Liti, czyli... Nie odwracaj smoka ogonem! - Lizabett
Proza » Fantastyka / Science Fiction » Liti, czyli... Nie odwracaj smoka ogonem!
A A A
Od autora: O szaleństwach dzieci i rodziców, do których ci drudzy nie mają zamiaru się przyznawać. W założeniu miniaturka ze szczyptą humoru i tłem rodem z opowiadań fantasy. Pierwsza część "Smoczych opowieści".

Eltanin zawsze uważał, że nie ma cierpliwości do dzieci. Jednakże zmienił zdanie, gdy jego kilkuletnia córka oświadczyła, że zamierza zawiązać ich smoczycy wielką, różową kokardę na karku. Dobrych kilka chwil zajęło mu wyperswadowanie Liti z głowy tego „uroczego” pomysłu. Uświadomił sobie wtedy, że natura obdarzyła go niezmierzonymi, niczym najgłębsze kopalnie diamentów, pokładami cierpliwości. Utwierdził się w tym przekonaniu, gdy rozanielone blondwłose dziewczątko przybiegło do niego w podskokach i radośnie ukazało imponujące braki w uzębieniu.
Eltanin uśmiechnął się do córki.
- I co, Lituś? Mam nadzieję, że zostawiłaś tę kokardę na miejscu i nie męczyłaś Wegi za bardzo?
Dziecko pokiwało główką ze zrozumieniem.
- Miałeś rację, tatusiu. To był zły pomysł – odparła z powagą. – Różowy w ogóle nie pasuje do smoków. Ale znalazłam inną kokardkę. Niebieską – zakończyła wyraźnie zadowolona i odbiegła, zostawiając zdumionego ojca z książką w ręce.
Cierpliwość Eltanina nie okazała się taką zwyczajną cierpliwością. Ona była iście anielska.

***

Kiedy objął stanowisko Rektora Magicznej Akademii, poczuł ulgę na myśl, że będzie miał Litianę i jej pomysły na oku.
Po kilku tygodniach nauki córki stwierdził, że był w ogromnym błędzie.
Wizyta umorusanej do granic możliwości i pokrytej czymś przypominającym spaleniznę uczennicy wywołała u niego tylko nerwowy tik w okolicy prawego oka.
Westchnął nieznacznie i spytał z całkowitym opanowaniem:
- Co znowu zrobiłaś, Lit?
Dziewczyna rzuciła mu urażone spojrzenie.
- Dlaczego wszystko zawsze musi być moją winą? Ta twoja bestia chciała mnie upiec żywcem! – zawołała, machając dramatycznie rękoma. – A ja jedynie próbowałam zmusić ją do latania – dodała już ciszej, widząc wymowne spojrzenie ojca.
- W jaki sposób? – jęknął Eltanin, nie mogąc zdobyć się na nic więcej.
- Eee… Wega tak jakby nie lubi wody… Więc pomyślałam, że jeśli ją troszeczkę zmoczę, to w końcu podniesie ten swój smoczy zadek. A ona od razu zamierzała mnie zamordować – burknęła, wbijając wzrok we własne ubrudzone buty.
- Ile było tej wody? – spytał podejrzliwie czarodziej, masując sobie skronie.
- Tak około… no, parę zaklęć. Ale co to dla takiego wielkiego smoka?
- Jedno zaklęcie w zupełności wystarczy, by zmoczyć małego smoczka – odpowiedział jej ojciec, przygotowując się na kolejną pogadankę zatytułowaną: „Kiedy ja byłem w twoim wieku…”
Litiana tymczasem opadła wygodnie na zupełnie nowy fotel, brudząc go przy tym doszczętnie.
Tak, Eltanin był wyjątkowo cierpliwym człowiekiem.

***

Gdy przedstawiał Liti swojemu dawnemu znajomemu, miał cichą nadzieję, że obędzie się bez niespodzianek.
Jakże ogromnie się mylił.
Dziewczyna ukazała się w drzwiach jego gabinetu z twarzą i włosami w intensywnie błękitnym kolorze, jakby idealnie dopasowanym do barwy jej oczu.
Oczywiście te nowe zaklęcia były złem wcielonym i zupełnie za nie nie odpowiadała.
Eltanin słyszał to już wiele razy.
Ale Lit nic sobie nie zrobiła z grobowej miny rodzica i uśmiechnęła się do gościa najładniej, jak tylko potrafiła. Ten wydawał się zachwycony. Kiedy już zostali sami, mrugnął do Eltanina i oświadczył:
- Masz niezwykle uroczą córkę, mój drogi. Jest zupełnie jak ty, kiedy byłeś w jej wieku.
Rektor był człowiekiem cierpliwym.
I tym razem powstrzymał się przed zamordowaniem przyjaciela.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Lizabett · dnia 29.12.2012 17:54 · Czytań: 523 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 8
Komentarze
Elwira dnia 29.12.2012 17:54
Cytat:
tygodniach nauki córki, stwierdził

wyrzuć przecinek

Urocza bajka z rozbrajającym finałem. Nie jestem pewna czy s-f to odpowiednia kategoria. Dałabym to do "Dla dzieci i młodzieży" albo po prostu do bajek. Może jest tu nieco fantasy, ale jednak nie jest to s-f.
Co do treści, napisane ładnym przystępnym językiem. Zabrakło mi jednak jakiegoś wprowadzenia w tematykę. Może gdzieś wpleść kilka zdań o Eltaninie i jego córce. Chyba najlepiej na początku, tak trochę bajarsko żeby wyszło. Nie wiem, jak tam dalej planujesz poprowadzić cykl, ale zabrakło mi też wprowadzenia w świat przedstawiony. Coś w stylu Dawno, dawno... w mieście... żył sobie... Oczywiści nie musi być dawno, od Ciebie zależy, jak zaczniesz. Mnie zabrakło takiego początku, zaciekawienia, ale też osadzenia czytelnika w jakimś świecie. Mogłabyś też ten świat jakoś opisać. Teraz mam wrażenie, że jest środek, sama kwintesencja, a zabrakło otoczki do opowieści. Pamiętaj, że wszystko dzieje się gdzieś, kiedyś, a postaci też są kimś i to Ty musisz określić, kim.

Pozdrawiam.
Lizabett dnia 29.12.2012 18:41
To taka bajka, ale nie do końca:). Pewnego rodzaju prequel do tego jest, następne części też (jeszcze nieopublikowane tutaj, ale dostępne na innym serwisie). Zobaczę, co z tego wyjdzie. Może faktycznie nie do końca jest to rozwinięte, ale to taka początkowa historyjka na szybko:).
anowi dnia 29.12.2012 23:22
Jak dla mnie to świetny pomysł na coś dłuższego. Zabawne, ładnie napisane, wciągające. Bardzo dobre.
Lizabett dnia 30.12.2012 12:18
Dziękuję:)
Elatha dnia 31.12.2012 10:12
Podoba mi się. Lekki, wesoły fragment, proszący o kontynuację :). Dla mnie to raczej fantasy i coś mi się zdaje, że nie pasuje do młodzieżowo-dziecięcej kategorii.

Pozdrawiam :).
Lizabett dnia 31.12.2012 12:18
Kontynuacje już dodane, tylko jeszcze nie zostały opublikowane. Póki co są dostępne na opowiadania.pl (link w moim podpisie:))
bury_wilk dnia 02.01.2013 17:09
Pointa ratuje tekst. Choć może zabrzmiało to nazbyt dramatycznie, bo po prawdzie, to ani wcześniej nie było żadnej tragedii, ani ten finał nie jest wybitny. A mimo to ratuje, bo jest lepsza i zabawniejsza, dzięki czemu pozostanie wrażenie nieco lepsze. Czasem jest tak, że styl i fabuła idą zupełnie innymi drogami, u Ciebie dostrzegam zaskakującą równość, to znaczy w obu warstwach jest poprawnie, bez fajerwerków i w specyficzny sposób naiwnie. Reasumując, czytało się bez zgrzytów, ale ognia w tym tekście nie ma, a skoro już piszesz o smokach, to aż się prosi :) Pozdrawiam.
Lizabett dnia 02.01.2013 17:20
Smoki są tu jako tło:). Ogólnie tekst nie miał być jakimś wybitnym dziełem, tylko miniaturką na rozluźnienie i poprawę humoru. Zakończenie też należy odbierać bardziej na luzie:). Dziękuję za komentarz.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
Gabriel G.
14/04/2024 12:34
Bardzo fajny odcinek jak również cała historia. Klimacik… »
valeria
13/04/2024 23:16
Hej miki, zawsze się cieszę, gdy oceniasz :) z tobą to jest… »
mike17
13/04/2024 19:20
Skóra lgnie do skóry i tworzą się namiętności góry :)»
Jacek Londyn
12/04/2024 21:16
Dobry wieczór. Dawno Cię nie było. Poszperałem w tym, co… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty