optymistycznie oddycham - coca_monka
Poezja » Wiersze » optymistycznie oddycham
A A A
tychnąć to tu tam nam trzeba
by trochę dychło skostniałe
puknąć i stuknąć onegdaj
by się ruszało na stałe

barłożyć tworzyć i tańczyć
krzyczeć i dławić się echem
dzień cały prawić hulaszczy
seksem finezją w grzech grzechem

maszynie w tryby kij w dmuchał
zatęchłym dulskim i normom
swoje się człowiek nasłuchał
że niby dupa jest trąbą

cokolwiek więc zróbmy swoje
niech się zrumieni poranek
otwórzmy świata podwoje
na starość kawa i ganek


PS
w pośpiechu zdradzę wam sekret
inaczej nieważna bajka
biały motorek to sedes
trąba to jednak fujarka



_________
08.01.2010
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
coca_monka · dnia 14.02.2012 16:56 · Czytań: 646 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 12
Komentarze
Usunięty dnia 14.02.2012 18:18 Ocena: Świetne!
Zajebiste!:lol:


_________________________________________________
Przypominam o obowiązującym regulaminie:
2.6.2 Komentarz musi jasno wyrażać opinie danego użytkownika.
2.6.4 Komentarz powinien być tak rozbudowany, aby autor domyślił się co przeszkadzało lub podobało się komentującemu.
(przyp. red.)
julanda dnia 14.02.2012 22:16
Moim skromnym zdaniem tekst jest nieestetyczny. Po prostu użyte słowa, temat nie przystoi, ale, ale: może się mylę, bo i słownik dziś się wzbogacił nawet o wulgaryzmy. Nie wiem też, czy istnieje zapotrzebowanie na takie teksty hop siup, co się w głowie przyplącze to zmieńmy na satyrę. Nie umiem też złapać przekazu.
Coca, co tu chciałaś powiedzieć? Jakby tak bez kilku nieładnych słów... może. Podobno się nie przeprasza za recenzję bez ochów, ale, przepraszam, tak czuję.
Mnie też takie wariatuńcio kiedyś naszło, ale mam nadzieję, że estetyczne:
http://www.portal-pisarski.pl/readarticle.php?article_id=18833
Pozdrawiam!
EurydykaIII dnia 15.02.2012 09:28
Tak, dla mnie także brak polotu i estetyki. Nawet prof. Miodek, jeżeli chodzi o słownictwo bardzo jest na nie wszelkim wulgaryzmom zwłaszcza w słowie pisanym, nie mówiąc już, że poezja winna być czysta od onych. Powstrzymam się od oceny.
coca_monka dnia 15.02.2012 09:31
Julando,
pokaż mi gdzie widzisz w wierszu brak estetyki? w dupie i sedesie?
wulgaryzmy to słowa na k., s. ch., i tak dalej. nie ma tu ich. za to jest szalona radość, uśmiechy od ucha do ucha, szczęście, dowcip, przymrużone oko, energia. wszystko ujęte w ramy myśli przewodniej, że życie ma się tylko jedno i trzeba je przeżyć szcześliwie, bez sztywnych norm, bez dalekoidącego manieryzmu: jak nie jestem bogaty, to przynajmniej poudaję sztywniaka z zasadami, czyli będę bardziej papieski niż papież (okropna maniera) - w kręgach aspirujących do bywania w kręgach jest pełno takich zasadniczych i bościejszych - krótko mówiąc hipokrytów i tak dalej. Przeżyć życie i siebie trzeba tak, by na starość nie zgorzknieć, by nie żałować.

Teks nie przyplątał się. a nawet jeśli, idą tym tokiem rozumowania, to każdy wiersz przyplątuje się do autora. taka dola weny i natchnienia. poza tym, satyra to nie jest nieudane dziecko poezji i nie upycha się w niej odpadów. co jest złego w dowcipie, w ironii, a nawet w daleko idącym sarkaźmie? wytłumacz, bo na serio nie rozumiem.

każde słowo tu na swoim miejscu, każde z rozmysłem, na przykład biały motorek, - tak mawia moja znajoma, jest to dla niej estetyczniejsze niż WC, czy ubikacja.

Kończąc, ars i licentia poe. są po to własnie, żeby nie wygładzać kiedy się nie chce.
Gromy przyjmuję na się, owoż masz pełne prawo do dezaprobaty :)
podlinkowo zajrzę w wolnej chwili.

Serdeczności!

Eurydyko,
jak wyżej, w odpowiedzi dla Julandy.

oraz
Cytat:
poezja winna być czysta od onych.

poezja to nie wyegzaltowana dama - od bardziej kusej spódnicy i opadniętego ramiączka nie ubędzie jej urody.
Pozdrawiam!

Kruki,
czuję się przytłoczona ładunkiem emocjonalnym komentarza! :D
dziękuję i serdeczności!
julanda dnia 15.02.2012 16:20
Coco, jeśli w słowie "d" i sedes widzisz poetycką estetykę, to powodzenia. Nie widzę tu również wspomnianej radości. Ale, jeśli Autorce się podoba. Jednak publikowanie dla czytelnika zobowiązuje.
Pozdrawiam.
mike17 dnia 15.02.2012 16:58
Hm...mam bardzo mieszane uczucia...nie rozumiem przekazu, tej ludycznej radości z czego? Może poprawnie napisany, ale jakoś w dziesionę nie trafił...
coca_monka dnia 15.02.2012 22:26
Julando,
słowa przybierają różne znaczenia, wszystko zależy w jakim kontekście się je przedstawi. nagość, a co za tym idzie dupa, tyłek, i tak dalej nie są niczym niezwykłym, ani też odrażającym. Już niejaki Gombrowicz o tym rozprawiał. sedesy widywałam w swojej pracy i takie warte kilka, kilkanaście tysięcy, sedesobidety z ciepłą wodą i powietrzem do suszenia, i radiem za cenę których można by kupić nowy samochód. a Francuzi na miskę i sedes mówią jednako i jakoś im to nie wadzi.
Podobanie się to rzecz względna, a autor nie święty i do każdego z przesłaniem nie trafi.
Serdeczności :)

Mike,
dziękuję za twórczy wkład.
Pozdrawiam.
julanda dnia 16.02.2012 07:36
:( Pewnie masz rację, ale już długo nie będę zaglądać do Twoich, skojarzenie zostanie, chociażbyś sadziła fiołki. Ludzka krucha natura, a jednak nie zwierzęca. Bo piękno na to jest, by zachwycało, a na co jej przeciwieństwo?

(Można pokazać różne stany i rzeczy, ale, jeśli mają być sztuką, powinno się to robić z klasą.)
coca_monka dnia 16.02.2012 10:59
Julando,
człowiek również jest i zwierzęciem, należymy wszakże do ssaków. przypadek w przeobrażeniach DNA sprawił, że postawiliśmy się w łańcuchu pokarmowym i ewolucji najwyżej.
Tylko na tle brzydoty piękno może zaistnieć - gdyby nie kontrasty nie miałabyś pojęcia czym jest. to zresztą pojęcie względne.

Czytanie, bądź nie, to Twój wybór, nic na siłę przecież.

Udam natomiast, że ostatniego zdania w nawiasie nie czytałam. Coś się może podobać, albo nie.

Pozdrawiam.
Usunięty dnia 16.02.2012 11:19
Najbardziej trafiają pierwsze dwie i nawet trzecia. W czwartej kręcę nosem na świata podwoje, natomiast w ostatniej Was dałabym z małej i więcej powiązań przyczynowo-skutkowych pointy z całością ;)) Bo: trąba to jednak fujarka - jest w tym cień sensu (nawiązuje do dwunastego).Tymczasem biały motorek pojawia się zupełnie niespodziewanie. Lubię, jak coś wynika z czegoś, choć i bełkot literacki nie jest mi obcy. Poprawiłabym w kilku miejscach, ciut przerobiła, ale wtedy nie byłby Twój. Zdradzę tylko, że powstał nowy - zainspirowany tymże ;)
Pozdrawiam.
coca_monka dnia 16.02.2012 13:56
She,
pojmuję kręcenie nosem :)
pisałam to z okazji takiej tam i na prośbę szanownego pewnego grona, stąd Wam, oczywiście poprawię.
jeżeli dam radę "zamknąć podwoje" to zamknę, i przymierze się do powiązania, jednak biały motorek to pamiątka. czasem piszę po to, by nie zapomnieć o tym i owym, by ktoś się uśmiechnął. zawsze jest ryzyko, że jakaś fraza stanie się z tego powodu niezrozumiała, ale coś za coś.
Pośpiech z PS tyczy się pośpiechu do życia i nawiązuje do strofy 4 ( niektórzy z grona uważali, że to jednak pośpiech do wygódki ;)

Zazwyczaj nic nie zmieniam w pisaniu zaprzeszłym, ale mnie przekonałaś ;) pomyślę.

a najbardziej mnie cieszy inspiracja. czekam, kiedy się pojawi :)

Serdeczności i podziękowania za konstruktywność!
Usunięty dnia 16.02.2012 14:02
Już w poczekalni. Hermetyczność i rym nie lubią chodzić w parze - tak z moich obserwacji ;))
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty