pozostać sobą - wodniczka
Poezja » Wiersze » pozostać sobą
A A A
niektórzy myślą, że pozjadali rozumy, nie
zastanawiając się, czy wyszło im to na zdrowie. żal
tych ponad przeciętnością. nie mają racji,
a ciągle nią żyją - bez szacunku dla życia i innych.

omijam fałsz, szyderczy uśmiech zbywam
milczeniem. nie obstaję, podobno bywa zaraźliwe.
sumienie wskazuje właściwą drogę [dobrze,
że je posiadam]. jak przyjaciel pozwala unikać złych

ludzi i zdarzeń. za bardzo chcę pozostać
sobą, by się zmieniać [czasami korzyści są
złudne]. uśmiecham się, bo wygrałam pomimo
wzgardy innych. niech idą pierwsi, podobno tacy

bywają ostatnimi.


Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
wodniczka · dnia 08.04.2011 13:30 · Czytań: 1017 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 16
Komentarze
Usunięty dnia 08.04.2011 13:44
1. po pozjadali dałabym przecinek ,a po przeciętnością kropkę.
2. dobrze,
że je mam
. wzięłabym w nawias, ewentualnie pobawiłabym się myślnikami w tym miejscu.
nie obstaję, podobno bywa zaraźliwe tu trochę zgubiłam sens...
3. ludzi z małej
czasami korzyści są
złudne
- też dałabym nawias
piersi czy pierwsi ?
a może tak ? :
wzgardy innych. niech idą pierwsi. podobno tacy

bywają ostatnimi.

Pogrzebałam sobie trochę i uciekam. Wrażenia pozytywne. Pozdrawiam:)

edyt. po rozumy ten przecinek, rzecz jasna :D
edyt.* myślę, że jeszcze kilku przecinków brakuje
wodniczka dnia 08.04.2011 13:52
Witaj sheCat
ten wiersz chciałm usunać - nie czuję go:(. Pozostawię jedynie ze wzgledu na przekaz.
Przeanalizuję i poprawię! Wielkie dzięki!:)
aaa - tylko to wyjaśnie - z tym obstawaniem - bo podobno ''z jakim obstajesz, takim sie stajesz'':)

pozdrowiam serdecznie!:)
Usunięty dnia 08.04.2011 13:53
A nie przestajesz ? Aż sprawdzę ;)) Zakręciłaś mnie :p

Sprawdziłam: "z kim przestajesz" ;)) a obstawanie bardziej mi się kojarzy z... obstawaniem przy "swoim"? Jakoś tak. To nie jest zły wiersz. Wystarczy mu drobna korekta.
wodniczka dnia 08.04.2011 13:56
ja spotkałam się z dwiema wersjami:) - także też się zakręciłam!:)
bo ja wiem, czy dobry - coś może jeszcze pokombinuję - jestem w fazie przemyśleń;)

dzięki!
slonecznywers dnia 08.04.2011 15:05
wiesz jakoś nie przemówił do mnie jako wiersz, jako taka miniaturowa proza poetycka raczej w sensie autobiografii. może trzeba to sprecyzować, nie wiem ale tak mi się kojarzy. Pozdrawiam
Usunięty dnia 08.04.2011 15:07
Takie to trochę niewodniczkowe, ale podoba mi się. Żal widzę, a nawet odrobinkę zazdrości, ale i smutek, bezsilność... być może wynikające z obserwacji pychy drugich. Podoba mi się ta szczerość.
pozdrawiam serdecznie:)
wodniczka dnia 08.04.2011 15:26
Witajcie!

słonecznywersie - no ja też mam mieszane odczucia co do niego, ale zostawiłam go ze względu na treść:)

ardo - kolejny wiersz będzie wodniczkowaty w 100%;) Cieszę się, że szczerość się podoba:)

pozdrawiam Was serdecznie!:)
sylviiart dnia 09.04.2011 09:54
Witaj
Wodniczko - ja z uwagi na moje początki mało wypowiadam się co do techniki pisania, ale jedno mogę powiedzieć treść przemawia do mnie i oddaje rzeczywistość jaka niestety panuje.
pozdrawiam:)
link a dnia 09.04.2011 10:35
Znaczy, podmiot liryczny czeka, aż szydercy zobaczą jego pełne szacunku plecy na czele wycieczki?

Pozdrawiam.
wodniczka dnia 09.04.2011 13:18
Witajcie

sylviiart - możesz się wypowiadać:) - cały czas się uczymy:). Cieszę się, że wiersz przemawia:):):).

link - szydercy zawsze potrafią wybić się na przodek. Nie oglądają pleców innych osób;). Więc uważam to za teoretyczne pytanie;). To stwierdzenie ''podobno tacy będą ostatnimi'' ma niejednoznaczny wydźwięk. Nie stwierdziałam, że tym ostatnim się uda być na przodzie;). Chodziło mi bardziej, że zło nie popłaca - szczególnie to wyrządzane drugim osobom. Ale oczywiście link możesz interpretować dowolnie - ja niczego nikomu nie narzucam :):):).


pozdrawiam Was serdecznie! :).
link a dnia 09.04.2011 15:28
Ej, no, jak to "zawsze", skoro bywają ostatnimi, czyli podobno przyjdzie kryska na Matyska. Lub już przyszła, skoro ktoś może być - mawia się potocznie - "ostatnim draniem" albo "ostatnią świnią" - ze skandalicznie sfatygowaną moralnością nie dorasta nawet myszce do wąsa. A i cały tekst jakiś taki enigmatyczny. Nie wiadomo, skąd mówiący w wierszu wie, nad czym nie zastanawiają się źli ludzie i co robią ze swoim nieobecnym sumieniem, jeżeli tuż niżej oznajmia, że ich omija? Co można wiedzieć aż tak głęboko, jak sugeruje tekst, o kimś, kogo się unika? Jak to jest, że peel sumienie z pewnością ma, podczas gdy tamci z pewnością go nie mają?
Nie wiem, czy "interpretowanie dowolne" to dobry pomysł: ja powiem cokolwiek, ty czytaj cokolwiek?
wodniczka dnia 09.04.2011 17:05
link - dobro się wynagradza - zło się karze. To nie jest jedynie w kontekście ''wyscigu szczurów'';). Sumienie nie jest dobre ani zle - ono pokazuje drogę - czy ja wykłócam się o jego posiadanie bądź nie? ''Cieszę się, że go mam'' - pozwala dostrzegać to, że jak ktoś płacze z mojego powodu - mówi ''tak nie powinno być''.
Jeżeli spotka się człowieka i parę razy i się na nim zawiedziemy albo i zobaczymy jak traktuje inne osoby i się to nam nie podoba- to się omija. Ja nie kwestionuję ''wartości poznawczej'' - ona musi zaistnieć, aby wyciągnąć wnioski. Po prostu ''nie obstaję''.

To nie jest utwór, który chyba jest niezrozumiały. najpierw zaerzuca się autorom, ze piszą dosłownie a jak zostawiają pole interpretacyjne to też niedobrze. Wam to nie dogodzi;))).
bosski_diabel dnia 10.04.2011 10:57
no i ja dotarłem, Wodniczko rozumiem co chciałaś powiedzieć, z tym, ze biorę to za osobiste przemyślenie, widać otarłaś się, jak większość z Nas o tych ... na pewno jest tu dużo przemyśleń i refleksji, ale wolę Cię w innych klimatach co nie świadczy, że coś źle,pozdrawiam.
wodniczka dnia 10.04.2011 11:10
Witaj bosski

wiem, co chcesz powiedzić.:). Ja jak wpomniałam też mam zmienne odczucia co do tego wiersza;). Ale czasami i ''inne'' twory muszą powstać i przewinąć się przez pisanie, by ''stare'', ''inne'' tematy znalazły dalsze ujście:):):). Następne wiersze już są w innych klimatach:):):). Pierwszy z nich będzie znów przesłodzony:p. Odpoczywam od ''cięższych'' przemyśleń i obserwacji ;P.

Dziękuję serdecznie za przybycie. Miłe ślady zawsze są mile widoczne:).

pozdrawiam:)
MagiaT dnia 10.04.2011 19:16
pozostać sobą - ...omijam fałsz, szyderczy uśmiech zbywam
milczeniem... podobają mi się Twoje przemyślenia,
skłania do myślenia:)
wodniczka dnia 10.04.2011 19:47
Witaj MagioT

Cieszę się, że się podoba:)

Dziękuję za zostawienie śladu i podzielenie sie opinią:)

pozdrawiam serdecznie! :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
Gabriel G.
14/04/2024 12:34
Bardzo fajny odcinek jak również cała historia. Klimacik… »
valeria
13/04/2024 23:16
Hej miki, zawsze się cieszę, gdy oceniasz :) z tobą to jest… »
mike17
13/04/2024 19:20
Skóra lgnie do skóry i tworzą się namiętności góry :)»
Jacek Londyn
12/04/2024 21:16
Dobry wieczór. Dawno Cię nie było. Poszperałem w tym, co… »
Jacek Londyn
12/04/2024 13:25
Dzień dobry, Apolonio. Podzielam opinię Darcona –… »
Darcon
11/04/2024 19:05
Hej, Apolonio. Fragment, który opublikowałaś jest dobrze… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty