truskawka - wodniczka
Poezja » Wiersze » truskawka
A A A
uczucie wsiąka poranną wilgocią we włosy. rozczesuję
myśli, byś zrozumiał. przynosisz truskawki, usta nabierają
ich barwy. zazdrosne szminki bledną
na sklepowych wystawach. pachnę rozkoszą

jak balsamem nacieram przestrzeń. na pajęczych niciach
czekam na drgania twojego serca
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
wodniczka · dnia 12.04.2011 17:06 · Czytań: 1508 · Średnia ocena: 4,25 · Komentarzy: 15
Komentarze
Usunięty dnia 12.04.2011 17:15 Ocena: Dobre
Wodniczko, bardzo tu u Ciebie delikatnie i romantycznie, taka czysta miłość, całkowicie niefizyczna. Podoba mi się moment o truskawkach i szminkach. No i pajęcze nici - niby takie oklepane, ale mam do nich sentyment, i tu mnie urzekły. Ale i tak się przyczepię ;) - jakoś tytuł mi nie pasuje. W treści mamy truskawki, tam jest pojedyncza... wiem, że to pewnie chodzi o peelkę... no ale pomyślałbym nad nim. Rozwijasz się :) Pozdrawiam!
wodniczka dnia 12.04.2011 18:37
Witaj ks-hp

cieszy mnie, że znalazłeś coś dla siebie:). Mi oklepaane zwroty nie przeszkadzają - no cóż - ktoś musi podtrzymywać pamięć dla symentalizmu:))).Co do truskawek - nie wiem, co zrobić z tym fantem;P.

pozdrawiam serdecznie!:)
angi_e dnia 12.04.2011 19:00
Taki tytuł mi wpadł "rozkoszne śniadanie" ale to tak tylko pierwsze skojarzenie po przeczytaniu. Poza tym wiersz sprawia wrażenie dopracowanego, Najbardziej podoba mi się fragment
'przynosisz truskawki, usta nabierają
ich barwy. zazdrosne szminki bledną
na sklepowych wystawach. pachnę rozkoszą

jak balsamem nacieram nią przestrzeń'
Pozdr
Kushi dnia 12.04.2011 20:06 Ocena: Świetne!
I znowu zachwyciłaś Wodniczko:) Podobnie jak Parasolką:)
Umiesz malować wierszami:)
Pozdrawiam uśmiechem :)
Zachary Ann dnia 12.04.2011 21:01
Cytat:
uczucie wsiąka poranną wilgocią we włosy.


Tu mi nie pasuje. Może z wilgocią, nie wiem, ale tak jak jest wydaje mi się trochę bezsensu.

Ogólnie coś mnie nie rusza. Nie wiem dlaczego, ale nie czuję tego tekstu. I jakby to powiedziała moja (chyba dobra) znajoma: postaraj się zredukować pare czasowników.

Do zobaczenia pod wierszami,
Ann.
wodniczka dnia 12.04.2011 22:33
Witajcie:):):)

angi_e - tytuł podoba się:) pasuje... niech będzie stanowił podtytuł dla wiersza:) biorę;). Ja jak widzisz wybrałam taki prosty - czasami nie chce się długo myśleć;P i tak jakoś wyszło ''prosto'';)

Kushi - bardzo cieszą Twoje slowa:)... podwójnie;)

Zachary - widzę, że chyba nie sprostam;). Pierwszy wers - metafora, którą można przetłumaczyć - dziś wczesnym porankiem poczułam... obrazowo - włosy kobiety stają się zwilżone tak - jak po wyjściu spod prysznica;);). - Czyli wszystko zaczyna się od śniadania itd;)... ale jedna jak i druga interpretacja ma ze sobą dużo wspólnego i dotyczy tego samego. Niestety Zachary - ale ja już tak niestety ''dziwacznie'' czasami piszę - jak mi dusza podpowie;). Czasowniki - fakt - może i za dużo - ale rano trzeba wykonać tyle czynności;).

pozdrawiam Was serdecznie! :). Dziękuję za odwiedzinki i zostawienie śladu:)
Usunięty dnia 12.04.2011 23:51
Ładnie, ale niektóre słowa uważam za zbędne dopowiedzenia, te wytłuszczone:

Cytat:
uczucie wsiąka poranną wilgocią we włosy. rozczesuję
myśli, byś zrozumiał. przynosisz truskawki, usta nabierają
ich barwy. zazdrosne szminki bledną
na sklepowych wystawach. pachnę rozkoszą

jak balsamem nacieram nią przestrzeń. na pajęczych niciach
czekam na drgania twojego serca


Ogólnie jednak bardzo sympatycznie jest w tym tekście :)

Pozdrowienia
MagiaT dnia 13.04.2011 07:55 Ocena: Świetne!
A ponieważ lubię truskawki to i podpisuję się za treścią,która w pełni porusza kubki smakowe.A jeszcze poranną wilgocią uczucie wsiąka we włosy i tu romantyzmem mi zaleciało.Ok.:)
Usunięty dnia 13.04.2011 08:01
Miał być dawnowodniczkowy, a wcale nie jest ;) Zmiana w Tobie została i jest zauważalna nawet, jeśli poruszasz się w subtelnej materii uczuć. Zdecydowanie podoba. Zastanowiłabym się jednak przed okrojeniem wg projektu malpicy, bo krótkie zdania staną się jeszcze krótsze i wiersz może nabrać charakteru sprawozdawczego. Jeśli już miałabym się czegoś pozbyć, to twojego w ostatnim wersie, ale bez presji. Dogoniła mnie refleksja dotycząca zjawiska, które nazwałabym dążeniem do ujednolicenia w poezji. Niby stawia się na oryginalność, na eksploracje w celu odnalezienia własnego kierunku... Niby. Rzeczywistość jest taka, że każdy kolejny wciskamy w bardzo sztywne kanony, amputując to, co wystaje. Może to konstruktywne, ale i bezduszne. Współgranie treści z zamysłem też jest bardzo istotne. Nie twórzmy mutacji. Dość wywodu :))
Twoją codzienność przełykam ze smakiem. Truskawkowym, ale nie tylko. Pozdrawiam ciepło ;))
sylviiart dnia 13.04.2011 10:14 Ocena: Bardzo dobre
Witaj
Tytuł truskawka afrodyzjak miłości, słowa w wierszu malują zapach, kolor, romantyzm miłości...Wodniczko masz duszę romantyczną
ja bym usunęła jedynie "nią",
pozdrawiam cieplutko:)
wodniczka dnia 13.04.2011 10:53
Witajcie

cztery uśmiechy - by starczyło dla każdej;)

malpico - rozumiem Twoje zabiegi;) i wiem skąd się biorą - po prostu lubisz takie niedopowiedzenie:). Dla mnie te wytłuszczone słowa wiele znaczą;). Ale z jednej propozycji skorzystam:))). Cieszę się, że ''ładne'' i ''sympatyczne''.

MagioT - cieszę się, że poruszyłam Twoje kubki smakowe:)))

SheCat - masz rację jeżeli chodzi o tą ''współczesność''. A jeżeli chodzi o ten tekst - to też masz rację - chyba nabrałby sprawozdawczości - i to nie byłby już mój styl;). Jak pozbedę się Twojego, to nie wiadomo czy moje to serce ma drgać, czy jego;). Cieszę się, że przełykasz ze smakiem.

sylviiart - no nie powiem, że nie mam;))). Cieszy, że to dostrzegasz:))) i ze udało mi się przemycić ten zapach, kololor i romantyzm. Nie wiem, co z tym ''nią'' - zastanowię się:)

pozdrawiam Was serdecznie!:)
Wiolin dnia 13.04.2011 11:43
Co tu się dzieje....sokiem truskawkowym ociekająca miłość....Niesamowitości....Pozdrawiam zasmakowawszy.....;););):)
wodniczka dnia 13.04.2011 11:53
Witaj Wiolinie:)

no troszkę ocieka:))). Dzięki, że zasmakowałeś:)))

pozdrawiam serdecznie:)
bosski_diabel dnia 13.04.2011 17:29
jak bardzo truskawkowo się u Ciebie zrobiło...aż ślina cieknie ;) ale smakuje wiersz i poczułem w nozdrzach zapach świoeżych truskawek :)) bardzo sympatycznie dużo uroku w tym wierszu, podziwiam, pozdrawiam.
wodniczka dnia 13.04.2011 18:32
Witaj bosski

cieszę się, że wywołałam tym tekstem apetyt na truskawki;P
pozdrawiam serdecznie

ps. mam jeszcze jeden wierszyk o truskawkach;) ale to na kiedyś aż dojrzeją do ujrzenia światła dziennego:)))
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty