niby_erekcja_to o geniuszu - coca_monka
Poezja » Wiersze » niby_erekcja_to o geniuszu
A A A
wspaniały

to

czego

poszukują

czytelnicy

na

miarę

skrojony

wiersz

bez

zbędnych

słów

esencja

tu

następują

brawa

sobie

na

pięty




tylko poeta
ubolewa
zazdrości
bobrom umiejętności budowania

tam

na śmietnisku ściętych słów
prostuje pomięte




ruchy frykcyjne
nibygeniuszu


_________
30.10.2008
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
coca_monka · dnia 02.03.2012 05:16 · Czytań: 585 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 10
Komentarze
starysta dnia 02.03.2012 08:20
O rany, :O to tak jakby menu, co ? W restauracji
frytki
bigos
naleśniki
grochówka....no właśnie, jak grochówka.
Mnie nie pasuje, jest nie ładne, bez tekstu,
To poniżej jest temat na wiersz dopiero.

na śmietnisku ściętych słów
prostuje pomięte słowa
odnajdując to
czego czytelnik szuka

na próżno

w tym wierszu

Pozdrawiam. :D
coca_monka dnia 02.03.2012 08:48
starysto, wiersz jest satyrą po pierwsze, po drugie wariacją erekcjato, co znać już po tytule.
że jak menu z restauracji - nie zgodzę się, nie ma cen w rubrykach.

erekcjato - utwor poetycki z erekcjato w tytule o dowolnej formie i tresci, zakonczony jednym lub dwoma slowami(koniec)=( jedno lub dwa slowa, explozja, erekcja, zaskoczenie), prowokujacy, zmieniajacymi sens calosci i nadajacy inny punkt widzenia, bez zadnych ukrytych symboli czy metafor.

nie trzymam się definicji jak rąbka spódnicy, bo miałam inny zamysł.
zapis jest celowy, z powodów jak wyżej.
i nie słowa są prostowane, tylko ruchy frykcyjne nibygeniuszu, a to diametralna różnica.
pozdrawiam :)
Usunięty dnia 02.03.2012 09:03
Byłam, zapoznałam się, nie moja to bajka. Widać koncept i wkład, ale ja tradycjonalistka jestem w połowie ;)) więc nie pociąga mnie taka enteroza, nie potrafię się wczytać. Wyłapałam zazdrości/umiejętności i zbędnych/pięty, ale może tak miało być. Zostawiam pozdrowienia.
coca_monka dnia 02.03.2012 09:17
i masz, nie ta połowa przeważyła :))) mimo to dziękuję za poczytanie i wnikliwość ;)
odpozdrawiam i ja.
starysta dnia 02.03.2012 09:32
Wiem droga Coco, ja nie oceniam, ja tylko głośno rozmawiam na temat tego co widzę, od oceny profesjonalnej są inni, wiem, satyra, wiem, tylko ja się jakoś do tej ironii nie przylepiłem, mnie taka forma nie pasuje.

tylko poeta
ubolewa zazdrości
bobrom

umiejętności budowania tam

na śmietnisku ściętych słów
prostuje pomięte ruchy frykcyjne

nibygeniuszu


Tak bym kupił. :)
Ale co ja tam taki początkujący znam się.
Pozdrawiam cieplutko bardzo.
coca_monka dnia 02.03.2012 10:05
tam - celowo wyłuskane, żeby podkreślić wielość znaczeń: kierunek, wskazanie, budowla, ale także zakaz; zapora sys. nie tylko tycząca się informatki; schemat; zasady i tak dalej.

ruchy frykcyjne - da się je zastąpić jednym słowem, a dwa słowa w puencie to wyczerpanie definicji erekcjato, niemniej nie podaję na tacy.

sama forma i tytuł mogą być metaforą, ale treść przede wszystkim i to na niej się skupiłam. że forma prowokuje, jak widać skutecznie :) kpina albo budzi uśmiech albo odrazę, oba odruchy są prawidłowe.

oraz, również, owszem głośno dyskurs prowadzę. zdefiniowałam, dla przejrzystości ;)
i również pzdr.
Tjereszkowa dnia 02.03.2012 10:52
Witaj. Myślę, że trochę przeeksperymentowałaś, choć niewątpliwie utwór ma swój urok.
Zaś na hasło „erekcjato” reaguje irytacją. Ktoś zrobił garnek, nazwał inaczej i opatentował... Jak dla mnie, to nawiązanie do konceptyzmu znanego już w baroku i jeśli ktoś robi z tego nowy gatunek, to udowadnia tylko swoją ignorancję. Na argumenty, że „coś tam jakby inne”, odpowiadam, że bajka dziś inna niż kiedyś, a nikt jej np. pouczato nie zwie. Hough.
coca_monka dnia 02.03.2012 11:53
nie ma przeeksperymentowanych eksperymentów. je się po prostu przeprowadza, choćby dla poznania samego procesu poznania.

nie jestem prekursorką erekcjato. nie zauważyłam, żebym nazwała się odkrywczynią. i z ignorancją bym się tak nie rozpędzała, w świecie nauki, sztuki i wiedzy ogólnie jest pojęciem względnym. i nie wiem czy to przekaz dla mnie, czy ogólna refleksja.

ale skoro już rzuciłaś myślą. wyrażasz ogólnie zdanie na temat eksperymentów w poezji, sztuce?

i wiersz właśnie o tym, o tamach i pouczatach; o niepodobach; o przezachwytach, i wyolbrzimiokrytykach; o tupaniu nóżkami; nadmiernym wyegzaltowaniu; etc.,

i działa, jak wyżej wspomniałam.

pozdrawiam.
Tjereszkowa dnia 02.03.2012 14:23
Coca_monko, widzę, że mój komentarz nie był dość klarowny, uściślę, odpowiadając na Twoje uwagi.
Cytat:
nie ma przeeksperymentowanych eksperymentów. je się po prostu przeprowadza, choćby dla poznania samego procesu poznania.

Napisałam „przeeksperymentowałaś” w sensie bardziej ... przekombinowania. Eksperymenty zaś popieram w dwustu pięćdziesięciu procentach, choć jedne kończą się lepiej drugie gorzej. I z wynikami trzeba się zmierzyć.

Cytat:
nie jestem prekursorką erekcjato. nie zauważyłam, żebym nazwała się odkrywczynią. i z ignorancją bym się tak nie rozpędzała, w świecie nauki, sztuki i wiedzy ogólnie jest pojęciem względnym. i nie wiem czy to przekaz dla mnie, czy ogólna refleksja.


To oczywiście ogólna refleksja i rozumiem, że nie jesteś „odkrywczynią” erekcjato. Natomiast z „ignorancją” „rozpędzam się ”, by wyrazić swoje zdanie w tym temacie (wskazując przy tym, dlaczego tak uważam). Przyjmę z ochotą kontrargumenty w ramach wolnej dyskusji na forum.


Cytat:
ale skoro już rzuciłaś myślą. wyrażasz ogólnie zdanie na temat eksperymentów w poezji, sztuce?


Nie do końca rozumiem skąd pytanie, ale tak, jestem za. Trzeba szukać i eksperymentować a później podziwiać efekty samemu lub dyskutować o nich na forum ;)

Pozdrawiam
coca_monka dnia 02.03.2012 14:55
dziękuje za uściślenie, teraz jaśniej bardziej, niż ciemniej przedtem :)

świadomie, choć eksperymentalnie, wykreowałam formę - przerysowanie bowiem bardziej trafia niż zwyczajność, każde odstępstwo od normy przyciąga wzrok. i brzydota i piękno. Wysoki i karzeł, etc.

ignorancję pojmuję jako zamknięcie na jakiekolwiek argumenty, bez jednoczesnego wdawania się w polemikę i wyrażenia zdania, (którego się nie ma ) - stąd i wzmianka o rozpędzaniu. po prostu mamy różne definicje, co nie oznacza, że złe.

lubię prowokować pisaniem, pozwala to poznać człowieka i jego widzenie świata. ludzie są z gruntu zamknięci, otwierają się wtedy, kiedy czują się bezpieczni i szczęśliwi, albo wtedy kiedy czują się zagrożeni.

odpozdrawiam z ;)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty