/usychanie z pragnienia miłości" itp.
To wszystko jest mało oryginalne. Jeżeli chcesz napisać dobry wiersz, to musisz znaleźć własne słowa. ;)
Szukaj skojarzeń, wzbogacaj słownictwo, a jak napiszesz wiersz, to potem baw się z nim jeszcze - zmieniaj, żongluj, usuwaj słowa, aż zostanie to coś, nad czym warto się zastanowić i do czego wrócić.
I czytaj dużo. To rozwija smak literacki.
A teraz się nie stresuj, tylko przemyśl wiersz i spróbuj napisać jego inną wersję. Tę dojrzalszą poetycko.

Pozdrawiam serdecznie. ;)
wodniczka dnia 09.12.2010 13:36
Dzięki Miladora. Emocjonalność wynika z tego, że ja taka jestem. Pisze na ogół takie utwory na moim blogu. I dopiero teraz zauważyłam,że ludzie - tutaj - wolą wysuszone słowa. Wiec emocjonalne wiersze chyba pozostawię tylko dla siebie.
Miladora dnia 09.12.2010 13:52
Nie "wysuszone" słowa, Wodniczko, tylko dobre wiersze z dobrze podanym przekazem. ;)
Portal nie jest blogiem - tu ludzie przychodzą najczęściej po to, by się czegoś nauczyć. I wielu osobom to się udaje.
Do tego służą komentarze. ;)
A prawda jest taka, że to nie tekst ma być emocjonalny, tylko w czytelnikach powinien wywoływać emocje.
I to jest ta różnica pomiędzy dobrym wierszem a wierszem, gdzie autor narzuca swoje emocje czytelnikowi.
Po pewnym czasie sama to zauważysz. ;)

Pozdrawiam
wodniczka dnia 09.12.2010 14:21
wysuszone słowa - w sensie bez zaimków. Najlepiej rzeczowniki i czasowniki bez określeń do nich. Czyli jak to się mówi zdania proste, pojedyncze:):):). Ja potrafię pisać takie:). Ciężko utrafić w gusta;). Może kiedyś uda mi się utrafić w Twoje Mildoro;). Ja szanuję czytelników mojego bloga. Wiadomo, że tam są inne zasady niż tu. Zdaje sobie z tego całkowitą sprawę;). Już się tu trochę nauczyłam, czego nie nadużywać;)
Nalka31 dnia 09.12.2010 14:36
Cytat:
wysuszone słowa - w sensie bez zaimków. Najlepiej rzeczowniki i czasowniki bez określeń do nich. Czyli jak to się mówi zdania proste, pojedyncze


Wodniczko nie chodzi o brak zaimków, czy zdania proste, ale o przekaz zawarty w tym co piszesz. Wierszom szkodzi nadmiar, a zwykle i tak nad nimi trzeba popracować, aby przyciągnął i zatrzymał czytelnika.
Miladora dnia 09.12.2010 14:42
I nie chodzi o mój gust. :D

To po prostu pewne zasady pisania dobrych wierszy. ;)
wodniczka dnia 09.12.2010 14:56
no tak - zakręcić tak czytelnika, by nawet nie wiedział o czym czyta i nie umiał znaleźć punktu odniesienia:lol:. Ja niestety jak czytam takie wcale ich nie komentuję. Ba skąd ma wiedzieć o co chodziło twórcy. Skoro można odnieść to do człowieka, zwierzaka czy ufoludka z planety X. Ja lubię wracając do wiersza otrzymywać tę samą dawkę emocji i skojarzeń. No cóż - chyba jestem inna:lol:. Ten wiersz nie jest szczytem wykwintnej poezji - wiem Dałam go do oceny i byłam ciekawa, co mu brakuje. Bo w nim mi czegoś brakowało. Teraz dzięki Wam już wiem czego:).
szpilka dnia 21.12.2010 07:17
Wodniczko :)

ładne, ale nie powiem, że śliczne, a przecież raz spróbuj (nie musisz, a kuszę!) można z tego zrobić cudo, tylko kilka poprawek...
popatrz w tytule jest mi
więc w pierwszym wersie mi jest zbędne, wszyscy wiemy o co biega i tak można dalej wycinać, te koronki będą delikatne jak pajęczyna...

zrób z tego cudo, raz posłuchaj, powycinaj, poczytaj na głos...
jak się nie da to niech zostanie jak jest.

serdecznie.
wodniczka dnia 21.12.2010 13:43
dziękuję szpilka za podpowiedz:). I to bardzo cenną:). Poprawię, bo widzę, że to zmieni dość dużo i na lepsze:)
szpilka dnia 21.12.2010 21:38
:))
a gdyby tak jeszcze ze trzy tak
znaczy w ostatnim wersie pierwszej strofy w środkowej
zostawić:
do ciebie...
do ciebie...
i w ostatniej zwrotce w ostatnim wersie :)
nie zmieni się przekaz, a będzie bardziej delikatny, tak krzyczy chyba wrzeszczy - co powiesz?
ino na mnie nie krzycz :lol:
choinkowo :)
wodniczka dnia 21.12.2010 22:26
nie będę krzyczeć:lol:, tylko podziękuję. Masz wyczucie co do tworzenia delikatnych obrazów:)
choinkowo:D
szpilka dnia 22.12.2010 13:47
Wodniczko ja się tylko uczę na błędach, ale wiersz Twój teraz wiele lepszy :)
choinkowo:)
wodniczka dnia 22.12.2010 17:37
dziękuję:). Też myślę, że teraz brzmi lepiej:)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 13:24
Dziękuję za życzenia »
Kazjuno
29/03/2024 13:06
Dzięki Ci Marku za komentarz. Do tego zdecydowanie… »
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 10:57
Dobrze napisany odcinek. Nie wiem czy turpistyczny, ale na… »
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty