Cisza rozpięta w niedopełnienia - julanda
Poezja » Wiersze » Cisza rozpięta w niedopełnienia
A A A

na Poetyckiej wieczór trwa ciszą
kołysze ptaki śpiące w ogrodzie
mgły granatowe w srebrzysty szyfon
łowią ławice gwiazd wielkim morzem

zobacz już niebo puste jak studnia
o której woda dziś nie pamięta
i tylko nocy przydługa suknia
osnowę z wątkiem przeplotła w perkal

powiedz że ciebie mi nie zabraknie
błyszczy satyną błękit o wschodzie
z ufności płonie ciepłym koralem
tym samym świtem łapiemy oddech

jeszcze w nas zmysłów rozpięty atłas
spada jedwabiem spełnianych wzruszeń
szumi soczystość w jesiennych jabłkach
lecz obraz został na szarym płótnie

kocham cię w żółciach złocie zieleniach
poezja może zmieniać kolory
czas wszystko słowem kiedyś dopełni
na Poetyckiej w kwiatach magnolii

na Poetyckiej wieczór trwa ciszą
kołysze ptaki śpiące w ogrodzie (…)

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
julanda · dnia 11.03.2013 15:15 · Czytań: 655 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 20
Komentarze
Zola111 dnia 11.03.2013 16:17 Ocena: Świetne!
Kolejna piękna, pełna synestezji cisza "na Poetyckiej" - tym razem.

Frazy płyną równiutko, rymy - misterne, niedokładne. Tylko bić brawo.
Przede wszystkim - cudne wyznanie, sensualne i delikatne.
Ukłony, Julando.

z.
julanda dnia 11.03.2013 16:37
Zoleńko, bardzo, bardzo wdzięczna dziękuję. Zajrzałam, gdy wiersz się pokazał, jeszcze szczegół podmieniam, a i zielenie chciałam na czerwienie, ale :) niech zostanie.
Poetycka się o siebie upomina, upina słowa, maluje drobiazgi, których brak.
Serdeczności!
Kushi dnia 11.03.2013 17:43 Ocena: Świetne!
Oczarowałaś Julando...co ja mówię - zaczarowałaś:)
kocham cię w żółciach złocie zieleniach
poezja może zmieniać kolory
czas wszystko słowem kiedyś dopełni
na Poetyckiej w kwiatach magnolii

na Poetyckiej wieczór trwa ciszą
kołysze ptaki śpiące w ogrodzie (…)
- piękne to jest:) każdy wers niczym dotyk motyla, delikatny, ciepły:)
Bravo Poetko:):)
Uśmiech posyłam:)
Miladora dnia 11.03.2013 17:55
Ech, Kocia - zauroczyłaś mnie. :)
Obrazami, ich bogactwem podkreślonym przez misterne, wyszukane rymy, i kolorystyką.
A rytm bez zarzutu.

Ale jak to ja, zapytam:
- łowią ławice - gdyby dało się uniknąć tej aliteracji na korzyść lepszego brzmienia, to nie miałabym nic przeciwko temu. Łowią miriady gwiazd?
- złocie zieleniach/kiedyś dopełni - a co powiesz na "dopełniać"? Albo na "zieleni".
- ko­cham cię w żółciach złocie zi­e­le­ni­a­ch
po­ezja może zmie­niać ko­lo­ry
a czas słowami wszystko dopełniać
na Po­ety­c­ki­ej w kwi­a­ta­ch ma­gno­lii
Ale tak sobie tylko głośno dumam.

A to zabieram:
Cytat:
szumi so­czy­stość w je­si­e­n­ny­ch jabłkach
lecz obraz został na sza­rym płótnie


Duży kociobuziak. :)
julanda dnia 11.03.2013 18:16
:) Uśmiechnęłam się Miladorko, bo wróciłaś do jednej z pierwszych wersji, bo dopełnieniami zrobiłam kilka obrotów, zanim podjęłam decyzję. Nad ławicami też stałam, wpatrując się w ł. Miriady nie oswajam, są dalekie brzmieniem moim wibracjom.
Słowa wibrują z człowiekiem, w nim, stąd pewnie tak czasem odmienny odbiór.
Dziękuję, że zajrzałaś, pozdrawiam, buziak koci.:)
P.S. Dopisuję, bo to powyżej wpisałam w tramwaju ;). Propozycje ostatniej strofki są wyborem z pasujących kombinacji, podobają mi się i pewnie kiedyś ostatecznie będę musiała zdecydować. Jak z osiołkiem, któremu dano ;)
bosski_diabel dnia 11.03.2013 19:13
bardzo lubię Poetycką pachnącą poezją zwłaszcza w Twoim wykonaniu, i masz dużo racji poezja jest wielobarwna i na dodatek wypełniona muzyką serca.
Pięknie ale to już wiesz :) pozdrawiam.
julanda dnia 11.03.2013 20:15
Bosski, jeśli lubisz, to kawa i wiersze majowym wieczorem wśród poetów na Poetyckiej? Marzenie, niechby się złożyło w całość. I pomyśleć, że zakwitną jabłonie,( Malus purpurea z rajskim owocem), wiśnie, śliwy, grusze!
I ja pięknie pozdrawiam, dziękuję, że zatrzymałeś się na Poetyckiej pod wierszem. :)
al-szamanka dnia 11.03.2013 20:26 Ocena: Świetne!
Mówiłam już Tobie raz, Julando, że wpadam szloch, gdy nie mogę sobie poradzić z nadmiarem piękna.
Jak myślisz, co robię w tej chwili, po przeczytaniu tych boskich słów?

mgły granatowe w srebrzysty szyfon
łowią ławice gwiazd wielkim morzem


Zachwycające!

Pozdrawiam mocno wzruszona :)
Dragon42 dnia 11.03.2013 20:57
Teraz to posypią się deszcze siarki, bo jak wiadomo Smoki uwielbiają siarkę:)
Wiersz płynny, jak przeczytałem powyżej rymowany, więc do stylistyki(choć nie w całości) nie pcham pazurów, bo razi mnie jak wypchana owca;)
Tchnę jednak swój oddech w ten "ćwierkany spokój" :)
Cytat:
Poezja » Wiersze » Cisza rozpięta w niedopełnienia
-Tytuł
Cytat:
na Po­ety­c­ki­ej wieczór trwa ciszą
kołysze ptaki śpiące w ogrodzie
-I zwrotka,1,2 wers
Cytat:
na Po­ety­c­ki­ej wieczór trwa ciszą
kołysze ptaki śpiące w ogro­dzie
-VI zwrotka,1,2 wers--Wiem, wiem!Klamra, zaraz usłyszę krzyk oburzenia!Jednak czy tytuł zalicza się do klamry?
Cytat:
łowią ławice gwi­azd wi­e­l­kim mo­rzem
-I zwrotka,4 wers
grubasa widziałbym -morską siecią
choć może brak rytmu, a i dopowiedzenie, ale nie chcę, burzyć snucia myśli.
Cytat:
zo­bacz już niebo puste jak stu­d­nia
o której woda dziś nie pamięta
---kolejne, ale wiem że tam jest potrzebne. Jednak czy dałoby się czymś zastąpić, aby utrzymać rytmikę?
Natłok malowania kolorami, jednak
Cytat:
po­ezja może zmie­niać ko­lo­ry
-V zwrotka,2 wers, czyli być kameleonem. Oczywiście tak, ale czy ów stwór robi tak bo mu się podoba?czy ma w tym cel?
Zabrakło mi tu głębszego, nie mówię o wymyślonym na naprędce metaforyzmu, ani takim, żeby w ogóle zbić z tropu czytelnika.
Wiersz piękny, jednak nie pokusiłbym się o taką formę, bo narobiłbym patosu i paplania.
Trafia w moje uczucia, ale rozpływa się jak mgła po pierwszych promieniach słońca.
No co? wiem wracam do pieczary;(
Pozdrawiam
julanda dnia 11.03.2013 22:39
Al, wiesz jak jestem Ci wdzięczna, tak pięknie potrafisz się wzruszyć, dziękuję. :)
Pozdrawiam cieplutko nadzieją wiosny na Poetyckiej. :)

Dragon, jeszcze pod moim wierszem nie byłeś. Cieszę się, że znalazłeś czas na taki długaśny komentarz, chociaż nic a nic się z nim nie zgadzam, to wyrażam radość z powodu, że miałeś czas na jego napisanie, a że ja nie mam czasu, to altruistycznie się cieszę. Pozdrawiam i umykam na Poetycką, ostatnio przywędrowały zające, białe króliki i łoś z dziwnie zdziwioną miną.;)
Pozdrawiam.
Dragon42 dnia 11.03.2013 22:56
julanda zawsze jest ten pierwszy raz:)
julanda napisała:
Dragon, jeszcze pod moim wierszem nie byłeś. Cieszę się, że znalazłeś czas na taki długaśny komentarz, chociaż nic a nic się z nim nie zgadzam, to wyrażam radość z powodu, że miałeś czas na jego napisanie, a że ja nie mam czasu, to altruistycznie się cieszę.

Ja jednak nie nie zabłysnąłem intelektem chyba jak Gwiazda Betlejemska, co potwierdza grubas. Nie umiem przechodzić obojętnie obok dobrych utworów, ale tez nie lubię wydrapać trzech słów pazurem, bez poparcia swojej opinii.
julanda napisała:
ostatnio przywędrowały zające, białe króliki i łoś z dziwnie zdziwioną miną.;)

To Pozdrów Kubusia Puchatka i ekipę:) bo myślę, że Poetycka, jest w Stumilowym Lesie:)
Cmok Smok:)
P.s podoba mi się ten dopisek, chyba będę stosował go częściej:)
julanda dnia 12.03.2013 05:56
Dragonie, wspaniałomyślnie wybaczam;) ten nadmiar słów. (Znów siostra Empatia decyduje, autorytet;) Co do lasu, jest, owszem, ale w nazwie ukrywa więcej liryki niż Puchatko-Osiołkowe smętki, chociaż książko polubiłam zabawki Krzysia. ;)
Wiolin dnia 12.03.2013 10:33 Ocena: Świetne!
Witaj Julando. Świat na Poetyckiej nie ma sobie równego.....To tu Twoje historie wyprowadzają się za miasto. To u Ciebie liryka wiąże wiotkie włosy wierzb w jeden wielki poetycki kok. Tutaj można się upić bez wina....dotkniętym urokiem. Na Poetyckiej dotykam czasu - wytchnienia znalezionego w cieniu. Pozdrawiam.
Abi-syn dnia 12.03.2013 12:01
Kupiec bławatny sukno odmierzył
odciął już kupon barwy zostały
flamandzki malarz obrazy uszył
słowa w poezję powędrowały

Ukłony
Dragon42 dnia 12.03.2013 19:43
julanda nie będę chyba Twoim ulubionym krytykiem? ale Smoki są gruboskórne;) Jednak tylko z wierzchu. Pod kolejnym postaram się bardziej elokwentniej ziać ogniem słów.Pozdro
julanda dnia 12.03.2013 23:02
Kochani współcześni, romantyczni Poeci: Wiolinie i Abi - wdzięczna, uśmiechnięta wizytą i komentarzami, pozdrawiam patrząc za wiosną, traw dotykiem. ;)

Dragon, spokojnie, PP to wyjątkowe miejsce; komentowanie się dostroi, wierszom brzegi zapomną brukane słowa, a elokwentne zianie ogniem jest super. ;) Pozdro :D
Wasinka dnia 13.03.2013 13:40
Chciałam napisać, że popłynęłam, ale nie - pounosiłam się nad owa łąką brzmień ciszy, kolorów, odczuć. Tyle barw, zaszeptań w obrazach. Sugestywna ta przestrzeń, w którą ubrałaś czytelnika z jego wyobraźnią i wrażliwością. Subtelnym korowodem kroków prowadzisz, w nie-urojonych alejach przesuwają się odbicia wrażeń piszącej (czy też podmiotu lirycznego powinnam napisać), które pobrzękują również na strunach harfy, którą trzyma z kolei czytający. I gramy w duecie poruszeń.

Pozdrawiam słonecznie.
Dragon42 dnia 13.03.2013 23:29
julanda napisała:
Dragon, spokojnie, PP to wyjątkowe miejsce; komentowanie się dostroi, wierszom brzegi zapomną brukane słowa, a elokwentne zianie ogniem jest super. ;) Pozdro :D

Tak widzę, jestem po części dumny, że jeszcze mnie nie wywalili za "smoczy jęzor", a z drugiej strony czasem mnie ...............................każdy może dopisać swoje zdanie. Widzę, tu przekrój wielkiej poezji i wieszoklezji(ja skłaniam się w ...,ale wybijam się) Nie robię się na ascetę, ani mędrca.Ziać zatem będę :)Cmokuś
wiesiek1 dnia 14.03.2013 18:26 Ocena: Świetne!
I jestem na poetyckiej
Witaj Julando
Faktycznie, zamyśliłem się i koniec wiersza, aż chciałoby się więcej. Po pierwszej wróciłem do początku. Coś mnie zatrzymywało, ale jak pogodziłem się z Twoim spojrzeniem (tak niezwykle romantycznym, że kurcze blade - to jest super) dalej już do końca mogłem się tylko uśmiechać jak można faceta rozmarzyć.
No to wiem, że można.

Czytanko cacy.
Brawo Julando!
Biorę Cię na oko ;)
Pa
julanda dnia 15.03.2013 17:18
;) Wiesiu, z poziomu tramwaju Twój komentarz ślicznie się czyta. Miło mi, ślicznie dziękuję, pozdrawiam wiosennie. ;)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty