kołysanka dla dorosłych - wodniczka
Poezja » Wiersze » kołysanka dla dorosłych
A A A

kołysałeś wiatrem [w cichości ciszy.
przymykałam oczy]. powieki drgały
rozedrgane.

kołysałeś mową [w bezgłosie głosu.
otwierałam usta]. wargi szeptały
szeptliwie.

kołysałeś dotykiem [w bezwstydności wstydu.
ubierałam nagość]. zmysły nie milczały
milczeniem.

kołysałeś pocałunkiem [w słodkości słodyczy.
topiłam gorzkość]. słowa nie wybrzmiewały
brzmieniem.

ukołysałeś.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
wodniczka · dnia 01.05.2011 09:14 · Czytań: 3653 · Średnia ocena: 4,5 · Komentarzy: 17
Komentarze
Usunięty dnia 01.05.2011 10:41
Pierwszy raz mam zaszczyt komentować pierwsza Twą twórczość. :D
Jest u Ciebie to co zwykle delikatna kobieca dłoń w doborze słów, rytmie i przekazie. Ta zabawa słów jest dla mnie lekko przesadzona troszkę na siłę.
kołysałeś wiatrem [w ciszy.
przymykałam oczy]. powieki drgały
rozdrgane.
kołysałeś mową [w bezgłosie
otwierałam usta]. wargi szeptały
szeptliwie.
kołysałeś dotykiem [w bezwstydności
ubierałam nagość]. zmysły nie milczały
milczeniem.
kołysałeś pocałunkiem [w słodkości
topiłam gorzkość]. słowa nie wybrzmiewały
brzmieniem.

ukołysałeś.

Jak czytam to sobie w ten sposób jest lżejsze i bardziej zwiewne-dla mnie oczywiście. Pozdrawiam
wodniczka dnia 01.05.2011 11:27
Witaj MamoMychomorka:)

Cieszą mnie Twoje odwiedzinki:). Może i przesadzone 0 ja tam nie wiem;);P - faktem jest to, że tutaj i zachowanie formy bylo dla mnie ważne - i zachowanie pewnego schematu w wersach - może dlatego to odczucie przesadzenia:). Możesz wykreślić sobie to, co wykreśliłaś;) - nie będę zła:). Ważne, że pozostawiłaś sobie coś dla siebie:)))).

pozdrawiam serdecznie!:)
Zachary Ann dnia 01.05.2011 11:43
Łapię zamysł i konsekwencje stosowania tych cichości ciszy/rozedrgane drganie itd., ale nie bierze mnie to. Albo to nie moja działka, albo takie rzeczy mnie nie bawią. Bo ruszają na pewno nie.

Pozdrawiam, pałętający się tu i ówdzie,
Ann.
wodniczka dnia 01.05.2011 11:56
Witaj Zachary

Już się przyzwyczaiłam, że moje utwory Cię nie łapią;). Dzięki za literówkę - poprawię:).

pozdrawiam serdecznie:):):)
Usunięty dnia 01.05.2011 12:01
jestem na tak :) pozdrawiam
wodniczka dnia 01.05.2011 12:11
Witaj niepokorna:)

Cieszę się, że jesteś na tak:)

pozdrawiam serdecznie!:)
Usunięty dnia 01.05.2011 12:12
Akurat z Twojej twórczości więcej biorę dla siebie. Raz mi się coś nie podoba pozbyłam się tylko czterech słów B) Nadal jestem Twoją fanką.
wodniczka dnia 01.05.2011 12:54
Witam raz jeszcze:)))

Cieszy, ze bierzesz wiecej niż mniej;).
Miło mi, że nazywasz siebie moją fanka - brak mi słów:shy:. Dziękuję za te serdeczności.

pozdrawiam!
Opheliac dnia 01.05.2011 14:11
Witaj, chyba podobnie jak MamaMuchomorka, pierwszy raz komentuje Twój wiersz.

Powiem tak, fajna forma i wersyfikacja. Te nawiasy są całkiem ciekawym pomysłem i technicznie ładnie wyglądają. W każdy razie, to na tak.

A treść? Hm, nie ma tu czego się uczepić w sumie. Wszystko jakoś umyka i wydaje się, że to już było. Zresztą, ile to my nie mamy już kołysanek ;) Tym razem więc bardziej przychylam się do komentarza Zachary Ann.

Ale coś tam Twojego już kiedyś mi przemknęło przez oczy i, pamiętam, było nawet dobre. Czekam na kolejne wiersze, na pewno będą lepsze. Pozdrawiam serdecznie.
wodniczka dnia 01.05.2011 15:22
Witaj Opheliac:)

Cieszę się, że forma się podoba:). Co do treści - no cóż - każdy ma inne odczucia - możliwe, że to już kiedyś było więc niech jest tak dla przypomnienia:))).
Czy kolejne teksty będą lepsze - nie wiem. Możliwe, że i gorsze;). Gdzieś jest ta granica. Człowiek nie moze pisać coraz lepiej i lepiej - bo gdzie by się wtedy zatrzymał;))). Jednak zapraszam! Może znajdziesz coś więcej dla siebie w kolejnych utworach:)

pozdrawiam serdecznie!:)
deborah dnia 01.05.2011 20:19 Ocena: Bardzo dobre
Dla mnie jest ciekawostką, chyba po raz pierwszy spotkałam się z taką grą słów. Po przeczytaniu pierwszego wersu, pomyślałam podobnie jak Muchomorek. Powtarzając jednak po raz kolejny, zauważam fajną zabawę słów, i to mi się podoba wodniczko. Też jestem Twoja, może nie zawsze czytam komentuję, ale w miarę czasu czytam. Dla mnie bdb.Pozdrawiam z seruchem:)
Usunięty dnia 01.05.2011 21:20
Zacznę od tego, że tytuł zmieniłabym na: kołysałeś. Idąc dalej tym tropem, pozbyłabym się pierwszego słowa w każdej z czterech strofek. Wiersz nic by nie stracił na tym kosmetycznym zabiegu. Podoba, i pomysł, i wykonanie. Ale, ponieważ gra słów już sama w sobie jest pewnym obciążeniem dla wiersza, może warto byłoby się zastanowić nad wyrzuceniem wielokrotnie powtarzanego kołysałeś. Pozdrawiam :))
wodniczka dnia 01.05.2011 22:12
Witajcie:)

deborah - tak szczerze, ja też nigdy nie spotkałam się z taką grą słów;) - samo tak jakoś wyszło pod wpływem... weny:p. Gra słów jest dopracowana - i cieszę się, że przypadła Ci do gustu!:). Dziękuję, że czytasz - to cieszy bdb;).

sheCat - ten tytuł tak dla przyciągniecia;P. Masz rację - troszkę musiałam pokombinować i obciążyć treść formą - ale nazbyt duzego nacisku nie było. Kwadratowe nawiasy powstały ''same''. Po prostu po stworzeniu treści dostrzegłam drugą warstwę i spodobała mi się:))).
Masz rację, że wiersz na treści by nie stracił przez te kosmetyczne poprawki - ale forma - uuu - rozpadła by się... bo wtedy kropka po każdej części nie pasowałaby, przecinek wyglądałby paskudnie a krótkie wersy obciążone jeszcze kwadratowymi też by jakoś nie trafiały do mnie [Twoją radę wprowadziłam w praktyce i wyszło nieciekawie - coś kosztem czegoś]. Ale pomysł podoba mi się. Tylko graficznie i ze względu na formę zrezygnowałam.

pozdrawiam Was serdecznie!:)
Usunięty dnia 02.05.2011 20:56
Bardzo mi się podoba ten naturalny kontrapunkt, który się pojawił w tym wierszu. Zabawy brzmieniem głosek są tutaj stosunkowo fajnym nawiązaniem właśnie do tej kontrapunktowej struktury, choć są jednak dosyć schematyczne. Wiersz, gdyby był nasycony bardziej metafizycznymi czy egzystencjalnymi treściami zbliżałby się do Marzanny Bogumiły Kielar - chyba najlepszej poetki z debiutem po 1989 roku.
wodniczka dnia 02.05.2011 21:23
Witaj Alx :)

Bardzo mnie cieszą Twoje słowa. Zamierzam bawić się od czasu do czasu takimi rozwiązaniami - choć nie wiem, czy starczy mi do tego zapału:))).

Dziękuję za odwiedzinki!:)
pozdrawiam serdecznie!:)
Kushi dnia 06.05.2011 19:52 Ocena: Świetne!
Uwielbiam takie klimatyczne wiersze:)
Piszesz w niezwykle subtelny i delikatny sposób Wodniczko :)
Pozdrawiam wieczornie:)
wodniczka dnia 06.05.2011 20:32
Witaj Kushi

Ci mi pozostało jak tylko dziękować!:):):)

pozdrawiam ciepło!:)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty