Nowy kolega - Galernik
A A A
Był już „stary niedźwiedź”, „kółko graniaste”, zabawa w chowanego, rysowanie i coś jeszcze a Zosia wciąż była smutna. Może nie tyle smutna co zamyślona. Tak jak to się już nie raz zdarzało. Pani Dorotka wiedziała, że trzeba wtedy zostawić Zosię samą. Dziewczynka miała swój kącik, swoje miejsce przy oknie. Stała wtedy długo oparta głową o szybę i wpatrywała się w dal. Zastanawiała się na przykład jak to jest być drzewem. Bardzo smutno być drzewem bo kiedy pada deszcz to jest się mokrym. Jak wieje silny wiatr to łamie gałęzie i drzewo to na pewno bardzo boli. Bardzo fajnie jest być ptakiem. One mogą latać tam gdzie chcą, mają swoje ciepłe gniazda i wesoło śpiewają. Teraz patrzała na zapłakane przedszkolne podwórko, na huśtawki, koniki, zjeżdżalnie i myślała.

Nagle za oknem pojawił się kot. Mały, zmoknięty kotek siedział pod drzewem i trząsł się z zimna. Jak to jest być kotkiem? Chyba nie dobrze jeśli pada, jest zimno i nie ma się swojego domu. Dziewczynka nie odrywała wzroku od białej skulonej kuleczki. Myślała bardzo intensywnie, tak mocno jak wtedy gdy wichura szarpała drzewa a Zosia ją uciszyła i uleczyła złamane gałęzie. Teraz postanowiła, że zatrzyma deszcz.

Myśl małą strużką jak dym z kadzidełka wiła się wokół jej głowy, wznosiła się i opadała, otaczała ją, aż przeniknęła szkło i wypłynęła na zewnątrz. Zosia nie ruszała się z miejsca, wysyłała tylko swoją myśl. Wąska błękitna wstążeczka dotarła do kotka, zaczęła go okrążać, owijać się wokół mokrego futerka. Maluszek nawet chyba nie zauważył, że Zosia o nim myśli, stawał się jednak z minuty na minutę coraz bardziej suchy. Futerko zaczynało się robić puszyste, lśniące. Kotku, koteczku, choć tu do nas, choć do naszego przedszkola, tu jest ciepło i wesoło, wszystkie dzieci będą się z tobą bawić, myślała Zosia.

Ale kotek wyraźnie bał się deszczu. A deszcz wciąż padał. Coś trzeba było z tym zrobić. Myśl pobiegła więc teraz w kierunku ścieżki, którą można dojść pod same drzwi przedszkola. Wiła się, kręciła, biegała wzdłuż i w poprzek dróżki, która robiła się coraz bardziej sucha a deszcz nad nią był coraz mniejszy aż znikł, rozpłynął się, wyparował.

Miau, rozległo się nagle pod drzwiami. Pani Dorotka wyłączyła muzykę. -Cicho dzieci, słyszycie? Chyba mamy gościa. Za drzwiami stał piękny, mały kotek o błyszczącej sierści. Skąd się tu wziąłeś, zastanawiała się. -Zobaczcie, przyszedł do nas nowy kolega. A może to koleżanka?

Dzieci były już przy drzwiach i każde chciało niespodziewanego gościa dotknąć, pogłaskać, wziąć na ręce. On jednak pobiegł natychmiast w stronę okna gdzie siedziała Zosia i zaczął się do niej tulić, ocierać o nogi i mruczeć. Zosia wzięła go na ręce a on polizał ją szorstkim języczkiem. Dziękuję ci, zamruczał. Dziękuję ci Puszku, szepnęła Zosia i uśmiechnęła się.
I nikt nawet nie zauważył, że pomimo ulewy za oknem Puszek nie zostawił na podłodze mokrych śladów...
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Galernik · dnia 22.05.2012 08:51 · Czytań: 1568 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 8
Komentarze
zajacanka dnia 22.05.2012 12:04 Ocena: Bardzo dobre
Śliczne opowiadanie! I Sofia taka mądra i dobra... Zawsze wierzyłam w siłę myśli, a u Ciebie ona jeszcze błękitna...

Pozdrawiam :)
Lucyxx dnia 22.05.2012 18:37 Ocena: Bardzo dobre
Czytając, na początku sądziłam, że opowiadanie będzie smutne i refleksyjne, a potem miłe zaskoczenie.
Podoba mi się styl i pisania i... właściwie wszystko.
Pozdrawiam :)
Dobra Cobra dnia 23.05.2012 17:23 Ocena: Bardzo dobre
Fajniutkie. Dziewczynka z Mocami. Tak zapewne zaczynają herosi i heroski z amerykańskiej mitologii supermanowej jak np. ostatni "Avengers"! A później już idzie.



Drobiazgi, które Dobra Cobra by zmienił:

Cytat:
Miau, rozległo się nagle pod drzwiami.

- Miau - rozległo się nagle pod drzwiami.


Cytat:
-Cicho dzieci, słyszycie? Chyba mamy gościa.

-(spacja)Cicho dzieci, słyszycie? Chyba mamy gościa.


Cytat:
-Zobaczcie, przyszedł do nas nowy kolega. A może to koleżanka?

-(spacja)Zobaczcie, przyszedł do nas nowy kolega. A może to koleżanka?


Cytat:
Dziękuję ci, zamruczał. Dziękuję ci Puszku, szepnęła Zosia i uśmiechnęła się.

- Dziękuję ci - zamruczał.
- Dziękuję ci Puszku - szepnęła Zosia i uśmiechnęła się.


Pozdrawiam,

Dobra Cobra
Galernik dnia 23.05.2012 20:48
O, bardzo dziękuję za miłe słowa i oceny. Chyba się zaczerwieniłem...
O spacjach postaram się pamiętać.
Pozdrawiam.
Dobra Cobra dnia 23.05.2012 22:58 Ocena: Bardzo dobre
Nie ma co się krygować tylko do przodu!
dr_brunet dnia 24.05.2012 14:43
Bardzo fajne, doskonale się czyta:)
mike17 dnia 26.05.2012 11:16
Nieco szwankuje interpunkcja - jest kilka miejsc, gdzie jej zabrakło.
Poza tym super.
Stworzyłeś ciepły, rodzinny wręcz nastrój, bardzo pasujący do opowieści o małym kotku, który nie lubił deszczu.
Z przyjemnością czytałem.
Galernik dnia 27.05.2012 19:15
Dzięki mike17. A jakbyś tak wskazał te błędy to wiedziałbym na co zwracać uwagę...
Pozdrawiam serdecznie.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty