List do Wielkiego Pisarza - Tjereszkowa
Kategoria Konkursowa » Konkurs "List do pisarza" » List do Wielkiego Pisarza
A A A
Praca na konkurs "List do pisarza"

Drogi Wielki Pisarzu!

Gdy się pomyśli, ile książek jest już na świecie i ile ich codziennie przybywa, to widać, jak wielu chciałoby Cię naśladować. Stworzyć dzieło, zostać wielkim pisarzem. Na darmo jednak wysiłek. Ich praca, to popłuczyny. Wszak nikomu nie uda się stworzyć dzieła na miarę Twojego.

Pewnie oburzysz się teraz, bo choć jestem pod wrażeniem, czasem nie wiem, co mam myśleć o Twoim tekście. Z jednej strony, olśniewa i jestem szczęśliwa, kiedy go czytam. Z drugiej, niektóre karty najchętniej wyrwałabym. Czy one naprawdę są potrzebne? Powiesz pewnie coś o równowadze i harmonii. Albo modną wśród pisarzy frazę, że dałeś życie bohaterom, którzy dalej żyją własnym życiem. Odważę się i powiem Ci, że się nie zgadzam. W Twoim świecie, to Ty jesteś władcą klawiatury. Wszystko, co się w nim dzieje, wychodzi spod Twoich palców. Pewnie będziesz się upierał, bronił tezy wolnej woli. Twoje argumenty na pewno będą świetne. Ale ja wiem jedno. Wolna wola jest przereklamowana. Wygodnie tak mówić komuś, kto zna zakończenie powieści przed jej publikacją.

Nie, nie myślę o Tobie źle. Zresztą dobrze wiesz, co dzieje się w mojej głowie, jak denerwuję się, kiedy nie mogę wszystkiego zrozumieć. Stąd pewnie moje gorzkie słowa. Śmiejesz się ze mnie. Myślisz, że jestem jak dziecko, które nie mogąc pojąć, jak zbudowany jest samochodzik, obraża się i rzuca nim o ścianę. Wiem, żadna sztuka wtedy, kiedy wszystko wiadomo. Lepsi ci, co nie wiedzą i nie wątpią. Wybacz Wielki Pisarzu, że nie biegnę od razu za kłębkiem włóczki, który mi rzucasz dla zabawy, że oglądam się, chcąc przyłapać Twoją rękę. Zrozum, ja tylko pragnę odgadnąć co miałeś na myśli. Ćwiczyłam to w szkole, a jednak nie potrafię. Jestem pewna, że rozwiązanie ukryłeś gdzieś w środku, mam tylko za mało danych, żeby je rozpoznać. Pomóż.

Nie podpiszę się, bo jestem tylko pyłkiem, który wpadł między stronice.
Nie zdmuchuj mnie jeszcze.

Dotknij proszę mego serca, a potem mych dłoni.
Pierwszy Pisarzu. Twoje Słowo było na początku.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Tjereszkowa · dnia 03.02.2012 10:49 · Czytań: 1983 · Średnia ocena: 3,5 · Komentarzy: 14
Komentarze
Wasinka dnia 18.02.2012 23:03
Najbardziej mi przylgnęła myśl: "nie biegnę od razu za kłębkiem włóczki, który mi rzucasz dla zabawy, że oglądam się, chcąc przyłapać Twoją rękę". Lubię taki sposób przekazu, podania. Pyłek między stronicami się do mnie uśmiecha. A ja do niego.
A Pierwszy Pisarzu to mi brzmi jak pierwsza miłość, a może i ten pierwszy raz... ;) I fajnie mi tak myśleć.
Pozdrawiam z księżycem za oknem.
Tjereszkowa dnia 19.02.2012 09:49
Wasinko, dziękuję za odwiedziny i za ciekawą interpretację. Serdecznie pozdrawiam :)
zajacanka dnia 19.02.2012 19:38
A mnie Pierwszy Pisarz skojarzył się z Bogiem: nikt nie jest w stanie doścignąć Jego umiejętności.

Gratuluję, Tjereszkowa!

Pozdrawiam serdecznie.
Kaero dnia 19.02.2012 20:05
Mi także przyszedł na myśl Bóg. Bardzo osobisty ten list i bardzo prawdziwy. Przynajmniej dla mnie. Czytając go, miałam wrażenie, że wyraża moje uczucia.

Poza tym to świetny tekst, bardzo dobrze napisany i niczego mu nie brakuje.

Pozdrawiam :)

PS. Gratuluję :)
Tjereszkowa dnia 19.02.2012 21:28
Dziękuję bardzo! :):):)
A co do listu, to faktycznie była to moja modlitwa. Serdecznie pozdrawiam :)
szara eminencja dnia 19.02.2012 22:22 Ocena: Przeciętne
Jak dla mnie, to za dużo tu odwołania do boga.
Sam list stał się przez to bardzo patetyczny.

Mimo to - gratulacje :)
Wasinka dnia 19.02.2012 23:16
Ja tak sprecyzuję może... Bo o Bogu myśl w związku z ostatnim zdaniem się nasunęła mimowolnie, ale wcześniejsze zdanie przyprowadziło inną - że to jej pierwszy raz - na zasadzie spotkania z tak poruszającą ją i wnikającą w nią twórczością. Takie pierwsze, pełne uniesień spotkanie z literaturą, Jego literaturą... Jakby ją wprowadził w tego typu świat doznań (taką sobie drugą warstwę wykoncypowałam :shy: ).
O, no to wyjaśniłam nieco...

Pozdrowienia srebrzyste.
Tjereszkowa dnia 20.02.2012 10:16
Wasinko, tak sobie myślę, że te spojrzenia wcale się nie wykluczają, w pewnym sensie to co napisałaś jest równie trafne.
Szaro eminencjo - nie sposób się nie zgodzić z Twoją uwagą dot. patosu. Natomiast do Boga, trudno się nie odnosić, skoro jest on adresatem listu ;)
Dziękuję za komentarze i pozdrawiam :)
kamyczek dnia 20.02.2012 12:58 Ocena: Świetne!
Myślę, że Wielki Pisarz wysłucha Twojej modlitwy. Piękna narracja, zasłużone miejsce na podium. Gratuluję i pozdrawiam!;)
Tjereszkowa dnia 20.02.2012 20:46
Bardzo dziękuję, pozdrawiam ciepło :)
Usunięty dnia 07.03.2012 12:01
Świetny pomysł (postać pisarza), którego wręcz zazdroszczę ;)
Ciekawe rozważania, z którymi przeważnie się zgadzam.
Trochę zabrakło mi bardziej oryginalnej metaforyki, mam wrażenie jakbyś pisała zbyt pospiesznie.
Tjereszkowa dnia 07.03.2012 12:32
Witaj Blaszko :)

Masz rację. Napisałam i wysłałam tekst bardzo spontanicznie (jakieś 2 godzinki po zabraniu się za pisanie). Wszystko przez to, że pewnej bezsennej nocy zauważyłam brak chleba w chlebaku. Choć to nie tragedia, to stwierdziłam, że to świetny moment na wypróbowanie przepisu na bułki śniadaniowe... Bułki chwilę rosną, potem się pieką... później stygną...
A ja tak dawno nie byłam na PP :). Wlazłam i zobaczyłam temat konkursu. Skojarzyło mi się ewangelicznie (uważam ten fragment Ewangelii o Słowie za genialny literacko). Impuls – to jest dobry opis sytuacji :). Pozdrawiam serdecznie
Usunięty dnia 08.03.2012 09:21
Cieszę się, że wróciłaś jako autorka. Jakie to piękne pożytki z braku chleba w chlebaku ;)
Pozdrawiam z uśmiechem.
Tjereszkowa dnia 12.03.2012 08:39
Tak, braki inspirują :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty