Jeszcze żywa pało z porcelany - Walburga
Poezja » Wiersze » Jeszcze żywa pało z porcelany
A A A
Klasyfikacja wiekowa: +18
może za szybko by myśleć
że kiedyś zamiast chwytać zębami
będę próbowała zadowolić cię dziąsłami
 
raz i dwa do trzech
wypadając się schowały
gdzieś wśród siwizny
twoich włosów łonowych
 
może za szybko by myśleć
o tym gdzie wykopię dół
chcąc ci oszczędzić
przykrego widoku
 
raz i dwa do trzech
spadniesz
niechcący się rozbijając
jeszcze żywa (tylko) pało z porcelany
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Walburga · dnia 28.02.2013 19:25 · Czytań: 551 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 8
Komentarze
Miladora dnia 28.02.2013 23:40
Przyznam, że nie jestem zachwycona Twoim wierszem, Walburga.
I bynajmniej nie z powodu pruderii, lecz ze sposobu podania tej "potrawy".

Po pierwsze - nie przepadam za rymami gramatycznymi. Nawet nie wiem, czy "zębami/dziąsłami" nie jest zupełnie przypadkowe.
Po drugie - niezręczne są sformułowania typu "się schowały/się rozbijając", chociaż być może starałaś się utrzymać rytm wersów.
Ale jeżeli tak, to tyle razy go łamiesz, że lepiej już byłoby poprowadzić bardziej naturalną narrację.
A po trzecie - dosłowność. W tym przypadku jest trywialna.

W sumie - nie moja bajka. ;)

Dobrego.
Walburga dnia 01.03.2013 10:54
A miło mi, że tu wpadłaś. Wszystkie rymy są przez przypadek. Próbowałam go jakoś pozmieniać ale w końcu zostawiłam tak jak jest. :)

Następny jest już bardziej dopracowany, poświęciłam na niego dużo czasu i mam nadzieję, że przypadnie ci do gustu. :)

Pozdrawiam cię serdecznie. :)
mike17 dnia 01.03.2013 11:20 Ocena: Bardzo dobre
Cytat:
że kiedyś zamiast chwytać zębami

będę próbowała zadowolić cię dziąsłami

tu faktycznie wdał się niepotrzebny rym, a wiersz przeca biały :)
Ale małe słów gięcie - cięcie i może być po rymie.

Mocny tekst, momentami nieco prowokacyjnie brzmiący, nawet z lekką dozą czegoś, po czym można się obruszyć ze wstrętem, ale nie każdy wiersz musi być o miłości, czułości czy ptaszkach wiosennych.
A brud życia, a to, co boli i wkurza?
To też należy ująć w wiersze i określić.
Ja tu widzę kłębowisko zatrutych uczuć, ludzkiej odrazy, agresji i wściekłości na zastałą sytuację.
Wiersz pewnie w swoim założeniu miał być prosty i niewydumany, i tak go odbieram.
Pewne słowa można by tu zastąpić innymi, ale to już wybór autora.
Utwór ten chyba nie miał się podobać, miał oddać nieco brudnych, ale ludzkich odczuć i może dlatego jego ekspresja jest twarda i brutalna.
A w prostocie siła :)
Walburga dnia 01.03.2013 11:28
Może jeszcze pokombinuję przy nim. :)

Dziękuje Mike za miłe słowa. Cieszę się, że zobaczyłeś.
Pozdrawiam. :)
pietia dnia 02.03.2013 18:37
Ach, Walburgo, drażniące uwagę i przez to niedające przejść obok siebie obojętnie wersy :) Dobrze, że tu zajrzałem, bo dla mnie podane to w sposób wcale nie ordynarny, wcale nie banalny czy pretensjonalny, ale bezkompromisowo życiowy :)

Wiersz jest prosty, przekaz jasny i celnie wymierzony. Może to jeszcze za wcześnie, by szukać pierwszego siwego włosa, lecz refleksja przyszła sama i prędko po tym utworze mnie nie opuści.

Pozdrawiam późnozimowo :)
Walburga dnia 02.03.2013 18:45
Ach pietia. :)
Dziękuje za miłe słowa.

Jeden dzień całym życiem, całe życie skoncentrowane w jednej chwili.
Nigdy nie wiadomo kiedy się zakończy.
zapomin dnia 03.03.2013 16:26
Na pewno nie jest to wiersz dla cioci na imieniny (choć omawia problem niejednego wujaszka). Zawiera wulgarność, choć niewyrażoną (i chyba chyba dobrze że nie) wulgaryzmami. Odczytuję w nim gniew, ale co go wywołało? Upokorzenie? Strach? Uwięzienie w czasie, który nieubłaganie mija, który nie tylko powoduje wypadanie zębów i siwienie włosów łonowych, ale niszczy też miłość fizyczną?
Mam wrażenie jednak, że ten gniew kieruje się w stronę adresata wiersza, nazwanego "pałą z porcelany". A przecież on nie od odpowiada za przemijanie. Poza tym sam mu podlega (siwe "siwizna twoich włosów łonowych). Może więc jest w tym wierszu rozpacz z powodu wykorzystania seksualnego? Nie wszystko jest jasne jak dla mnie.
Walburga dnia 03.03.2013 16:50
Problem jakim jest biegnący czas i zmiany z nim związane - jest. I rzeczywiście nie jest on odpowiedni dla cioci. :) A co do Uderzenia w osobą tak nazwaną. Nie na pewno nie chodzi o wykorzystanie seksualne. :) Myślę, że gdy przeczytasz wiersz: Okrąg. Do niego doczołgać się mogę. Niedługo powinien zostać dodany. Wtedy wszystko stanie się jasne jak słońce. :)

Miło mi, że zostawiłeś tu trochę swojego czasu. Pozdrawiam serdecznie :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty