Miłość - pojęcie tak dobrze nam znane - czarodziejka
Publicystyka » Artykuły » Miłość - pojęcie tak dobrze nam znane
A A A
Miłość...


Miłość - pojęcie tak dobrze nam znane. Uczucie, którego doświadczył każdy człowiek.
Rozróżniamy wiele rodzajów miłości; rodzicielska, bezinteresowna, do mężczyzny. Jest inspiracją dla poetów, malarzy i psychologów.
Wielu ludzi uważa, że jest sensem życia. Czy naprawdę jej potrzebujemy? Czy potrafimy kochać bezwarunkowo? Są to pytania na, które ciężko nam odpowiedzieć. Żyjemy w świecie gdzie liczy się miłość, ale do pieniądza. Czy jesteśmy gotowi zrezygnować ze sławy, majątku, wygody dla prawdziwej miłości?
Miłość to pojęcie wieloznaczne. Doświadczamy jej od samych narodzin. Jako pierwsi ofiarowują nam ją rodzice, rodzeństwo, dziadkowie. Jest to miłość, którą dostajemy w darze od najbliższych.
Z czasem poznajemy miłość do partnera. Do tego nie zawsze jesteśmy przygotowani, czego skutkiem jest poznanie gorzkiego smaku miłości. Cierpienie i ból są jej odwiecznymi towarzyszami. Nie ma róży bez kolców tak samo nie ma miłości bez cierpienia.
Zdarzają się chwile, że tracimy wiarę w jej istnienie. Nie chcemy cierpienia. Wyrzekamy się najpiękniejszego uczucia dla wygody, która tak naprawdę z czasem staje się przekleństwem.
Mamy także inne odmiany tego uczucia. Miłość romantyczna, egoistyczna, czy to do Boga jest tematem dzieł literackich, religijnych, filmowych. Od początku inspirowała ludzi. Jest jak narkotyk, który zniewala.
Motyw miłości w literaturze, czy sztuce występuje od samych początków ich istnienia. Liczne dzieła próbują ją zdefiniować. Nie jest to proste. Każdy spostrzega ją w inny sposób.
Ekranizacje filmowe ukazują różne oblicza miłości. Pokazując jak potrafi być piękna, a zarazem bolesna. Jednak bohaterowie walczą ze wszystkich sił, aby ją utrzymać przy sobie. Wiele przykładów znajdziemy także w chrześcijaństwie, które nakazuje miłować bliźniego jak siebie samego. Czyli bezwarunkowo.
Miłość bezwarunkowa - czy znamy jej pojęcie, znaczenie?
Jest to miłość, która nie rani, nie krzywdzi, nie dzieli. Możemy kochać wszystkich i wszystko nie oczekując w zamian nic. Taka miłość jest czysta, bez zazdrości, bez oczekiwań. Jest sztuką, którą trzeba posiąść. Jeżeli kochamy kogoś taką miłością, to za to kim jest, a nie za to co nam da w zamian. Szukając szczęścia zdarza nam się, że zapominamy o niej.
Możemy jednak to zmienić! Wystarczy tylko troszeczkę się postarać. Nikt nie powiedział, że miłość jest łatwa, że daje nam samą radość. Każde cierpienia uświadamia nam jakie popełniamy błędy. W miłości nie można być egoistycznym, trzeba się poświecić, aby poczuć jej prawdziwy smak.
Wielu ludzi zrezygnowało ze sławy, pieniędzy, marzeń dla miłości. Postępując tak udowodnili, że niema rzeczy ważniejszej od niej.
Przyglądając się starszym małżeństwom zastanawiamy się w jaki sposób przetrwali tyle lat w związku. Kiedy ich o to zapytamy odpowiadają „ miłość dała nam siłę”.
Wielu ludzi poświęciło swoje życie podczas drugiej wojny światowej. Oddali je w hołdzie dla ojczyzny, którą kochali. Pragnęli widzieć ją wolną i to było dla nich ważniejsze od życia.
Wiele ciekawych przypadków możemy znaleźć w naszym otoczeniu. Przyglądając się znajomym zauważymy ich poświecenie i radość jaką w zamian otrzymują.
Sława i pieniądze szczęścia nie dają. Służą do zaspokajania potrzeb ciała, a co z potrzebami serca? Zawsze powinno się walczyć o miłość, którą dostajemy od losu. Nigdy nie wolno się poddawać nawet w momentach, kiedy nie mamy już sil. Kiedy wydaje nam się, że sytuacja jest beznadziejna. Miłość jest warta poświęcenia, walki i wyrzeczenia.
Życie bez miłości jest puste i nie ma sensu. Bardzo pięknie ujął brak miłości św. Paweł w liście do Koryntian :
(…)
Gdybym też miał dar prorokowania
i znał wszystkie tajemnice,
i posiadał wszelką wiedzę,
i wszelką możliwą wiarę, tak iżbym góry przenosił,
a miłości bym nie miał,
byłbym niczym.
I gdybym rozdał na jałmużnę całą majętność moją,
a ciało wystawił na spalenie,
lecz miłości bym nie miał,
nic bym nie zyskał.
(…)


Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
czarodziejka · dnia 07.11.2011 08:07 · Czytań: 1073 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 13
Komentarze
Fubar dnia 08.11.2011 12:11 Ocena: Bardzo dobre
Czarodziejko - zaczarowałaś. Bez miłości, życie szybko się nudzi. Uważam jednak ,że istnieje jeszcze jeden wątek. Jak już znajdziemy miłość, trzeba ją dobrze pilnować i pielęgnować. Miłość jest ulotna i z czasem ucieka. Ucieka nam między palcami i pozostaje tylko przywiązanie. No, ale jak sama napisałaś, każdy postrzega ją inaczej.
Można rzec, Pani tysiąca twarzy.
czarodziejka dnia 08.11.2011 20:23
Fubar - dziękuje za wizytę i komentarz.
Poleciałam troszeczkę pocieszająco.;) Tekst jest zmieniony. Oryginalny tytuł to "Miłość bezwarunkowa czy istnieje współcześnie", ale gdy moja siostra przeczytała oryginał myślałam, że głowę mi urwie. Cóż ja widzę miłość w ciemniejszych odcieniach, a ona w różowych i tak dla niej zasłodziłam i zmieniłam od połowy artykuł. Z reguły jestem optymistką i gdy zaczynam pisać, to co czarne zaczyna nabierać kolorów.
Fakt - miłość ma tysiące twarzy.
pozdrawiam:)
Wasinka dnia 22.11.2011 22:10
Czarodziejko, czytało mi się trochę jak wypracowanie w ogólniaku... I do tego nie skupiałaś się na niczym konkretnie i dogłębnie, tylko tak się prześliznęłaś po wątku. Miałam wrażenie przeskakiwania, niedokończenia... Niczym mnie nie zaskoczyłaś i nie zatrzymałaś, niestety. Ale to tylko moje subiektywne zupełnie zdanie.
Sam temat zawsze aktualny, więc warto do niego wracać.
Aha, masz gdzieś "niema" (nie ma).
Pozdrawiam serdecznie z księżycem za oknem (siedzi w mojej głowie, bo dziś jakoś tylko gwiazdy widzę...).
czarodziejka dnia 23.11.2011 09:49
Witaj Wasinka
Masz racje temat jest skrócony, bo sama wiesz jak jest na pp. Im dłuższy tym mniej czytelników. A o miłości można pisać i pisać. Do tego zmieniony w pewnej części, ja aż tak pięknie nie widzę miłości.
pozdrawiam słonecznie:)

p.s nie mogę odnaleźć wskazanego błędu
Waldan dnia 01.12.2011 18:57
Dorzuce swoje 3 grosze

Po pierwsze faktycznie teskt mógłbyć dłuższy, bo jest jakby niewyczerpany, ale faktycznie trudno go wyczerpąc. Rozumiem jednak doskonale tą bolaczke, ze jak jest za długi, to wiele osób nawet na niego nie spojrzy. Choc uważam, ze jeżeli jest dobry to przykuje uwage do samego końca. A gdy sie skończy to pojawi się to wewnetrzne wołanie ,, Jeszcze!" W moim przypadku tak mniej wiecej było.

Po drugie temat jest jak najbardziej stale i niezmienie aktualny, w dzisiejszych czasach moze nawet bardziej niż kiedykolwiek. Nawet pobieżne przejrzenie twojego tekstu zmusza do refleksi, a ja nie lubie za bardzo myśleć, wiec masz minusa. Zartuje.

Po trzecie pierwotny tytuł moim skromnym zdaniem brzmi lepiej, jeszcze bardziej zmusza do refleksi, i to już na samym pocżatku. Mówisz, że był napisany w zbyt ciemnych barwach i pocukrzyłas go niece ze wzgledu na siostre. Temat jest trudny, wiec jak najbardziej może być zaserwoany na gorzko. Moim zdaniem powinnas zamieścić tu wersje pierwotną dla porównania.
czarodziejka dnia 02.12.2011 16:12
Waldan - witaj pod moim tekstem i dzięki za ciekawy komentarz.:D

Miłość uczucie, które - było, jest i będzie pożądane. Tak samo jak będą odczuwalne bolesne skutki tego uczucia.

Zadam ci jednak pytanie - Czy ty naprawdę chcesz stracić wiarę w miłość a tym bardziej miłość bezinteresowną? :)
Jak tak to ci podrzucę oryginał:D
pozdrawiam:smilewinkgrin:
Waldan dnia 03.12.2011 11:00
Sugerujesz, ze twój tekst moze sprawić, że ludzie straca wiare w miłośc, tym bardziej bezinteresowna. Mam sie bać? To kuszące, bo ciekawy jestem czy jakikolwiek tekst jest wstanie zmeinić moje spojrzenie na rzeczywistośc. Jestm nawet skłony zryzykować:) Albo wiesz co, mam lepszy pomysł, jak ty jetseś taka grożna( w końcu nick zobowiązuje;) ) to napisz tekst o miłości interesownej i wtedy mi go podrzuć, a moze nawet opublikuj.
czarodziejka dnia 03.12.2011 15:38
A wiesz, że może się skusze i napiszę o miłości za coś :smilewinkgrin:. Ale nie teraz mam kilka ważnych projektów, które muszę dokończyć.
Cytat:
Sugerujesz, ze twój tekst możne sprawić, że ludzie straca wiarę w miłość, tym bardziej bezinteresowna.

ludzie bez moich sugestii po czasie mniej w nią wierzą a bezinteresowna - to nawet rodzice kochają swoje dzieci mając w tym interes( tylko nie zrozum mnie źle)to że mam takie a nie inne zdanie o miłości nie oznacza, że nie wierze w jej istnienie.
Jednak większość ludzi widzi ją inaczej.
Waldan dnia 03.12.2011 15:50
to brzmi jak zaproszenie do dyskusji
czarodziejka dnia 03.12.2011 20:35
- temat - studnia bez dna
skoro się łapiesz, ale na pw :)
TomaszObluda dnia 13.03.2012 12:08
Cytat:
Uczucie, którego doświadczył każdy człowiek.
Trudno się zgodzić.

Cytat:
Rozróżniamy wiele rodzajów miłości; rodzicielska, bezinteresowna, do mężczyzny.
Ja z tego nie mogę wybrać żadnej.

Cytat:
Żyjemy w świecie gdzie liczy się miłość, ale do pieniądza.
:shy: To te wcześniej wymienione się nie liczą? I to jest właśnie to uczucie, którego doświadczył każdy człowiek?

Cytat:
Czy jesteśmy gotowi zrezygnować ze sławy, majątku, wygody dla prawdziwej miłości?
Aby z czegoś rezygnować, trzeba to najpierw mieć, heh. I co to za ustrojstwo ta prawdziwa miłość. Wcześniej napisałaś, że w naszym świecie liczy się miłość do pieniądza. To ta prawdziwa?

Cytat:
Doświadczamy jej od samych narodzin.
Ah, tak "my". Chodzi Ci o jakąś konkretną grupę ludzi? Bo chyba nie o wszystkich. Powiedz to dzieciakom sierocińcach :smilewinkgrin:

Cytat:
Wielu ludzi poświęciło swoje życie podczas drugiej wojny światowej.
Najwiścej obywateli radzieckich i III Rzeszy.

Cytat:
Bardzo pięknie ujął brak miłości św. Paweł w liście do Koryntian
Ogólnie zdanie chrześcijańskie.

Ja wolałbym raczej promować miłość antyczną, dionizyjską, nie zaś spaczoną chrześcijańską, pełną patosu i bzdurnego cierpienia.

Tekst średni. Bardzo chaotyczny, słowo miłość powtarzane co zdanie. Poza tym, zaczęłaś wiele wątków, a żadnego nie rozwinęłaś, to jak wstęp wypracowania w szkole. A gdzie rozwinięcie i zakończenie?
czarodziejka dnia 13.03.2012 22:55
Cytat:
Trudno się zgodzić
. - nie wierzę, że nie przeżyłeś żadnej miłości. Przecież ktoś cię wychował?:D
Nawet dzieciaki z domów dziecka poznają to uczucie. Ja jestem negatywnie nastawiona do miłości, ale ty mnie chyba przerastasz:O
Cytat:

Tekst średni. Bardzo chaotyczny, słowo miłość powtarzane co zdanie. Poza tym, zaczęłaś wiele wątków, a żadnego nie rozwinęłaś, to jak wstęp wypracowania w szkole. A gdzie rozwinięcie i zakończenie?

to przez zmiany jakie zostały dokonane. Każdy woli czytać o pięknym uczuciu jakim jest miłość. Ja jednak to uczucie widzę w innych kolorach - chodzi mi szczególnie o miłość bezinteresowną i do partnera( partnerki) też. Zakończenie w oryginalnej wersji brzmiało - Nie ma miłości bezinteresownej... - reszty się domyśl.;)
Aronia23 dnia 19.10.2016 11:55 Ocena: Bardzo dobre
Cześć, Czarodziejko. Tak to prawda:
"Ja jestem negatywnie nastawiona do miłości" i to jeszcze "- Nie ma miłości bezinteresownej... ". Tak , zgadzam się, bo po co nam miłość bez wzajemności? Łazimy wtedy jak niechciane psy, ze smutnymi pyskami i cieszymy się, gdy zostaniemy "głasknięci" a zaraz potem kopnięci. Miłość bez skazy zdarza się raz na...., no wiem na ile. Smutne to, ale niestety prawdziwe, może to jednak nie tak i gdzieś za horyzontem - Jest Prawda - jest Absolut. Oj, jakże mi wyszedł "elaboracik". Ale tak na daną chwilę czuję. A23
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty