Memopir - baazyl
A A A
„Jak na razie pandemia grypy typu M w Europie przebiega łagodnie, ale wraz z nadejściem zimy sytuacja może zmienić się raptownie – informuje dr Paweł Grzesiowski, ekspert ds. szczepień, kierownik Zakładu Profilaktyki Zakażeń i Zakażeń Szpitalnych w Narodowym Instytucie Leków. Trwają poszukiwania pacjenta "zero… ”

Zamknąłem okno wiadomości. Co za idioci! Jaka grypa? – wykrzywiłem usta.- Pamięć umiera pierwsza, jak wybite zęby u przypadkowego dentysty w dzielnicy wiecznego i chudego dobrobytu. Też tam spocznę, bo z kim będę się dzielił wspomnieniami?
Dzisiaj są moje urodziny, ale nikt o nich nie pamięta. Po co komu daty, terminy? Niech umierają szczęśliwi, bez jednego wspomnienia, bez żadnej blizny z życiorysie i bez wyrzutów sumienia. Co z tego, ze nie potrafią mówić i srają pod siebie? W końcu dotrą, albo raczej doczłapią się do prawdy o życiu, które jak nabrzmiałe i wsadzone do kubła z gorącą wodą hemoroidy pękają jeden po drugim, dając niezapomniane wrażenie, ze to odbyt staje się centralnym punktem wszechświata.
- Alex, szef cię wzywa! – mało rozgarnięta sąsiadka wystawiła głowę znad przegrody, zabawnie zmarszczyła brwi. Miałem ochotę wbić jej pinezkę w oko, by przekonać się, czy mięśnie mimiczne są tak samo wyrobione jak te pochwowe.
Pokój przełożonego stał przeszklony na końcu open space’u. Mijałem kolejne boksy, przypominające papierowe koryta, w których pasły się dorodne osobniki klasy średniej. Klimatyzacja działała bez zarzutu, pomimo panującego upału na zewnątrz, czuli się wybrańcami w krawatach i białych koszulach. Jedni gadali przez bluetooth’y, inni z nudów klepali w klawiatury, albo odrabiali zaległe sprawozdania.
- A jesteś, wejdź!
- Co tam, wodzu?
- Uważaj sobie! Dopóki robiłeś wyniki, mogłem tolerować takie zachowanie, ale w tym kwartale wypadasz poniżej target’u!
- I co z tego?
- Co się z tobą dzieje? – starał się, prawie dałem się nabrać na ojcowski ton. Nie wyglądał najlepiej, pewnie niedawno skończył call’a z innymi wodzami w regionie i dali mu porządny wycisk. Ktoś mi kiedyś powiedział, że manager’owi nie płaci się za wyniki, tylko za umiejętność panowania nad stresem. Ciekawe, czy już sięga po viagrę? Miał podkrążone oczy, ziemistą skórę i poplamiony krawat. Wczoraj przylecieli audytorzy z centrali, zabrał ich do knajpy, potem jak zwykle, do hotelu, na rasowe panienki.
- A, co ma być?
- Posłuchaj mnie, daję ci ostatnią szansę…
Spojrzałem na niego wzrokiem pełnym litości. Nic do niego nie miałem, ale czas zakończyć tę farsę, niech dołączy do świata odruchów bezwarunkowych. Nachyliłem się i złapałem go za uszy na tyle mocno, by unieruchomić głowę. Zbliżyłem usta i przyssałem się do czoła. Z daleka przypominaliśmy parę kłócących się kochanków, zwartych jak w gejowskim dramacie. Nikt nie zwracał na nas uwagi. Próbował mnie odepchnąć rękami. Na próżno się szarpał. Ssałem, ile wlezie. Wspomnienie za wspomnieniem aż do pierwszej urodzinowej traumy.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
baazyl · dnia 01.03.2011 14:59 · Czytań: 1081 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 4
Komentarze
Usunięty dnia 01.03.2011 16:23
Tekst "na odwal". Spisany na szybko i wrzucony, nawet bez przeczytania, sądząc po literówkach. Jeden pomysł, zresztą nieprzemyślany i całkowicie nieuzasadniony, jeszcze nie jest powodem, żeby coś spisywać. Do tego brakuje spójności, przez co skacząc od jednego bełkotu do drugiego, kończymy na wrażeniu: no i co z tego?
Usunięty dnia 01.03.2011 17:03
Thriller?:) No... nie wiem... rozśmieszył mnie:."zbliżyłem usta i przyssałem się do czoła... na próżno się szarpał. Ssałem ile wlezie":) Dwa razy "się" i w innych jeszcze miejscach "się" uderza.
Na pewno nie jest to tekst do końca przemyślany, ale kilka zdań sprawiło, że się zatrzymałam, np.:
"życie, które jak nabrzmiałe hemoroidy pękają jeden po drugim dając niezapomniane wrażenie, że to odbyt jest w centrum wszechświata", albo z tą pinezką gdzie "chciał się przekonać o wyrobieniu mięśni pochwowych".
Pozdrawiam
baazyl dnia 03.03.2011 09:43
o! Dzięki za komentarze!
Literówki? Ło, matko w niebiosiach? Gdzie? Pewnie jakieś ą lub ę?
Niespójny, bełkotliwy? Sam nie wiem, co o tym mysleć!

btw, tekst jest o wampirze inaczej!
baazyl dnia 08.03.2011 11:38
to wiecej komentarzy juz nie bedzie....:p
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty