to już tylko kolor - wodniczka
Poezja » Wiersze » to już tylko kolor
A A A

ulatujesz zeschłym liściem
na parapet,
pukasz szelestem,
ukrywając słowa

kiedy przychodzisz,
zasłaniam okno,
nowym szeptem
zagłuszam dźwięk,
który pozostał za szybą

potłuczoną
w drobny mak

który się jeszcze czerwieni





''Ale to już było i nie wróci więcej
I choć tyle się zdarzyło to do przodu
Wciąż wyrywa głupie serce''
tekst piosenki: Andrzej Sikorowski
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
wodniczka · dnia 12.03.2011 19:51 · Czytań: 1163 · Średnia ocena: 3,4 · Komentarzy: 34
Komentarze
Usunięty dnia 12.03.2011 21:00 Ocena: Dobre
Wodniczko - jestem pod głębokim wrażeniem, naprawdę! Sam tytuł jest bardzo przemawiający i ciekawy, pierwsze dwie strofy ładnie płyną, a potłuczona szyba, która się czerwieni - miód, wprawdzie gorzki, bo podejrzewam, że nie grają tu pozytywne emocje, natomiast tekst fajnie współgra do cytatu, który przytoczyłaś - i dobrze, że na końcu, bo czytelnik przynajmniej nie czyta wiersza przez pryzmat cytatu. Brawo! Pozdrawiam ciepło :)
lens dnia 12.03.2011 21:35 Ocena: Przeciętne
ostatni wers zbędny, przegaduje całość. poza tym zastąpiłbym słowo "pukasz" jako, że potocznie wiadomo co oznacza i generalnie jest potoczne.
angi_e dnia 12.03.2011 23:04 Ocena: Bardzo dobre
Ależ ostatni wers moim zdaniem jest niezbędny. Przecież tytuł to ' to tylko kolor' Wiersz jest bardzo obrazowy, Jednocześnie jasny w wyrazie i wieloznaczny.
wodniczka dnia 12.03.2011 23:43
Witajcie
ks-hp - cieszę się bardzo z tak pozytywnego odbioru wiersza. Sprawiło mi to dużą radość.:).
lens - chyba nie zrozumiałeś tego wiersza. Ostatni wers jest bardzo ważny. A jak ktoś chce dać znać, ze stoi za oknem, to co robi? Nie puka? Chyba nie dzwoni;), bo to nie drzwi. Z resztą myślałam, że parapet jest tu dość wymowny.;).
angi - dziękuję. Widzę, że ktoś dobrze odebrał ten wiersz:). Cieszę się z tak miłych odwiedzin:).

pozdrawiam serdecznie!
lens dnia 13.03.2011 00:14 Ocena: Przeciętne
Dziękuje, że mi wytłumaczyłaś w co się dzwoni, a w co puka ;). Wodniczko co by nie mówić, radzić, poprawiać - zawsze najlepszym komplementem jest jak choć jedna osoba odbierze intencje autora i pochwali. Być może kiedyś rozpatrzysz moją interpretacje i uznasz, że to właśnie jest to. Ale to zależy w którą stronę będzie ewoluować.
wodniczka dnia 13.03.2011 00:26
Lens
Ja po prostu starałam się wutłumaczyć ;). No cóz - nie każdemu może się podobać, ale niech to jest uzasadnione w logiczny sposób;). Każdy inaczej interpretuje - to fakt. Dlatego ja zawsze piszę o odczuciach a nie o tym, czy cos jest poprawne, czy nie;). W każdym bądź razie dziękuję za podzielenie są spostrzezeniem:).
wioletta dnia 13.03.2011 01:02 Ocena: Bardzo dobre
Fajne szkoda ,ze w smutku...
Piosenka zbyteczna.
wodniczka dnia 13.03.2011 09:31
Witam wioletto
No nie do końca w takim smutku;). Bo to już tylko kolor;). A tekst piosenki dopełnia całość przekazu. Ale rozumiem - każdy może mieć inne odczucia:).
pozdrawiam!
Usunięty dnia 13.03.2011 12:58 Ocena: Dobre
moim skromnym, coraz lepiej piszesz:) chociaż to nie do końca moja "bajka", to muszę przyznać, że mi się podoba dosyć, jeszcze przed Tobą trochę pracy, ale warto, bo wyobraźnię masz:)
wodniczka dnia 13.03.2011 13:15
Witaj marah87:)
Przegladnęłam szybciutko Twoje wiersze i rozumiem teraz stwierdzenie z ''bajką'':). Cieszę się, że Ci się ''dosyć podoba'';).
Staram się pisać jak najlepiej a wychodzi różnie.:). A człowiek i tak uczy się przez całe życie;).
Dziękuję, że zajrzałaś i zostawiłaś ślad
pozdrawiam serdecznie!:)
Iweta dnia 14.03.2011 13:56 Ocena: Świetne!
Niby minęło, ale nadal coś wiruje w powietrzu i przeszkadza. Barzo ładny wiersz :)
wodniczka dnia 14.03.2011 14:55
Witaj Iwetko
Miło mi, że mnie odwiedziłaś i zostawiłaś ślad. Cieszę się, że wiersz się podoba. Tak - niestety czasami coś jest w tym powietrzu, co ciągle przeszkadza

:)
pozdrawiam serdecznie!
Eloe dnia 14.03.2011 22:18
Ładny wiersz. Podoba mi się - szczególnie od połowy. Sporo tu emocji. Czasem widać je jak na dłoni, a kiedy indziej trzeba poszperać między słowami, by je odnaleźć;)
Pozdrawiam serdecznie:)
wodniczka dnia 14.03.2011 22:23
Witam Eloe
Dziękuję ślicznie za komentarz. Tak - czasami trzeba troszeczke poszperać pomiędzy słowami;)
pozdrawiam ciepło!
anitka-stokrotka dnia 15.03.2011 18:24 Ocena: Dobre
Jeszcze ja! :)
Bardzo ciekawy utwór, szczególnie przemawia do mnie kolorystyka i efekty dźwiękowe. Myślę, że udało Ci się stworzyć naprawdę ciekawy kawałek poezji.
Pozdrawiam Cię serdecznie! :)
wodniczka dnia 15.03.2011 18:30
Witaj anitko-stokrotko
Jeszcze się załapałaś;).
Ja się cieszę tym, że udalo mi się w odbiorcy wywołać trochę miłych odczuć:)
dziękuję za przybycie i pozdrawiam serdecznie!
Zola111 dnia 15.03.2011 19:36
Wodniczko,

po kiedy przychodzisz - musi być przecinek. Na końcu - daj kropkę.
Zabrałabym który z ostatniego wersu. Wyglądałby tak:

jeszcze się czerwieni

i już będzie cudnie.
Bo jest w wierszu delikatne piękno. Pozdrawiam,

z
Abi-syn dnia 15.03.2011 19:51
no, jeszcze "pały" nie dostałaś, ja jej nie dam:

wiersz pełen emocji, cóż, jak to z emocjami bywa, nie każdy ma takie same:
- ja po Twojej stronie, a ponieważ mój to kolejny wpis, pora 'powarsztatować", czyli przekonać Ciebie - Autorko do mojego sposobu czytania ( będzie pół podpowiedź )

..."ukrywając słowa

kiedy przychodzisz..."

jak cudna może z tego fragmentu może być przerzutnia między strofami:
( wymaga to maleńkiej przebudowy wiersza, znajdź to sama, nic nie będę sugerował, choć ...

i ukrywasz słowa

a kiedy przychodzisz...


są jeszcze inne ...

a i tak napisałaś dobry wiersz
wodniczka dnia 15.03.2011 22:14
Zolu - no jasne, że musi - zaraz lecę i poprawiam;). Z tą kropką nie rozumiem...czy musi być?:). Co się tyczy słowa ''jeszcze'' - to nawet kiedyś go chciałam wyrzucić, ale bez niego wiersz troszkę traci znaczeniowo. Użyłam go w celu podkreślenia, ''że coś tam jeszcze zostało, że ten kolor jeszcze widoczny... choć może nie już emocjonalnie, to swiadczy o tym, że coś tam było, że jest jeszcze jakieś wspomnienie i obraz''.
Abi - nie bądź zły, ale nie chcę już go zmieniać i ''przerzucać'', bo cosik by tam trzeba było jeszcze dorzucać a ja nie mam pomysłu na ''kolejne subtelności'';). Nie lubie za bardzo czegoś zmieniać jak ''nie razi'' - robię to ''jak widzę konieczność'' no i oczywiście mam pomysł;). Nie zaprzeczam, że z Twoją wersją może i byłoby lepiej;). Ale widzisz sam rozpiętość skali ocen;). Aż nie wiem, co naprawdę myśleć. Poprawię - i znów jedni bedą za a drudzy przeciw;).

Dziękuję wam ślicznie za przybycie i podzielenie się odczuciami! Każda rada i spostrzeżenie mile widziane:)
pozdrawiam serdecznie!
gwiazda dnia 17.03.2011 13:54
mocno wyraziste
wodniczka dnia 17.03.2011 13:57
Witaj
dziękuję za przybycie i zostawinie śladu:)
pozdrawiam serdecznie!
nicekk dnia 18.03.2011 00:02
negatyw:
za tekst piosenki na końcu - moim zdaniem bez sensu. Inaczej mi on nic nie dał, bo Twój wiersz wszystko powiedział!

pozytyw:
tytuł naprawdę bez niego myślę, że było by dużo gorzej, ale właśnie to jest potęga słowa, żę czasem można jedno zdanie napisać i o jaki wydźwięk...
bardzo ładnie...
ta potłuczona szyba co się czerwieni... wiesz myślę, że inaczej mogą to odbierać kobiety... choć może trochę to nainterpretuję, ale jeśli tak to znaczy, że mnie zafascynowałaś, a więć super! :0)
wodniczka dnia 18.03.2011 00:22
Witaj nicekk
a z tą piosenką - to chyba z sentymentalizmu ;). I tak troszkę jeszcze dopowiedziała do tego wiersza...;)
Cieszę się, że mnie odwiedziłeś i znalazłeś w tym wierszu coś dla siebie.
Pozdrawiam serdecznie!
Szafranka dnia 18.03.2011 10:10 Ocena: Bardzo dobre
U Ciebie zawsze milutko,nawet jeśli poruszasz trudniejsze tematy. Masz to" coś".Ja ostatnio Całkowicie odpuscilam. Szkoła,dyktanda itd. Moze za...miesiąc? Pozdrawiam igratuluje talentu:yes: Oceniam
Szafranka dnia 18.03.2011 10:10 Ocena: Bardzo dobre
i gratuluję
wodniczka dnia 18.03.2011 11:37
Witaj Szafranko!
Nie odpuszczaj;). Pisz - a nigdy nie wiadomo, kiedy spod piora wyjdzie ''to coś'' co Cię usatysfakcjonuje. :).
pozdrawiam serdecznie!
kamyczek dnia 18.03.2011 12:01 Ocena: Bardzo dobre
Ładne oddanie emocji, poprzez wersy przebrzmiewają dźwięki potłuczonego szkła, szelest zeschłych liści, szepty ;)

kiedy przychodzisz,
zasłaniam okno,
nowym szeptem


Ostatni wers zapisałabym: jeszcze się czerwieni, ale to takie moje odczucie, a wiersz jest Twój i zrobisz jak zechcesz.
Całość - forma i treść - bardzo dobra!;)
wodniczka dnia 18.03.2011 12:33
Witaj kamyczku!
fajnie, że to usłyszałaś:).
Już Zola mi napisała, zeby to też tak zapisała. Jednak jak tak czytam, to taki zapis powodowałby, ze można by wtedy pomyśleć, że to szyba się czerwieni - a ja chciałam ''bliżej maku'' uzyskać ten efekt. Jednak dzikękuję za spostrzeżenia. Wszystkie ''dla dobra wiersza'' widziane. Tylko tym razem pozostawię go tak, jak jest - ale tylko dlatego, że zmiany wprowadziłyby inny zamysł:). I nie twierdzę, że zły;).
Pozdrawiam serdecznie!
Usunięty dnia 18.03.2011 20:07
Nie wiem, mnie tu nic nie ujęło ani nie zatrzymało. Może tylko zakończenie ma cos w sobie - reszta taka jakas miałka. Ale ja z tych wrednie wybrednych i nie znam się na poezji. Miłego...
wodniczka dnia 18.03.2011 22:28
julio - nie dziwię Ci się, że nie przypadł do gustu. Masz prawo do bycia ''wrednie wybredną'';) - każdy ma takie. Musimy szukać tam, gdzie możemy coś znaleźć dla siebie - u mnie w wierszu/ach tego, co Ty szukasz widocznie nie ma.
pozdrawiam
mariamagdalena dnia 20.03.2011 23:29 Ocena: Przeciętne
ja podobnie do julii jaz
druga wybredna
ulatywanie zeschłym liściem - a już niestety ten zeschły liść
trąca lekko o banał
do dopracowania rytm, bo taki rytm na dwa jest zbyt wyliczankowy

masz ładne obrazy,
dobre oko do detali
jednak musisz popracować nad zapisem całości
i ubraniem jej w słowa

trzymam kciuki
wodniczka dnia 20.03.2011 23:42
witaj
mm - ten zesły liść jest symboliką;). On sympolizuje to, co było, coś, co juz nie tętni - a tutaj jest również spersonifikowany. Ciężko by było zastąpić ten banał - bo ten lisć jest tu mi bardzo potrzebny:).
A w tym wierszyu jest jakiś rytm? Bo ja go nie widzę;).
Z resztą kazdy ma inny styl - możliwe, że nie jest mi dane wznieść sie ponad przeciętność w tej akurat dziedzinie:). Ale piszę, bo czasami chcę się po prostu z kimś podzielić:)

pozdrawiam serdecznie i dziękuję za przybycie!
Slajers5 dnia 21.03.2011 23:19
kiedy czytam ten tekst, to w głowie od razu widzę obrazy :D
bardzo podoba mi się ten fragment :
nowym szeptem
zagłuszam dźwięk
:)
wodniczka dnia 22.03.2011 10:56
Witaj Slajers
Cieszę się, że widać obrazy. Życzę, żeby każdy wiosenny, ciepły szept zagłuszał dźwięk, co drażni:)
pozdrawiam serdecznie!
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty