Trociny - creep
Poezja » Wiersze » Trociny
A A A

)

I znowu: po-
wietrze nie na swoim miejscu; jak św.ietlicki
w pegazie, jak pol-
ska mistrzem świata w piłce 
drzewnej.

Umieram cię; warstwa po warstwie,
aż w zdartym podskórzu,
zamiast tętnic – wypełnione ciszą, kłębki
światłowodowych lin

(

Ale –
pewnego ranka, w telefonicznej budce
wylęgnie się las,
a dzikie drzewo,
które zasadziłem w trzewiach,
zdradzi: drrr, drrr… przychodźcie: już pora
na drrrewniany horyzont

2012-09-09

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
creep · dnia 10.09.2012 18:31 · Czytań: 1093 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 14
Komentarze
mike17 dnia 10.09.2012 18:47 Ocena: Świetne!
Spoko tytuł - już czuć w powietrzu, że na coś się zanosi.

Text bardzo nowatorski i świeży (w końcu ktoś się odważył!) w formie i zapisie :)
Doskonała interpunkcja.
Superek!
Bawisz się słowem, jak najlepszy żongler... poezji.
Podobają mi się twoje neologizmy - znać, że masz poczucie humoru, a to bezcenne w tych podłych czasach...

Razisz abstraktem, a to cenię barrrrdzo!
Kontent jestem.
Opłaciło się wysilić oko i przeczytać.
Masz talent i fajoskie wyczucie osobliwości świata tego...

To sum up,

Bombastic i tak się z Tobą pożegnam w ten wrześniowy wieczór :)
Usunięty dnia 10.09.2012 19:44 Ocena: Świetne!
Umieram cię - podoba mi się to sformułowanie, może równie dobre byłoby żyję cię. Cały wiersz świetny, jak zauważył Mike, nowatorski i świeży, chociaż niewesoły (like a good book, śpiewa Tori Amos w Sorta Fairytale :). Pozdrawiam i "świetne" zostawiam.
Wiolin dnia 10.09.2012 21:51
Witaj Crepp. Jak to u Ciebie - filozoficznie....To" Umieranie warstwa po warstwie "jest super...Pozdrawiam.
imaginacja dnia 11.09.2012 07:05 Ocena: Świetne!
Ciekawie, ciekawie. Myślący wiersz. Brawo za pomysł i wykonanie. I się podpisuję pod powyższymi komentarzami.
Pozdrawiam :)
teresa481014 dnia 11.09.2012 11:40
Dla mnie też. Jestem na tak
Aleksander Sarota dnia 11.09.2012 18:42 Ocena: Świetne!
Też jestem na tak - naprawdę masz talent, żonglerze poezji! Ocena: Świetne! po raz czwarty :)
creep dnia 11.09.2012 19:09
mike17 - gwiazda zrodlana - Wiolin - imaginacja - teresa481014 - Aleksander Sarota -
dziękuję Wam bardzo za wizytę i miłe słowa - zaskoczonym, bo tekst-eksperyment, pierwszy, który się napisał od wielu, wielu miesięcy -

jeszcze się zastanawiałem nad: zasadziłem drzewo -
myślałem jakiś czas nad "wysadziłem drzewo", byłoby jeszcze dwuznaczniej. ale na razie odpuszczę, niech tekst poleżakuje -

dziękuję za ślady obecności - pzdr
wierszokleta dnia 11.09.2012 23:10 Ocena: Świetne!
Z reguły nie przepadam za tzw. świeżością i eksperymentami, bo często, gęsto to zwykły bełkot. W tym wypadku jednak jest świetnie i filozoficznie i ironię i pewien dystans da się wyczuć.
Esy Floresy dnia 11.09.2012 23:39
Jakoś denerwuje mnie to drugie po(rozbicie) może dlatego, że nie chwytam sensu.

A poza tym, dobre pisanie, choć jednak nieco odmienne, nie tyle w tematyce, co w formie, niż dotychczas.

zamiast tętnic – wypełnione ciszą, kłębki
światłowodowych lin
- ten fragment, choć zupełnie nie w kontekście, przypomniał mi jedno świetne odpowiadanie 'Cyberjoly Drim'.

W drugiej cząstce, to już pełen surreal albo survival, jak kto woli.

Fajno, że wróciłeś do... Pozdrawiam.
annaG dnia 11.09.2012 23:52 Ocena: Świetne!
crepie, chylę czoło:yes:
bardzo się podoba!
Miladora dnia 12.09.2012 00:08
Kupuję, Creep, a jakże. ;)
Ale z paroma uwagami:

- któregoś ranka/które zasadziłem - można usunąć powtórzenie, dając "pewnego ranka" albo "jakie zasadziłem".

- zamiast tętnic – wypełnione ciszą, kłębki
światłowodowych lin - nie dałabym przecinka po "ciszą".

- światłowodowych lin(.) - kropka.

- któregoś ranka, w telefonicznej budce - albo bez przecinka, albo dwa, czyli "któregoś ranka, w telefonicznej budce, wylęgnie się las".

- na drrrewniany horyzont(.) - kropka.

Dobrego ;)
creep dnia 12.09.2012 18:32
wierszokleta - Esy Floresy - annaG - Miladora - dzięki za ślady obecności - cenne dla mnie

Esy Floresy - drugie rozbicie kompletnie absurdalne, pierwotnie oczywiście było gramatycznie: pol-ska, a właściwie: polska mistrzem świata w piłce nożnej, ale po chwili wpadłem na pomysł, że ABSURDALNOŚĆ BYCIA NIE NA MIEJSCU podkreślę nieprawidłowym przeniesieniem i piłką drzewną (jako fan futbolu wiem, że są trzy pewne rzeczy na świecie: 1. nie zostanę prezydentem USA, 2. moich składek ZUS nigdy nie zobaczę, 3. polska nie zostanie mistrzem świata :) - drugi powód to podwójne uwypuklenie PO (stąd też nawias zamykający, sytuację PO czymś tam interpersonalnym) - hm fragment wydaje mi się w kontekście (relacyjna drewnianość, telefonia), ale ja patologia jestem, więc wybaczenia proszę ;)
a ten las, to mi normalnie z Makbeta wylazł, jakby ...

Miladora - z pierwszym kompletnie zgoda: któregoś/które - zamienię na "pewnego"
kropek nie ma i nie będzie - świadomie (bawię się w otwartość zakończeń hehe
nad przecinkami pomyślę, na razie mi pasują, takiego porwania, pocięcia, pauzowania chciałem

dziękuję za ferment -
Portal Pisarski rządzi!
Zola111 dnia 13.01.2013 22:31 Ocena: Świetne!
Cytat:
wypełnione ciszą kłębki
- bez przecinka,

Cytat:
pew­ne­go ranka w te­le­fo­nicz­nej budce
- bez przecinka,

poza tym - świetnie, i co tu więcej kwękać? Nie kwękam! Dawno dodałam Cię do "ulubionych".

z.
creep dnia 14.01.2013 07:57
hm - widzę późny wieczór z creepową patologią :) dzięki, powroty do starszych tekstów cieszą, a jak - te przecinki ... myślę myślę myślę - i wymyśliłem: potrzebuję tam pauz, w sensie: chciałbym, żeby ten tekst był właś-nie ta-ki ga-da-ny z pau-za-mi, w sensie, te prze-cin-ki - to taki rodzaj haustu ciszy, rwania, które mi się wydawało/wydaje konieczne - i w sumie, tekst w takim stanie (z maleńką poprawką), pojawił się w pierwszym styczniowym numerze Inter-. Literatura-Krytyka-Kultura, więc - jednak tak zostanie ;)

pozdro
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty