piwo, metafizyka i ja - wodniczka
Poezja » Wiersze » piwo, metafizyka i ja
A A A
ukrywam się pod kaszmirową bluzką. delikatnie
sączę metafizykę, czytając zmysłem smak
piwa zamknięty w butelce. a potem odkładam

przemyślenia na półkę, nie rozumiejąc
więcej niż okładka bez tytułu. ścieram czerwień
łykiem zimnej goryczy. zaciskam przestrzeń

w garści. udaję, że nic się nie wylewa
z nieprostych kątów. choć wszystko, co było
z piasku, dawno straciło formę.

krótka spódniczka nie czyni nagich nocy.
ubrana w piżamę zapinam dzień
na guzik. sama potrafię


zaścielić życie.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
wodniczka · dnia 11.06.2011 18:28 · Czytań: 788 · Średnia ocena: 4,75 · Komentarzy: 23
Komentarze
Wiolin dnia 11.06.2011 19:13 Ocena: Bardzo dobre
Witaj Wodniczko. Tytuł nie oddaje tego co potem - jest za zwyczajny do treści....wiersz jest pyszny.....Miałbym małe ale do ....

nie zrozumiejąc więcej niż okładka ....
zamieniłbym na .....nie rozumiejąc więcej niż okładka....

Pozdrawiam .
wodniczka dnia 11.06.2011 19:19
Witaj Wiolinie

Prosty - hm... a możliwe. Tak jakoś przybłąkał się do mojej głowy:).
Ja tak czytam to Twoje ale - i jest ''identycznie'' [?]. :). Chyba, że chodziło Ci, że bez ''bez tytułu'':).
Pozdrawiam serdecznie!:)
Kushi dnia 11.06.2011 19:37 Ocena: Świetne!
Wodniczko:)
Takiego wiersza się nie spodziewałam:D:D
Piszesz coraz lepiej:):yes:
i zgadzam się z Wiolinem...cytując "wiersz jest pyszny" a zwłaszcza puenta:):)
Pozdrawiam uśmiechem:):)
wodniczka dnia 11.06.2011 19:41
Witaj Kushi

A Ty mnie non stop zawstydzasz i już nie wiem, co pisać:shy:
Kolejny raz cieszy mnie Twoja obecność i komentarz - aż za pyszny;)

Pozdrawiam również z uśmiechem!
Usunięty dnia 11.06.2011 22:13
:)"ubrana w piżamę zapinam dzień na guzik. sama potrafię zaścielić życie."

snem?:)
ot i cała wodniczka

pozdrawiam z uśmiechem
wodniczka dnia 11.06.2011 22:34
Witaj ardo:)

ot - cała ja hihi;P. Chyba już się mnie nie da zmienić;).

niekoniecznie snem;). Tutaj nie jest jednoznacznie. Ale może być i snem;P.

może być w sensie przeżyć samotnie albo ubarwić je - sciełając własnymi kolorami, albo radząc sobie samemu w życiu, albo że nikt nie jest potrzebny podmiotowi, albo po prostu umrzeć, itd. co tylko zapragnie wyobraźnia;)

pozdrawiam serdecznie!
Insomnia dnia 12.06.2011 00:08 Ocena: Świetne!
o jak ładnie. Tak jak w tytule - metafizycznie. I chyba nie mam poprawek.
Usunięty dnia 12.06.2011 09:28
ścieram czerwień
łykiem zimnej goryczy. zaciskam przestrzeń

w garści. udaję, że nic się nie wylewa
z nieprostych kątów. choć wszystko, co było
z piasku, straciło dawno formę.

krótka spódniczka nie czyni nagich nocy.
ubrana w piżamę zapinam dzień
na guzik. sama potrafię


zaścielić życie.


Ten fragment podoba, i to bardzo. Cała pierwsza część może dla mnie nie istnieć - jest zbyt dosłownym rozpisaniem tytułu.
Zmieniłabym nieco szyk: dawno straciło formę
A ostatnie cztrey wersy - rewelacyjne. Prosto i wymownie. Jak widać, da się wzruszać i poruszać , bez zmuszania czytelnika do eksploracji słownika wyrazów obcych :)) Bardzo ładnie wodniczko (tylko po co ta pierwsza część - skondensuj! :p).
Pozdrawiam.
Wasinka dnia 12.06.2011 09:36
Ależ dziwnie mi się zrobiło, bo wiersz mi się zaczął podobać od tego samego momentu, co sziKotce...
I tak, wodniczko, od chwili czerwieniejącej rusza i działa. Ciekawie poprowadzona myśl, spodobało mi się zaprawdę.
Pozdrowienia uśmiechnięte.
wodniczka dnia 12.06.2011 09:46
Witajcie Kochane!

Insomnio - cieszę się, że nie ma poprawek a jakby jakieś nawet były, to i miło Cię gościć:)

she - z tym szykiem masz rację - coś mi nie pasowało i nie wiedziałam co:). Teraz już wiem:). Dzięki!
Ja nie lubię zbytnio słowników wyrazów obcych:) a i po co;). Czasami jedynie można coś wpleść - jak jest oczywiście warte wplecenia:).
Co do tej pierwszej części - sama nie wiem - jakoś tak wyszło. Chciałam pomieszać trochę znaczeniowo i skontrastować picie tego, co duchowe z czytaniem ''wzrokiem'' przyjemności cielesnych hihi. A w drugiej części oddać prawidłowość. A raczej oddanie się jednak przyjemnościom wynikającym z poczucia braku rozumienia. Nie chcę już tego zmieniać - a trochę mi szkoda wyrzucać tyle tekstu;). Jak wolisz bez tej pierwszej części - to początek wyrzuć - ja się nie obrażę:)

Pozdrawiam Was serdecznie!
wodniczka dnia 12.06.2011 09:49
Witaj Wasinko:)

No i co ja mam wtedy z Wami zrobić hihi:). Dobra niech Wam będzie - czytajcie od ''tego fragmentu'':). Jak już wpomniałam she - nie obrażę się:).
Cieszę się Wasinko, że chociaż ta ''reszta'' przypadła do gustu i coś zabrałaś dla siebie:). To już bardzo dużo dla mnie znaczy:). Na prawdę.

Pozdrawiam cieplutko i również z uśmiechem!:)
Tamara dnia 12.06.2011 18:27
heh, nikt nie potrafi wszystkiego sam ;)) ale tego dowiadujemy się dość późno.
dobry wiersz, z ładnymi, choć smutnymi przemyśleniami.
nie mam zastrzeżeń.
pozdrawiam serdecznie
Leszek Sobeczko dnia 12.06.2011 18:33
to o tym piwku pisałaś pod moim; rozpoczęcie mamy podobne, podoba mi się narracja w wierszu, jednak fragment
"ścieram czerwień
łykiem zimnej goryczy
",nie wiem o jaką czerwień się rozchodzi zwłaszcza w połączeniu z metaforą zimnej goryczy /wybacz; kobiece i pretensjonalne, przy czym kobiece nie odczytuj, że to zarzut sam w sobie/ więc na ten jeden fragment jedynie jestem na nie, psuje w moim odbiorze bardzo dobry wiersz /bardzo dobry, nie ma nic wspólnego z zaproponowana skalą ocen na PP/ i wiedz, że lubię Twoje pisanie.

pozdrówka
Leszek
kamyczek dnia 12.06.2011 18:50
Mam tak samo jak sheCat i Wasinka - wiersz nabiera kolorów od tego fragmentu:

zaciskam przestrzeń

w garści. udaję, że nic się nie wylewa
z nieprostych kątów. choć wszystko, co było
z piasku, dawno straciło formę.

krótka spódniczka nie czyni nagich nocy.
ubrana w piżamę zapinam dzień
na guzik. sama potrafię


zaścielić życie.


Pozdrawiam ;)
wodniczka dnia 12.06.2011 19:13
Witajcie!

Tamaro - tak, to prawda, że nie potrafiły wszystkiego sami:) ale czasami musimy ze wzgledu na sytuację;) - niestety. Cieszę się, że uważasz, że utwórek jest dobry - a jak już nie masz zastrzeżeń to jest bardzo dobrze - dla autora hihi;)

zygfrydzie - tak, to o tym piwku pisałam hihi;). Wiem, że piszę dużo dla ''kobiet'' ale taka natura;). Czasami staram się uogólnić - a i tak wychodzi jak wychodzi;).
Zdradzę Ci o jaką czerwień chodzi;) a co tam;) - choć jak tak bardziej dostrzegam warstwę - bo i swoich wierszy należy się ''uczyć'' - w sensie czasami to, co było zamierzone - w późniejszym czasie nabiera drugiego znacznie... - to teraz tutaj mogą być dwa znaczenia - pierwsze - pierwotne - czerwień szminki a drugie to po prostu ''miłość, uczucie''.
To dla mnie bardzo miłe, że lubisz moje pisanie. Dużo to dla mnie znaczy, bardzo dużo.

Pozdrawiam Was serdecznie!:)
wodniczka dnia 12.06.2011 19:18
Witaj kamyczku:)

No to jest Was trzy;))). I co ja poradzę hmmm... chyba nic:). Muszę się pogodzić z ''rozerwaniem wiersza'' hihi:). Cieszę się jednak, że podoba się chociaż ten fragmencik!:).

Pozdrawiam serdecznie!:)
Goro9 dnia 13.06.2011 09:42
Witam,
wrażenie podobne jak czytelników powyżej. Druga część wiersza świetna, bezbłędna.
A już szczególnie warto wracać po takie fragmenty jak:
krótka spódniczka nie czyni nagich nocy.
ubrana w piżamę zapinam dzień
na guzik. sama potrafię


zaścielić życie.

To samo w sobie już by mogło wystarczyć do poruszenia odbiorcy, natomiast pierwsza część po kilkukrotnym przeczytaniu-jest ok. Ogólnego wrażenia (bardzo dobrego) nie psuje. Jest spójnie. Całość na pewno zachęca do rozwijania znajomości z Twoją twórczością:)
Pozdrawiam serdecznie.
Kushi dnia 13.06.2011 11:32 Ocena: Świetne!
Witaj:);)
Zostawię Ci jeszcze coś do Twojego wiersza:);)
Pozdrawiam:)

http://www.youtube.com/watch?v=5LoRtxU3vcI&feature=related
wodniczka dnia 13.06.2011 11:56
Witajcie!:)

Goro9 - no to jesteś już czwartą osobą, która przecięła wierszyk na pół:). Niech Wam będzie;).
Cieszę się, że się spodobało chociaż coś - dla mnie to ważne. Wiadomo - trudno napisać bardzo dobrze cały wiersz. U mnie bywa z tym różnie... ale jak ten kawałej zachęcił Cię do rozwijania znajomości z moją twórczoscią - to bardzo - ale to bardzo, bardzo cieszy:).

Kushi - witaj ponownie:). Dziękuję Ci za prezent! Twoje wyczucie piękna w muzyce jest niezwykłe:).

Pozdrawiam Was serdecznie!:)
Goro9 dnia 13.06.2011 12:18
Prostuję. Wcale nie przecinam. Czytam w całości, w całości mi się bardzo podoba( a nie "chociaż coś" ) i nie sugeruję pomijania czegokolwiek. Natomiast to jest dość częste zjawisko, że pewne fragmenty udają się bardziej inne bardzo, ale nie aż tak:p Byłoby zbyt pięknie, gdyby wszystko się udawało genialnie. A tak jest "tylko" bardzo dobrze:) A czy po skondensowaniu, czy "przycięciu" finalnie byłoby jeszcze lepiej to pozwolę poczuć się nieuprawnionym do takiej oceny;)
wodniczka dnia 13.06.2011 12:31
tak - to prawda, niektóre fragmenty po prostu w utworach się wybijają i nic na to nie poradzimy, bo jak piszesz - ''byłoby zbyt pięknie, gdyby wszystko udawało się genialnie'':)
Ja mogłabym ten utwór skondensować. Tylko jak już chcę to zrobić - to zawsze myśle, że można by wycinać i wycinać i wtedy wiersz jest jak drzewo oberwane z liści. Niby główna podstawa jest - ale taka jakby martwa:). Wodniczka tak ma - i to bardzo często hihi:).
Możesz wyrażać ocenę:):):) - jesteś jak najbardziej uprawniony hihi. Czytelnik zawsze jest najważniejszy - bo to przecież nasz odbiora:). Ja bym się wcale nie pogniewała:). Cały czas się uczę pisać i ważna jest dla mnie opinia:)

Pozdrawiam raz jeszcze:):):)
Iweta dnia 17.06.2011 14:29 Ocena: Świetne!
Końcówka rewelacyjna :) Zgrabnie piszesz jakby myśli same układały się w wersy :)
wodniczka dnia 17.06.2011 14:39
Witaj Iweto:)
Cieszą mnie takie słowa:). Dziękuję za odwiedzinki!:)
Pozdrawiam serdecznie!:)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty