Chcę - ezop
Proza » Miniatura » Chcę
A A A

06.09.2004

Wstałam rano i jak co dzień poszłam do łazienki wyszykować się do szkoły. W lustrze zobaczyłam na środku czoła wielki, czerwony szaleńczo pulsujący wulkan! Wyglądam jak nosorożec! Jak ja się teraz w szkole pokażę?!  To jakiś koszmar. Chcę umrzeć.

Anka, 16 lat

25.04.2006

Przecież było między nami tak dobrze. Spotykaliśmy się codziennie, chodziliśmy na spacery, do kina, na imprezy. Byliśmy nawet w teatrze. I obiecaliśmy sobie, że tak już będzie na zawsze. A wczoraj oświadczył mi, że mnie zostawia, że do siebie nie pasujemy, i że możemy zostać przyjaciółmi… Żal… Przecież nie tak miało być. Chcę umrzeć.

24.06.2009

No i stało się. Nie chciało mi się zaliczać tych kilku kół, nie chciało mi się chodzić na konsultacje, to teraz będzie mi się musiało zachcieć powtarzać rok. Rok w plecy – 365 dni zmarnowanych, 365 dni na replayu. Rewelacja. A w domu piekło… Chcę umrzeć.

10.10.2014

A tak się cieszyłam z mojej pierwszej poważnej pracy, byłam taka dumna, i zresztą wszyscy byli ze mnie dumni. Naprawdę czułam się szczęśliwa, czułam, że spełnia się mój sen. Ale sen został przerwany cięciem etatów. Bo za mały obrót, bo za dużo pracowników, bo gospodarka, bo inflacja. Nie pozostaje mi nic innego – chcę umrzeć.

01.09.2026

Rachunki za wodę, za gaz, za prąd. Wyprawka szkolna dla dzieciaków, jakiś przyzwoity obiad. Ubrania na zimę dla czteroosobowej rodziny, a już za niedługo święta. Świąteczny obiad, świąteczne prezenty, szkoda tylko, że świątecznej premii brak. Ledwo wiążę koniec z końcem. Chcę umrzeć.

21.07.2057

Znowu w szpitalu. Kolejna chemia i ciągły ból. Nie mam już sił na to cierpienie. W sercu potężny strach odbijający się głuchym echem w smutnych oczach. Już zapomniałam, że kiedyś miałam włosy, brwi i rzęsy. I znowu w uszach bezradne milczenie lekarza. Boję się. Chcę żyć.

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ezop · dnia 13.02.2013 08:42 · Czytań: 2994 · Średnia ocena: 4,22 · Komentarzy: 14
Komentarze
al-szamanka dnia 13.02.2013 20:20 Ocena: Bardzo dobre
Tak to jest. Niekiedy trzeba porządnego tąpnięcia, aby każdy inny problem raptownie zmalał.
Ileż to razy w życiu rozglądamy się na rozstajnych drogach przekonani, że dalej to już ani kroku, załamujemy ręce, bo przyszłość nie chce nam się objawić na kolorowo.

Tekst do zadumania.
Dobry pomysł zapisu.

Mam tylko cichą nadzieję, że w roku 2057 chemia będzie już tylko barbarzyńską przeszłością.

Pozdrawiam :)
wienczyslaw dnia 13.02.2013 23:15 Ocena: Bardzo dobre
przewrotne :)
pietia dnia 14.02.2013 13:59 Ocena: Bardzo dobre
Cytat:
czer­wo­ny(,) szaleńczo pul­sujący


Zamyśliłem się i zasępiłem, Ezopie... Niewdzięcznymi jesteśmy istotami, oj niewdzięcznymi. Pięknie to pokazane w tym tekście.

Pozdrowienia :)
ezop dnia 14.02.2013 19:51
Cieszę się, że tekst wywołał chwilę zadumy. Sam ostatnio miałem kilka momentów, w których chciałem "umrzeć", jednak zdałem sobie sprawę, że życie stawia przed nami takie wyzwania, które jesteśmy w stanie pokonać. I póki żyjemy, damy sobie z nimi radę. A jedynym wyzwaniem na które nie mamy wpływu i z którym nie wygramy jest koniec życia... Więc póki możemy, to po prostu żyjmy, kochajmy życie i doceniajmy je. Pozdrawiam serdecznie.
szmella dnia 16.02.2013 11:52 Ocena: Bardzo dobre
Hmmm... Tekst zrobił na mnie duże wrażenie! Takie życie, ludzie często nie doceniają tego co mają, a potem jest już za późno... Wędrówka przez życie tej kobiety daje nam dużo do myślenia, dostarcza refleksji i ta chwila zadumy... Dobrze napisane, pochwalam. ;)
zawsze dnia 16.02.2013 13:06
Znam to bardzo dobrze. Wręcz u mnie to nie był podział na lata, a dni... ;) Pięknie obrazujesz, jak życie zmienia punkt widzenia. Jak faktycznie, czasami potrzeba mocnego uderzenia, żeby poczuć, że te drobne prztyczki w nos były tylko prztyczkami.

Puenta piękna. Szalenie smutna, ale piękna. Dla mnie niesie za sobą nadzieję, że im wcześniej zdamy sobie sprawę, co jest istotne, tym dłużej będziemy żylli tak jak chcemy. Podoba mi się.

Dodatkowo już w dniu dodania z poczekalni urzekła mnie czystość zapisu.

Pozdrawiam,
PW
ezop dnia 17.02.2013 15:24
Szczerze dziękuję za słowa uznania - już pracuję nad kolejnym tekstem. Pozdrawiam.
Elatha dnia 18.02.2013 10:51
Przeżyte chwile zmieniają nasz sposób myślenia i postrzegania świata. Ewoluujemy, choć znam takich, którzy z wiekiem wcale nie zmądrzeli...

Sugestywna opowieść. Skupia na sobie uwagę.

Pozdrawiam :).
Wasinka dnia 18.02.2013 11:08
Czasem dobrze jest uświadomić sobie, co jest najważniejsze. Ale że nie życzę nikomu, by na własnej skórze tego doświadczali, to cieszę się, że istnieją takie teksty. Sugestywna puenta robi swoje.
Tekst prościutki, zdawałoby się - zwykły. Przykłady bardzo ludzkie, znajome. A jednak kompozycja, sposób zapisania spowodował, że czytelnik reaguje.
Troszkę domyślałam się, na czym będzie polegać puenta, ale nie przeszkodziło mi to, by odczuć jej siłę w kontekście poprzednich akapitów.
Zdumiewające jest to (a może normalne... ludzkie...), że zdarza się tak, iż osoby, którym udało się wygrać z chorobą, niekoniecznie cenią później życie, tzn. poczynają marudzenie na sprawy nieistotne (to już taka refleksja pozatekstowa).

Cytat:
A wczo­raj oświ­a­d­czył mi, że mnie zo­sta­wia, że do si­e­bie nie pa­su­je­my, i że możemy zostać przy­ja­ciółmi…
- niepotrzebny przecinek przed "i" (można też zamienić "i" na "ale", wtedy przecinek może być).

Pozdrawiam poniedziałkowo.
Krystyna Habrat dnia 19.02.2013 12:18 Ocena: Bardzo dobre
Udane! W prostych słowach, w pozornie niewyszukanej narracji, zmieściłeś całe życie kobiety i jej filozofię. Celna przypowieść.
Mateusz Majba dnia 15.03.2013 11:47 Ocena: Świetne!
GENIALNE! Więcej nie trzeba.
Usunięty dnia 15.03.2013 12:47 Ocena: Świetne!
Jedno ale.
Cytat:
W sercu potężny
strach odbijający się głuchym
echem w smutnych oczach.

Dziwnie tak o sobie pisać. Potknięcie narracji pierwszoosobowej.

Wcześniejsze 'żale' autentyczne do bólu. Tekst trafiony w 10/10, choć (bo?) prosty.
Lucyxx dnia 21.03.2013 09:23 Ocena: Bardzo dobre
Zmuszający do refleksji tekst. Podobał mi się.
Pozdrawiam :)
Koral dnia 02.10.2014 11:27 Ocena: Bardzo dobre
Bardzo fajny tekst, dla mnie aktualny ze względu na poruszaną kwestię czy wolimy żyć czy przeżyć. Jedni uciekają w śmierć ze strachu przed życiem. Inni narzekają na życie, nic z nim nie robią, gdybają na tematy nie obejrzanych zachodów słońca, nieprzeczytanych listów od bliskich, nie przebiegniętych kilometrów i reszty nie zrobionych rzeczy w pracy, kraju. Są też na szczęście Ci, którzy działają, żyją, cieszą się życiem, walczą, ponoszą porażki, ale walczą dalej.

pozdrawiam,

Koral
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty