kazania uliczne (kazanie drugie) - Zachary Ann
Poezja » Wiersze » kazania uliczne (kazanie drugie)
A A A
Od autora: kazanie drugie

po raz pierwszy od dawna wychodzę
z siebie. na ulicach dzieci żebrzące o jedzenie
i koty gardzące resztkami.
skurwysyństwo pierwszego kalibru,
krzyki

żyję w kraju w którym wszyscy
chcą mnie zrobić w chuja.

mijam księży wchodzących do domów z powołania,
wychodzących za co łaska, ale większość daje sto.
tanie prostytutki (też) muszą zarobić na chleb.

zaczynam. pierwszy papieros znaczy wolność.
nieoczekiwany ulubieniec miejscowych
(którym nie powiodło się w życiu)
dopóki nie połączę ostatniej iskry z mgłą,
a mężczyzna za mną nie zacznie
kreślić jej na nowo.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Zachary Ann · dnia 04.01.2013 22:33 · Czytań: 941 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 17
Komentarze
Usunięty dnia 05.01.2013 10:57
Nie podoba mi sie zapis ostatniej cząstki (zacinam się na tych miejscowych i dalej "dopóki", po prostu zabraklł mi tu jakiegoś połączenia), reszta na plus, ostro i mocno. Lubię.
Opheliac dnia 05.01.2013 12:39
Podobnie jak miodus. Zresztą ten nawias w ostatniej zwrotce wgl mnie trochę irytuję, ale skoro jest, to pewnie jest potrzebny. Dobre to kazanie uliczne, nawet lepsze niż pierwsze. Pozdrawiam.
Usunięty dnia 05.01.2013 23:23
A ja biorę w całości:) Lubię szczerość i doceniam. To jest o wiele bardziej wartościowe, niż to "dziumdzianie" w tekstach i pod tekstami co niektórych. Tutaj ładnie- lirycznie nakreslone kółko. I ten świetny kontrast, z codziennym rozmemłaniem w tle. Dosadność uszyta na miarę czasów w jakich żyjemy. Brawa za kompozycje i pomysł. Trudno nawet napisać coś więcej bo tekst mówi sam za siebie. Powinno się to forum powiesić, tak do zastanowienia... Tak mi się łączy pieknie z "Przed Edisonem":)! Korowód emocji, o których jak widać ciągle trzeba przypominać, żeby nie zginąć w papce z TV i NETU. Mądrość jest tam, gdzie przeciętniacy boją się zajrzeć, żeby nie dostać po pysku... Brawo:)!

pozdrawiam
Zachary Ann dnia 06.01.2013 09:53
Witam wszystkich i dziękuję za chwilę spędzoną z tym tekstem.

@miodus, Oheliac:
Nawias zostanie tak jak jest, może kiedyś rozważę jakieś zmiany w zapisie. Na razie nie widzę takiej potrzeby.

@lejb:
Dziękuję za tak miłe słowa, w tak smutnych okolicznościach.

Pozdrawiam,
Ann.
Trzcina dnia 06.01.2013 13:28
Ciężko użyć w tekście wulgaryzmów, żeby nie zabrzmiało sztucznie i pretensjonalnie.
Tobie się udało.
Słowa mocne, proste, tworzące logiczny przekaz.
Dzisiaj mam szczęście do męskich tekstów.
Nie będę powtarzać za innymi, dodam tylko, że zawsze warto pisać o sprawach oczywistych.
Niektórzy są w stanie nawet takie przegapić ;)
Wasinka dnia 06.01.2013 15:28
Jakbym patrzyła przez szybę, która podbija wyrazistość.
Dość intensywnie załomotało we mnie "na ulicach dzieci żebrzące o jedzenie / i koty gardzące resztkami".
Przy pierwszym czytaniu zdały mi się niepotrzebne wersy szósty i siódmy, ale już przy drugim dopasowały mi się do tegoż kazania. Oswoiły mi się.
Pierwsza przerzutnia ciekawa, ale, kurczę, mam wrażenie, że ją znam... Jednakowoż - udana. Dwuznaczność w wychodzeniu z siebie lubię.
A patent z mgłą i puentą - bardzo na tak.
Wiersz dociera swą przygnębiającą prawdą, wyostrzoną przez sposób podania.

Pozdrawiam przedwieczornie.
Zachary Ann dnia 06.01.2013 16:07
Bardzo miło mi czytać takie słowa, tym bardziej, że np. Wasinkę niezby kojarzę z poetyckiej strony PP.

bóg z wami,
Ann.
Wasinka dnia 06.01.2013 18:01
A bo Wasinka ma napady na poezję (dosyć częste w sumie), ale niejednokrotnie bez komentowania, albowiem się nie zna, prozaiczka jedna ;)
Zola111 dnia 06.01.2013 20:35
Zachary,


Bardzi mi się ten tekst.

Przyznam, że poprawiłabym to i owo:

to:

Cytat:
na uli­cach dzie­ci żebrzą o je­dze­nie
a koty gardzą reszt­ka­mi.


owo:


Cytat:
mijam księży, wchodzących do domów z powołania,


ponadto:


Cytat:
wy­chodzących za ofiarę co łaska, ale większość daje sto.


byłaby konsekwencja: wchodzą z... - wychodzą z...

Ale tekst mocny, język - żywy, mięsisty. Obserwacja świata, ostrość widzenia, a w intencji - wrażliwość na krzywdę i nieprawość.

Pozdrawiam,

z.
Zachary Ann dnia 06.01.2013 20:49
Dzięki za komentarz, doceniam, ale nic nie zmienię. Nie widzę sensu.

Łap kiwi i miłego dnia,
Ann.
Kubek1978 dnia 06.07.2013 21:15
Oryginalność przez wulgaryzmy, okay. Można w ten sposób wyrażać bunt i skrajne emocje, można utożsamiać się z żywym "człowiekiem ulicy" ale mimo wszystko trącą plebsem i świadczą o ograniczeniu słownika. Komentarze pełne "otoczaków".
Jesienin też pisał o brudzie życia, nie niszcząc estetyczno-moralnego znaczenia wersów.Do podręczników szkolnych raczej nie wejdziesz.
Przeczytałem twój komentarz pod wierszem "... jest woda na księżycu". Krótko - "dupcenie" jest domeną instynktu samozachowawczego nieobcego zwierzętom, poezja ich raczej nie dotyczy.
Spróbuj dojrzeć jasną stronę "Luny" w poezji.
Pozdrawiam.
Zachary Ann dnia 06.07.2013 23:49
Kubek1978 napisał/a:
świadczą o ograniczeniu słownika.

IMHO tak nie jest.

Kubek1978 napisał/a:
Do podręczników szkolnych raczej nie wejdziesz.

To mnie od zawsze bolało.


Ann.
zaSkroniec dnia 08.07.2013 22:33
Strachy na lachy to może nie jest mój ulubiony zespół, ale odniesienie mi się mimo wszystko podoba. Szczególnie pierwszy wers i przerzutnia do drugiego - uwielbiam takie zabiegi. Kontrast dzieci i kotów też mocny, zresztą podobnie jak cała pierwsza strofa. Po cytacie ja już trochę odpadam. Tyle wokół narzekań na tych księży, a prostytutki już są tak wykorzystane... :) że zaczyna robić się dla mnie trochę przewidywalnie. O papierosach jednak znowu spoko! Druga zwrotka mi ino ciąży i uwiera. Ogólnie mój klimat i będę zaglądać. Pozdrawiam.
Arras35 dnia 08.07.2013 22:43
Wplatanie różnych myśli w tekst jest ciekawe. Tutaj ono nabiera smaku. Mam wrażenie, że pogubiłeś się. Czyżby rozkojarzenie lub rozbiegane myśli Cię dopadły. :)
Dwulicowość jest rzeczą ludzką. Ludzie chodzą do kościoła, a pod kościołem stoi żebrak, a oni nie dają mu nawet jednego zeta. Obłuda i chciwość. Najważniejsze jest to, żebym ja miał dobrze, a reszta się nie liczy. Skąd ja to znam. Pozdro :)
Zachary Ann dnia 08.07.2013 22:53
zaSkroniec napisała:
a prostytutki już są tak wykorzystane...


dobre - gry słowne zawsze w cenie.

Arras35 napisał:
Czyżby rozkojarzenie lub rozbiegane myśli Cię dopadły.


To całkiem standardowo normalne w moim przypadku.

Pozdrawiam,
Ann.
Arras35 dnia 09.07.2013 12:40
Jeżeli często masz rozbiegane myśli to dłużej musisz pracować nad tekstem. Zresztą mnie też się zdarza, że myśl wyprzedza pismo. Tylko praca pozostała. Zresztą nie wszyscy mają lekkość pisania. Czasami trzeba włożyć więcej pracy. Pozdrawiam.
Zachary Ann dnia 09.07.2013 13:06
No niestety, nie wszyscy mają wielki talent do pisania. Z tym pracowaniem nad tekstem to kwestia dosyć osobista, bo to co w mojej głowie zagra i jest OK, nie zawsze zagra na zewnątrz dla kogoś.

Ann.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty