Cytat:
Chyba bardziej chodzi mi o to, że brakuje mi tutaj jakiegoś napędu zaintrygowania, który wynikałby z odpowiedniego zasłaniania i odsłaniania rys.
jesteś pierwszą osobą, która tak uważa. ale dobrze mieć kontrast do zachwytów.
Cytat:
Zdaję sobie jednak sprawę z tego, że może to odkrywanie tego, czego mi brakuje, miało miejsce we wcześniejszych utworach, a tutaj historia poszła już dalej i jest na innym etapie przeżywania.
to może być jedna z przyczyn. nie chcę żeby bohater stał się jednodaniowym posiłkiem. kreślę poszczególne obrazy, im będzie ich więcej, tym więcej będzie wiadomo - albo nie wiadomo
Cytat:
Tego stwierdzenia nie rozumiem. Pisanie wiersza to zawsze jest skupianie się na jakimś elemencie formy. Może nie interesuje Cię brzmienie albo gładkość zdania, ale wtedy coś innego powinno być w zakresie aktywnego komponowania (np. następstwo sytuacji, nastrój, wymowa moralna itp.)
miałam na myśli to, że forma powstała wraz z pierwszym wierszem, po kilku próbach i udoskonaleniach nabrała powyższego kształtu, który powielam w poszczególnych odsłonach. powstała raz i dzisiaj jak piszę kolejnego Tomasza nie zastanawiam się nad formą, wiersz przychodzi w kształcie, (wydźwięku, temperaturze) wcześniej już zakodowanym w głowie
to trochę tak jak z nauką chodzenia, kiedy już się nauczymy, nie zastanawiamy się nad postawieniem każdego kroku, ale wstajemy i idziemy