"Spacer z psem" - fragment pamiętników. 28.05.2012 - Adelina
Proza » Inne » "Spacer z psem" - fragment pamiętników. 28.05.2012
A A A
Idę wzdłuż torów kolejowych przez niewielki lasek, ciekawe dokąd mnie zaprowadzą. Docieram do ul. Ceglanej. Lulu, mój pies, jest już cały brudny i mokry. Aura nie sprzyja spacerom, jest po deszczu. Na rogu ulicy stoi duży stary dom. Stare domy zawsze miały dla mnie jakąś tajemnicę. Zastanawiam się kto w takim domu mieszka, co robi, jak żyje. Ten dzisiejszy spacer to jak podróż sentymentalna w przeszłość. W takich starych domach miałam koleżanki, z którymi bawiłam się całymi dniami.
Stare ponure domy, patrzące na ulicę brudnymi, odrapanymi oknami, a za oknami tkwiące nieruchomo koty i stare baby, które mają nadzieję ujrzeć coś ciekawego, bo w ich nudnym życiu nie ma już nic.
Zatrzymuję się na chodniku tuż pod oknami starej kamienicy. Czuję się obserwowana. Robię zdjęcia komórką. Mam wrażenie jakbym przeniosła się w inny wymiar, czas się cofnął. Tędy jeździłam z koleżankami na rowerze. Idę dalej, ul. Sosnowa. Zapomniałam już te miejsca, nie byłam tutaj całe lata. Przechodzi obok jakiś brudny luj, ale mnie nie zaczepia. Boję się takich ludzi aż do przesady, ale mimo to wypuszczam się na długie wycieczki z psem w różne dziwne miejsca. Przemierzam dalej ulicę, przy której są na przemian domy bogate, to znów biedne i brudne rudery. Tuż przy samym zakręcie uliczki, na ławeczce siedzą trzy staruchy, nazwałam je: "śmierć", "bieda" i "zwątpienie". Wyglądały dokładnie tak ,jak trzy zjawy zwiastujące kataklizm. Wpadłam w zbyt ponury nastrój, by kontynuować spacer i powolnym krokiem wracam do domu.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Adelina · dnia 12.10.2012 08:34 · Czytań: 743 · Średnia ocena: 3 · Komentarzy: 10
Komentarze
Magicu dnia 12.10.2012 09:52
Fragment napisany bardzo płynnie ale brakuje mi jakiejś puenty, czegoś, co poruszy.
Czekam na kolejne urywki z twojego życia ;)
Usunięty dnia 12.10.2012 13:02 Ocena: Przeciętne
Mnie się nie podoba.Nie wiem nawet o czym to jest.To, że wszystko się starzeje, jest normalną rzeczą .Piszesz o tych staruszkach z taką pogardą, jakby starość była jakimś przewinieniem.
Jak nie masz nic ciekawego w tym pamiętniku, to może wymyśl coś, bo zamieszczanie takich nudnych i krótkich kawałków chyba mija się z celem.
Adelina dnia 13.10.2012 10:49
anteko, to co piszę ma prawo Ci się nie podobać. Zapewniam jednak, że pisanie sprawia mi wielką frajdę i nie zaniecham tego. Mam prawo mieć taki stosunek do ludzi i świata jaki mam. Bywa, że pod wpływem chwili, zwłaszcza tej gorszej, wszystko wydaje się być wstrętne. Świat nie jest lukrowanym cukierkiem i nie zamierzam pisać w sposób, by przypodobać się każdemu. Dziękuję Ci za twoją wypowiedź. Odnoszę jednak wrażenie, że jest w niej jedynie krytyka dla samej krytyki. Myślę, że próbujesz mnie zniechęcić. Efekt jest odwrotny. Dziękuję.
Usunięty dnia 13.10.2012 14:25 Ocena: Przeciętne
Ty masz prawo pisać, ale mnie nie musi się to podobać i mam prawo wyrazić swoją opinię.Nie jest to krytyka dla krytyki, bo w tym co napisałaś nie ma nic ciekawego.Próbuję Cię zachęcić do napisania czegoś ciekawego.
Nie widzę tu nikogo zachwyconego Twoim dziełem:D
Stanowczo nie życzę sobie , abyś pisała o mnie pod cudzymi tekstami!
Reginald Mills dnia 14.10.2012 07:30 Ocena: Świetne!
Tekst dobry. Rozumiem Cię, bo sam mam wysoko rozwinięty zmysł estetyki. W podobnych sytuacjach odwracam głowę i patrzę w drugą stronę. Tak mam. Po co się dołować ? Pozdrowienia.
Usunięty dnia 14.10.2012 16:51 Ocena: Przeciętne
To pasujecie do siebie.Co za wrażliwość, tylko podziwiać.Na widok starszych ludzi odwracać głowy.może od razu przejdź na drugą stronę ulicy:D
mike17 dnia 15.10.2012 18:13 Ocena: Przeciętne
Aby napisać dobrą miniaturę, poza warsztatem, trzeba mieć doskonały zamysł i koncept.
Tu tego nie ma.
Trudno dojść, w jakim celu powstał ten utwór.
Ponadto drażnią identycznie brzmiące zdania.
Brak iskry.
Adelina dnia 17.10.2012 10:33
Biorę do serca Twoje uwagi mike17. Zastanawiasz się w jakim celu powstał utwór. Faktycznie, obraz tu przedstawiony jest jak poszarpana kartka papieru. Dziękuję za Twoją uwagę, myślę że kolejne teksty będą bardziej Ci się podobać.
Krystyna Habrat dnia 18.10.2012 23:40
Zdaje się, że jesteś dopiero na początku drogi twórczej, a już daje się wyczuć przemożną chęć ujęcia słowami całego świata i każdego drobiazgu. To dobry początek. To czyhanie na pomysł i znajdowanie go na każdym kroku. Piękna sprawa. Zdaje się Bunin uczył kiedyś adepta pióra, by próbował uważnie obserwować i robić z każdego drobiazgu coś takiego (opis, metaforę), czego nikt inny nie potrafi. Może podobne wskazówki cenne, ale każdy dochodzi do sprawności swoją drogą, tak jak sam wyczuwa i w tym jego indywidualność. Co dalej, okaże się. Życzę wytrwałości i powodzenia.
Adelina dnia 21.10.2012 11:55
Dziękuję za pochlebny komentarz, zachęcający do dalszej pracy. Z takiej oceny można wynieść dla siebie wartościowe wskazówki. Teraz dopiero zauważam jaką wspaniałą rzeczą jest móc dzielić się z innymi swoim pisaniem. Do tej pory wszystko robiłam ukradkiem. Owszem, rodzina wie, że piszę jakieś tan pamiętniki, ale nic więcej. A tutaj mam do czynienie z żywym odbiorcą. Na początku bałam się oceny, ale teraz wiem, że one pomagają mi zrozumieć błędy.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty