nie [rozumiejąc siebie] - wodniczka
Poezja » Wiersze » nie [rozumiejąc siebie]
A A A
istnieję w mnogości przeciwieństw. wnętrze kłóci się
z powierzchownością. rozdrobniona jak morski piasek
gubię siebie na plaży. ranię wschód ostrym fragmentem
z rozbitego ja. zachód jest mi bliższy.

pogubiłam jasne dni. Wybieram resztki ze zgliszcz dawnego
jutra. kiedyś w nie wierzyłam. dziś tylko próbuję. niepewnie
się tli. czas powoduje ruch. idę. pozostawiam ślady. co dzień
układam na nowo słowa z rozsypanych liter i nie rozumiem

co znaczę [?]
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
wodniczka · dnia 14.04.2011 05:01 · Czytań: 895 · Średnia ocena: 4,25 · Komentarzy: 18
Komentarze
Usunięty dnia 14.04.2011 08:31
Tym razem nie utrzymałaś równowagi. Za dużo kropek w drugiej części. Ciężko czytać, a jeszcze ciężej zebrać myśli.
Czyli: pierwsza strofa w moim odczuciu wymaga tylko skursywienia ja, a druga ponownego zastanowienia. Ostatnie zdanie musi zostać bo jest zwyczajnie świetne. Kombinuj :*
julanda dnia 14.04.2011 09:38
Ależ my tak mamy! To jest słodkie, to pogubienie! Niech tam mężcziyźni będą uporządkowani, ale dziewczyny, nie, nie ma takiej opcji! Zresztą chłopaki tylko tak naprawdę na zewnątrz są tacy, a w środeczku, też zagadka.
Temat całkiem pasuje do wykonania. Masz rym dni-tli, chyba niezamierzony? zgliszcz dawnego jutra. Czy nie za bardzo ograne?
rozdrobniona jak morski piasek ; a to niby dlaczego jest rozdrobiony? Jest drobny, ale czy coś się zdarzyło, że się rozdrobnił?
z rozbitego ja - znów jak wyżej, nie za bradzo już zużyte?

czas powoduje ruch. idę. pozostawiam ślady. co dzień
układam na nowo słowa z rozsypanych liter i nie rozumiem
co znaczę [?]
- a w tym coś jest! ;)
Przeczytałam z przyjemnością i uśmiechem, pozdrawiam!
angi_e dnia 14.04.2011 10:37
To prawda, że przez te kropki, wiersz trochę w drugiej strofie przyspiesza, ale u mnie nie powoduje to że gorzej mi się czyta.
Do ewentualnej dyskusji tylko poddam, że gdyby te kropki zastąpić enterami (czyli linijka niżej) wyszedł by paragon (jak to ktoś slicznie tu ujął niedawno) a tego współczesna poezja nie lubi. Ale tu są kropki, które mi osobiście nie przeszkadzają.
Poza tym znów 100% kobieco.Koniec świetny, reszta bdb.
michuK dnia 14.04.2011 11:28
znaki przestankowe a anigi_e'mu przyspiesza. ja czytam ten wiersz nie zwracając na zastosowaną interpunkcję. spróbowałem się skupić na kropkach, ale narzucenie takiej samodyscypliny psuje odbiór tego, udanego, tekstu. podsumowując: zrobiłbym z tego paragon, którego współczesna poezja nie znosi.
jeszcze jedna sugestia. zrezygnowałbym z dwóch pierwszych zdań, a wiersz rozpoczął od rozdrobniona jak morski piasek
zdravim
michuK

P.S
nie wiem czy dałem odczuć, ale tekst podoba się

P.P.S.
julanda - my chłopcy uporządkowani ??? proszę cię...
Wiolin dnia 14.04.2011 11:33
nie rozumiem
co znaczę

Wymowne. Smutne.....Dogasam. Pozdrawiam.
MagiaT dnia 14.04.2011 11:50 Ocena: Dobre
Tak troszkę trzeba pogłówkować.Druga część przemawia do mnie bardziej.Gaśniesz ,próbujesz się odnależć na nowo i ponownie tworzysz słowa - "nie rozumiem - co znaczę? to właśnie ze słów budujemy siłę naszych marzeń.Jest ok.:):)
wodniczka dnia 14.04.2011 12:10
Witajcie!!!
rajki - pogubiłam się maxymalnie!:)))). Naprawdę nie wiem co odpisać :(. Ale ta minka to nie z powodu krytyki;))) tylko z braku pomysłów;))).

SheCat - hm... Tak jakoś wyszło [?] :))). Nie wiem, co zrobić z tymi kropkami, bo tak po prostu wynikło z treści. Nawet się nie zastanwiałam, że to może przeszkadzać... Zastanowię się jeszcze! Może chociaż gdzieś zlikwiduję jeden przecinek:))). Tylko jest problem - bo ja chciałam aby ten wiersz nie posiadał żadnych przecinków:) tylko same kropki:)

julando - rym niezamierzony. Niestety był zbył daleko, by zauważyć... a teraz, hm... chyba trochę ciężko będzie się go pozbyć. Co wytartych schematów to wodniczka tak ma;) - chciałam tak prostymi słowami i tak jakośś znów wyszło:))).
julando - tam pisze rozdrobnona jak morski piasek - czyli to ''ja'' jestem tak rozdrobniona, że zaczynam go przypominać i gubię - w całym życiu albo na świecie.

angi_e - cieszę się, że się podoba! Końcówka tak szczerze też mnie zaskoczyła;), bo w pierwotnej części była całkiem inna ale postanowiłam zarezykować i zmienić. Dlatego też cieszy takie odczucie odbiorcy podwójnie:)). Co do paragonu - jeżeli poezja nie lubie - to zostawię tak jak jest;))

MichuK - cieszę się, że zawitałeś pod jeden z moich wierszy:). Jak czytasz ten wiersz to wcale się nie obrażę jak wyrzucisz te dwa pierwsze wersy. Ja musze je zachować - bo je lubię;) no i co najważniejsze - bez nich - popsuło by się graficznie:))). Najbardziej jednak cieszy to, ze się podoba i znalazłeś cośs dla siebie - a to najważniejsze dla piszącego:)))

Wiolinie - miło mi, że zajrzałeś kolejny raz!:). I jak widać znalazłeś relfleksję - a to cieszy!:)

pozdrawiam Was kochani serdecznie!!! Cieszę się, że zawitaliście i podzieliliście się odczuciami! zawsze to daje przemyślenia do komentowanych ''teraz'' i ''potencjalnie'' nowych utworów. No i co najwazniejsze sama już obezność cieszy!:)

edytowałam:)

witaj magioT - Minęłyśmy się!
cieszy, że się podoba i trafia, i że odnajdujesz coć dla siebie. Również pozdrawiam i to co powyżej na zakończenie mojej wypowiedzi również tyczy się Ciebie - by nie powtarzać dwa razy;)
bosski_diabel dnia 14.04.2011 12:13
w drugiej części wiersza zna lazłem coś dla siebi ale całość zatrzymała na dłużej, jak wiesz;) kropki mnie nie przeszkadzają bo czasami są treścią wiersza, pozdrawiam.
wodniczka dnia 14.04.2011 12:17
Witaj bosski_

mi tak po prostu z tymi kropkami wychodzi;). Nie zastanwiam się nawet nad tym jak piszę. Gdzieś po prostu się zatrzymuję, gdzieś po prostu zaczynam dalej. Cieszę się, że znalazłeś coś dla siebie i zatrzymałeś się choć na małą chwilkę:)
pozdrawiam serdecznie!:)
kamyczek dnia 14.04.2011 14:51
Witaj wodniczko!

Mnogość kropek nie przeszkadza mi w wierszu. Skupiam się na treści, a jest nad czym się zastanawiać, brawo! Przeczytałam z przyjemnością ;)
Stefanowicz dnia 14.04.2011 18:48
Ależ te kropki wszystkim wpadły w oko. Srodek stylistyczny, ot co. Z nimi jest ładniej, ciekawiej. W tej formie wiersza, taki rodzaj interpunkcji, mimo że nie spełnia klasycznej funkcji, jest modny i wygląda dobrze. Wiersz bardzo udany. Pozdr.
wodniczka dnia 14.04.2011 20:01
Witajcie:):)

kamyczku - cieszę się, ze mnogoś kropeczek nie przeszkadza w odbiorze treści. W końcu ona najwazniejsza;). Również cieszy to, że pozwolił na zastanowienie.

Stefanowicz - miło Cię znów widzieć!:). oj wpadły, wpadły;) - ale widzę że Ty masz inne zdanie - i dla Ciebie utwór w jakiś sposób zyskuje. To miłe:). Dziękuję, że wiersz zaliczyłeś do udanych.

pozdrawiam Was serdecznie!:)
sylviiart dnia 14.04.2011 20:56 Ocena: Świetne!
Witaj
wodniczko naprawdę super tekst -
ranię wschód ostrym fragmentem
z rozbitego ja. zachód jest mi bliższy.
co znaczę [?]

ten wiersz uderza w moje ja:)
pozdrawiam
wodniczka dnia 14.04.2011 22:27
Witaj sylviiart:)

cieszy, że tak myślisz!:). Dziękuję za obecność:)
pozdrawiam serdecznie!:)
Konstanty dnia 15.04.2011 09:28 Ocena: Bardzo dobre
Mnie się bardzo podoba
wodniczka dnia 15.04.2011 11:54
Witaj Konstanty!

To miłe, że się bardzo podoba:)

pozdrawiam serdecznie!:)
Kushi dnia 17.05.2011 20:09 Ocena: Świetne!
Wodniczko...:)
Bardzo bliskie są mi Twoje wiersze...:)
A ten żeby oddać jego nastrój...mogę ubrać tylko w muzykę:)
Pozdrawiam ciepło:)

http://www.youtube.com/watch?v=URYPHb5sAWY&feature=related
wodniczka dnia 17.05.2011 20:18
Witaj

Miło mi, że trafiam w Twój gust i że odnajdujesz w tym, co piszę coś dla siebie. Dziękuję za ubranie utworu w melodię!!!:)
Pozdrawiam pięknie!:)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 10:57
Dobrze napisany odcinek. Nie wiem czy turpistyczny, ale na… »
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:65
Najnowszy:wrodinam