w ciele(nia) - ks-hp
Poezja » Wiersze » w ciele(nia)
A A A
Od autora: 14 XII 2012, Kraków

Stosy torebek, szminki, piętrzące się perony;
różne podróżne, które pociągają relacje
od-stacji-do-stacji; ciąg loko-motyw

z maszynistą w tle; było o zapomnianym kałamarzu,
starganym birecie i stroju potrzaskanej baletnicy -

Aleksiej spotkał je w otwartym przedziale
wieku, od dziewiczej tajgi Syberii po wykarczowane
lasy Amazonii. Zwiedził świat: amok, Tołstoj, lew
ze wschodu. Zbiedził setki serc. Teraz błaga - z całego

dworca została tablica bez drogowskazu.

 

 

____________________

cykl: syberiada

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ks-hp · dnia 01.01.2013 19:28 · Czytań: 468 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 5
Komentarze
julanda dnia 01.01.2013 21:04 Ocena: Świetne!
Intryguje mnie ten cykl. Może dlatego, że unikam tematu, uciekając w innych kierunek. Nigdy nie wyraziłam zgody na istnienie tego. Więc czytam, znajduję, szczególnie, że Autor wybiera ciekawe środki przekazania obrazów. Gra słowami, czego nie jestem wielką fanką, ale kiedy trafiam na takie dobrze się czuję w czytaniu.
Próbuję znaleźć uzasadnienie przemyślenia rymów, rytmu. Zakładam, że został zaprogramowany szczegółowo. Więc pozostaje podziwiać całość.
Pozdrawiam serdecznie.
Zola111 dnia 02.01.2013 01:18
Taka podróż - metafora życia w drodze.

Przydarzają się pociągi, z których nie chce się wysiadać.

Tutaj przydałaby się: "bez drogowskazu" zamiast "bez kierunku".

Ale może się mylę? Proponuję.

Dobry tekst, więc znów pochwalę,

z.
Poke Kieszonka dnia 02.01.2013 05:39
:) tak a my ciągle w drodze tylko ,,w ciele(nia)'' różne ;) zamyśliłam się i dokąd ta podróż? Szukamy, wyruszamy w podróż, pragniemy zmienić swoje życie, a potem nagle coś nas zatrzymuje w pół drogi; jakiś drobiazg, błyskotka, czasem miłość, albo śmierć? A może to wcale nie chodzi o cel, ale o drogę, którą do niego zmierzamy? Bo czy marzenia mają sens bez miłości, bez radości, bez tego wszystkiego, co przydarza nam się po drodze?
Nie wiem - ale wiem, że się do Ciebie dziś uśmiechnę bo wiersz mnie zatrzymał dość długo :) Serdeczności z mojej kieszonki :)
ks-hp dnia 03.01.2013 14:21
Julando,
nie wszystko jest zaprogramowane, 'wychodzi w praniu'. Ale podejrzewam, że z pisaniem wygląda to tak - słowa mogą układać się w bezład, ale czasami same umiejscawiają się tam, gdzie powinny, bez względu na to, co myśli Autor. Słowa są żywe i plastyczne. Poeta czy pisarz w ogóle może władać słowem, językiem, ale nigdy nie przejmie do końca nad nim władzy. Dziękuję pięknie!

Zolu,
szyld bez kierunku też mnie uwiera i chciałbym coś zrobić, póki co brak alternatywy. A co Ty na to: "niepodpisany drogowskaz" albo coś w tym kierunku?

Poke,
dziękuję Ci bardzo serdecznie. Tak, to prawda. Gdyby rozpatrywać kwestię życia, to jedynym właściwym celem jest śmierć - bo czymże życie się kończy? Moim zdaniem kariera, miłość, spełnianie marzeń nie są celami samymi w sobie, to są właśnie te drogi, które obieramy. Oczekując nieuchronnego, staramy się za życia zrobić coś, o czym będzie się mówić po naszej śmierci. Może brzmieć trochę pesymistycznie, ale ja uważam, że jest wręcz odwrotnie - przecież każdy z nas umrze i prędzej czy później trzeba się z tym pogodzić. Dlaczego więc nie korzystać z życia w taki sposób, by cieszyć się w pełni swoją wolnością, nie ograniczając czyjejś?

Pozdrawiam ciepło!
Zola111 dnia 03.01.2013 21:27
Hapku,

proponuję "tablica bez drogowskazu". Szyld bardziej kojarzy mi się z firmowym "napisem" nad witryną sklepu.

Pozdrawiam,

z.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:59
Najnowszy:pica-pioa