Kochany** - Kushi
Poezja » Wiersze » Kochany**
A A A

 https://www.youtube.com/watch?v=ZUNks0a1HbM

 

Rozsyp mnie wersami

w których wciąż jeszcze pachnie miętą

a czas srebrzy się księżycem

 

Naucz zaplatać ciszy warkocze

z chwil pełnych wspomnień

i zbierać porzucone przez świerszcze nuty

 

może jeszcze zdążę ułożyć z nich

szybsze bicie serca

 

Spisz litanią szeptów

karmione niedosytem noce

pełne wróżb i gwiazd

 

Zapamiętaj mnie wiosną

pełną deszczu...

 

Z cyklu: Dla Niego

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Kushi · dnia 28.02.2013 16:48 · Czytań: 718 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 25
Komentarze
bosski_diabel dnia 28.02.2013 17:08
Witaj Kushi, lirycznie, subtelnie to takie lekkie jak muślin co drga w oknie na wietrze, sorry, że tak powiem ale w dobrym kontekście, TA miłość "wyłazi" z kązdego Twojego kątka duszy, pozdrawiam.
Kushi dnia 28.02.2013 21:32
Witaj Poeto:)
Ty wiesz, że Twoje wizyty cieszą ogromnie:)
Bardzo, bardzo dziękuję za tak ciepłe słowa:)
Uśmiech serdeczny posyłam:)
Wasinka dnia 28.02.2013 21:35
Ależ tutaj delikatnie, Kushi. Jak oddech skrzydła motyla.
Wiersz kąpie się w subtelnych słowach i pełnych uczucia metaforach. Obrazy skrzą się na huśtawce księżyca, ładnie ze sobą zestawione, skomponowane w harmonijną całość.
Już pierwsza strofa zadrgała, potem przytulałam dalej...
Rekwizyty nie są może nowe, ale wiersz zagadał do mnie - eterycznością i pełnią odczuć. Obrazami, które są naprawdę ładnie słownie obrysowane. Już od rozsyp mnie wersami. Aż po puentę.

Pozdrawiam z księżycem na rzęsach.
Kushi dnia 28.02.2013 21:39
Witaj Wasinko:)
Bardzo, bardzo dziękuję za czytanie i za tak niezwykłe i ciepłe słowa pod wierszem:)
Pozdrawiam uśmiechem:):)
Wasinka dnia 28.02.2013 21:46
Kushi, to była przyjemność na dzisiejszy wieczór. Chyba potrzebowałam takiej delikatności i obrazków. Świerszczy, rozsypania wersami, układania z nut szybszego bicia serca i pełną deszczu.
Psyt, coś zauważyłam właśnie - zdąże- zdążę.

Srebrzyście pozdrawiam.
al-szamanka dnia 28.02.2013 21:47 Ocena: Świetne!
Mam skojarzenia z zalaną słońcem łąką, taką rozpachnioną dniem i nocą...
Bo wiersz Twój taki jest.
Ciepły, niesamowicie delikatny, taki, jak lubię :) Śliczny.
Kushi dnia 28.02.2013 21:51
al - szamanko witaj serdecznie:):)
Ogromnie dziękuję za tak miłe słowa:)
Cieszę się, że wiersz wywołał takie uczucia:):)
Zapraszam częściej i uśmiech posyłam:):)

Wasinko - poprawione;)
mike17 dnia 28.02.2013 22:01 Ocena: Świetne!
"Jak słowa cicho szeptane tylko tobie jedynej..."
Zabierasz do krainy intymnego szeptu, słów drgań, gdzie każda zgłoska jest wyznaniem, gdzie subtelność liryki porywa swym wirem i wprawia w "duszy rozkwilenie", bo wers w wers otwierają się drzwi niezwykłych impresji, krain i wymiarów.
A smakowanie słowa?
Jest tu w nadmiarze.
Dajesz je niby w poetyckim poczęstunku, każdy może raczyć się i brać dla siebie to, co w sercu gra tę jedną, jedyną melodię.
Umiejętnie i zgrabnie bawisz się słowem, dobierasz frazy, układasz słowne wizje.
Wszystko przemyślane, jasne w autorskim zamyśle.
I dlatego ta podróż jest tak niezwykła - jest w niej osobiste przeżycie, ale też magia i gra słów, jakże nieprzypadkowych, przemyślanych.
A całość jak wizyta w innym świecie.
W feerii kolorów, wśród czaru słowa i tajemnych znaczeń :)
Kushi dnia 28.02.2013 22:08
Witaj mike:):)
Nawet nie wiesz, jak ucieszyłam się z Twojej wizyty:):)
Przytulam do serca każde słowo z tego niezwykłego komentarza i bardzo, bardzo dziękuję, że czytasz:)
Uśmiech ciepły posyłam:):)
wodniczka dnia 28.02.2013 23:13 Ocena: Świetne!
Witaj

Subtelności u Ciebie co niemiara i jestem takiego zdania jak Wasinka w ostanim komentarzu - potrzebne mi było również:):)
Pozdrawiam wieczorową porą:)
Miladora dnia 28.02.2013 23:52
Owszem, Kushinko - zgrabnie połączyłaś słowa ze sobą, ale niestety niezbyt odkrywczo.
Sporo dość banalnych i utartych środków poetyckich użyłaś w wierszu.
- czas srebrzący się księżycem/warkocze ciszy/bicie serca/ litania szeptów/noce pełne gwiazd -

Dobrze byłoby sięgnąć bardziej w głąb własnej wyobraźni, uruchomić nieco myślenia abstrakcyjnego. Bo tu podałaś na tacy po prostu słodki deser.
A nie każdy właśnie tego szuka w wierszach. ;)

Serdeczności.
Kushi dnia 01.03.2013 00:09
Witaj Wodniczko:)
Bardzo się cieszę, że się spodobało:):)
Dziękuję za wizytę:)
Uśmiech posyłam:)

Miladorka:):):)
Oj stęskniłam się za Twoimi wizytami:):)
Przyznaje - wiem,że księżyce, że gwiazdy i, że jak słodki deser...ale czasem życiu też należy się coś słodkiego;) Obiecuję napisać kiedyś coś z pazurkiem, bo takie wiersze też chodzą mi po głowie, ale muszą dojrzeć;)
Pozdrawiam księżycem uśmiechniętym:):)
Dragon42 dnia 01.03.2013 00:36
Dużo komentarzy, nie sugeruję się tym, ponieważ nie przeczytałem wszystkich, a co za tym idzie i dobrze, aby nie stać się stronniczym.
Nie da się ukryć, ze z twojego wiersza bije czucie, ale nie o tym chcę powiedzieć. Juz sam tytuł narzuca czytelnikowi tok myślenia,
Cytat:
Ro­z­syp mnie we­r­sa­mi

w których wciąż je­sz­cze pa­ch­nie miętą

a czas sre­brzy się księżycem

I wers zacheca
II wers, oczywiście dla mnie, mięta nie pachnie zbyt pięknie, a szczególnie suszona, no ale tak jakoś ona utkwiła w pisaniu, wolałbym bazylię lub tymianek ;) mięta jest taka, jakaś oczyszczająca.
III wers, no już dopowiedzenie, bo księżyc zazwyczaj w poezji ma kolor srebrny, choć czasem żółty, lub krwawo czerwony.
Moja propozycja a czas się srebrzy blaskiem nocy
Może chodzi o rytmikę? ale ja na tym się nie znam.
Nie! Jest zbyt późno, żebym dywagował mam parę innych propozycji do dalszego ciągu. postaram się powrócić i dopowiedzieć. Czytało sie dobrze. jednym zdaniem. Pozdro
Kushi dnia 01.03.2013 02:05
Witaj Dragonie:):)
Dziękuję za wizytę, zapraszam częściej:)
Bardzo się cieszę, że wiersz jednak zatrzymał choć na chwilę i, że się spodobało:):)
Pozdrawiam serdecznie:):)
ks-hp dnia 01.03.2013 02:37
Ja za Milcią jednak - powiedzmy, że znam, co Ci w duszy gra; że tekst powyżej to Twoja bajka właśnie. Czego bym się czepiał, to właśnie tego wszystkiego na tacy, może jeszcze niepotrzebnych inwersji - skoro wiersz biały, to i słów przestawiać nie trzeba dla zachowania rymów czy rytmu.
Ale każdy medal ma dwie strony. Wiem, że Twoja poezja jest delikatna, a sposób przedstawiania emocji i doznań właściwy młodzieńczemu wiekowi, co na swój sposób jest piękne (notabene, każdy wiek jest piękny; albo staje się takowy dopiero po upłynięciu). Ja mogę tutaj bzdurzyć na temat inwersji czy banałów, ale myślę, że nie powinnaś niczego zmieniać, bo takie prawa wieku. Korzystaj z tej świeżości umysłu nasiąkniętego pozytywną naiwnością, bo taki stan potrafi szybko minąć.
Pozdrawiam!
Miladora dnia 01.03.2013 04:10
Kushi napisał/a:
Obiecuję napisać kiedyś coś z pazurkiem, bo takie wiersze też chodzą mi po głowie, ale muszą dojrzeć;)

Trzymam Cię za słowo. :D
Żebyś nie wpadła w nawyk pieczenia tortów walentynkowych na resztę życia. ;)

Buziaki, kochanie, od wrednej Mili. :)
Kushi dnia 01.03.2013 07:15
Ks-hp witaj serdecznie:):)
Dawno nie widziałam Cię pod moimi wierszami:):)
Co do mojej poezji...no cóż...tych nastu lat już nie mam niestety:)...a moje pisanie...być może wynika po prostu z mojej natury, charakteru, z marzeń, które gdzieś tam we mnie jeszcze siedzą:)
Mam jednak nadzieję i bardzo bym tego chciała żeby tak jak napisałam powyżej moje wiersze dojrzały:) A wtedy może uda mi się Was zaskoczyć;)
Uśmiech ciepły posyłam i dziękuję za odwiedzinki:):)

Milko Kochana:)
Będę się starać:)
Obiecuję;)
Dragon42 dnia 01.03.2013 18:03
To zatrzymał, zatrzymał mimo późnej pory B) II zwrotka dobra i podoba mi się.
Dalej inwencje autorskie i III zwrotka może nie banalna, ale lekko przesłodzona. Brak tu jakiejś tajemnicy, pola do popisu dla czytelnika. Tyle ja pisarczyk. Poszukam innych może znów do czegoś się czepnę B) Pozdro
kamyczek dnia 01.03.2013 19:27 Ocena: Świetne!
Witaj, Kushi.
Wersy Twojego wiersza, w połączeniu z nastrojową muzyką w tle, stwarzają niesamowity klimat.
Cytat:
Ro­z­syp mnie we­r­sa­mi

w których wciąż je­sz­cze pa­ch­nie miętą

a czas sre­brzy się księżycem


Może to świeży zapach mięty, może delikatny dotyk księżyca, srebrzącego się między wersami, a może to magia i gwiazdy zaklęte w szeptach karmionych niedosytem nocy sprawiły, że moje serce zabiło szybciej.

Piękna liryka.

Pozdrawiam. :)
Zbigniew Szczypek dnia 01.03.2013 22:17
Tak pięknie lekkie, jak piórko młodego kosa, w mym ogrodzie.
Aż chce się do wtóru, zagwizdać cudowną pieśń wiosny.
Pozdrawiam - Zbyszek
Kushi dnia 01.03.2013 22:59
Kamyczku:):)
Twoje wizyty zawsze cieszą:)
A jeszcze bardziej cieszy,jeśli zabierasz coś dla siebie:):)
Buziak i uśmiech serdeczny posyłam:):)

Zbyszku:):)
Witaj miło w moich progach:)
Mam nadzieję, że zagościsz tu częściej a jeśli zabierzesz przy okazji coś dla siebie, tym bardziej będzie mi miło:)
Uśmiech serdeczny posyłam:):)
julanda dnia 03.03.2013 08:54
Słodkoczule, ładnie wybrane słowa. Czytelnikom się spodobało, znów nie chcą pazura, bo życie to wielki... szpon. Życzę jak najdłużej takiego kochania, a że to czas daruje wiersze, więc o jutrze nie wiemy nic, poza świtem, który ma nadejść.
Pozdrawiam pięknie.
Kushi dnia 03.03.2013 13:44
julando kochana:)
Ucieszyłaś mnie wizytą:)
Bardzo się cieszę, że wiersz się spodobał:) :shy:
Pozdrawiam uśmiechem Poetkę:):)
romantyczna dnia 15.03.2013 16:06
Kushi,
Jak tu u Ciebie pięknie, zwiewnie i subtelnie ;) Rozsypałam się o pierwszego wersu :)

Pozdrawiam zimowo ;)
Kushi dnia 15.03.2013 20:42
romantyczna witaj miło:)
Bardzo się cieszę, że mogę gościć Cię w moich wierszydłach i, że się spodobało:)
Pozdrawiam uśmiechem księżycowym:):)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:72
Najnowszy:pica-pioa