Hejterka (dabl-drabl) - shinobi
Proza » Miniatura » Hejterka (dabl-drabl)
A A A
Starość antydatowana na któryś tam przed wojną, a mądra trochę inaczej, wylewała się każdego wieczoru z połówki czystej serią kilku pozornie niewinnych drinków opróżnianych przed tym jedynym obserwatorem, lustrem monitora, odbijającym nie zaakceptowaną jeszcze samotność, ale i koślawe „ą-ę” wytaplane w błocie miernych myśli wypychanych spod pożółkłej protezy językiem, który może miał grzyba.
Zwinne paluszki przyodziane w gustowne tipsy nalepione wprost na zaschnięte resztki ostatniego okresu, który przydarzył się jeszcze za komuny, owej pamiętnej nocy poprzedzającej najważniejszy dzień w życiu Wojciecha-Okularnika i jego słynne „Coś tam, coś tam” wpuszczone w uszy narodu, śmiało wystukiwały gorycz na klawiaturze.
Po co? Może - bo tak i już!; a może szukała chłopa, bo psy ze schroniska czuły się przy niej już jakoś nie bardzo.
W końcu znalazła. On spytał „To chcesz ze mną chodzić?”, a ona powiedziała „Chcę!”, a on odpowiedział „To chodź.”; i wtedy poszli - zapijać smutki zrodzone z przypadku, który nie był bogiem. Światłowody odetchnęły – uff...

shinobi
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
shinobi · dnia 09.11.2012 07:28 · Czytań: 976 · Średnia ocena: 4,33 · Komentarzy: 18
Komentarze
zajacanka dnia 09.11.2012 08:27 Ocena: Świetne!
Ależ nawał informacji, życiowych historii udało Ci się upchnąć w takim maleństwie. I moje (Twoje) ukochane długaśnozakręcone zdanka (przepraszam: zdanicha) wreszcze się obudziły. Haterka -zazdrośnica młodości - (tak to czytam) opisana aż do bólu naturalistycznie; zresztą On również. Oj, chyba będzie mnie tez obraz dziś prześladować...
Świetny tekst! Gratuluję, shinobi!
al-szamanka dnia 09.11.2012 09:05 Ocena: Świetne!
Czytałam ten tekst pijąc poranną kawę...i naprychałam w filiżankę:D
Światłowody odetchnęły, ale ja nie.
Podejrzewam, że Twój tekst ,przez cały dzień, widoczny będzie na mojej twarzy, bo co rusz dziwnie mi się ona wykręca:D:D:D
zajacanka dnia 09.11.2012 09:19 Ocena: Świetne!
al-szamanko, ale to nie jest śmieszne. Przynajmniej dla mnie. To dość przerażajace, smutne, z naturalistyczna brzydotą; może być odpychające, żenujące, zatrważające realiami - ale nie śmieszne. Owszem, światłowodowe "uff" - jest ulgą dla obserwatora, narratora, ale nie wyczułam w tym za grosz uśmiechu. No, może ja jakaś inna jestem.
al-szamanka dnia 09.11.2012 09:47 Ocena: Świetne!
A może ja jestem inna, bo rozśmieszyła mnie trafność namalowanego tu obrazu:)
W każdym bądź razie jest to dowód na to, jak różne mogą być reakcje

Pozdrawiam.
mike17 dnia 09.11.2012 09:58 Ocena: Świetne!
Garść naturalistyczo - gorzkich spostrzeżeń czyni z tej miniatury ciekawą lekturę, w sam raz na rozpoczęcie dnia, kiedy za oknem szaro i buro...

Szkoda, że to takie krótkie - lubię te twoje analizowanie wszelakiej brzydoty ludzkiej, zarówno charakterologicznej, jak fizycznej.
Masz dobre oko.
shinobi dnia 09.11.2012 10:06
Moi mili, dziękuję Wam za komentarze. Spodziewałem się, że nie pozostawicie na mnie po tym tekście suchej nitki, a tu miłe zaskoczenie.

Zajacanko, Szamanko - tekst miał być i gorzko-smutny, i wesoły nieco. Nie, że zakładam taką formę, tak wychodzi.

Mike - tekst miał być krótką migawką, takim drabble wannabe. Ty gawędzisz z dużym wdziękiem, masz dar opowiadania, jak tak nie potrafię, ale właśnie ukończyłem tekst, który zaraz wrzucę do poczekalni, będzie dłuższy.

Pozdrawiam!
mike17 dnia 09.11.2012 10:33 Ocena: Świetne!
Shinobi, masz swój rozpoznawalny styl, pełen naturalizmu i celnych spostrzeżeń odnośnie człowieka, oraz specyficzne poczucie humoru, które lubię.
Czytałem wszystkie twoje prace i wszystkie mi się podobały.
Czekam na ten dłuższy tekst :)
Usunięty dnia 09.11.2012 12:59 Ocena: Słabe
Wstrętne,obrzydliwe, niesmaczne. Nie mam pojęcia, co autor/ w nieudolny sposób/ chciał przekazać czytelnikowi.
Dobra Cobra dnia 09.11.2012 14:51
Ależ przekrój komentarzy widzę! A to po prostu osobnicza sprawa, co się komu podoba i jednemu się spodoba a drugiemu to samo nie. Niechaj więc ci, którym sie podoba - radują się. A ci, którzy nie lubią, niech odejdą do innych, nie mniej ciekawych, zajęć.

Ja jeszce chwilę postoję...

Dobra Cobra
Usunięty dnia 09.11.2012 15:29 Ocena: Słabe
Nikt Cię Cobro o radę nie prosił.Miałaś napisać komentarz do utworu, a jakoś go nie widzę.Każdy sam wie , co mu się podoba, a co nie.Jak Tobie się podoba, to stój i się raduj:D
Magicu dnia 09.11.2012 16:52
Hm..., przyznaję, że pierwsze zdanie (czyli prawie połowę tekstu;) ) musiałam czytać cztery razy, by załapać "co autor miał na myśli". Jednak w końcu moja zaspana mózgownica zrozumiała, o co chodzi i doszła do wniosku, że twoja bohaterka jest po prostu obrzydliwa, a stwierdzenie:
Cytat:
gustowne tipsy nalepione wprost na zaschnięte resztki ostatniego okresu

bije wszelkie rekordy paskudztwa. :)
No cóż, takie jest życie - świat nie składa się tylko z pięknych i bogatych, żyją na nim również różnego rodzaju ewenementy...
shinobi dnia 09.11.2012 19:21
Cobra, Anetka, Magicu - dzięki za wizytę i ciekawe opinie. :)

Magicu - obraz jest przejaskrawiony, jak to często u mnie bywa, może ciekawszą, choć nie wiem, czy słuszną byłaby interpretacja, którą zaproponowała Zajacanka, czyli dwie osoby, romans itp.
Olaf Tumski dnia 09.11.2012 20:52 Ocena: Świetne!
Sądząc z opisu bohaterki (genialnego opisu) z randki nic nie wyszło i światłowody nie odetchnęły na zbyt długo.
zajacanka dnia 10.11.2012 02:34 Ocena: Świetne!
może ciekawszą, choć nie wiem, czy słuszną byłaby interpretacja, którą zaproponowała Zajacanka,

Ej, to może przedstaw swoją, shinbi. :) To była moja wizja. Dawaj swoją :) Jest/była inna? :)
shinobi dnia 10.11.2012 11:00
Ciiii... cho... sza.... nie wywołuj z lasu wilka, który jest we mnie. ;)

Tak poważnie: Twoja interpretacja jest idealna, bardzo mi się podoba i rzuca dobre światło na ww. miniaturkę.
Cristtimm dnia 18.11.2012 19:40
O! Nie znałam tego. :p
I właśnie, że podoba mi się.
Smutna, chora zazdrość... zazdrość nieuleczalna, postępująca i rokująca dobre wskazania na przyszłość.
Brrrr... nie chcę tipsów.
Usunięty dnia 02.10.2013 15:16 Ocena: Świetne!
Sam widzisz. Bywa tak, że w pozornie chaotycznych trzech zdaniach, a jak to bywa u Ciebie, toczących często łajno szarej codzienności, które dla przeciętnego czytelnika byłoby nie do przełknięcia, każdy znajduje coś swojego, za każdym czytaniem innego, ale nigdy do końca takiego, jakim wymyślił to sobie autor.
shinobi dnia 02.10.2013 17:01
Morfina, co do Twojego komentarza: "lubię to!" :)

Pozdrowienia.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty