Z ciemnością jej do twarzy, Kelly Keaton - JaneE
Publicystyka » Recenzje » Z ciemnością jej do twarzy, Kelly Keaton
A A A
Tytuł: Z ciemnością jej do twarzy
Autor: Kelly Keaton
Wydawnictwo: Znak
Rok Wydania: 2011

Kilka tygodni temu zostałam poproszona o napisanie recenzji, mającej wejść na rynek książki Kelly Keaton „Z ciemnością jej do twarzy”.

Czekając na przesyłkę zaczęłam szperać w internecie, w poszukiwaniu informacji o autorce. Kelly Keaton ( vel. Kelly Gay) nie była dotychczas wydawana w Polsce, natomiast w Stanach, ukazało się kilka dobrze sprzedających się książek jej autorstwa. ”Z ciemnością jej do twarzy” jest jednak pierwszą propozycją dla młodzieży.

Przyznam, że przyglądając się mrocznej okładce, miałam wątpliwości, czy na przesyconym rynku książek z gatunku paranormal romance, znajdzie się miejsce na kolejną pozycję.

Niepewność zniknęła chwilę po tym, jak z głośnym pluskiem wpadłam w świat stworzony przez panią Keaton.
Śmiało można powiedzieć, że ta książka nie ma wstępu. Historia nie zaczyna się, tak jak wiele jej podobnych, od wprowadzenia czytelnika w zwyczajny świat amerykańskich nastolatek, do którego dopiero po jakimś czasie zaczyna wkradać się magia.
Tu natychmiast zostajemy otoczeni przez nadnaturalne postacie, a czym dalej w las tym atmosfera niezwykłości staje się gęstsza.

Akcja toczy się w Nowym Orleanie. Przejście kilku huraganów, totalnie rujnuje miasto i okolice. Bezradne w obliczu katastrofy Stany Zjednoczone z ulgą przyjmują propozycję zakupu miasta przez dziewięć zamieszkujących je rodów.
Nowy Orlean, staje się strefą X, uznawaną za skupisko wszystkiego, co odmienne.
Właśnie tam, wbrew ostrzeżeniom, podąża siedemnastoletnia Ari, w poszukiwaniu swojej przeszłości.
Dziewczyna bardzo szybko przekonuje się, że wszelkie plotki i spekulacje na temat „Nowego” mają w sobie więcej niż ziarnko prawdy.
Świat, w którym to co niemożliwe uznawane jest za zwyczajne, wydaje się, świadomej swojej odmienności dziewczynie, zaskakująco bliski.
Nie bez znaczenie jest również budzące się uczucie, zarówno do chłopca, którego tajemnice zdają się być większe od tych, z którymi sama się mierzy, jak i do małej dziewczynki, w której Ari odkrywa cząstkę siebie.
Niestety, uzyskanie odpowiedzi na pytania o własną tożsamość , staje się śmiertelnie niebezpieczne, a pewne rzeczy nawet w mieście odmieńców wydają się być nie do zaakceptowania.

Książka napisana jest ostrym językiem. Nie ma tu nadmiaru słodyczy. Nie ma bohaterów idealnych.

Autorka posiadła niezwykła umiejętność wnikania w umysły wykreowanych przez siebie postaci. Czytając, niejednokrotnie odnosiłam wrażenie, że znajduję się w samym środku wydarzeń i wręcz fizycznie odczuwałam emocje i doznania bohaterów.

Cóż, trzeba być niezłą pisarką, aby na wytartych wątkach stworzyć coś oryginalnego, coś co czyta się jednym tchem i z niecierpliwością oczekuje kolejnych części.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
JaneE · dnia 28.04.2011 10:08 · Czytań: 1021 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 11
Komentarze
Miladora dnia 28.04.2011 19:27
Dobra recenzja, Jane. ;)
Chętnie bym przeczytała tę książkę.

Ale masz niedoróbki: ;)

- w świat stworzy przez panią Keaton. - stworzony
- Historia nie zaczyna się, tak jak w wielu jej podobnych, - tak jak wiele jej podobnych
- przez dziewięć zamieszkujące je rodów. – zamieszkujących
- więcej niż ziarnko prawy. – prawdy

No i tym razem przecinki Ci trochę poszalały. ;) Przejrzyj pod tym kątem.

Buźka i dobrego.
JaneE dnia 28.04.2011 19:42
Dzięki. Zaraz poprawię.
Tak to jest, jak się kilka razy zmienia jedno zdanie, potem zostają takie pozostałości po poprzednich wersjach:)

Tak jak pisałam, to książka dla młodzieży, ale przyznam, że ja czasem lubię sobie takowe poczytać ;) Nie sądzę, żebym przekroczyła już 18-tkę :lol:
Elwira dnia 28.04.2011 20:13
Ja też lubię czytać takie książki. Bo młodym się jest albo... nigdy nie było.

Twoja recenzja spełnie swoją funkcję - zachęca do lektury. Przeczytałam z przyjemnością i z chęcią zajrzę do książki.

Pozdrawiam.
Usunięty dnia 28.04.2011 20:45
Tytuł zachęcający, a i recenzja oprócz rażących niektórych błędów niczego sobie. Kusząca propozycja, ale czy dam radę. Chandlera czytam już drugi miesiąc:(. Ale propozycję sobie zanotuję. Dzięki.
pozdrowienia
JaneE dnia 28.04.2011 20:58
Ardo, proszę wypunktuj mi te błędy, bo ja już nic nie zauważam. :(

Dziękuję wam za odwiedziny:)
zajacanka dnia 28.04.2011 23:01
Hmm,
od kiedy Znak wydaje pozycje fantastyczne? Chyba jestem mocno do tylu ;)
Owszem, zaciekawilas. Zrobili juz scenariusz filmowy? Chetnie obejrze :)
Co do tekstu. Mam np. watpliwosc co do pierwszego zdania. Bo to recenzja ma wejsc na rynek, czy ksiazka? Cos chyba z przecinkiem nie tak.
Ale nie bede sie czepiac:)
Pozdrawiam
JaneE dnia 28.04.2011 23:13
Jak widać Znak, tak jak i inne wydawnictwa, wydaje to, co dobrze się sprzedaje :)

Dziękuję za komentarz, przemyślę jeszcze to pierwsze zdanie.
Usunięty dnia 29.04.2011 09:55
Przepraszam Cię Jane, czytałam wcześniej, zdaje się, przed poprawkami Miladory. Na pewne zdania zwróciła Ci uwagę. Przepraszam. A teraz ja z propozycjami:)
Często używasz "się". W jednym zdaniu proponuję napisać: Przyznam, że przyglądając się mrocznej okładce, miałam wątpliwości, czy na przesyconym rynku książek z gatunku... będzie miejsce dla kolejnej pozycji - pozbywasz się w ten sposób 2 razy "się" i 2 razy "na". Ale to zależy od Ciebie, niczego na siłę nie narzucam.
Następnie: "A czym dalej w las(,) tym atmosfera.
nie bez znaczenie (,) jest również - (a), przecinek.
niezwykła - (ą). Na końcu razi mnie osobiście dwa razy "coś" i napisałabym: stworzyć coś oryginalnego, co czyta się. Albo przesunąć do drugiej pozycji - "oryginalnego" i wtedy by to tak wyglądało: stworzyć coś, co czyta się jednym tchem i ze zniecierpliwieniem, coś oryginalnego... itd.
Coś mi zgrzyta w zdaniu;"Świat, w którym to co nie możliwe, uznawane jest za zwyczajne..." Nie wiem, jakoś nie leży mi to. No i kilka przecinków pewnie jeszcze do poprawy, ale już niech lepsi pomogą.
pozdrowienia słoneczne:)
Wasinka dnia 29.04.2011 10:34
I ja nadal lubię książki dla młodzieży ;)
Jane, bardzo gładko się przemknęło przez Twoją recenzję, bo lekko i przystępnie napisana. I może nawet się pokuszę...

Masz parę niezgrabnostek, a i z interpunkcją popląsałaś swobodnie, jednak zajrzę jeszcze po wprowadzeniu poprawek, które uznasz za słuszne, bo nie wiem, jak to rozwiążesz, a nie chcę też się powtarzać niepotrzebnie i wprowadzać bałaganu.

Słonecznego dzionka.
JaneE dnia 29.04.2011 10:39
Ardo, dziękuję. Jak tylko znajdę chwilkę, zajmę się poprawkami.

Wasinko, myślę, ze książka spodobałaby ci się. Taka w sam raz na majówkę :)

Pozdrawiam cieplutko
Waldan dnia 30.04.2011 23:37
Też myśle, że by mi się spodobała. Calkiem zgrabna ta recenzja:)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty