Lilith - Borek707
Poezja » Wiersze » Lilith
A A A
Biodra pokryte trującym bluszczem duszą się
wśród zielonych łodyg; jak węże każą zrywać owoce
wargami. Spójrz jak ciemność rozczesuje jej włosy.

Zimną dłonią dotyka twoich policzków. Wzdrygasz się
na widok źrenic, w których potopiła wszystkie kruki.
Zupełnie jakbyś dostrzegł głowę Orfeusza,
oddzieloną od poszarpanego ciała.

Lubieżne pociągnięcia pędzla nadały kształt
dzieciobójczyni, zabrały za sobą
tyle atletycznych ciał.

Widzisz malachit owinięty wokół nagiej łydki.
Upodlony przez dreszcze pragniesz być ofiarą;
pomalowany na karmazynowo przez usta
pierwszej Penelopy.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Borek707 · dnia 14.12.2011 21:42 · Czytań: 2346 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 8
Komentarze
amasztybrutalu dnia 16.12.2011 23:36
temat strasznie już przewałkowany przez każdego
poetę amatora w okresie buntu (a może się mylę). sama go wałkowałam
jakiś czas.

tekst jest banalny, zwroty i motywy oklepane,
jest nudno i nie ma tutaj nic co mogłoby zaciekawić,
a co dopiero wzbudzić jakieś refleksje.

za to technicznie jest jak lubię.

pozdrawiam.
wodniczka dnia 17.12.2011 12:19
Witaj
Mi się u Ciebie podoba. Podoba mi się emocjonalność tego utworu i klimat, choć nie do końca przypadł mi do gustu - ale o tym, to się podobno nie dyskutuje;).
Pozdrawiam:)
Borek707 dnia 17.12.2011 12:26
wodniczko polecam sobie obejrzć obraz Johna Collier'a właśnie o tytule „Lilith” i ogółem dowiedzieć się trochę o tej bogini, jeśli akurat czytelnik mało wie o mitologii. Ale rad jestem, że wpadłaś i że poświęciłaś mojemu utworowi trochę uwagi :) Dzięki.

amasztybrutalu
mówiąc temat masz na myśli ogółem historie/postacie mitologiczne? Mało tutaj tego typu wierszy, więc pomyślałem, że warto by było właśnie taki temat tutaj zaprezentować, wprowadzić na nowo, wspomniany we wcześniejszym komentarzu obraz dał mi impuls do napisania, pomyślałem sobie, czemu nie? Wiem, że jesteś krytyczna, więc następnym razem postaram się tak wymagającego czytelnika jak ty zadowolić :) Dzięki za czas poświęcony utworowi.
Esy Floresy dnia 17.12.2011 13:32
Kojarzę tu na PP dwa utwory, podejmujące ten sam temat, każdy z nich pokazuje go jednak inaczej. Twój w trzeciej strofie wskazuje, że inspiracją musiał być obraz. Przymierzam się do komentarza od wczoraj, wtedy też znalazłam obraz, o którym wspominasz, i uważam, że wiersz jest udaną jego ekfrazą. Ostatnia strofa wskazuje na subiektywność, co nadaje osobistego wymiaru. Podoba mi się spojrzenie peela na kobiety przez pryzmat Lilith, choć osobiście nie przepadam za uległością mężczyzn, to chyba potrafię zrozumieć, co tak bardzo fascynuje w tej kobiecie, co mężczyzn zniewala.
Tekst zmusił mnie do poszukiwań i refleksji, więc to dobry wiersz, msz.

Pozdrawiam!
amasztybrutalu dnia 17.12.2011 13:48
samą Lilith miałam na myśli
można poczytać o tym sobie i się w temat zagłębiać
ale nie lubię tego w poezji, taki "mrok"
niczym mnie nie ujmuje - to gust.
jednak może nie tutaj, nie wiem,
ale na innych portalach poetyckich pełno jest
nastolatek i nastolatków, którzy w swoich tworach
umieszczają demony, zuo, kref no i przeważnie
chodzi o nienawiść do świata - to fakty.

więc po prostu czytając wiersz a już nawet sam tytuł
od razu skojarzył mi się z tymi "artystami".
no i faktycznie duszące się trujące biodra, ciemność
rozczesująca włosy, zimna dłoń, topione króki itd.
no i oczywiście sam fakt kim była Lilith.

dlatego czekam na inne Twoje wiersze;)
forma i sprawy techniczne jak już mówiłam są ok
więc spodziewam się czegoś ciekawego.

pozdrawiam;)
Borek707 dnia 17.12.2011 13:54
Esy Floresy
Nawet nie masz pojęcia ile dla mnie znaczy ten komentarz :)! Motywująca opinia, takiej mi było trzeba, niezmiernie mi miło, że udało mi się zrealizować zamierzony efekt, czytelnik powinien szukać. Uważnie obserwujesz. Mogę śmiało przyznać, że rzeczywiście mnie "zniewolił", John Collier przedstawił ją w tak urzekający sposób... pędzlem doskonale odzwierciedlił Lilith, jej naturę, wygląd, chciałem to przenieść na papier, wczuć się w Colliera, przejąć jego wizję i zarazem dodać coś od siebie, i tu zauważyłaś tą subiektywność. Bardzo jestem wdzięczny za komentarz, czas poświęcony i pozytywną opinię. Pozdrawiam serdecznie, wpadaj częściej! :)

amasztybrutalu
Moim skromnym zdaniem dzisiejsi poeci nie powinni się bać podejmowania tematyki mitologicznej, a to, że nastolatki psują ujęcie takiej tematyki to inna bajka, tutaj tacy występują dosyć rzadko o ile się nie mylę, zazwyczaj po paru słowach ostrej krytyki schodzą z portalu na dobre, wiersz jest dosyć osobisty, dałem upust swojej fascynacji i przelałem to na papier i z uwagi na to w porządku, rozumiem, nie każdemu się nie musi podobać, o żadną nienawiść do świata tutaj nie chodzi, olaboga :D. Mrok? Możliwe, że rzeczywiście to kwestia gustu. Może zrezygnuj z czytania "nastoletnich artystów", bądź co bądź trochę frustracji się z tym wiąże, wiem coś o tym. Redaktor poezji to dość ciężka robota. Nawet przy czytaniu klasyków możesz mieć podobne skojarzenia, bo ten temat ci a nie inni grafomani poruszali, przypominasz sobie ich wypociny i czujesz się zdegustowana (czasami tak mam chociaż żadnym redaktorem nie jestem) Jakbyś szukała innych ujęć to zapraszam do moich wierszy pt. "Arachnofobia" (chociaż tutaj ten mrok też może Ci się nie spodobać, ale spróbuj), "Reminiscencja", "Pokrycie" i "Bez słów", tam może znajdziesz coś dla siebie, czekam na Twoje dalsze opinie :)
bosski_diabel dnia 18.12.2011 17:02
dwav razy podchodziłem do wiersza i czytając komentarze bardziej chylę się ku Esce ...właściwie musiałbym powtórzyć za Nią więc tylko powiem tak trzymaj i czakam na dalsze utwory, pozdrawiam serdecznie.
WholeTruth dnia 09.02.2012 10:21
bardzo, bardzo fajnie :) klimat zachowany do końca, a to trudna szuka. zaczyna się z reguły łatwo, ale potem uciekają myśli i emocje. Ty jesteś konsekwentny - chwała Ci za to :)
czytam bardzo dobrze ułożony wiersz. satysfakcjonuje mnie opis obrazu - jej ciało ułożyło się u Ciebie idealnie. obraz odzwierciedlony. misja zakończona :p
zastanawia mnie jednak fakt węży. węże każą zrywać owoce wargami. kojarzę taki motyw z Biblijnym Rajem. nie podoba mi się, że przeskakuję z mitologii na religię. ale może miałeś na myśli coś innego? w każdym bądź razie - jestem zadowolona, że mogłam poczytać, pooglądać i się zachłysnąć wdziękiem Lilith.
pozdrawiam. Whole :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty