Czas... - Ako
Poezja » Pogranicze » Czas...
A A A
Diabeł był bardzo sprytny.
Zastanawiał się co zrobić, żeby ludzie przestali mysleć o rzeczach ważnych.
Nie mògł im nakazać, nie miał dostępu do ich myśli, które były swobodne i wolne jak ptaki na niebie.
Ten idiota Bóg w swoim tanim sentymentalizmie bogato obdarzył te cuchnące ludzkie kreatury. Nie dość, że dał im nieśmiertelną duszę, to jeszcze nieograniczoną wolność.
Najbardziej go złościło, że nie może tego kontrolować.
Aż wpadł wreszcie na genialny pomysł.
Nie byłby przecież sobą, żeby nie wymyślił czegoś prostego i nadzwyczajnego zarazem.
Zabiorę im Czas- pomyślał. I tak zrobił.
W dodatku, żeby uspokoić ich czujność podarował im wiele dobrodziejstw.
Bo Diabel potrafi czynić dobro.
Jesli ma ono służyć określonemu celowi.
W końcu jest przecież upadłym Aniołem.
I obdarzył nas szybką koleją, szybkimi lączami, naszą-klasą, blogiem i facebookiem.
Żebyśmy nie czuli sie tak bardzo samotni.
Żebyśmy mogli nawiazać wiele wartościowych kontaktòw.
I miło spędzić czas.
I żeby nam już- broń Boże- nie przychodziły do głowy jakieś głupie refleksje...
I tak biegnę zdyszana: od szafiarek, przez facebooka do twittera... i nie moge dogonić swego czasu, wydzierąjac minuty na.....życie.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Ako · dnia 20.05.2012 11:59 · Czytań: 748 · Średnia ocena: 3,67 · Komentarzy: 9
Komentarze
coca_monka dnia 20.05.2012 12:18
Witaj,

do poprawy literówki:
mysleć, Diabel, Jesli, lączami, nawiazać, sie, moge, wydzierąjac.

Dostrzegam myśl, niemniej można by się było pokusić o większą poetykę. Jak na razie zbyt wiele dopowiedzeń, które poezji szeroko rozumianej nie służą. na przykład to:

Bo Diabel potrafi czynić dobro.
Jesli ma ono służyć określonemu celowi.
W końcu jest przecież upadłym Aniołem.


poza tym zaimki,


Diabeł był bardzo sprytny.
Zastanawiał się co zrobić, żeby ludzie przestali mysleć o rzeczach ważnych.
Nie mògł im nakazać, nie miał dostępu do ich myśli, które były swobodne i wolne jak ptaki na niebie.
Ten idiota Bóg w swoim tanim sentymentalizmie bogato obdarzył te cuchnące ludzkie kreatury. Nie dość, że dał im nieśmiertelną duszę, to jeszcze nieograniczoną wolność.
Najbardziej go złościło, że nie może tego kontrolować.
Aż wpadł wreszcie na genialny pomysł.
Nie byłby przecież sobą, żeby nie wymyślił czegoś prostego i nadzwyczajnego zarazem.
Zabiorę im Czas- pomyślał. I tak zrobił.
W dodatku, żeby uspokoić ich czujność podarował im wiele dobrodziejstw.
Bo Diabel potrafi czynić dobro.
Jesli ma ono służyć określonemu celowi.
W końcu jest przecież upadłym Aniołem.
I obdarzył nas szybką koleją, szybkimi lączami, naszą-klasą, blogiem i facebookiem.
Żebyśmy nie czuli sie tak bardzo samotni.
Żebyśmy mogli nawiazać wiele wartościowych kontaktòw.
I miło spędzić czas.
I żeby nam już- broń Boże- nie przychodziły do głowy jakieś głupie refleksje...
I tak biegnę zdyszana: od szafiarek, przez facebooka do twittera... i nie moge dogonić swego czasu, wydzierąjac minuty na.....życie.

oraz interpunkcja:

Zabiorę im Czas- pomyślał. - przed myślnikiem również spacja

na.....życie. - trzy kropki zupełnie wystarczą.

pozdrawiam :)
Lucyxx dnia 20.05.2012 21:14 Ocena: Bardzo dobre
Poruszył mnie temat utworu - czyż właśnie tak nie jest? Żyjemy w ciągłym zabieganiu, a czas ucieka...
mike17 dnia 21.05.2012 10:23 Ocena: Bardzo dobre
Trafnie oddana kondycja dzisiejszego człowieka, któremu czas tak naprawdę przecieka przez palce na rzeczy nieistotne, na wszelakie facebooki itp. i inne bzdety, a życie jest gdzieś obok - te realne, wśród realnych ludzi.
Portale to fikcja, lecz wielu z braku naturalnych kontaktów ją wybiera, oszukując się, że odnalazł przyjaciół.
I znów prawdziwe życie na tym tylko cierpi.
Text ok.
Usunięty dnia 21.05.2012 13:45 Ocena: Dobre
Z gruntu fałszywa ( czy też sporna ) teza w tekście do mnie nie przemawia.
Właściwie nie drażni ... ale też nie porywa zapis.
W niektórych miejscach razi banałem, w innych "obrazoburcze" sformułowania - zamiast oburzać - mnie zwyczajnie śmieszą ( to już jednak kwestia gustu )
Podoba mi się ładunek złości, sądzę że warto ją pielęgnować dla potrzeb innych tekstów :)

pozdrawiam C.
Ako dnia 22.05.2012 16:22
dziekuje bardzo za komentarze! po raz pierwszy publicznie udostepnilam moje wypociny pisane do szuflady z potrzeby serca, kazda krytyke i pochwale biore sobie gleboko do serca i wyciagam wnioski, przepraszam za brak polskich znakow, mam z tym maly problem ( inna klawiatura)
pozdrawiam wszystkich cieplo!
aha! zapomnialam dodac, ze mi samej wydaje mi sie, ze pisze czasami zbyt gornolotnie i banalnie, ale pracuje nad tym :)
NoiraObscura dnia 29.05.2012 13:25
Tak sie zastanawiam...czy banal jest teraz modny?! To nie zadna zlosliwosc a jedynie glosne myslenie. Mam dopiero 17 lat i moze niewiele wiem o zyciu ale wiem kiedy cos jest LADNE lub nie. A ten tekst nie jest ladny. Jest w istocie banalny. Tym bardziej dziwi Panstwa zachwyt.
Zaznaczam, ze nie chce nikogo urazic ;)
Ako dnia 29.05.2012 15:00
nie czuje sie urazona, dobra krytyka w cenie, cos w tym jest- moze zycie jest bardziej banalne niz sadzimy... ;) a my doszukujemy sie w nim glebi lub probujemy na sile udziwniac- rowniez w literaturze ;) tylko zapominamy, ze czasami powstaje z tego niezrozumialy belkot, dziekuje za twoj glos w dyskusji!
Michal Szulczewski dnia 29.05.2012 16:04
Cytat:
W końcu jest przecież upadłym Aniołem.

masełko maślane, albo: "w końcu jest upadłym aniołem", albo: "przecież jest upadłym aniołem".
Podpisuję się pod pierwszym komentarzem. Literówki oraz inne niedociągnięcia w zapisie zawsze należy poprawiać przed publikacją (oczywiście wszystkiego wyłapać nie można ale bez przesady), bo to świadczy o szacunku dla czytelnika.
Myśl jest imo brakło warsztatu.
pozdrawiam
Ako dnia 29.05.2012 16:13
warsztat dopiero zaczynam szkolic ;), dzieki za trafna uwage!
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
Gabriel G.
14/04/2024 12:34
Bardzo fajny odcinek jak również cała historia. Klimacik… »
valeria
13/04/2024 23:16
Hej miki, zawsze się cieszę, gdy oceniasz :) z tobą to jest… »
mike17
13/04/2024 19:20
Skóra lgnie do skóry i tworzą się namiętności góry :)»
Jacek Londyn
12/04/2024 21:16
Dobry wieczór. Dawno Cię nie było. Poszperałem w tym, co… »
Jacek Londyn
12/04/2024 13:25
Dzień dobry, Apolonio. Podzielam opinię Darcona –… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:28
Najnowszy:emilikaom