Nieproszona - Ewa L
Poezja » Wiersze » Nieproszona
A A A
Od autora: * Obrazki *

puk puk

czy to drzwi do nieba

stary rybak
skarcił mnie wzrokiem
złośliwie zgasił słońce
i zatrzasnął bramę
przed nosem

błądzę w gardle ciemności

pi pi pi

otwieram oczy

monitor
gra ulubioną melodię
medyków

mama przy łóżku
płacze ze szczęścia

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Ewa L · dnia 11.02.2013 21:36 · Czytań: 563 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 7
Komentarze
mike17 dnia 12.02.2013 22:30
Cytat:
Puk ... puk...

bez spacji przed wielokropkiem
Cytat:
Otwi­e­ra Swięty Piotr

święty
Cytat:
i za­trza­sku­je bramu nie­bi­os tuż przed nosem

bramy

Wiersz bardzo skrótowy, jakby nie rozwinął swoich skrzydeł, a przecież mógł.
Duże litery zbędne, to styl formalny, brzmiący jak apel lub odezwa.
Rozumiem przesłanie, ale jakoś dobór słów do mnie nie przemawia.
Można było to zrobić bardziej fikuśnie, finezyjnie, poetycko.
Mam wrażenie dosłowności.
Jak opowiadanie bajki.
Bo ma to coś z bajki.
Choć czuję cały zamysł, jednak wykonanie nieco zawodzi, a treść... cóż, jak relacja z wydarzenia, a poezja gdzie?
Smaczki, drobnostki, poetyckie maluchy - szkoda, że ich zabrakło...
Ewa L dnia 12.02.2013 23:11
Dziękuję za komentarz. Popracowałam, poprawiłam i wygląda to teraz tak.
Mam nadzieję, że lepiej.

No a za te literówki okropnie mi wstyd. Na usprawiedliwienie dodam, że ciągle poprawiałam tekst - musiało coś wskoczyć.
Właśnie oblałam się rumieńcem.
viktoria12 dnia 13.02.2013 12:42
Dodaję, Ewo, mój komentarz, gdyż poruszył mnie Twój wiersz. Widziałam jego formę pierwotną, ale już dokonałaś zmian, na duży plus.
W tym czasie, gdy pracowałaś nad Twoim tekstem, poprawiałaś go, szukałam dla Ciebie fragmentu powieści, który jest tematycznie związany z treścią wiersza, a który chcę Ci zadedykować, byś rozwinęła skrzydła i pisała coraz lepiej.
Oto fragment książki Danielle Steel pt. ,, Wypadek":
Było spokojne popołudnie, słońce wdzierało się do pokoju, nagle Page poczuła lekki ruch ręki Allie. Czasami to się zdarzało. Nic nie znaczyło, wiedziała o tym. To tylko reakcja ciała na jakiś prąd w mózgu. Instynktownie podniosła wzrok i spojrzała na nią, po czym znowu wróciła do swoich rysunków, bezwiednie gryząc ołówek.
Siedziała i przez chwilę wyglądała przez okno, po czym znowu spojrzała na Allie, i zobaczyła, jak jej ręce poruszają się. Tym razem wyglądało to tak, jakby chwytały prześcieradło i sięgały w jej stronę. Tego nigdy wcześniej nie robiła i Page patrzyła na nią, zastanawiając się, czy to było to samo co dotychczas, czy zupełnie coś innego. I nagle spostrzegła niemal niedostrzegalny ruch głowy Allie. Zdawało się jej, że wolno przekręca ją w jej stronę, tak, jakby wiedziała, że Page jest obok niej.
- Allie? Jesteś tam?... Słyszysz mnie?... - To nie było tak jak wtedy, gdy umierała. To było coś znacznie silniejszego...
- Kochanie, proszę, proszę cię. Otwórz oczy... Tak bardzo cię kocham... Allie, proszę. Łkała, całowała jej palce, a wtedy powieki Allyson znowu się poruszyły i po raz pierwszy od blisko czterech miesięcy wolniutko otworzyła oczy i zobaczyła swoją matkę.
Z początku jej wzrok był niewyraźny, jakby nie była pewna tego, co widzi, po czym spojrzała na Page prosto w oczy i powiedziała:,, Mama".
Page nie mogła powstrzymać się od płaczu, gdy tak na nią patrzyła. Pochyliła się i całowała jej policzki i włosy, a łzy spływały po jej twarzy na twarz Allie.
:)
Cieszę się, że nie uśmierciłaś peelki; że jej w niebie jeszcze nie chcieli. Odnoszę wrażenie, że inspirację do napisania wersów przez Ciebie było prawdziwe zdarzenie. Życzę bohaterce dużo zdrowia, a Tobie wysokich lotów. By je osiągnąć, trzeba dużo ćwiczyć, pisać. Widzę, że masz zapał twórczy i to mi się podoba.
:)
Zawsze od czegoś zaczynamy. :)
Ewa L dnia 13.02.2013 23:21
Dziękuję Viktorio za komentarz. Też uważam, że teraz wygląda ten wiersz lepiej. Wcześniej bałam się cokolwiek zmieniać, by za dużo słów nie zmieniło przesłania. Pobawiłam się słowami i myślę, że teraz nie jest źle.

:)
wodniczka dnia 14.02.2013 11:26
Już byłam po Twoim wiersze... tutaj zuważam te same błędy.:).

puk puk - nadałaś tymi słowami oryginalności:)

zaskrzypiały drzwi nieba - może: drzwi do nieba? By pozbyć się dopełniaczówki


błądzę w gardle ciemności - może zastosuj porównanie:
błądzę jak w ciemnym gardle - wtedy zyskasz brak dopeł.

pi pi pi - tutaj mam mieszane odczucia ale u góry ''puk'' i teraz ''pi'' nawet współgrają ze sobą.

Czyli pomysł jest. Unikaj dopełniaczówek i będzie fajnie:).
Pozdrawiam!
Ewa L dnia 14.02.2013 23:04
To gardło ciemności muszę jednak zostawić. Nie chodzi mi bowiem o gardło (ze jest ciemne), a o ciemność, która ma gardło(coś w rodzaju tunelu, czeluści).

Pozdrawiam:)
wodniczka dnia 14.02.2013 23:09
masz rację - czasami trzeba zostawić - bo tylko autor najlepiej wie, że coś wtedy zmienia znaczenie i to już nie to:). Pozdrowionka:)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty