szarzejące marzenie - wodniczka
Poezja » Wiersze » szarzejące marzenie
A A A
uciekło w kąt jak zwierzę o szarej sierści
wymiatające kurz spod miotły. rozczochrane
wiatrem podwinęło ogon. boi się
niespełnienia.

słysząc miauczenie, ucieka
w ciemność. nasłuchuje tupotu
losu, który łasi się zdradliwie, by zadrapać
bólem.

po[szarzało].

utopia trzymała się
granic definicji. marzenie również
nie odbiegło daleko. podrapane i uczulone
na sierść wróciło
pod miotłę.




Podtytuł: widoczne zadrapanie

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
wodniczka · dnia 21.04.2011 21:33 · Czytań: 896 · Średnia ocena: 2 · Komentarzy: 9
Komentarze
sisey dnia 22.04.2011 01:14 Ocena: Przeciętne
Żadnych zmian, wciąż te same schematy. Nieodparta potrzeba pisania z greki; grafomania, jako że nie czytasz podpowiem, że wielu uznanych autorów mówiło wprost - nie masz nic do powiedzenia nie pisz. Mało tego, jeden z Noblistów (poszukaj sobie) stwierdził krótko: jedyny powód dla którego warto pisać, to niezgoda z własnym sercem. U ciebie brak, tych podstawowych elementów. By określić to co właśnie przeczytałem starczy Sienkiewicz: "kończ waść, wstydu oszczędź", to z pewnej grubej książki, której nie ma co czytać zapewne.

sisey, w trybie miłosiernym.

PS. z jednym się zgodzę, po lekturze uciekłem. By napisać wiersz, nie wystarczy wystukać kilkanaście wyrazów.
Usunięty dnia 22.04.2011 07:33
To rzeczywiście nie jest najlepsze. Właściwie zabieram tylko jedno zdanko: utopia trzymała się
granic definicji.
Reszta nie przemawia i stanowi trochę jakby sztuczny twór - jakbyś pisała to na siłę. Może innym razem. Pozdrawiam :)
sylviiart dnia 22.04.2011 07:37
Witaj
Uważam iż ukazałaś niespełnienie marzeń, poprzez zastosowaną metaforykę....
...rozczochrane
wiatrem podwinęło ogon. boi się
niespełnienia.
marzenie nasłuchuje tupotu
losu, który łasi się
zdradliwie.
nie odbiegło daleko. podrapane i uczulone
na sierść wróciło
pod miotłę...
wiersz innowacyjny, zatrzymał mnie
pozdrawiam:)
angi_e dnia 22.04.2011 10:48
Mnie się podoba. Pierwsza część bardziej niż ostatnia. Wykreśliłabym to o utopii, ale Ty na pewno miałaś w tym zdaniu jakiś cel, którego ja nie zauważam.
Jeden z ostrzejszych Twoich, które przeczytałam i tak tez jest dobrze.
pozdr
wodniczka dnia 22.04.2011 12:31
Witajcie

sisey - dlaczego ja pisaniem, u Ciebie, wywołuje tyle emocji [?]. Bo ja na Twoim miejscu po prostu omijałabym ''nielubiane osoby'' - ale jak chcesz być moim ''wrogiem'' to ok. Masz prawo do oceny. Tylko nie rozumiem tego do końca, ale najwidoczniej wszystkiego się nie da. Ja nie chcę być ''kochana'' przez wszystkich. Bo tak to już na świecie jest, że ''jeszcze się taki nie narodził, co by wszystkim dogodził''. Ja rozumiem, że to może być ''fee'', ale czy ja kogoś zmuszam do czytania [?].
Ja się nie wstydzę tego, co napisałam, bo inaczej wstydziłabym się i siebie. A to utwór - choć dla Ciebie pewnie i totalne bzdury - to coś nowego dla mnie.

sheCat - no trudno:))). To takie coś nowego i innego;). Mam nadzieję, że kolejnym razem będzie lepiej:). Ale cieszę się, że chociaż coś wyfragmentaryzowałaś dla siebie:))).

sylvio - tak - trafiłaś w sedno:). Cieszy:). No troszkę innowacyjnie - chciałam i graficznie, i treściowo przedstawić zadrapanie;). Cieszę się, że zatrzymał:)

angi_e - cieszy, że uważasz, że i tak jest dobrze:) i się w jakiś sposób ''to coś'' spodobało:).


Dziękuję Wam za przybycie i podzielenie się odczuciami!:)
Pozdrawiam!:)
Usunięty dnia 22.04.2011 22:18
Wodniczko, nie przejmuj się. Bardzo dobrze, że stawiasz na swoim uparcie i niczego się nie wstydzisz. Nie uważam, żeby ten wiersz był ciekawy, jak dla mnie jest wymuszony i bardzo techniczny. Ale to jedynie świadczy o tym, że szukasz tego jednego stylu i bawisz się słowem, to na plus. Nie uważasz się za ideał, zresztą moim zdaniem idealny może być jedynie ten, którego się za takiego uważa, a sam ma o sobie skromne mniemanie. Wiadomo też jednak, iż należy znać własną wartość, nie przeceniać się, ale i nie zaniżać. W przeciwieństwie co do poniektórych, mogłabyś uchodzić za niekonfliktowego, miłego współtwórcę tego portalu, z którym chętnie się wchodzi w konwersacje, jako przykład dla osób z tak wydumanym o sobie zdaniem, że aż czasami strona pęcznieje i prawie pęka. Pozdrawiam ciepło, trzymaj się! :)
wodniczka dnia 22.04.2011 22:45
Witaj ks-hp:)

miłe to dla mnie i słowa - i aż tak miłe, że zapomniałam o tych dotyczących samego utworu;). Coś nie wyszło - no ale co zrobić i tak bywa - coś mnie korci pozmieniać - ale sama nie wiem, czy już warto;P. Czasami tak jest, że najpierw mamy do czegoś przekonanie a z czasem ono maleje... Tutaj masz rację ''jest coś nowego'' - niby nie było wymuszone ale możliwe, że za bardzo pokombinowałam i dało taki efekt;). W każdym bądź razie dziękuję za odwiedzinki! Miło było Cię gościć i ''posłuchać'':). Jakby to napisać ''wymienić komentarzem'';).

pozdrawiam serdecznie!:)
sisey dnia 26.04.2011 01:07 Ocena: Przeciętne
Podtrzymuje opinię, że ten tekścik ma głębię kałuży. To wciąż (mam nadzieję) portal literacki, a nie kółko wzajemnej adoracji i jedna zasada pozostaje nei zmienna - publikujesz, więc godzisz się na wszelkie oceny i opinie, a nie ukrywasz te które ci do wyobrażeń o sobie nie pasują, a skoro masz wątpliwości co do moich ocen, to poproś wszystkich tych, którzy ci tak kadzą, by znaleźli wydawcę na te wypociny - to najlepszy test. Oczywiście nie mówi to firemkach, które wydadzą wszystko za co sama zapłacisz, apotem bujaj się Fela z nakładem. :D

Powodzenia auł torko.
wodniczka dnia 26.04.2011 12:47
nie zamierzam tolerować komentarzy z pogranicza błota, więc jak chcesz komentować, to sobie komentuj... tylko w sposób kulturalny.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty