podróż w stronę nas - wodniczka
Poezja » Wiersze » podróż w stronę nas
A A A
myśli stukające jak pociąg
kierują się po niewiadomym torze
w tunelu ciemniej choć drżenie to samo
przyprawia o niechcenie jutra

w odległości kilku przedziałów
siedzimy obojętnie
nie czując swoich obecności
czekamy na właściwą stację











Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
wodniczka · dnia 06.08.2011 21:16 · Czytań: 711 · Średnia ocena: 3,67 · Komentarzy: 18
Komentarze
Apple dnia 06.08.2011 22:00
intrygujące i podoba mi się, szczególnie druga strofa, taka prawdziwa i częsta u mnie...
zmieniłabym jednak tytuł i pozwoliła autorowi wywnioskować go z przeczytanego teksu, a nie na stracie:)
pozdrawiam
Kushi dnia 06.08.2011 22:08 Ocena: Bardzo dobre
Witaj Wodniczko:)
Ciekawy wiersz... pociąg jako metafora życia:)
I podobnie jak u Apple... bardzo podoba się druga strofa:)
Pozdrawiam uśmiechem:):)
wodniczka dnia 06.08.2011 22:50
Witajcie
Apple - cieszę się, że się podoba. Tytuł wiem - trochę rozciągliwy;)
Kushi - a może być i druga bardziej upodobana;)

Pozdrawiam serdecznie!:)
Usunięty dnia 06.08.2011 23:54
Powinno być tak:

w tunelu ciemniej choć drżenie to samo

A w ostatnim wersie nie lepiej byłoby:

czekając na właściwą stację?

Nie wiem, Wodniczko, co jest takiego w tym wierszu, ale coś musi być, bo podoba mi się :) Mam wrażenie, że to jakiś Twój odkurzony z głębi szuflady tekst, starszy niż ostatnie, które mieliśmy okazję czytać.
A, już wiem, co mi się w nim podoba - motyw pociągu. Jest mi dosyć bliski, zwłaszcza w tym wymiarze, o którym tu napisałaś. Mam jeden wiersz, bardzo podobny do tego treściowo, dlatego to mnie chyba najbardziej tutaj urzeka. Pozdrawiam! :)
Usunięty dnia 07.08.2011 10:26 Ocena: Świetne!
Podoba się:) Pozdrawiam E.M


Regulamin Portalu Pisarskiego
2.6.2. Komentarz musi jasno wyrażać opinie danego użytkownika.
2.6.4. Komentarz powinien być tak rozbudowany, aby autor domyślił się co przeszkadzało lub podobało się komentującemu.
przyp. red.

Usunięty dnia 07.08.2011 10:53 Ocena: Świetne!
ok, zostałam postawiona do pionu, za powyższy komentarz, zatem wyjaśniam, inwersja, zamysł i treść która pozostawia czytelnikowi przestrzeń do przemyślenia, zagłębienia się w przekaz, to wszystko powoduje to , że pochyliłam się i zaczytałam ...zostawiam ocenę, i pozdrawiam raz jeszcze
wodniczka dnia 07.08.2011 11:03
Witajcie
ks-hp - to pierwsze poprawione. Drugie ma tak być:)). Nie - nie jest odkurzony. Jest nowiutki hihi:)). Nie zamieszczam tu starych wierszy - one mają swoją, inną przestrzeń, którą zajmują;). Nie wiem, co w nim jest ale chyba wiersze pisane ''bez poprawek'' mają inną głębie. Ten był napisany w pięć minut i nic w nim nie poprawiałam ''na siłe'' - został taki z 'wnętrza''.
EfekcieMotyla - cieszę się z odwiedzin i ztego, że się podoba:)). No niestety zostałaś troszkę skarcona przez redakcję - czasami też mam ochotę napisac tak krótko jak Ty - no ale niestety trzeba więcej:/.

Pozdrawiam Was serdecznie!
Euridice dnia 07.08.2011 13:37
Witaj wodniczko!
Oj... Jak ja kocham pociągi! Ale tym razem nie zakochałam się w nich na "aż". Tytuł mi się nie podoba - wszystko podpowiada, za bardzo. Zresztą pociąg - życie to taki wytarty symbol, że od razu się kojarzy nie trzeba jeszcze dopowiadać.

W ogóle popatrz:

pociąg zwany życiem
myśli stukające jak pociąg


Dla mnie to powtórzenie. A to miniaturka, która teraz tylko traci na uroku.

siedzimy obojętnie


To mi przywiodło na myśl Siedzimy obok obojętni wobec siebie jak turyści, wystukujemy rytm... No i się uśmiechnęłam na to porównanie.

Motyw podróży(owania), pociągów, stacji torów jest wielce piękny i nie do znudzenia. Ale mnie nie chwyciło, mam nadzieję, że może? Pozdrawiam Cię bardzo cieplutko! :)
wodniczka dnia 07.08.2011 15:30
Witaj
No trudno, nie tym razem;). Do tytułu też mam mieszane odczucia, ale niech już sobie zostanie;).
Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odwiedzinki!
Berenika dnia 08.08.2011 21:54 Ocena: Przeciętne
Cytat:
pociąg zwany życiem

myśli stukające jak pociąg
kierują się po niewiadomym torze
w tunelu ciemniej choć drżenie to samo
przyprawia o niechcenie jutra

w odległości kilku przedziałów
siedzimy obojętnie
nie czując swoich obecności
czekamy na właściwą stację


to co zaznaczyłam to moim zdaniem za dużo cukru w cukrze, czyli zbyt wiele razy wracasz z tym samym nawiązaniem żeby dokonać porównań; biorąc pod uwagę, że to dosyć krótki wiersz, to trochę za dużo :)
wodniczka dnia 08.08.2011 22:39
Witaj Bereniko:)
Rozumiem:)). No cóż - nie zawsze się udaje. Piszę po swojemu i nie zmieniam się sla innych ale jedynie mogę sama dla siebie - jeżeli o poezję chodzi.
Pozdrawiam serdecznie:)
pocahontas dnia 09.08.2011 01:06
A mnie jakoś podoba się to naszpikowanie cukrem :) Moim zdaniem z każdym wersem jest coraz lepiej, tytuł jakoś nie przypadł mi do gustu, moim zdaniem trochę oklepany, po prostu mam wrażenie że już spotkałam się z kilkoma podobnymi, w tych myślach stukających jak pociąg też mi coś nie gra, nawet nie potrafię powiedzieć co. Ale motyw pociągu - bardzo fajny pomysł, i zakończenie - świetne.:)
Iweta dnia 09.08.2011 10:26
Poczułam Ten nastrój, ale te wersy odczytałam po swojemu.
"myśli stukają jak pociąg
kierują na niewiadomy tor"

"przyprawia o niechcenie jutra" niechęć do jutra

Ale to tylko moje widzimisię, więc nie gniewaj się, bo wiersz i tak mi się podoba :)
wodniczka dnia 09.08.2011 11:46
Witajcie

pocahontas - co do tytułu to ciężko mi o oryginalny. Zawsze jak poszukuję właściwego to w każdym coś mi nie gra. W tym również, ale jak zacznę poszukiwania, to pewnie znów będzię nie tak;). Co do myśli - ja tak odczuwam zapętlenie w myśleniu, kiedy nie można się skupić i podjąć właściwych decyzji. Cieszę się, że coś zabrałaś coś dla siebie.
Iweto - cieszy, że poczułaś nastrój. Twoje wersje również mi się podobają:). Wszystko jednak ma to do siebie, że coś trzeba wybrać i liczę się z tym, że ktoś zapisałby inaczej ode mnie.:).

Dziękuję Wam za przybycie. Pozdrawiam!:)
Esy Floresy dnia 09.08.2011 17:02
Metaforyka przypomina mi jeden z moich listów, więc jak najbardziej mi leży. Popracowałabym jednak jeszcze nad nim. Bo choćby tytuł - zdradzasz nim całą zawartość wiersza, a jeśli już, to po co znowu o tym pociągu w pierwszym wersie? Niefortunnie też brzmi wers z 'przyprawianiem'. A jakby tak:


stukające myśli kierują niewiadomym torem
choć w tunelu ciemniej to drżenie tak samo
wywołuje niechcenie jutra


To taka szybka wariacja na temat, ale jest ich znacznie więcej. Myślę, że jeszcze można się pobawić tekstem i uładzić, bo sam motyw, jak już wspomniałam, fajny.

Pozdrawiam.
wodniczka dnia 10.08.2011 00:42
Witaj Esy:)
Ja tak lubię pisać o tych podróżach - nawet w prozie jeden taki ''o pociągu'' umieściłam:). Widzę, że tytuł większości się nie podobał... ten może też ale cóż - innego nie wymyślę:):).
Cieszy, że chociaż motyw fajny;).
Pozdrawiam i dziękuję za odwiedzinki!:)
Usunięty dnia 18.08.2011 21:30
ciekawie wkomponowałaś podróż w uczucie, pociąg, w którym ludzie raz razem, raz osobno, przewijają się, szukają siebie nawzajem...
wodniczka dnia 18.08.2011 21:53
Witaj Mickey

Cieszę się, że według Ciebie ciekawie:). Masz rację - ładnie to zinterpretowałeś.
Pozdrawiam:)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty