eksperyment - wodniczka
Poezja » Wiersze » eksperyment
A A A
nie czuła się dobrze,
choć fizycznie była zdrowa,
przynajmniej tak twierdził lekarz,
nie psycholog

po oddzieleniu szukała gładkich rantów,
wszystkie były poszarpane i ostre,
nieodporne na ból,
chciała przynależeć do dawnego świata,
zabliźnione rany
nie przyjmowały ponownie jego materii

po wszczepieniu innej świadomości
stwierdzono jednoznacznie:
Brak aklimatyzacji w nowych warunkach,
musiała wrócić na rozdroże
i zacząc poszukiwać właściwej siebie

w odcięciu ze starą,
w powiązaniu z nieznaną przestrznią
stworzono człowieka,
na wzór powstało pokolenie
dwudziestego pierwszego wieku
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
wodniczka · dnia 04.04.2011 14:27 · Czytań: 842 · Średnia ocena: 3,33 · Komentarzy: 10
Komentarze
Zachary Ann dnia 04.04.2011 15:28
Raczej nie...
Pierwsze cztery wersy jak dla mnie mogłyby wcale nie istnieć, a reszta trąci mi aspiracjami na opis, bardziej niż wiersz.
W każdym razie bylem,
Ann.
wodniczka dnia 04.04.2011 15:39
Witaj

tak - tym razem opisowo:).
Dzięki za bycie:) i podzielenie się odczuciami.

pozdrawiam serdecznie!
Berenika dnia 05.04.2011 12:34 Ocena: Przeciętne
Cytat:
na wzór powstało pokolenie
dwudziestego pierwszego wieku
- wielkie słowa, i wydaje mi się, że żeby się na takie tematy i stwierdzenia na temat pokoleń porywać to jednak trzeba mieć już jakiś dorobek, żeby za słowami szło "poręczenie" - tzn. znam tego człowieka i wierzę w to co mówi

początek mnie zaciekawił, ale właśnie zakończenie rozczarowało, nie w takim moim zdaniem kierunku to powinno pójść, myślę, że najpierw trzeba dobrze poznać samego siebie i nauczyć się o tym pisać, zanim się przejdzie do takiej tematyki
wodniczka dnia 05.04.2011 13:05
Bereniko
Wogóle się z Tobą nie zgodzę. Jeżeli Ty oceniasz człowieka w takich kategoriach to naprawdę Ci wpółczuję. Powiem więc ''Twoją miarą'' - nie jesteś dla mnie autorytetem w ocenie - ''najpierw muszę poznać takiego człowieka i wierzyć w to, co mówi''. Być pewna jego kompetencji. Podsumowując: Najpierw trzeba ''stanowić autorytet'' zanim się przejdzie do tak krytycznych uwag. Ty go nie stanowisz - więc przechodzę obojętnie. Jeżeli chcesz oceniać to oceniaj utwór - do tego masz prawo - ale nikt Ci go nie dał do oceny drugiego człowieka. Jeżeli chcesz błyszczesz w komentarzach to naucz się je pisać w taki sposób, żeby nie obrażać drugiego człowieka. Życzę Ci więcej pokory. I jeżeli Ty nie widzisz przemian zachodzących w świecie, to nie znaczy, ze ktoś drugi tego nie zauważa - a subiektywizm przekazu jest dozwolony. Więc szanuj autonomię drugiego człowieka, któy stara się wyrażać w indywidualny dla siebie sposób.

pozdrawiam.
Berenika dnia 05.04.2011 13:10 Ocena: Przeciętne
Cytat:
Wogóle się z Tobą nie zgodzę.
- w ogóle ;)

ja nie mówię, że jestem autorytetem, ani go też nie stanowię, ale swoje zdanie mam - równie dobrze można byłoby podważać zdanie kogoś kto mówi, że coś jest świetne, no bo jaki ma autorytet, żeby mówić, że coś jest świetne? ale jak ktoś chwali, to nie podważamy jego autorytetu, mówiąc, kim ty jesteś, że możesz chwalić, natomiast, gdy ktoś ma uwagę krytyczną, to już gorzej przychodzi jej przyjęcie i tutaj pojawiają się takie słowa.
MagiaT dnia 05.04.2011 13:27 Ocena: Bardzo dobre
Witaj
Wodniczko jestem pod wrażeniem ujęcia tematu i jego przekazu - ja dziś również mam takie odczucia że nie pasuję do tego świata,
...."Brak aklimatyzacji w nowych warunkach..."
"chciała przynależeć do dawnego świata"..."
Pozdrawiam
angi_e dnia 05.04.2011 14:30
Dokładnie tak samo jak MagiaT odbieram ten wiersz. To pokolenie (do którego i ja notabenę podobno jeszcze należe) jest wykonane w powiązaniu z niezrozumiałą mi przestrzenią. I mamy, tak jak każdy człowiek prawo się na ten temat wypowiadać, czy prozą czy wierszem czy zna nas kto, czy nie. :)
wodniczka dnia 05.04.2011 14:34
Bereniko
dziękuję za wytknięcie błędu;) ... to tak z powodu ''zlewania się wybrzmienia''
Nie zrozumiałaś mnie. Chwalenie i krytykowanie nic tutaj nie ma wpólnego. Mnie chodzi o to, że Ty twierdzsz, że jestem osobą, której nie można wierzyć:). Ale dlaczego nie można wierzyć? Czy autorytet jest potrzebny do wyrazania emocji, odczuć, spostrzeżeń, dzielenia się z odbiorcą czymś, co nas zastanowiło? Czy autorytet tylko potafi odczuwać?:) Czy zawsze odbiorca musi utożsamiać się z wierszem? [w tym przypadku z pokoleniem]. Jeżeli ktoś utożsamia się z podmiotem i stwierdzi, ze odnalazł coś dla siebie to źle? A Ty oceniając wiersz uszczrbiłaś mi - jako osobie - a nie wierszowi.
Zachary powyżej napisał, że jest raczej na nie - bo opisowo itp - to moge zrozumieć - nie podoba się utwór - ok. Czy ja nie przyjełam tej krytyki?ale on nie napisał, ze jestem osobą, która nie powinna pisać na tego typu tematy. Krytyka nie powinna polegać na dyktowaniu tematów i wyznaczaniu granic piszącemu;).
A tak dla informacji - poczytaj sobie o samobójstwach - jak wzrastają i co jest ich głównym powodem. I jakie są statystyki [ich nie popełniają ''niezagubione w sobie'' osoby. - to tak na marginesie - żeby mój utwór oparł się na jakiś fundamentach. Poczytaj o liczbie rozwodów, dokonywanych aborcjach, nowych religiach np jedai, itd. - dużo by wymieniać.
Ja jedynie skomentowałam Twój komentarz ''Twoją miarą'':) co zresztą podkresliłam. Do Ciebie jako do osoby nic nie mam. chciałam jedynie abyś zastanowiła się nad granicą Twoich komentarzy - w jakim stopniu dotyczą one utworu a gdzie już wykracza się poza jego ocene;);). Możesz krytykować moje utwory ale proszę Cię nie krytykuj mnie;) - bo jak sama stwierdziłaś mnie nie znasz;). pozdrawiam. :).

MagioT:)
Cieszę, że znalazłaś coś dla siebie. To miłe:). Ja mam do tego utworu róenież osobiste dość podejście. Często też tak czuję;). Chciałam się podzieliłam tymi odczuciami i cieszy mnie, że ktoś je odnalazł i również podzielił ze mną. :).

pozdrawiam serdecznie!:)

edytowałam
angi_e - minełyśmy się!:)

witaj serdecznie!

dziękuje za te miłe słowa. Tak jak stwierdziłaś - chciałam się po prostu podzielić swoimi odczuciami:). I cieszy mnie to, że również odnalazłaś coś dla siebie z tego utowru i poczułaś.

pozdrawiam serdecznie!:)
sylviiart dnia 05.04.2011 22:16 Ocena: Bardzo dobre
Witaj
..."w odcięciu ze starą,
w powiązaniu z nieznaną przestrzenią
stworzono człowieka,
na wzór powstało pokolenie
dwudziestego pierwszego wieku"....
Faktycznie obecne pokolenie wyrasta na ludzi często przez samych siebie pozbawionych zasad, bez nadziei na lepsze, krytykujących wszystko i wszystkich, egocentrycznych - pytanie dlaczego?
Twój wiersz skłania do zastanowienia i refleksji - dziękuje Ci za to:)
wodniczka dnia 05.04.2011 22:20
Witaj sylviiart

Widzę, że odczytałaś dobrze to, co chciałam przekazać i to mnie cieszy. Tak jak zauważyłaś - wiersz skłania do refleksji ale nie odpowiada na pytanie dlaczego...
''chciałabym, żeby ktoś dopisał drugą część i na nie odpowiedział''

mimo wszystko pozdrawiam z nutką optymizmu:)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty