Nie proszę. Nie uciekaj. - Walburga
Poezja » Wiersze » Nie proszę. Nie uciekaj.
A A A
czasem dobrze gdy pomyślisz
jesteś nikim
w ciszy wrzaski
choć świat milczy
 
czasem dobrze posiedzieć
dopasować członki
oderwane od całości
 
czasem dobrze być w szarości
by rozbłysnąć kolorami
 
kiedyś będziesz gnić
zapamiętany
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Walburga · dnia 20.03.2013 11:54 · Czytań: 329 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 10
Komentarze
Dragon42 dnia 20.03.2013 19:22
U Walburga! Tytuł zapowiada zagadkę. Dalej blamaż :( wiem, że będzie o twoim rozwoju, ale dla mnie takie komentarze to "lizanie lizaka przez szybę". Lecisz jak sinusoida.
I zwrotka,1 wers zapowiada coś, ale dalej lipa :(
Cytat:
czasem dobrze gdy pomyślisz

Cytat:
jesteś nikim

w ciszy wrzaski

choć świat milczy
-1 zwrotka, 2 wers stwierdzenie? bo nawet nie dopowiedzenie do wersu wyżej.
3 wers oksymoron, ale powszedni nic z pomysłem. Ostatni wers też nic ciekawego.
2 zwrotka chce ratować sytuację, ale Twoja zdolność do psucia klimatu bierze górę.
Cytat:
dopasować członki

oderwane od całości
-II zwrotka,2,3 wers co to jest? Jeśli coś się dopasowuje, to wiadomo, że do całości od której zostało to oderwane.
Cytat:
czasem dobrze być w szarości

by rozbłysnąć kolorami
-3 zwrotka(dwu wers) No patos najwyższych lotów,spotykany u początkujących, a Ty nie Jesteś.
Konsekwentnie Powtarzasz słowo "czasem" jednak w ostatniej dwuwersowej zwrotce zabrakło konsekwencji czy pomysłu?
Cytat:
kiedyś będziesz gnić

oni pamiętać

moja sugestia by stworzyć klamrowanie

czasem lepiej nie pamiętać
oni tak kiedy będziesz gnić


Krzyczysz wierszem, a bynajmniej się starasz. Taki krzyk jest tłumiony przez niedobór słów.
Starasz się poruszyć trudny temat, widać tu ból, nienawiść, która jest na pewno niebezpodstawna.
Pomyśl głęboko nad kolejnym zanim bezwiednie skreślisz słowo. Wiele rad otrzymujesz, tylko wybierz odpowiednie.
Teraz mnie Znienawidzisz ;( Cmok Smok
Walburga dnia 20.03.2013 19:38
Oj smoczku nie gadaj głupot.
Wiesz czasem wole pisać tak jak wyżej. Wiesz czemu? Gdyż kieruję to do konkretnej osoby i to ona ma przekaz zrozumieć. Utożsamić się z bohaterem biorąc pod uwagę fakty ze swojego życia. :) Twoja sugestia nie pasuję w ogóle do tego co chciałam przekazać. Skąd taki pomysł wytrzasnąłeś? :)

I znów się spóźniłeś gdyż wiersz został poprawiony, tzn końcówka gdy pisałeś komentarz. Miło mi, że wpadłeś. I broń boże się na ciebie obrażać nie będę. Nie uważam się za kij wie kogo. :)

Dziękuje i pozdrawiam smoczku! :)
mike17 dnia 20.03.2013 19:40
Cytat:
czasem dobrze gdy pomyślisz

a może: "dobrze gdy czasem pomyślisz"
Tak jakoś naturalniej.

Cytat:
czasem dobrze posiedzieć

dopasować członki

oderwane od całości

to jest akurat spójne dość, tyle że słowo "całości" brzmi bardzo formalnie, sztywno.
A przecież o człowieku mowa.
Może: " czasem dobrze posiedzieć, dopasować ciało oderwane od duszy".
Co Ty na to?

Cytat:
oderwane od całości



czasem dobrze być w szarości

te rymy warto zastąpić czymś innym, co by nie rymowało się wcale.

Cytat:
kiedyś będziesz gnić

zapamiętany

znów mocna końcówka, dość "ostatecznie" brzmiąca, ale pewnie był w tym jakiś zamysł.
Lubię mocne finały, nawet naturalistyczne.

Lubię sugerować, nie lubię zmieniać utworu.
Tyle.
Autor ma ostateczną wizję.
Walburga dnia 20.03.2013 19:50
Mike dziękuje. ;) Lubię twoje sugestie. Trochę nad nim posiedzę i pokombinuję.
To w tobie lubię. Starasz się pomóc lecz nie naciskasz, starasz się zrozumieć. Mówisz prosto, po ludzku i szczerze. Nigdy nie wywyższałeś się i nie chwaliłeś niczym dlatego tak cenię twoją osobę i zdanie. :)

Pozdrawiam! ;)
Usunięty dnia 20.03.2013 19:51
Walburga napisała:
Oj smoczku nie gadaj głupot. Wiesz czasem wole pisać tak jak wyżej. Wiesz czemu? Gdyż kieruję to do konkretnej osoby i to ona ma przekaz zrozumieć. Utożsamić się z bohaterem biorąc pod uwagę fakty ze swojego życia.


wlazłem tutaj za "M17" i wiesz co? Mike ma racją. Nie warto sugerować lub zmieniać utworu.
Tylko proszę odnieś się rzeczowo nie do wiersza, a do tego, co napisałaś pod nim, bo w przeciwnym wypadku (i tu mam wnerw tyci) na kopertę i znaczki Ci dam.

I pytam się sam siebie - po co tu wlazłem?

Ze skwaszoną miną pozdrawiam Alex.
Dragon42 dnia 20.03.2013 19:51
Walburga napisała:
Wiesz czasem wole pisać tak jak wyżej. Wiesz czemu? Gdyż kieruję to do konkretnej osoby i to ona ma przekaz zrozumieć. Utożsamić się z bohaterem biorąc pod uwagę fakty ze swojego życia. :) Twoja sugestia nie pasuję w ogóle do tego co chciałam przekazać. Skąd taki pomysł wytrzasnąłeś? :)

Grubas, ale niestety Upubliczniasz wiersz. Nie Wspominasz, że jest to do X-ińskiego. Stąd i taka sugestia z mojej strony.

Kursywa, ja odebrałem na swoją modłę, to co Chciałaś przekazać. Nie siedzę w twojej głowie ;)
Walburga napisała:
I znów się spóźniłeś gdyż wiersz został poprawiony, tzn końcówka gdy pisałeś komentarz.

No niestety końcówka po zmianie, nie rzuciła snopa światła na inne myślenie.
więc do następnego;) Cmok Smok
Walburga dnia 20.03.2013 20:03
Wolność słowa mój drogi. Pisałam tak, by prosty człek to zrozumiał i utożsamił się z bohaterem. O to w tej wypowiedzi chodziło. Może źle dobrałam słowa. Fakt, że pisałam z myślą o kimś konkretnym nie znaczy, że nie chce go pokazać światu do czego zresztą mam prawo. :)

Pozdrawiam. :)
Dragon42 dnia 20.03.2013 20:40
Masz i to w 150%:) Właśnie ja utożsamiłem się z Peelką. Dręczoną przemocą fizyczną i psychiczną. Nie chcę ponownie robić cytatów, aby nie zagęszczać komentarza.
Walburga napisała:
Pisałam tak, by prosty człek to zrozumiał i utożsamił się z bohaterem. O to w tej wypowiedzi chodziło.

Sądzisz, że zwykły człek, czytający na co dzień prasówkę brukową, czy lokalną tu zagląda? Tu jest bardziej wyrafinowana publiczność, choć nie unikająca na pewno prasy codziennej.
Powiem,że nawet prosty człowiek potrzebuje czasem kolorytu słów, a nie zwykłych metafor.
Zabrakło po prostu polotu, wstrząsu emocjonalnego, o który Zabiegałaś. Wiem, że stać Cię na to, no ale nie teraz i nie w tym utworze.
Eeee! sorry, czy ja odp. na komentarz do mnie czy Alex Sinner bo jakoś to się skleiło razem;/ pozdro Cmok Smok
Walburga dnia 20.03.2013 20:43
Byś się zdziwił :)
I nie o takiego człeka mi chodziło Dragonie. Tu o tym rozmawiać nie będziemy. :)
Dragon42 dnia 20.03.2013 20:58
No nie, nie chcę robić spamu, bo wykopią mnie;(
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty