wracasz cieniem - wodniczka
Poezja » Wiersze » wracasz cieniem
A A A
jesteś przecinkiem. nigdy nie kropką kończącą
dzień. pytany odpowiadasz - będę wieczorem,

nie [czekaj].


nasłuchuję kroków, by się upewnić,
czy mówisz prawdę. słyszę echo - będę wieczorem,

nie [czekaj].


spoglądam na ścianę naprzeciwko. widzę
odbite światło smukłych latarni. obok mnie śpi cień.

nie [czekam].








"Cień przy mnie pozostał
światło pada na ścianę"
- Krzysztof P. Nowak
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
wodniczka · dnia 10.05.2011 20:00 · Czytań: 834 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 17
Komentarze
angi_e dnia 10.05.2011 20:41
Podmiot liryczny się wkurzył na tego swojego? Ma kłopoty z dotrzymywaniem obietnic? Oni czasem tak mają.... I oczywiście, że nie wolno się zgadzać. To 3xnie na miejscu.

A dlaczego raz po kropce wielka litera a raz nie?

Pozdr
wodniczka dnia 10.05.2011 20:58
Witaj angi
Wielka litera poprawiona - gapa ze mnie:). Dziękuję za wychwycenie błędu.
Podmiot liryczny pewnie się wkurzył - czekaj, nie czekaj ileż można;).
Pozdrawiam!
Opheliac dnia 10.05.2011 21:37
Znów bardzo podobają mi się przerzutnie, in plus. Bardzo ciekawy pomysł z zapisem [te czekania, nawiasy] Właściwie to, co mi się, hm, średnio podoba to to, że krótkie. Akurat w tym przypadku jest tak, że nawet nie zdążę się wczytać, a tu koniec. Coś ucieka.
Forma, różne smaczki i takie tam - okay. Tylko jednak czegoś jakby tutaj jeszcze brakowało. Pozdrawiam serdecznie :]
angi_e dnia 10.05.2011 21:49
O! I tytuł lepszy.! Fajnie. A 'Słyszę' z wielkiej :))) Niefajnie ;)
wodniczka dnia 10.05.2011 21:57
Witajcie Kochane!

Opheliac - tak szczerze to mi też krótko! W pierwotnej wersji był dłuższy ale potem pojawił się inny pomysł i wyszło jak wyszło i chyba ''za mało wyszło''. A teraz z tej formy to już nic nie zrobię - niestety.

angi - dziś jesteś jak Anioł Stróż;). Dziękuję - poprawię. Cieszy mnie, że tytuł lepszy, bo miałam wątpliwości ale dzięki Tobie je rozwiało;)

pozdrawiam Was serdecznie!
Usunięty dnia 10.05.2011 22:03
Podoba mi się Wodniczko.Pozwolisz?
Zamiast patrzę napisałabym spoglądam - dla mnie bardziej subtelne i rzeczywiście "naprzeciwko"? Oj... nie chcę się czepiać, ale dalej bym napisała w świetle latarni przytulam cień - pozbywasz się "mnie", no coś w tym rodzaju. Bardzo ładnie, piękny pomysł, ja tak nie potrafię:( Tytuł lepszy:)
pozdrowienia
Usunięty dnia 10.05.2011 22:11
Ciekawie tu, Wodniczko. Najbardziej intrygujące jest to, że wystarczył pierwszy rzut oka na pierwszą strofę, żeby wiedzieć, że to Ty - i nie pomyliłem się ;) Może to dobrze... a może nie - bo poza ciekawością nie widzę oryginału. To tak jak z albumem muzycznym - singiel promujący jest tym najbardziej upodobanym, dopiero później znajduje się smaczki w pozostałych - mam nadzieję, że i u Ciebie tak będzie, gdy już wydasz swój tomik :) Pozdrawiam!
wodniczka dnia 10.05.2011 22:17
Witaj ardo

no jasne, że pozwolę! To tylko w bajce jędza ze mnie;)
hm... może i lepiej z tym spoglądam - dziękuję. A to naprzeciwko czemu źle? Coś niegramatycznie czy logika leży? Bo mi chodziło, że ona leży i spoglądając na to, co przed nią widzi ścianę - a na niej te światła latarni. Z tym cieniem to inny kłopot - bo ona go chyba nawet nie przytula:) - zimno jej tej nocy i kto wie jaki to cień - a może pozostał przy niej cień latarni - oczywiście rozumiany w metaforze;) a ona myśli, że to jego cień albo tylko ten cień personifikuje:). Także ''przytulam'' - nadało by ciepła - a tu go nie ma - dlatego pozwól, że nie skorzystam z tego pomysłu.
Potrafisz, potrafisz:) tylklo nie tesknij - samo przyjdzie i Cię zaskoczy - jak ten cień:)

pozdrawiam!

edytowałam:)

ks-hp - Ty zawsze mi się wciśniesz;) To nie pierwszy raz:).
Nie patrzę na oryginalność tylko na to, co siedzi w duszy;) - ale może kiedyś Cię zaskoczę;). Tomik - gdzie mi tam do tomika;). Tutaj mam swój mały wirtualny i to mnie cieszy, że chociaż w taki sposób mogę się dzielić z Wami:).

pozdrawiam!
Usunięty dnia 10.05.2011 22:29
Przytulać cień, to dla Ciebie mało?:) W tym przytulaniu cienia właśnie wbrew pozorom widać zimno i większe emocje oddaje a nawet ślad ironii i bólu. Chyba nie jest przyjemne przytulać cień, czyli nic. To bardzo wiele znaczy i "mnie" wyrzucamy. Naprzeciwko pytasz. No właśnie nie chcę się czepiać, ale naprzeciwko bym wywaliła, wiadomo o co chodzi, tylko jakby się czepiać, to zależy w którą stronę jest główka zwrócona, ale to takie czepianie, wybacz, zrobisz jak uważasz.
Stefanowicz dnia 10.05.2011 22:34
Prawdziwy, melodramatyczny obraz. Ładnie i subtelnie nakreślony. Podoba mi się Wodniczko. Na marginesie zaś dodam, że jestem pełen podziwu dla postępów, które zrobiłaś. Dojrzałaś.
wodniczka dnia 10.05.2011 22:38
ardo - ale ja nie mam czego wybaczać;). Cieszy mnie Twoja wizyta.
Tylko nie chce już mi się kombinować, bo formę chciałabym zachować a jak powyrzucam to muszę kombinować, by ją zachować;).
przytulanie cienia - fakt - można i dostrzeć oddziałowywanie zimna - tylko ja nie chcę tego słowa ''przytulenie'' - wiem - uparciuch ze mnie - ale po prostu nie czuję tego. Choć fakt - próbowałam się bawić z tym naprzeciwko i mnie i zawsze wracam do tego, jak jest teraz;). pozdrawiam!

edytowałam:)

Stefanowiczu - cieszą Twoje słowa i to bardzo. Dzięki portalowi uformowałam siebie, choć jeszcze bywa różnie;) bo czasami wyjdzie z duszy typowo wodniczkowy twór. Tylko jak już kiedyś pisałam - czasami musi powstać coś przed, żeby mogło ''po'' powstać to właściwe.:). Cieszę się podwójnie, bo niby się zmieniam a nic nie robię wbrew sobie a się podoba:). pozdrawiam.:).
Usunięty dnia 11.05.2011 00:24
Jeszcze na chwilę, bo spać nie mogę:)

"Cień przy mnie pozostał
światło pada na ścianę" - Krzysztof P. Nowak
wodniczka dnia 11.05.2011 10:42
Tak ardo!:) - to jest wiersz zainspirowany tym cytatem:))). Trafione - zatopione;)
Wpadaj często - również jak nie możesz spać:). pozdrawiam!
Jotek dnia 11.05.2011 11:40
Ascetycznie i całkiem wymownie. Zatrzymuje.Udanie powtórzenia w klamrach, summa summarum peel (ka) doczeka(nie):):)
wodniczka dnia 11.05.2011 11:45
Witaj Jotek!

Cieszę się, że zatrzymało i te klamerki się spodobały, bo miałam względem nich mieszane odczucia - ale już się wyzbyłam;). Pozdrawiam!:).

PS. Podoba mi się to summa summarum - peel (ka) doczeka(nie) :-P.
Usunięty dnia 12.05.2011 11:28
Widzę(albo mam omamy) zmianę stylu. Trochę jakby z uroczej kobietki, próbowała się wydostać dojrzała kobieta;). Bardzo ładnie się wkomponował cień śpiący obok. Nic do zarzucenia czekam na inne.:)
wodniczka dnia 12.05.2011 12:10
Wita MamoMuchomorka:)

Omamów na pewno nie masz;). Bo ja wiem, czy aż taka dojrzała w tym tekście - ale miło to słyszeć! Ja nie umiem sama siebie ocenić, więc muszę Ci wierzyć:):):). Pozdrawiam od serca!:)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty