złośliwy. rekonwalescencja - kwiat_kalafiora
Poezja » Wiersze » złośliwy. rekonwalescencja
A A A
mamie


chwila nieuwagi i znów jesteś w lustrze, żabko o kiepskich proporcjach,
cienkich ustach, zanadto nerwowych ruchach. widać cię na przestrzał:
składasz się z wyrzutów i kątów ostrych, kłębka naciągniętych myśli.
jak wydmuszka - pusta w środku. wydymaj ją, wydmij w żagiel, skieruj

do wewnątrz. wtedy przyjdą wszystkie deszczowe wtorki i będą łasić się
u stóp, mruczeć - wypij mnie - to, co nawarzyłaś, nie pachnie miodem.
raczej długą, szpitalną salą, smakiem czekania, cierpkim i słodkim.

***

kiedyś przyśni ci się, że kochanie - to taki rodzaj mijania. wstaniesz
i popatrzysz, jak uczy się chodzić, nie dotykając trawy.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
kwiat_kalafiora · dnia 20.04.2012 14:19 · Czytań: 1096 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 14
Komentarze
Usunięty dnia 20.04.2012 14:46 Ocena: Świetne!
Piękny wiersz, kwiatku, ale nijak nie mogę przełknąć: wydymaj ją. I jeszcze dałabym: u stóp, zamiast: do stóp - sens ten sam, a unikniesz drugiego do.

kochanie to taki rodzaj mijania - chwyciła mnie za serce ta definicja (zapisałabym bez myślnika).

Jak zwykle urzeczona, pozdrawiam.
Wiolin dnia 20.04.2012 15:08
Witaj kalafiorze w kwiecie. Z tego wiersza jakoś mi tak że "przyszła kryska na Matyska", ale ze mamie się źle nie życzy, wygląda mi na nieszczęśliwy wypadek.... Pozdrawiam pozawypadkowo.
kwiat_kalafiora dnia 20.04.2012 15:27
she - u stóp zaakceptowane :) wydymaj może faktycznie nie jest odpowiednim doborem słów, zostanie, póki tego nie przegryzę. A myślnik na stałe - tak czytam ten wiersz, z takim akcentem, a on nie bardzo chce wyjść gdzieś inedziej :) Dziękuję za urzeczona i cieszę się, że chwyciło za serce :)

Wiolin - rzeczywiście, mamie nigdy źle, a znaczenie zależy od tego, jak to odczytujesz - w wierszu nie ma jasnego rozgraniczenia, do kogo odnoszą się zaimki. Ale zawsze cieszą mnie własne interpretacje, od tego wiersz jest, żeby dawać do myślenia. Tym bardziej, to już rekonwalescentny :)

Pozdrawiam, miło Was widzieć :)
Kwiatek
Emily dnia 20.04.2012 17:41
Cześć :)
to co naważyłaś, nie pachnie miodem - patrząc na kontekst, tak sobie myślę - a nie "nawarzyłaś"? No i machnęłabym przecinek po "to", ale to tam drobiazg.
Ostatnie dwa wersy niesamowicie śliczne.
Pozdrawiam.
Accalmie dnia 20.04.2012 19:30 Ocena: Świetne!
Dawno nie czytałam nic twojego. Mimo to, niewiele się zmieniło. Myślę, że piszesz lepiej. Ba, to nawet pewne! Ale te wiersze wciąż pachną tak samo. Wciąż pachną tobą i jakimś szczególnym rodzajem myśli- może nieco ulotnej, ale w tej ulotności bardzo silnej.

Dziwną mają właściwość wiersze. Rzadko kiedy wystarczy przeczytać je raz. Zdają się prosić czytelnika o pamięć, obiecują zaskoczyć na nowo zawsze, gdy wróci. A wracać warto. Na każdym etapie życia inne nasuwają się przemyślenia, inne słowa pozostają w pamięci.

"wtedy przyjdą wszystkie deszczowe wtorki i będą łasić się
u stóp"

I niech już przyjdą, niech się łaszą. Teraźniejszość, ostatnio, nie chce tulić się do mych stóp.
Weny,
A.
juanita dnia 20.04.2012 19:38 Ocena: Świetne!
Miałam nie interpretować ale skoro napisałaś, że cieszą Cię własne interpretacje to napiszę, a co mi tam B)
Nie wiem dlaczego, ale gdy czytam ten wiersz to przed oczami mam mamę z dopiero co urodzonym dzieciątkiem, które nie koniecznie miało przyjść na ten świat. Opis na początku kojarzy mi się z wyglądem noworodka właśnie, a reszta (to, co nawarzyłaś, nie pachnie miodem. , kochanie - to taki rodzaj mijania) w mojej interpretacji świadczyłaby o tym nieplanowanym właśnie. No i jeszcze te deszczowe wtorki, co to już są tylko wspomnieniem... Szpitalna sala i nauka chodzenia tylko wzmacnia to wrażenie. Zgrzyta mi tu jedynie dedykacja i lustro w pierwszym wersie (zgrzyta w mojej luźnej interpretacji a nie w wierszu).
Mam nadzieję, że nie uraziłam Cię tą próbą rozgryzienia twojego dzieła, ale może akurat taka zabawa w rozkminianie sprawi Ci frajdę, kto wie... Właśnie przy takich wierszach ubolewam, że nie ma tu "ulubionych". Pozdrawiam serdecznie :)
kwiat_kalafiora dnia 20.04.2012 20:14
Emi - nawarzyłaś, nawarzyłaś :) studia techniczne wpływają na mnie okropnie, jak widać. Muszę się zacząć dokształcać. Dzięki za śliczne, miło, że jesteś :)

Accalmie - lepiej, gorzej, zawsze jest coś do nauczenia. Najważniejsze dla mnie jest to, że rusza coś w środku i że dobrze się go czyta. Dosyć zabawna zależność - autor poprzez wiersz wyrzuca z siebie przeszłość, żeby u kogoś innego wzbudzić właśnie wspomnienia ;) mam nadzieję, że właśnie to się nie zmieniło. Dziękuję

juanita - cieszy mnie, bo kto powiedział, że wiersz trzeba czytać w określony sposób? Każdy widzi w nim siebie i swoją własną historię, Twoja również pasuje i jest dobra, chociaż nie o tym pisałam. no i dla mnie taki komentarz jest znakiem, że ktoś przeczytał, zastanowił się i zatrzymał na chwilę. Że coś w tym wierszu jest. Chroni mnie przed nieustannym podejrzeniem, że połowa wejść na tekst jest moja B)

Pozdrawiam serdecznie!
Kwiatek
kamyczek dnia 20.04.2012 20:15 Ocena: Świetne!
Piękny wiersz, kwiatku_kalafiora, dedykowany, dlatego też interpretację zachowam dla siebie.

kiedyś przyśni ci się, że kochanie - to taki rodzaj mijania. wstaniesz
i popatrzysz, jak uczy się chodzić, nie dotykając trawy.
- zabiorę, jeśli pozwolisz.
Pozdrawiam. ;)
kwiat_kalafiora dnia 20.04.2012 20:31
Pozwalam, zabierz ze sobą :) Dzięki za odwiedziny i zapraszam zawsze. Pozdrawiam!
Kwiatek
Accalmie dnia 20.04.2012 20:54 Ocena: Świetne!
Wspomnienia... zbyt wiele ich jest. Nie wiem, które są prawdziwe. Wydaje mi się czasem, ze część z nich jest kradziona, a inne rzeczy nie wydarzyły się naprawdę. Nie mnie oceniać czy wiersz je budzi. Choć w tym przypadku, gdy patrzę na tytuł, dedykację, a w końcu na treść w myślach pojawia mi się obraz małej kuchni na plebanii, gdzieś daleko w górach i rozmowy z pewną dziewczyną.
Chodziło mi raczej o swojego rodzaju czułość, drobną część ciebie, którą wciąż w nich umieszczasz.
kwiat_kalafiora dnia 20.04.2012 21:22
Jak najbardziej Tobie oceniać, wiersz jest dla każdego z osobna. Tym bardziej, jeśli pamiętasz tę plebanię. Cieszę się w każdym razie, że widać czułość, umieszczam ją w każdym. Jak chyba każdy.
Uprzedzę adminów :p - pogaduchy na pw, pod wierszem ma być zwięźle i na temat :p dzięki za obecność, M.
Nika
Wasyl dnia 20.04.2012 21:50
Świetnie napisany, wyrazisty wiersz.
Pozdrawiam.
wierszokleta dnia 20.04.2012 23:33 Ocena: Świetne!
Świetny wiersz, na pewno będę do niego wracał. A fraza o kochaniu jest jedną z lepszych jaką czytałem na ten temat.
kwiat_kalafiora dnia 21.04.2012 19:02
Wasyl - dziękuję
wierszokleto - to duży komplement, usłyszeć coś takiego pod adresem wiersza. Będę do niego wracać ;)
Dzięki za bytność i zapraszam. Pozdrawiam serdecznie!

Kwiatek
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty