Chciałem być... - Dobra Cobra
Proza » Inne » Chciałem być...
A A A
Dobra Cobra prezentuje
krótką opowieść zastanawiającą pt.


Chciałem być...



Chciałem być brzydki, a jestem ładny. Połączony materiał genetyczny rodziców, ich przodków oraz higieniczny i zdrowy tryb życia dał w moim przypadku prawdziwy popis maestrii. Następstwem tego było wyhodowanie klasycznego ciała o idealnych proporcjach, bez żadnej skazy czy jakiejkolwiek ułomności. Do tego dochodzi ciemna karnacja, piękne rysy twarzy odziedziczone po matce i grube, zdrowe włosy. Odkąd sięgam pamięcią zawsze byłem stawiany przed odwiedzającymi nasz dom gośćmi za wzór męskiego wyglądu.

Chciałem być gruby, a jestem szczupły. Od najmłodszych lat skrupulatnie dbano o moje prawidłowe odżywianie. Brak skłonności do tycia i wieloletni aktywny tryb życia: wiosłowanie, gra w polo, squash, żagle, konne wyprawy, narciarstwo - sprawiły, że moje ciało nabrało gibkości i mięśni. Idąc ulicą, zauważam, że kobiety potykają się o własne nogi na mój widok.

Chciałem być głupi, a jestem mądry. Od lat najmłodszych nie sprawiało mi najmniejszego problemu rozwiązywanie zadań przerastających mój wiek. Kolejne guwernantki, zachwycone moimi postępami w nauce, wynajdowały coraz to trudniejsze i bardziej skomplikowane wyzwania edukacyjne. Opanowanie greki i łaciny, nie mówiąc już o perfekcyjnym władaniu wieloma językami współczesnymi oraz wrodzonym zamiłowaniem do matematyki, pozwoliło mi bez trudności na ukończenie elitarnych uczelni w Paryżu.

Chciałem być beztalenciem, a jestem utalentowany. Oprócz wrodzonych uzdolnień lingwistycznych i czytelniczych posiadam umiejętność malowania akwarelą, gram na harfie, fortepianie, klawesynie oraz na rzadkim japońskim instrumencie strunowym - shamisenie. Dyplomy, medale, puchary i zdjęcia - namacalne dowody mojego geniuszu - zajmują cały dość pokaźny regał.

Chciałem być biedny, a jestem bogaty. Odziedziczony pokaźny rodzinny majątek, bardzo dobrze prosperujący mały biznes w branży związanej z morzem, wreszcie czynione z dużym powodzeniem inwestycje na giełdzie - to wszystko pozwala na życie na wysokim poziomie i czas na rozwijanie szerokich zainteresowań poza zawodowych. Abonament z własną lożą, wykupiony w jednej z najsłynniejszych scen operowych świata, pozwala mi na bieżące obcowanie ze sztuką najwyższego formatu. Własny odrzutowiec, duży jacht motorowy i domy w najpiękniejszych zakątkach świata pozwalają na dużą niezależność w podróżowaniu.




Tak... Życie jest pasmem niespełnionych marzeń.



Dobra Cobra 15. 08. 2011 r.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Dobra Cobra · dnia 18.08.2011 08:13 · Czytań: 1305 · Średnia ocena: 4,33 · Komentarzy: 17
Komentarze
Miranda dnia 18.08.2011 09:02 Ocena: Bardzo dobre
Dobra Cobro, oj, jak ja chciałabym mieć takie marzenia, mając w spadku wszystko, bez marzeń. Przewrotność albo złośliwość losu jak kto woli. A tak mi było beztrosko przy porannej kawie i co? Rozbudziłeś moje marzenia. :lol:
Pozdrawiam;)
Wasinka dnia 18.08.2011 10:05
Żeby każdemu tak się marzenia nie spełniały...
Przewrotnie...
Widać wszyscy wyszukują sobie problemy, brzydcy żalą się, że brzydcy, piękni, że piękni aż nazbyt...
Poproszę o zestaw tych nieszczęść, które się bohaterowi przytrafiły ;) Uwolnię go od balastu...
Pozdrowienia słoneczne.
Usunięty dnia 18.08.2011 10:51
Lubię takie odwrócenia sytuacji. Lekko napisane i puenta z pomysłem.
A i do refleksji skłania.
Pozdrawiam.
Usunięty dnia 18.08.2011 12:18 Ocena: Bardzo dobre
Nareszcie coś optymistycznie negatywnego. Jestem za. :smilewinkgrin:
PozdrawiamB)
Dobra Cobra dnia 18.08.2011 14:29
No tak... życie jest pasmem nie spełnionych marzeń!

Pozdrawiam Sz. Czytelnika!
Miranda dnia 18.08.2011 15:01 Ocena: Bardzo dobre
A Sz. Czytelniczki to już nie?!:(
Dobra Cobra dnia 18.08.2011 15:52
Sz. Czytelnik zawiera też w sobie pierwiastek żeński!
Abakarow dnia 18.08.2011 18:35
Czekałem na puentę i się doczekałem. Wszystko na swoim miejscu. Inteligentnie i przewrotnie. Miło. Pozdr
Miranda dnia 18.08.2011 18:42 Ocena: Bardzo dobre
Jednym słowem obojnak.
Nie przepadam za "czytelnikiem" męskoosobowym.;)
Dobra Cobra dnia 18.08.2011 21:49
Miło, że się doczekałeś, Abakarow!

Pozdrawiam!
Dobra Cobra dnia 18.08.2011 21:51
Marzenia się spełniają. Jedyne, co nas od tego odgradza, to nasza niewiara, że się mogą spełnić.

Pozdrowienia dla Wasinki!

================

To fajnie, że się spodobało. Pisarz tyle wart, co jego usatysfakcjonowany Sz. Czytelnik!

Pozdrawiam blaszkę!
ajw dnia 02.02.2014 22:08 Ocena: Świetne!
Chciałem być skromny, a jestem chwalidupą ;) To tak na podsumowanie.

Jezu Chryste jak ja nie cierpię takich ładnych, szczupłych, bez skłonności do tycia, grajacych w polo, squasha, gibkich narciarzy, mądrych, utalentowanych, bogatych geniuszy władających sto dwudziestoma pięcioma językami i jeszcze esperando na dodatek i kilkoma dialektami, a nawet językiem urdu i suahili.
Nuda, panie, nuda.
Pozdrowienia wieczorne :)
Dobra Cobra dnia 02.02.2014 22:20
Zazdroszczenie nie jest dobrą cechą. Nie wiadomo, kiedy wypadnie na Ciebie. Wygrasz sto miliardów złotówek i, chcąc nie chcąc, też ulegniesz przemianie. Oraz natychmiast kupisz odpowiedniego konia i zaczniesz grać w polo. Tak to już jest...

Szanujmy zatem tych piękniejszych, bogatszych, bardziej mądrych, elokwentnych i inteligentniejszych. A jak nie, to chociaż dajmy im zaistnieć w opowiadaniu.


Uśmiechy,

DoCo
ajw dnia 02.02.2014 22:37 Ocena: Świetne!
Obcowanie z takim ideałem musi być strasznie nudne :)
W opowiadaniu niech sobie zaistnieje, ale z życia -won! :)
Dobra Cobra dnia 02.02.2014 22:40
Zależy dla kogo. Głupie celebrytki się sfajdają, żeby tylko z takim być. :)
ajw dnia 02.02.2014 22:41 Ocena: Świetne!
Celebryci to nie ludzie ;)
Dobra Cobra dnia 02.02.2014 22:43
Jak nie? Mają kształtne, trenowane latami na siłowniach uda. Oraz wymasowane zagranicznymi olejami organy rozrodcze.

:)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:59
Najnowszy:emilikaom