pomiędzy - zawsze
Poezja » Wiersze » pomiędzy
A A A
weź mnie i lekko milcząc przetraw
oto moje ciało mam pół wiadra ciszy
zabraknie na czasy doczesne
już nie myśl szczęściem potrafię
tylko uciekać choć ogon zaginął
od podkulania
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
zawsze · dnia 14.07.2011 17:16 · Czytań: 1300 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 23
Komentarze
Usunięty dnia 14.07.2011 17:34
W klimat wsiąkam. Mam wrażenie, że docieram do drugiego dna :)
Nie wyprowadzaj mnie z błędu :))
Pozdrowienia.
wodniczka dnia 14.07.2011 17:47
Witaj
Klimat na plus w sensie oryginalności. Tylko nie wiem, czy do mnie trafia ta metaforyka i forma. Co się podoba to dwa ostatnie wersy:) a po nich na drugim miejscu dwapierwsze - ot - taka przewrotność;). Obok teszty przechodzę raczej obojętnie. :).

Pozdrawiam ciepło!
Zachary Ann dnia 14.07.2011 18:07
U, nie lubię takiej formy, dla mnie zapis jest be.

Treściowo nawet łapię.
Pozdrawiam,
Ann.
Usunięty dnia 14.07.2011 18:48
Zawsze - u Ciebie zawsze ładnie :D Nie podoba mi się jedynie takie rozbicie na wersy, bo co rusz, muszę urywać, ale bardziej skupiam się na treści, która jest ciekawa i oryginalna. Pozdrawiam.
Jane dnia 14.07.2011 21:02
Podobnie jak wyżej odnoszę wrażenie, że zapis trochę odbiera temu wierszowi. Gubię się w tych ścinkach i dopiero po poskładaniu coś zaczyna świtać. Może w tym rzecz, jednak mi to nie do końca odpowiada.

I jest ładnie, ciekawie. Chociaż nie dałam się porwać.
Poke Kieszonka dnia 14.07.2011 21:16
:)Zawsze, a wiesz , że ja czujący czytek i pomijam formy(choć nie mówię, że nie ważne):yes: A ten jest dzisiaj dla mnie bardzo do odczucia i do takiej fajnej kombinacji nad interpretacją(gdybym zaczęła je przedstawiać- zdziwiłabyś się ile ich sobie znalazłam - fakt wyobraźnia u mnie bardzo intensywna) :yes:, a puenta w zestawieniu z tytułem objaśnia mi wszystko :yes: Serdeczności z mojej kieszonki:yes:
Apple dnia 14.07.2011 21:29
aż się rozmarzyłam :) do mnie trafia, nawet taki zapis :))
zawsze dnia 15.07.2011 00:43
Dziękuję wszystkim przybyszom. Powiem Wam, że... nie znam się na formie. Również bardziej podobają mi się wiersze mocniej rozciągnięte w poziomie, ale ten wyglądałby po prostu śmiesznie. Treścią się bawię - cieszę się, że da się ją odczuć. Dziękuję raz jeszcze i serdecznie pozdrawiam.
Tomek i Agatka dnia 15.07.2011 04:25
Zawsze;) bardzo miło Cię odkryć w poezji. Czytam i z ogromnym zainteresowaniem obserwuję. <Ha>:D I już wiem, że będzie bardzo ciekawie, to pewne, bo jak Zawsze coś lubi, to konkretnie;) Piszę to z humorem oczywiście, - w poprzednim wierszu wiadro było z solą, tutaj pół wiadra ciszy. ;):D

Ta miniaturka ma coś w sobie, każe się zatrzymać i zastanowić, wymowne jest to 'podkulanie ogona'.

Mam wrażenie jakby ktoś do tej pory /być może, że w poprzednim związku/ musiał rezygnować z własnego zdania i słuchać bezgranicznie tej drugiej strony, był cały czas podporządkowany. Teraz chce/próbuje zbudować nowe, ale pamięć zaznanej krzywdy powoduje, że zachowuje dystans, w obawie iż tamta historia może się powtórzyć. Ten lęk trudno w sobie przezwyciężyć, dlatego stajemy się ostrożni, odtrącamy innych, nie dając sobie szansy na szczęście. Smutne to, wiele bólu odkrywam w tych wersach.

'Przetrawianie' kojarzy mi się z przetrzymaniem tych trudnych chwil, wytrzymaniem i przełknięciem gorzkiego, to tak jakby powiedzieć tej drugiej osobie - "nie masz wyboru, jeśli chcesz być ze mną, uzbrój się w cierpliwość, chwilowo inaczej nie będzie, aktualnie inaczej nie potrafię, musisz momentami strawić, przemilczeć, zrozumieć, im szybciej tym lepiej. Dlatego bez zarzutów. Ławo z pewnością nie będzie - więc nie utrudniaj, i tak nie raz przyjdzie wspólnie pomilczeć. Takie to moje wędrowanie przez Twoje wersy.

Zmieniłabym tę wersyfikację, to miniaturka, według mnie
taki zapis w słupku nie służy płynności myśli podczas czytania.

Jeśli pozwolisz, ja czytam sobie i zapisuję tak:

weź mnie i lekko milcząc przetraw
mam pół wiadra ciszy. zabraknie
na czasy doczesne. już nie myśl
szczęściem potrafię tylko uciekać
choć ogon zaginął

od podkulania


Oczywiście można też bez interpunkcji, to kwestia przemyślenia.

Z pewnością będę zaglądać i śledzić kolejne!

Pozdrawiam ciepło, serdecznie;)
Nicki dnia 15.07.2011 07:59
Czasem dobrze jeśli taki ogon zaginie! Wtedy człowiek ma więcej odwagi, by oddychać głęboko! Podoba się!
zawsze dnia 15.07.2011 19:18
Nicki, bardzo mi miło:)
TiA, czy dobrze odczytujesz - wiesz sama, prawda? Co do wersyfikacji, pierwsza wersja wyglądała bardzo podobnie do Twojej, choć od początku była pozbawiona interpunkcji. Potem zaczęłam bawić się przerzutniami i najwidoczniej przekombinowałam. Przetrawię.;) Dziękuję i pozdrawiam.
Tomek i Agatka dnia 15.07.2011 19:27
Zawsze, pewnie cosik z odczytaniem przekombinowałam, nic to zaglądam uważniej jeszcze raz i szukam... (z - 'wiesz sama' nie wiem o co kaman)<Hm>:uhoh:
zawsze dnia 15.07.2011 19:57
TiA, Twoja nocna interpretacja była bliska mojej!:)
Jane dnia 16.07.2011 11:52
Dodam, że wersja "przerobiona" (czy jak sama autorka wspomina, pierwotna) - > jest znacznie płynniejsza i przyjemniejsza w czytaniu. Myślę, że wieloznaczność i tak jest wystarczająco podkreślona przez słowa, a w formie "rozciągniętej" tylko zyskuje. O wiele, wiele.
Euridice dnia 16.07.2011 16:49
Zawsze w końcu tu jestem! :)
Wiersz w pełni intrygujący, zatrzymuje. Z pewnością. Zapis nie zapis, ale brakuje mi tu jakiegoś jasno odstającego haka, abym mogła się nadziać na drugie dno. Wszystko jest tajemnicze, ale ile można żyć w tajemnicy? Martwię się, że jeśli nie pojmę tego tajemniczenia to odejdę. Wiesz, o co mi chodzi... :)

Ciszy zabraknie

Ależ skąd. Jej jest zawsze (ups, znowu! :D) nad wyraz. To Pięknie wyszło. Pointa jest smutna dla mnie.
Całość oceniam jako dobry wiersz, który ma szansę wysoko zajść w górę. Ale nie zmieniaj go. Po prostu pisz ciągle nowe. No i mam nadzieję do zobaczenia! Pozdrawiam! :)
zawsze dnia 16.07.2011 20:12
Myślę wciąż o wersyfikacji.
Dziękuję za wizytę, Euridice. Tym razem ma zabraknąć ciszy - tego chce peelka.:)
Pozdrawiam
Wasinka dnia 16.07.2011 21:14
Podkulona puenta wydrżała ciareczkami na plecach; wiersz przemawia od środka Autorki do środka czytającego...
Pozdrowienia ciszą wieczoru muśnięte.
zajacanka dnia 16.07.2011 21:47
nie wiem, co z tym wiadrem,
ale wole zapis TiA.
w Twoim - dosc negatywne skojarzenia mialam :(
ale jam nie poetka w koncu
pozdrawiam
prozaiczka z krwi i kosci
bosski_diabel dnia 16.07.2011 21:55
czy bym zastosował taką samą wersyfikację, nie wiem, mnie ona nie przeszkadza poczuć głębię wiersza z tym podkulonym...
usłyszałem w tym wierszu krzyk, poruszył subtelnością, pozdrawiam.

ooo..i w tym momencie coś się zmieniło ale ja zdania nie zmienię :)
zawsze dnia 16.07.2011 21:56
Ja również tylko przelotem w tym dziale - ot, zabłądziłam.
Może teraz będzie Wam się czytać lepiej.

Dziękuję za wizyty i Wasinkowe odśrodkowywanie.
zajacanka dnia 16.07.2011 22:04
zawsze,
nie mow, ze zabladzilas.
tez mam na sumieniu cos bardziej poetycznego, niz szara rzeczywistosc
i, mowiac szczerze, wciaz mnie tam ciagnie:)
buziaczki optymistyczne
Anastazja Sorpiszewska dnia 23.10.2012 08:43
"Pół wiadra ciszy" będzie za mną chodziło cały dzień coś czuję, świetne. Pozdrawiam!
zawsze dnia 23.10.2012 08:56
Strasznie mi miło to czytać, tym bardziej, że sama zapomniałam już o tym tekście :) Pozdrawiam!
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty