Studia Wyższe Trunków Szlachetnych - Adelina
Proza » Fantastyka / Science Fiction » Studia Wyższe Trunków Szlachetnych
A A A

Jest słoneczny dzień, właśnie idę zapisać się na uczęlnię, zamierzam studiować na Wydziale Trunków Szlachetnych. Chcę dowiedzieć się czegoś o  uczelni. 
Uczelnia jest piękna, przypomina uniwersytet oxfordzki. Uczą się tutaj sami chłopcy, co nawet mi się podoba.
Przystąpiłam do rozmowy kwalifikacyjnej, ale to ja zadawałam pytania:
- czy tok nauczania poszerzony jest również o mniej szlachetne trunki, takie jak piwo, czy tanie wino?
-Ależ oczywiście, proszę oto lista trunków.
Przyznam, że pokaźna, zgłębienie wiedzy o nich wszystkich zajmie mi kilka lat.
Lista trunków składa się z dwóch części.
Część pierwsza: trunki szlachetne dla elit:
- burbon
- whisky
- koniak
- rum
- tequila
- gin
- aguardiente
- akvavit
- angielska gorzka
- angostura aromatic bitters
- apple jack
- aquawit
- anizetta
- armagnak
- balsam
- bemedictime
- boonekamp
- chartreuse
- cognac
- cointreau
- cordials
- inne.
Część druga: trunki nieszlachetne dla chodnikowców, z gatunku gleborzutów i mózgojebów:
- łzy Haliny
- żołądek na wierzchu
- kac o poranku
- zbuczan aromatyzowany
- komandos
- gull
- Krycha
- krzepkie
- naga prawda
- trup pod ławką
- trup w tramwaju
- trup w parku
- trup na klatce schodowej
- trup na wycieraczce
- i wiele, wiele, wiele innych

Rok akademicki rozpoczęty. Na inaugurację przybyli znamienici goście, śmietanka pijackiego światka. Patronem uczelni jest profesor Jan Moczymorda Wstrętny. Zaczęto od odśpiewania pieśni żaków-pijaków: "Wódko, wódko nasza, ty w żyłach krążysz jak krew...". Swoje pierwsze kroki na SWTW postawi 5 tysięcy studentów, chętnych pić wódę od rana aż po świt. Oto przemawia rektor uczelni, profesor Józef Kieliszek-Wychlaj:
- Drodzy moi, jakże mi miło witać was w skromnych progach naszej uczelni. Musicie być silni i dzielni, a i zdrowie mieć musicie końskie, aby podołać nauce. Bo oto wejdziecie w świat tajemny, świat żuli i kolorowych pawii. Będziecie niczym wyrzuceni z katapulty wprost do nieba, wieczna nirwana. Po opuszczeniu murów uczelni już nie będziecie tacy sami, procesy które będą w was zachodziły są nieodwracalne. Z dumą muszę wspomnieć o naszych absolwentach, których galeria zdobi ściany. Są naszą chlubą, rozsławiają alkoholizm nawet poza granicami państwa. I na zakończenie dodam, że nauczaniem naszym w znacznej mierze przyczyniliśmy się do rozpowszechnienia alkoholizmu. Już nie szokuje widok pijanej kobiety w rowie, pijanego w tramwaju, czy pijanej babci w warzywniaku. Piją nawet psy i koty. Weźcie się więc do roboty. Wiwat Obeluch!

Rozeszliśmy się do sal wykładowych. Moją panią profesor jest Kalina Malina-Czuczło-Wymiot. Mordę ma tragiczną, nie można tego inaczej nazwać, nabrzmiałą do niemożliwości. Widać lata nauczania odcisnęły piętno na jej obliczu. Blond włosy w nieładzie, zęby w rozkładzie. Odziana w kusą czerwoną sukienkę z dekoltem do pępka, mimo słusznego wieku. Jej obfite kształty kołyszą się kiedy przechadza się między ławkami. Po tym jak mówi, da się zauważyć, że jest pijana.
- Witam was wódecznie! Drodzy moi, o części teoretycznej już co nie co wiecie, przejdźmy więc do części praktycznej. W jej zakres wchodzę ćwiczenia z chlania w dużych ilościach, puszczania pawii i wycieczek w kanały. A, i od razu dobra rada: dzień zaczynamy od setuni. Co tam dalej, a, każdy z was będzie miał swojego luja przewodnika, który będzie pilnował żeby wam się krzywda nie stała. Zwłaszcza na wycieczkach w kanały. I przyjrzyjcie mi się uważnie, z czasem i wy będziecie tak wyglądać...

- Nieeeeee...!!!
Zerwałam się z krzykiem. Mąż przytulił mnie.
- Pewnie znowu jakiś koszmar?
- Gdybyś tylko wiedział jaki, uf, jak dobrze, że to tylko sen.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Adelina · dnia 19.10.2012 07:36 · Czytań: 951 · Średnia ocena: 3 · Komentarzy: 20
Komentarze
al-szamanka dnia 19.10.2012 09:19
Chyba nie łapię:(
Elatha dnia 19.10.2012 10:00
Miałam nadzieję na odrobinę dłuższy tekst, który sparodiuje uczelniany i ten zwykły świat. Początek nawet nieźle to zapowiadał, ale szybko się skończył jak zimne piwo u spragnionego. Nie porwała mnie ta historyjka. Ot, kilka zdań, z których przebija jakiś pomysł.
Pozdrawiam :).
Adelina dnia 19.10.2012 10:49
Teraz widzę jaką głupotę palnęłam. To wszystko przez pośpiech. Chciałabym to teraz wyrzucić jak zgniecioną kartkę papieru. To beznadziejne, jest mi nawet wstyd. Tekst miał opisywać mój sen, wydawał mi się dość ciekawy, ale przedstawiłam go w sposób nieciekawy i bez rozwinięcia. Szkoda.
Dziękuję za komentarze.
Elatha dnia 19.10.2012 11:46
Spokojnie. Początki bywają trudne :). Możesz spróbować napisać ten tekst od nowa, rozwinąć go bardziej, choć podejrzewam, że się już zraziłaś do niego. Na pocieszenie dodam tylko, że ja też swoje pomysły czerpię se snów i na tym buduję opowieści :). Pisz dalej, baw się tym i na pewno będzie lepiej :).
mike17 dnia 19.10.2012 12:28 Ocena: Bardzo dobre
Mi ten szorcik przypomina zapis snu.
Szkoda, że takie to krótkie, poczytałbym z przyjemnością.
Druus dnia 19.10.2012 12:37
Na pocieszenie. Tytuł bardzo dobry;)
Bardzki dnia 19.10.2012 14:16
Adelino, bez paniki. Ten Twój nieco absurdalny tekścik jest całkiem całkiem. Można by go trochę rozbudować o kilka innych absurdów. Na razie wygląda jak szkic czegoś, co może być jeszcze całkiem fajne:)
danielski62 dnia 19.10.2012 15:24 Ocena: Przeciętne
Jestem tego samego zdania co inni komentujacy tu ale tez chcialbym zauwazyc ze masz Adelina talent do opowiadan , co do tekstu to jest przecietny bo tez krotki ale czekamy na wiecej tzw opowiadan , tym razem dluzszych
al-szamanka dnia 19.10.2012 16:13
O nie, nie, Adelino, tak łatwo się nie wywiniesz i to do tego przy pomocy wstydu. Teraz gdy wiem, że to sen, zaczynam łapać. Jeżeli dodasz malutki początek i "pokrętne" zakończenie, może okazać się świetne:)
A tytuł, jak już Druus zaznaczył, jest przewyborny:)
Krystyna Habrat dnia 22.10.2012 20:26
Potrafisz grać słowami i pomysłami, używając do tego krótkiej i sprawnej narracji.
Adelina dnia 23.10.2012 12:34
Aż ciarki przeszły mi po plecach, kiedy weszłam tu ponownie, i zobaczyłam tyle komentarzy. Prawie się rozpłakałam, przyznam się: ja płaczę. Taka już jestem płaczliwa. Ale do rzeczy, wzruszyło mnie to, że mnie nie przekreśliliście, a w fantastyczny sposób zachęcacie do dalszej pracy. Już myślałam, że jestem do niczego. Przez całe życie tak myślałam i że nic mi się w życiu nie udaje. Dotychczas żyłam tylko marzeniami. Moja bujna wyobraźnia wiedzie mnie do pisania. Czuję taką potrzebę. Mój tata zawsze powtarzał: no i co znów tam bazgrasz głupcze, weź się lepiej za coś porządnego. To przykre, wiem. Nie chcę epatować tragizmem mojego życia, bo nie o to chodzi, ale jest mi trudno w dorosłym życiu. Nienawidzę, kiedy ktoś się nade mną użala. Uczę się i to jest fajne.
Adelina dnia 23.10.2012 12:36
Obiecuję wszystkim, że poprawię tekst. Na razie idę z psem na spacer, może przyjdzie mi coś do głowy.
al-szamanka dnia 23.10.2012 16:17
Ojejejej, wystraszyłam się :D:D:D:D:D
Rozkaszlałam się ze śmiechu nad tym zdaniem " Po opuszczeniu murów uczelni już nie będziecie tacy sami, procesy które będą w was zachodziły są nieodwracalne."
Bardzo sumiennie zrealizowałaś podsuwane Ci rady:smilewinkgrin::smilewinkgrin:
mike17 dnia 23.10.2012 16:21 Ocena: Bardzo dobre
Spoko wersja!
To mi się podoba!
Humor przedni!
Kurczaki pieczone!
Adelina dnia 23.10.2012 16:23
Nie mogłam się doczekać na na komentarze poprawionego tekstu.
Kiedy wysłałam pierwszy poprawiony tekst, wyskoczył komunikat: "nie masz prawa być na tym portalu". Myślę sobie: co jest, to niemożliwe. Okazało się, że nie byłam zalogowana i tekst poszedł w próżnię. Już chciałam płakać, ale wzięłam się w garść i z pamięci odtworzyłam go jeszcze raz.
mike17 dnia 23.10.2012 16:25 Ocena: Bardzo dobre
No teraz to jest ostra jazda bez trzymanki :)
Adelina dnia 23.10.2012 16:34
Dziękuję, idę teraz wykąpać psa, wieczorem poczytam wasze teksty.
mike17 dnia 23.10.2012 16:38 Ocena: Bardzo dobre
A zapraszam Cię serdecznie :)
aga63 dnia 20.08.2013 11:45
Cytat:
ko­lo­ro­wych pawii

jedno "i" wystarczy :)

Hahaha, niezłe :D Czasem sny bywają faktycznie absurdalne ;) ja bym do trunków nieszlachetnych dorzuciła może jeszcze tylko "Stalinowe Łzy" - byłam swiadkiem, jak potrafią sponiewierac człowieka ;)

Pozdrawiam :)
Adelina dnia 20.08.2013 11:49
Dziękuję za Twoje "hahaha".
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty